همه چیز درباره زندگی در کیش

کیش یکی از جزایر دوست داشتنی جنوب ایران است که همه افراد دوست دارند برای یکبار هم شده به این جزیره سفر کنند و از تفریحات آنجا لذت ببرند. اما اگر برای کار یا تحصیل مجبور به زندگی در کیش هستید خواندن این مقاله را از دست ندهید.

زندگی در کیش

 

همه چیز درباره زندگی در کیش


زندگی در کیش علاوه بر تمام سختی هایی که دارد پر از حس آرامش و شادابی است، تصور اینکه صبح هنگام بیدار شدن از خواب با منظره شگفت‌انگیز طلوع آفتاب روبرو شوید بسیار هیجان‌انگیز و جذاب است که هنگام زندگی در کیش این تجربه را کسب خواهید کرد
.


زندگی در کیش برای بعضی از افراد زود خسته‌کننده می‌شود، ولی برخی دیگر که آرامش را دوست دارند می‌توانند سالها در این جزیره زیبا و دوست داشتنی زندگی کنند
.

زندگی در کیش

 

راهنمای زندگی در کیش


کیش یکی از مناطق گردشگری جنوب ایران است که بسیاری آن را برای مسافرت و بازدید از جاهای دیدنی آن انتخاب می‌کنند، ولی بعضی از افراد برای زندگی کردن این جزیره زیبا و خوش‌ آب‌وهوا را انتخاب می‌کنند.
شما هم اگر قصد دارید به کیش بروید و مدتی را آنجا زندگی کنید بهتر است مقاله  راهنمای سفر به کیش را مطالعه کنید و کیش را با تمام جزئیات بشناسید.

راهنمای زندگی در کیش

 

آب و هوای کیش


جزیره کیش نسبت به بقیه شهرهای ایران هوای گرم‌تری دارد و میانگین دمای هوا در حالت عادی به
۲۷ درجه سانتیگراد می‌رسد. جزیره کیش علاوه بر گرمای طاقت‌فرسا به علت نزدیکی به دریا بسیار مرطوب است که این رطوبت در اکثر مواقع به ۹۰ درصد می‌رسد. اگر برای زندگی کیش را انتخاب می‌کنید باید بدانید که این جزیره فقط فصل معتدل و فصل گرم دارد و خبری از سرما در کیش نیست.


قبل از اینکه زندگی در کیش را انتخاب کنید باید ببینید که آیا تحمل گرمای شدید و رطوبت زیاد این جزیره را دارید؟
بهترین زمان سفر به کیش از اوایل آذر تا اواخر فروردین است که هوا بسیار مطبوع و خوشایند است.

 

سبک زندگی در جزیره کیش


مردم بومی کیش قبل از اینکه این جزیره به منطقه آزاد و مهم‌ گردشگری تبدیل شود بیشتر دامدار و ماهیگیر بودند و از این راه امرار و معاش می‌کردند که بعد از پیشرفت و ورود تکنولوژی به کیش اکثر افراد به کارهای تجاری و خدماتی مشغول شدند.


سبک زندگی در جزیره کیش 


اغلب مردم کیش از نژاد عرب و فارس هستند که در نهایت صلح و دوستی در کنار هم زندگی می‌کنند. پوشاک مرسوم مردم بومی کیش دشداشه برای آقایان و ملفغ و نقاب برای بانوان است
.


مردمان کیش اغلب اهل سنت هستند و عید فطر و عید قربان را اعیاد اصلی خود می‌دانند، در این اعیاد اهالی کیش لباس محلی پوشیده سازهای محلی و سنتی می‌نوازند و جشن می‌گیرند و
غذاهای سنتی کیش را میل می‌کنند.

 

سازهای سنتی کیش

غذاهای سنتی کیش

حبان

محبوس

دهل

هریسه

نی

قلیه

انبونه

مخروبه

 

 


اغلب مردم کیش نژاد عرب و فارس هستند که در نهایت صلح و دوستی در کنار هم زندگی می‌کنند.


 

بهترین مکان برای زندگی در کیش


در جزیره کیش محله‌های بسیار زیبایی وجود دارد که می‌توانید برای زندگی انتخاب کنید. در ادامه بعضی از محله‌های مناسب کیش برای زندگی را معرفی می‌کنیم
.

 


بیشتر بخوانید: بهترین تفریحات کیش از دریا تا خشکی


 

شهرک دامون: از زیباترین محله‌های کیش شهرک دامون است که معماری بسیار زیبایی دارد و به دریا مشرف است، این شهرک محل مناسبی برای زندگی در کیش است.


بهترین مکان برای زندگی در کیش 


شهرک صدف:
شهرک صدف از بهترین محله‌های کیش محسوب می‌شود که به دلیل دسترسی آسان به امکانات رفاهی کیش منطقه مناسبی برای زندگی در کیش است که خانه‌های این شهرک نوساز هستند.


محله صفین:
اگر دنبال خانه‌ای ارزان برای خرید یا اجاره هستید محله صفین بهترین گزینه است در این محله قیمت‌ها بسیار پایین‌تر از بقیه محله‌های کیش است.

 

هزینه زندگی در کیش


هزینه زندگی در کیش بسیار بالاتر از دیگر جاهای ایران است. خرید خانه و اجاره در کیش و آب و برق که زیر نظر شرکت‌های خصوصی هستند بسیار بالا است.


هزینه زندگی در کیش 


اگر به خاطر درس به کیش می‌روید می‌توانید در خوابگاه دانشجویی اقامت داشته باشید که قیمت آن ارزان‌تر است‌، همچنین خرید مواد غذایی در این جزیره بسیار هزینه‌بر است.


در جزیره کیش میوه و سبزی وجود ندارد و باید از داخل کشور و یا خارج وارد شود که نسبتا گران هستند. گوشت‌ و مرغ هم فقط در هایبرمارکت‌ها عرضه می‌شود، بنابراین
هزینه سفر به کیش و همچنین زندگی در این جزیره بسیار بالا و گران است.

 


بیشتر بخوانید: زیباترین سواحل کیش را بشناسید!


 

شرایط کار و زندگی در کیش


همان‌طور که همه ما می‌دانیم کیش یکی از قطب‌های گردشگری معروف کشور است، بیشتر افراد بومی کیش هم به کار در زمینه گردشگری مشغول بوده و عده بسیار کمی بیکار هستند.


شرایط کار و زندگی در کیش 


بهترین گزینه کار و درآمد در کیش واردات و فروش پوشاک و لوازم آرایشی است که اگر سرمایه کافی داشته باشید می‌توانید بهترین کسب و کار را برای خودتان راه بيندازيد
.


از دیگر مشاغل پردرآمد این جزیره هتل داری است ، زیرا که کیش مسافران و گردشگران زیادی دارد که برای اقامت خود به هتل مراجعه می‌کنند
.


یکی دیگر از کارهای پر درآمد و پرطرفدار کیش کافه و رستوران است، اکثر مردم به کافه نشینی علاقمند هستند، همچنین برای صرف غذای مورد علاقه خود به رستوران می‌روند. برای شناخت
بهترین رستوران‌های کیش بهتر است مقاله ما را در این زمینه مطالعه کنید.

 


جزیره کیش از جمله شهرهایی است که درصد بیکاری در آنجا بسیار اندک است.


 

قوانین زندگی در کیش


زندگی در کیش قوانین خاصی دارد که در ادامه معرفی خواهیم کرد
.

  • تمیزی و نظافت مهم‌ترین قانونی است که باید در کیش رعایت کنید و هرگز آن‌را زیر پا نگذارید، حتی بعضی مواقع عده‌ای از اهالی کیش جمع شده و لب ساحل می‌روند تا زباله‌های ساحل را جمع کنند.
  • احترام به کیشوندان از دیگر قوانینی است که باید حتما رعایت کنید، اگر کیشوندی قصد عبور از خیابان را دارد باید اتومبیل خود را نگه دارید تا او رد شود.
  • از نکات دیگر زندگی در کیش گرفتن کارت شهروندی است، اگر مدتی است که برای کار یا زندگی در کیش اقامت دارید می‌توانید این کارت را دریافت کنید. اگر این کارت را داشته باشید در بسیاری از مکان‌های گردشگری، هتل و رستوران‌های کیش می‌توانید تخفیف بگیرید همچنین از امکانات دیگر این جزیره استفاده کنید.

 
قوانین زندگی در کیش

مزایا و معایب زندگی در کیش


اگر جزیره زیبای کیش را برای زندگی انتخاب کرده‌اید، بهتر است درباره زندگی در کیش و مزایا و معایب آن اطلاعاتی را بدست آوردید. در ادامه ما به بعضی از این نکات اشاره می‌کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

 

نکات مهم زندگی در کیش:

  1. شرایط کاری مناسب و اقتصاد پویا
  2. قوانین راهنمایی و رانندگی بسیار سفت و سخت
  3. آرامش و زیبایی جزیره
  4. مراکز تفریحی متنوع و زیاد
  5. منطقه آزاد
  6. امکان تحصیل به زبان انگلیسی

 

مزایای زندگی در کیش

معایب زندگی در کیش

آرامش بسیار زیاد

آب و هوای بسیار گرم و مرطوب

امنیت بالا در جزیره

قیمت بالای خانه و اجاره

نظم و انضباط همیشگی

هزینه بالای خورد و خوراک

دسترسی آسان و همیشگی به ساحل

شهریه بالای تمام دانشگاه‌ها

 
مزایا و معایب زندگی در کیش


بیشتر بخوانید: لیست کاملی از بهترین مراکز خرید کیش با قیمت مناسب


 

سوالات متداول درباره زندگی در کیش

آب و هوای بسیار گرم و مرطوب، قیمت بالای خانه و اجاره، هزینه بالای خورد و خوراک، شهریه بالای تمام دانشگاه‌ها
شهرک دامون، شهرک صدف، محله صفین
محبوس، هریسه، قلیه، مخروبه

جمع بندی

حالا که با بعضی از شرایط زندگی در کیش آشنا شدید، براحتی می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا شرایط لازم را برای زندگی در این جزیره زیبا و رویایی را دارید یا نه فقط می‌خواهید برای سفر چند روزه به کیش بروید. اگر قصد سفر به کیش و بازدید از جاهای دیدنی کیش را دارید قاصدک ۲۴ با ارائه بلیط اتوبوس از بهترین شرکت‌های مسافربری در خدمت شما عزیزان است.