آشنایی با پارک وکیل آباد مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد مشهد یکی از جاهای دیدنی شهر مشهد است که هر ساله بازدید کنندگان زیادی دارد. شما می توانید با سفر به شهر مشهد از دیدنی های این پارک زیبا لذت ببرید و خاطرات خوشی برای خود و خانواده رقم بزنید. برای آشنایی با این پارک زیبا با قاصدک 24 همراه شوید.

پارک وکیل آباد مشهد کجاست

معرفی پارک وکیل آباد مشهد


پارک وکیل آباد یکی از قدیمی ترین جاهای دیدنی مشهد است و از محبوبیت زیادی در بین گردشگران برخوردار است. این باغ زیبا در دره قرار دارد و رودخانه های فصلی، درختان کهنسال و آب و هوای مطبوع زیبای آن را دو چندان کرده است. اگر می خواهید یک روز فوق العاده در مشهد داشته باشید حتما به این پارک سر بزنید. پارک وکیل آباد امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی دارد و میتواند خاطره خوشی از سفر شما بسازد
.

پارک وکیل آباد مشهد


تاریخچه پارک وکیل آباد مشهد


پارک وکیل آباد مشهد در گذشته با نام میر طراز مشهور بوده است. این پارک توسط حاج حسین ملک در سال  1348 به همراه قناتی که در آن وجود دارد وقف مردم شده است. پارک وکیل آباد 70 هکتار وسعت دارد. این پارک به دلیل داشتن درختان کهنسال، رودخانه های فصلی، قنات و طبیعت زیبایی که دارد یکی از بهترین جاهای مشهد برای تفریح است.

پارک وکیل آباد به دلیل نزدیکی به طرقبه جزء مناطق ییلاقی مشهد محسوب می شود. شما می توانید انواع پرندگان را در میان درختان قدیمی و کهنسال این پارک مشاهده کنید. در این پارک عمارتی وجود دارد که ساختمان تابستان نشین مرحوم ملک بوده است که امروزه به عنوان موزه از آن استفاده می شود.

تاریخچه پارک وکیل آباد مشهد


پارک وکیل آباد مشهد کجاست؟


پارک وکیل آباد مشهد در استان خراسان رضوی واقع شده است و یکی از جاهای دیدنی و خوش آب و هوای شهر مشهد محسوب می شود. این پارک یکی از گردشگاه های قدیمی شهر مشهد است. پارک وکیل آباد در دومین بلوار طولانی ایران قرار دارد. این پارک در کنار یک رودخانه فصلی است و در منطقه 9 شهر مشهد واقع شده است.


پارک وکیل آباد مشهد تا حرم 18 کیلومتر فاصله دارد.




این پارک در روزهای تعطیل بسیار شلوغ است و برای دیدن و پیک نیک  در ایام تعطیل حتما زودتر به این پارک بروید تا موفق به پیدا کردن جا شوید. قیمت ورودی پارک رایگان است ولی اگر با ماشین شخصی به آنجا می روید باید مبلغ ناچیزی بابت پارکینگ پرداخت کنید.

فاصله پارک وکیل آباد از فرودگاه، ایستگاه راه آهن و پایانه اتوبوسرانی

 

  • پارک وکیل آباد با فرودگاه بین‌المللی مشهد ۲۵٫۶ کیلومتر (۲۹ دقیقه) فاصله دارد.
  • پارک وکیل آباد با ایستگاه راه‌آهن مشهد ۱۹٫۷ کیلومتر (۲۵ دقیقه)  فاصله دارد.
  • پارک وکیل آباد با پایانه اتوبوسرانی مشهد ۱۹٫۱ کیلومتر (۲۲ دقیقه) فاصله دارد.

 
فاصله پارک وکیل آباد از فرودگاه

تلفن و آدرس پارک وکیل اباد مشهد

 

آدرس

خراسان رضوی، مشهد، منطقه ۹، بزرگراه وکیل آباد (نمایش روی نقشه)

تلفن

۰۵۱۳۵۰۱۴۴۳۳

 

امکانات پارک وکیل آباد مشهد


پارک وکیل آباد مشهد امکانات رفاهی زیادی از قبیل مسیر پیاده‌روی، محیط فضاسازی شده، استخرها، پلکان متعدد در کنار غرفه‌های کوچک برای اسکان، کف‌سازی، خیابان‌کشی، سرویس بهداشتی، فضای سبز، و وسایل بازی برای کودکان، آلاچیق، بوفه‌، رستوران، فروشگاه، زمین‌های ورزشی، میزهای تنیس، آب‌خوری، پارکینگ، باربیکیو، نگهبانی، نمازخانه، موزه، لوازم ورزشی و ... دارد.

امکانات پارک وکیل آباد مشهد

پارک بانوان وکیل آباد مشهد به تازگی در این پارک در حال احداث است. این پارک بهترین امکانات رفاهی را برای بانوان دارد و جزء سه پارک بانوان برتر شهر مشهد است.

امکانات پارک بانوان وکیل آباد


  • مسیر دوچرخه‌سواری و مسیر پیاده‌روی
  • مسیر سلامت
  • آمفی تئاتر
  • رستوران و کافی‌شاپ
  • آب‌ نماها و مسیرهای گردش طبیعی آب
  • محوطه اتراق
  • زمین‌های ورزشی روباز
  • زمین تنیس روباز
  • سرویس بهداشتی و نمازخانه چوبی


باغ وحش پارک وکیل آباد مشهد


پارک باغ وحش وکیل آباد مشهد یکی از جاهای دیدنی و جذاب این پارک است. این باغ وحش تنها باغ وحش شهر مشهد است. در این باغ وحش انواع مختلفی از حیوانات علف خوار، گوشت خوار، پرنده، خزنده و آبزی وجود دارد که می تواند بزرگسالان و کودکان را به شوق بیاورد.

باغ وحش پارک وکیل آباد مشهد

آدرس، ساعت بازدید و شماره تماس باغ وحش وکیل آباد

 

آدرس

مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد، جنب کوهستان پارک (نمایش روی نقشه)

شماره تماس

۰۵۱۳۵۰۱۴۴۳۳

ساعت بازدید

هر روز هفته از ۹ صبح تا غروب آفتاب و جمعه‌ها از ۸ صبح تا غروب آفتاب

 

تفریحات باغ وکیل آباد مشهد


پیک نیک یکی از تفریحات پارک وکیل آباد مشهد است  که در بین مردم مشهد و زائرین بسیار محبوب است. شما می توانید در هر نقطه از این پارک بساط پیک نیک را پهن کنید و از آب و هوای مطبوع و طبیعت بی نظیر این منطقه لذت ببرید. باربیکیوهایی در این پارک قرار دارد که می توانید در زمان پیک نیک روی آن ها غذاهای لذیذی درست کنید.

تفریحات پارک وکیل آباد


  1. پیک نیک
  2. پیاده‌روی صبحگاهی
  3. عکاسی از چشم‌اندازهای  بی نظیر باغ
  4. سینما پنج بعدی
  5. بازدید از گلخانه
  6. باغ گیاه‌شناسی
  7. بازی روی میز تنیس
  8. فوتبال دستی


جاهای دیدنی پارک وکیل آباد مشهد


این پارک بی نظیر علاوه بر طبیعت بکر و جذاب جاهای دیدنی و تفریحی دیگری نیز دارد.

دریاچه پارک وکیل آباد مشهد


یکی از دیدنی ترین جاهای این پارک رودخانه فصلی آن می باشد که در فصل بهار و پاییز شما شاهد بی نظیر ترین رودخانه مشهد هستید. شما می توانید با سفر به مشهد و رفتن به کنار این رودخانه یکی از بهترین خاطرات خود را ثبت کنید و از تماشای طبیعت و رودخانه پرآب لذت ببرید
.

دریاچه پارک وکیل آباد مشهد

شهربازی باغ وکیل آباد مشهد


شهربازی وکیل آباد مشهد یکی از جاهای جذاب و دیدنی پارک وکیل آباد مشهد است که همه را به سوی خود جذب می کند. شما می توانید در این شهربازی هیجان را تجربه کنید و برای خود و کودکان لحظات نابی را بسازید. ولی فعلا به دلیل نا امن بودن وسیله های بازی تعطیل می باشد.


شهربازی کوهستان پارک فعلا به دلیل ایمنی نبودن دستگاه ها تعطیل می باشد.





دیدنی های نزدیک پارک وکیل آباد مشهد


شما می توانید با رفتن به پارک باغ وکیل آباد مشهد و لذت بردن از طبیعت به جاهای تفریحی اطراف این پارک بروید و روزی پر از خاطره برای خود بسازید.

  • پارک ملی چهل بازه
  • پارک آبی سرزمین موج‌های خروشان
  • بوستان سنگی کمر مقبولا
  • طرقبه
  • مجموعه گردشگری چالیدره

جمع بندی

در این مطلب به معرفی پارک وکیل آباد مشهد پرداختیم شما می توانید با تهیه بلیط هواپیما از قاصدک 24 به مشهد سفر کنید و از طبیعت و آب و هوایم بی نظیر این پارک جنگلی لذت ببرید. امکانات رفاهی کامل این پارک به شما کمک می کند یک روزه فوق العاده ای را بگذرانید.

 

سوالات متداول درباره پارک وکیل آباد مشهد

 

جاذبه های گردشگری در اطراف پارک وکیل آباد مشهد کدامند؟ پارک ملی چهل بازه، پارک آبی سرزمین موج‌های خروشان، بوستان سنگی کمر مقبولا، طرقبه، مجموعه گردشگری چالیدره

بهترین زمان برای عکاسی از پارک در چه فصلی است؟ بهار و پاییز

آدرس پارک وکیل آباد مشهد کجاست؟ خراسان رضوی، مشهد، منطقه ۹، بزرگراه وکیل آباد

پارک وکیل آباد مشهد پارکینگ دارد؟ بله و برای پارک کردن خودروی شخصی باید هزینه ناچیزی پرداخت کنید.

پارک وکیل آباد مشهد شهربازی دارد؟ بله ولی فعلا به دلیل نا امن بودن وسیله های بازی تعطیل می باشد.