بهترین زمان سفر به اصفهان کدام فصل است؟

اصفهان شهری معروف در ایران و جهان است که جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد، برای بازدید بهتر از این مکان‌ها نیاز به زمان مناسبی دارید تا بهتر بتوانید از شگفتی‌های این جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لذت ببرید.

 

بهترین زمان مسافرت به اصفهان
پل خواجو اصفهان



بهترین زمان سفر به اصفهان


برای سفر به اصفهان باید زمانی را انتخاب کنید که از همه نظر مناسب باشد تا بتوانید از مناظر طبیعی و آثار تاریخی این شهر لذت ببرید. در ضمن باید زمانی را انتخاب کنید که از گرما و سرما، شلوغ بودن شهر و ترافیک هم در امان باشید.


بهترین فصل سفر به اصفهان
بهترین فصل سفر به اصفهان چه زمانی است؟

 

 

بهترین زمان سفر به اصفهان از نظر آب و ‌هوا


اصفهان یکی از شهرهای نیمه کویری ایران است که از یک طرف به کوهستان زاگرس و از طرف دیگر به کویر منتهی می‌شود که هوایی گرم و خشک در تابستان و زمستانی سرد دارد. بهترین زمان سفر به اصفهان از اول اسفند تا آخر اردیبهشت، همچنین از اول شهریور تا آخر مهر که هوا معتدل و خنک است. وجود رودخانه زاینده‌رود از بهترین
جاهای دیدنی اصفهان در شرایط آب‌و‌هوای این شهر بسیار تاثیرگذار است، زمانی که هوا گرم می‌شود آب رودخانه کم شده و هوای اصفهان هم گرم‌تر می‌شود ولی در زمستان تقریبا برعکس است.

 


وجود زاینده رود در شرایط آب و هوای اصفهان بسیار تاثیرگذار است.





بهترین زمان رفتن به اصفهان
سی‌و‌سه پل اصفهان

 

بهترین زمان سفر به اصفهان از نظر تعداد گردشگران


اصفهان شهری گردش‌پذیر است که هرساله مسافران و توریستان بسیاری برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی شهر و
جاهای دیدنی اطراف اصفهان به این شهر روانه می‌شوند. در فصل بهار و تعطیلات نوروز شهر اصفهان مملو از جمعیت است و این شهر بسیار شلوغ می‌شود. همین مسئله باعث می‌شود قیمت هتل‌ها و ورودی اماکن دیدنی اصفهان افزایش پيدا کند، همچنین ترافیک در بیشتر خیابان‌ها افزایش پیدا می‌کند. پیشنهاد می‌دهیم برای سفر به اصفهان زمان بهتر و خلوت‌تری را انتخاب کنید. بهترین زمان مسافرت به اصفهان از نظر تعداد گردشگران اردیبهشت ماه و فصل پاییز که مدارس باز می‌شود است که هوا بسیار عالی و قیمت اقامتگاه‌ها و هتل‌ها کاهش می‌یابد و خبری از شلوغی و ترافیک در خیابان‌های اصفهان نیست.

 


بهترین زمان سفر به اصفهان
سفر به اصفهان در پاییز

 


بیشتر بخوانید: غذاهای محلی اصفهان؛ غذاهایی که نباید هیچ وقت از دست داد!


 

بهترین زمان مسافرت به اصفهان از نظر جشن ها


اصفهان از شهرهای قدیمی ایران است که هر ساله جشن‌ها و رویدادهای مختلفی در این شهر برگزار می‌شود. بیشتر گردشگران و مسافران که به مراسم و آیین محلی اصفهان علاقه دارند در این ایام به اصفهان سفر می‌کنند
. شما هم اگر دوست دارید بلیط هواپیما اصفهان را تهیه کنید و در این مراسمات باشکوه شرکت کنید.

  • جشن آبریزان زاینده‌رود: یکی از این مراسم ویژه در اصفهان بود که دیگر برگزار نمی شود.
  • سقاخانی: از دیگر مراسمی است که در ماه محرم در اصفهان بسیار باشکوه برگزار می‌شود.
  • جشن هفت سین: مردم اصفهان در یک روز سبزه‌های خودشان را در محل مخصوص که اغلب در باغ غدیر اصفهان است می‌آورند. هر نفر یک کارت می‌گیرد و در آخر جشن با نظر داوران جوایزی به برنده‌شدگان اهدا می شود.
  • شب اسفند: از آیین و مراسمات ویژه پایان سال است که در کاشان و اصفهان هر ساله پنج روز مانده به نوروز برگزار می‌شود. اگر دوست دارید در این مراسم شرکت کنید با تهیه بلیط اتوبوس اصفهان در نزدیک نوروز راهی این شهر شوید.
  • جشنواره هفت هزار پا: مراسم ویژه‌ای که در کوه صفه برگزار می شود که برنامه‌های شاد و بانشاطی در این جشن اجرا می‌شود، همچنین جشنواره بادبادک‌ها، اجرای دف‌نوازی، جشنواره هنرهای نمایشی، جشنواره لبخند شاد نوروزی هم برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این جشن‌ها پر کردن اوقات فراغت مردم و گردشگران و مسافران نوروزی است.
  • آتش افروزی: از آیین ویژه دی‌ماه است که نوجوانان و جوانان بر بالای تپه آتش روشن می‌کنند، مردم بومی اصفهان رسیدن نور آتش به درختان را مایه برکت به محصولاتشان می‌دانند.


بهترین مراسم اصفهان جشن آبریزان زاینده رود بوده که به دلیل کم آبی دیگر برگزار نمی شود.





بهترین فصل سفر به اصفهان
جشن هفت‌سین از مراسم باستانی اصفهان

 

بهترین زمان رفتن به اصفهان از نظر هزینه ها


اصفهان شهری زیبا و بزرگ است که سفر به این شهر هزینه‌هایی در بر خواهد داشت. ما در مقاله
هزینه سفر به اصفهان کامل این هزینه‌ها را توضیح داده‌ایم.

 

 

هزینه های سفر به اصفهان

هزینه بلیط سفر به اصفهان

هزینه اقامت

هزینه خورد و خوراک

هزینه حمل‌و‌نقل

هزینه خرید سوغاتی

 

از جاهای دیدنی اصفهان در چه فصلی دیدن کنیم؟


بازدید هر کدام از جاهای دیدنی اصفهان فصل و زمان خاصی را می‌طلبد
.

  1. فصل بهار: بازدید از آبشارها و مناظر اطراف اصفهان را در فصل بهار از دست ندهید که در این فصل آبشارها پر‌آب و خروشان هستند و مناظر اطراف آن سرسبز و بسیار شگفت‌انگیز و رویایی هستند.
  2. فصل تابستان: اگر در فصل تابستان به اصفهان سفر می‌کنید از مناظر سرسبز زاینده‌رود بهره ببرید، البته در این فصل زاینده‌رود خیلی کم‌آب است. در فصل تابستان سعی کنید بیشتر شب‌ها به بازدید از مکان‌های دیدنی اصفهان بروید که بازدید از آنها در شب خیلی جذاب و هیجان‌انگیز است.
  3. فصل پاییز: بازدید از کویرهای اصفهان در فصل گرم و تابستان تقریبا غیرممکن است زیرا که هوای کویر بسیار گرم و سوزان است و بازدید از این جاذبه‌های طبیعی اصفهان مخصوص فصل زمستان و پائیز است که هوای کویر خنک‌تر است.
  4. فصل زمستان: اما اگر در فصل زمستان که هوا سرد و خشک است به اصفهان سفر کردید، سعی کنید به بازدید جاهای دیدنی سربسته مانند موزه های اصفهان بروید و از دیدن آثار تاریخی لذت ببرید. در فصل زمستان شهر اصفهان بسیار خلوت است و قیمت هتل و دیگر هزینه‌ها بسیار کاهش می‌یابد.


در فصل تابستان هوای کویر گرم و سوزان است بهتر است پاییز به این مناطق سفر کنید.




بهترین زمان برای مسافرت به اصفهان چه وقت است
مسجد شیخ لطف‌الله اصفهان


 

سوالات متداول درباره بهترین زمان سفر به اصفهان


بهترین فصل سفر به اصفهان چه زمانی است؟ فصل بهار و اردیبهشت ماه

مراسم ویژه اصفهان چه مراسمی هستند؟ جشن آبریزان زاینده‌رود، سقاخانی، جشن هفت‌سین، شب اسفند، جشنواره هفت هزار پا و آتش افروزی

برای صرفه جویی در هزینه کدام فصل برای سفر به اصفهان مناسب است؟ فصل پاییز که مدارس باز می‌شود هوا بسیار عالی است و قیمت اقامتگاه‌ها و هتل‌ها کاهش می‌یابد.

در فصل بهار به کدام مناطق اصفهان سفر کنیم؟ بازدید از آبشارها و مناظر اطراف اصفهان را در فصل بهار از دست ندهید که در این فصل آبشارها پر‌آب و خروشان هستند و مناظر اطراف آن سرسبز و بسیار شگفت‌انگیز و رویایی هستند.

مراسم شب اسفند چیست و چگونه در اصفهان برگزار می شود؟ از آیین و مراسمات ویژه پایان سال است که در کاشان و اصفهان هر ساله پنج روز مانده به نوروز برگزار می‌شود.

 

جمع بندی

برای اينکه بدانید بهترین زمان برای مسافرت به اصفهان چه‌وقت است؟ مطالعه این مقاله را از دست ندهید. ما در این پست سعی کردیم بهترین زمان سفر به اصفهان را از نظر آب‌و‌‌هوا و تعداد گردشگران و بهترین فصل سفر برای دیدن مراسم ویژه‌ای که در اصفهان برگزار می‌شود، را معرفی کنیم. شما هم اگر قصد سفر به اصفهان را دارید با تهیه بلیط قطار اصفهان از قاصدک 24 با خیال آسوده سفر کنید.