صفر تا صد حمل خودرو با هواپیما

یکی از آسان‌ترین راه برای سفر و جابجایی کالاها، هواپیما است. اگر می‌خواهید خودرویی را با هواپیما به مکان دیگر انتقال دهید باید شرایطی که شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌ها دارند را بپذیرید. برای اطلاع از این شرایط مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

شرایط حمل خودرو با هواپیما
حمل ماشین با هواپیما

 

 

حمل خودرو با هواپیما


حمل خودرو با هواپیما به شهرهای داخلی امکان‌پذیر نیست و تنها بعضی از شرکت‌های هواپیمایی در حمل خودروهای مدرن و لوکس به خارج از کشور فعالیت دارند. حمل خودرو با هواپیما شامل شرایطی است که باید رعایت شود.

 

حمل ماشین شخصی با هواپیما


برای حمل اتومبیل شخصی باید با شرکت‌های هواپیمایی تماس گرفته و ضمن رزرو بلیط هزینه‌های انتقال را پرداخت کرده و این شرکت‌ها ماشین شما را جلوی در منزلتان تحویل گرفته و در مقصد مورد نظر تحویل می‌دهند.


نرخ جدید حمل خودرو با هواپیما
حمل خودرو با هواپیما

 


البته به علت قیمت بالای بلیط و هزینه انتقال تنها برای اتومبیل‌های لوکس و وارداتی مقرون به صرفه است. برای حمل خودرو به شهرهای داخلی قطار و برای جزیره‌های قشم و کیش کشتی بهترین گزینه است.

 


حمل خودرو با هواپیما تنها برای خودروهای لوکس و گران‌قیمت مقرون به صرفه است.


 

بلیط حمل خودرو با هواپیما


برای انتقال اتومبیل خود بوسیله هواپیما احتیاج به بلیط هواپیما دارید که هزینه بسیار بالایی دارد که برای مسیرهای کوتاه بهتر است راه‌های دیگر انتقال را انتخاب کنید که مقرون به صرفه‌تر است.

 



شرایط حمل ماشین با هواپیما در ایران

مزایا و معایب حمل خودرو با هواپیما


بیشتر افراد به دلیل طولانی بودن مراحل تحویل خودرو با قطار حمل خودرو با هواپیما را انتخاب می‌کنند، این راه همراه با معایب و مزایایی است که در ادامه بررسی می‌کنیم.

 


بیشتر بخوانید: همه چیز در مورد علت تکان‌های هواپیما


 

مزایای حمل خودرو با هواپیما


انتقال و حمل اتومبیل شخصی و قطعات آن با هواپیما مزایایی دارد که اغلب افراد این روش را برای انتقال انتخاب می‌کنند.

شرایط حمل ماشین با هواپیما
حمل ماشین با هواپیما در ایران



مزایای حمل خودرو با هواپیما:

  • سرعت بالای انتقال: همان طور که ما انسانها هواپیما را به عنوان سریعترین وسیله برای مسافرت انتخاب می‌کنیم. ارسال ماشین با هواپیما هم سریعترین راه است و در کمترین زمان اتومبیل به مقصد می‌رسد.
  • امنیت انتقال: علاوه بر سرعت، امنیت و سالم رسیدن خودرو به مقصد از مهمترین مزایای حمل خودرو با هواپیما است. پس اگر خودروی لوکس و گران قیمتی را می‌خواهید به مسافت طولانی ارسال کنید بهترین گزینه حمل با هواپیما است. در وسایل نقلیه دیگر امکان آسیب به خودروی شما بیشتر است ولی در هواپیما هیچ آسیبی به خودرویتان وارد نمی‌شود.

 


بهترین مزایای حمل خودرو با هواپیما امنیت بالای آن است.




معایب حمل خودرو با هواپیما


همان‌طور که در حمل اتومبیل با هواپیما مزایایی وجود دارد معایبی هم وجود دارد که نمی‌توانید از آنها چشم‌پوشی کنید.

قیمت بالای انتقال: حمل خودرو با هواپیما و تهیه بلیط و رزرو آن هزینه بسیار بالایی دارد که همه نمی‌توانند از عهده پرداخت این مخارج برآیند.

تاخیر در پرواز: در پرواز با هواپیما ممکن است هواپیما به علت نقص فنی و یا شرایط هوا مجبور به توقف و یا تاخیر شود که باعث اختلال در ساعت تحویل خودرو می‌شود.

نبودن انتقال در شهرهای کوچک: در ضمن انتقال از طریق هواپیما در همه شهرها به خصوص شهرهای کوچک امکان‌پذیر نیست و این از معایب بزرگ انتقال خودرو با هواپیما است.

نبودن انتقال در مسیرهای داخلی: متاسفانه در ایران امکان حمل خودرو با هواپیما به شهرهای داخلی وجود ندارد و تنها معدودی از شرکت‌های هواپیمایی کار حمل خودرو به خارج از کشور را انجام می‌دهند.

 

هزینه حمل اتومبیل با هواپیما
حمل اتومبیل با هواپیما




قیمت حمل خودرو با هواپیما


حمل خودرو با هواپیما بسیار گران است تقریبا دو سه برابر انتقال با کامیون است. قیمت حمل خودرو با هواپیما با توجه به اندازه خودرو، سال ساخت خودرو و وزن آن محاسبه خواهد شد. مثلا انتقال ماشین کوچک چند هزار دلار می‌شود. ممکن است مجبور شوید ۱۰۰ هزار دلار پرداخت کنید.

 

مالیات گمرکی خودروها

خودروهای بنزینی

عوارض گمرک

خودروهای هیبریدی

عوارض گمرک

۱۵۰۰ سی‌سی

۵۵ درصد

۱۵۰۰ سی‌سی بدون شارژ

۵ درصد

۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی

۷۵ درصد

بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی بدون شارژ

۲۵ درصد

۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی

۹۵ درصد

بقیه خودروهای هیبریدی

بین ۵ تا ۴۵ درصد

 

 


انتقال خودرو با هواپیما دو سه برابر حمل با کامیون است.


 

نکات مهم درباره حمل خودرو با هواپیما


اگر می‌خواهید اتومبیلتان سالم به مقصد برسد باید نکات مهمی را رعایت کنید.

  1. شرکت هواپیمایی خودرو را در حالت حرکت تحویل می‌گیرد.
  2. بعضی از شرکت‌های هواپیمایی اجازه نمی‌دهند داخل خودرو وسیله‌ شخصی بگذارید. بهتر است قبل از رزرو بلیط در این مورد تحقیق کنید.
  3. تعدادی از خط‌های هوایی اجازه نمی دهند داخل باک خودرو بنزین زیادی بریزید.
  4. باید مدارک مالکیت خودرو را تحویل دهید و در هنگام تحویل خودرو شناسنامه ارائه دهید.

 


بیشتر بخوانید: بهترین شرکت‌های هواپیمایی ایرانی و خارجی


حمل خودرو با هواپیما داخلی
حمل ماشین با هواپیما

حمل موتورسیکلت با هواپیما


همان‌طور که حمل خودرو با هواپیما امکان‌پذیر است شما می‌توانید موتورسیکلت خود را هم با هواپیما به مکان دیگی انتقال دهید، شرایط حمل موتور‌سیکلت با هواپیما هم مانند ماشین است. با تهیه بلیط می‌توانید به آسانی و در سریع‌ترین زمان ممکن موتورسیکلت خودتان را به شهر یا کشور دیگر انتقال دهید.

 


بیشتر بخوانید: چگونه از امکانات هواپیمایی که با آن سفر می‌کنیم، مطلع شویم؟


 

سوالات متداول درباره حمل خودرو با هواپیما

خیر تنها بعضی از شرکت‌های هواپیمایی به منظور صادرات و واردات در کار انتقال خودرو فعالیت دارند.
انتقال سریع و امنیت بالا از مزایای حمل خودرو با هواپیما هستند.
خیر به دلیل قیمت بالای بلیط و هزینه حمل و نقل، تنها انتقال خودروهای لوکس و همچنین خودروهای وارداتی با هواپیما مقرون به صرفه است.


جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم سریع‌ترین و امن‌ترین راه انتقال و حمل خودرو را معرفی کنیم. شما می‌توانید خودروی شخصی خودتان را با هر وسیله‌ای جابه‌جا کنید، ولی بهتر است اول معایب و مزایاهای انتقال را بررسی کنید‌. به طورکلی سریع‌ترین راه برای حمل اتومبیل لوکس شما هواپیما است برای اطلاع از چگونگی حمل و نقل اتومبیل با هواپیما ما با قاصدک۲۴ در خدمت شما عزیزان هستیم.