14 تا از بام های معروف و دنج تهران

تهران پایتخت ایران علاوه بر جاهای دیدنی تاریخی مکان‌های طبیعی زیادی برای بازدید دارد که بام‌های تهران از جمله آنها هستند. بام‌هایی که در ارتفاعات تهران قرار دارند و بر فراز آنها می‌توانید هوای تازه استنشاق کنید و اوقاتی را به دور از ترافیک و شلوغی بگذرانید.

عکس های بام تهران در شب
بام های تهران کجاست



بام‌های تهران کجاست؟


تهران بام‌های دیدنی و دنج بسیاری دارد که بعضی از این بام‌ها شلوغ هستند و امکانات فراوانی دارند، ولی بعضی از بام‌های تهران ساکت و دنج هستند. اگر دوست دارید ساعاتی را به مکانی خلوت پناه ببرید این بام‌ها بسیار مناسب هستند. شما می‌توانید در بلندترین نقطه شهر کمی پیاده‌روی کنید و تهران را از بالاترین نقطه تماشا کنید. در این مقاله بعضی از بام‌های تهران را معرفی می‌کنیم.

 

بام‌های تهران در شب


از جاهای دیدنی تهران در شب بام‌های تهران هستند که طرفداران زیادی دارند. تماشای نورهای رنگی شهر و نور چراغ ماشین‌های در حال حرکت از ارتفاعات بسیار لذت‌بخش است.

  1. بام نیاوران تهران
  2. بام تونل رسالت تهران
  3. بام ولنجک تهران
  4. بام بوکان تهران

 


بیشتر بخوانید: بالن سواری در تهران؛ نکاتی که قبل از بالن سواری باید بدانید!


بهترین بام های تهران در شب
بهترین بام های تهران در شب

بام نیاوران تهران


از بام‌های جذاب تهران می‌توان به بام نیاوران اشاره کرد که منطقه‌ای ساکت است. بهترین زمان رفتن به این بام زیبا وقت غروب آفتاب است. عکاسان زیادی برای ثبت اثر هنری در هنگام غروب آفتاب و شب به این بام می‌روند.

آدرس: تهران، منطقه جماران، خیابان صادقی قمی، خیابان کوهستان

 


بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به تهران از نظر آب و هوا


 

بام تونل رسالت تهران


یکی دیگر از بام‌های زیبای تهران بام تونل رسالت است که در منطقه توانیر قرار دارد. این بام یک منظره صنعتی از تهران را به شما نشان خواهد داد. هوای بام تونل رسالت به اندازه بام‌های دیگر تهران عالی و خوب نیست ولی جذابیت و چشم‌انداز خاصی دارد.


آدرس: تهران، منطقه ۶، خیابان نظامی گنجوی، بوستان نظامی گنجوی

بام های تهران در شب
بام تونل رسالت تهران

 

بام ولنجک تهران


بام ولنجک از بام‌های شناخته نشده تهران است که محیطی آرام و خلوت دارد‌ در این بام هیچ امکاناتی وجود ندارد. شما می‌توانید فقط روی نمیکت‌هایی که آنجا وجود دارد بنشینید و تهران را تماشا کنید و از هوای تمیز آنجا بهره‌مند شوید. بام ولنجک از بام‌هایی است که در شب بسیار تماشایی می شود. شما می‌توانید شب در هوای دلپذیر بام ولنجک پیاده‌روی کنید و از مناظر و نورهای رنگارنگ اطراف لذت ببرید. بام ولنجک در کوچه پس کوچه‌های شهر قرار دارد و عبور از این محله‌ها بر جذابیت این بام می‌افزاید.

آدرس: تهران، ولنجک، میدان گلریزان، خیابان گلستان دوم، خیابان بوستان سوم

 

بام بوکان تهران


بام بوکان در سال‌های اخیر به خاطر ساخت‌و‌ساز شلوغ شده است ولی همچنان طرفداران زیادی دارد‌ این بام طوری است که با اتومبیل شخصی می‌توانید تا بالای بام بروید و از این منطقه زیبا لذت ببرید. در بام بوکان روشنایی کم است به همین خاطر می‌توانید از منظره چراغانی شهر عکس‌های زیبایی بیندازید. در تاریکی شب رفت‌و‌آمد ماشین‌ها و چراغانی شهر درخشش خاصی دارد که تماشای این منظره بسیار لذت‌بخش است.

آدرس: تهران، شهرستان شمیرانات، محله گلابدره، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان



بام های خلوت تهران
بام بوکان تهران

بام‌های دیدنی تهران


تهران بام‌های دیدنی بسیاری دارد که هر کدام از آنها ویژگی‌های خاصی دارند. این بام‌ها چشم‌اندازی بی‌نظیر از شهر تهران را به شما نشان می‌دهند.

  1. بام توچال تهران
  2.  بام محک تهران
  3.  بام فراز تهران
  4. بام آرژانتین تهران

 


بیشتر بخوانید: دریاچه‌های اطراف تهران | در کدام دریاچه‌ها می‌توانید ماهی‌گیری کنید؟


 

بام توچال تهران


از محبوب‌ترین بام‌های تهران بام توچال همان بام تهران است که یک نقطه خوش منظره در شمال تهران است. این بام در دوران پهلوی با وسعت بسیار زیاد ساخته شده و با توجه به اینکه یک منطقه توریستی است و افراد زیادی به این بام رفت‌و‌آمد دارند امکانات رفاهی خوبی دارد.

بام های شمال تهران
بام توچال تهران

 

امکانات تفریحی بام توچال تهران
تله کابین
تله سیژ
زیپ لاین
بانجی جامپینگ
بگ جامپ
سینما چند بعدی
سورتمه
باشگاه تنیس
باشگاه تیراندازی با کمان

در بام توچال رستوران و کافی شاپ هم وجود دارد، همچنین ون‌های مسافرکشی که مسافران را جابه‌جا می‌کنند. در این بام پارکینگ برای خودروهای شخصی وجود دارد.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک

 


بیشتر بخوانید: باغ پرندگان تهران و بازدید از ناب‌ترین گونه‌های پرنده!


 

بام محک تهران


از بام‌های مرتفع تهران بام محک است که در نزدیکی بیمارستان محک قرار گرفته است. اگر دنبال جایی دنج و پاکیزه هستید این بام بهترین گزینه است. بام محک محل مورد علاقه جوانان است و بر خلاف بام‌های دیگر تهران به‌جز صندلی‌هایی برای استراحت امکانات دیگری ندارد. شما می‌توانید روی صندلی‌های این بام نشسته و ضمن نوشیدن چای داغ از زیبایی‌های مناظر اطراف لذت ببرید و در بام محک عکس‌های زیبایی بگیرید.

بهترین بام های تهران
بام محک تهران



از دیدنی‌های اطراف این بام پارک مهرگان است که می‌توانید از امکانات رفاهی این پارک استفاده کنید. بام محک فضای وسیعی دارد که برای بادبادک بازی بسیار مناسب است. افراد زیادی برای تفریح و پیک‌نیک بر فراز این بام می‌آیند.


آدرس: تهران، منطقه ۱، انتهای بلوار وثوق، میدان شورا، خیابان اردستانی

 


بیشتر بخوانید: جاهای تاریخی تهران؛ مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی تهران


 

بام فراز تهران


از بام‌های دوست داشتنی و دیدنی تهران بام فراز است که محبوبیت خاصی بین خانواده‌ها دارد. این بام در پارک پرواز قرار گرفته به همین دلیل همیشه شلوغ است و خانواده‌های زیادی برای گذراندن اوقات فراغت خود به بام فراز می‌آیند. به دلیل نزدیکی به پارک پرواز امکانات رفاهی زیادی دارد، بهترین زمان رفتن به بام فراز هنگام طلوع خورشید است که هوا بسیار دلپذیر و مناظر اطراف تماشایی است.

لیست بام های تهران
بام فراز تهران




 امکانات بام فراز و پارک پرواز آلاچیق
شهربازی
سرویس بهداشتی
فلای‌لند

آدرس: تهران، منطقه ۲، بزرگراه یادگار امام، بلوار پیام، پارک پرواز




بیشتر بخوانید: بهترین کافه های تهران؛ دنج و خوشمزه


 

بام آرژانتین تهران


از بام‌های بسیار دنج تهران که برای پیاده‌روی مناسب است بام آرژانتین که در خیابان الوند قرار گرفته است. در اطراف این بام رستوران و کافی‌شاپ‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید یک قهوه داغ سفارش داده و ضمن تماشای پایتخت بنوشید. پیشنهاد می‌دهیم برای یکبار هم که شده به این بام دنج سری بزنید و تهران را از بلندی این بام به نظاره بنشینید.

آدرس: تهران، منطقه ۶، میدان آرژانتین، خیابان الوند

 


بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی و تفریحات تهران در شب


 

بام‌های دنج تهران


در تهران بام‌های خلوت و ناشناخته زیادی وجود دارد که از رفتن به این بام‌ها حس و حال عجیبی پیدا می‌کنید. بام‌هایی که با سکوت خودشان آرامش را برایتان به ارمغان می‌آورند.

  • بام ماشینی تهران
  • بام شهرک قائم تهران
  • بام بوعلی تهران
  • بام محلاتی تهران
  • بام شیان تهران
  • بام شکاری تهران



بام ماشینی تهران


یکی دیگر از بام‌های خلوت تهران بام ماشینی است که بیشتر دانشجویان آنجا جمع می‌شوند. جایی دنج که سکوت و آرامش عجیبی در آنجا حاکم است. اگر به یک آرامش در جای خلوت نیاز دارید به این بام پناه ببرید. در بام ماشینی حتی صندلی هم وجود ندارد می‌توانید ماشین خودتان را پارک کرده و به تماشای منظره‌های اطراف بپردازید و از هوای تازه استنشاق کنید.

آدرس: تهران، ولنجک، بلوار دانشجو، خیابان البرز

 


بیشتر بخوانید: باغ موزه‌های تهران؛ 12 تا از زیباترین باغ موزه های تاریخی تهران


 

بام شهرک قائم تهران


دسترسی به بام شهرک قائم طوری است که در روزهای برفی افراد زیادی بر بالای این بام جمع می‌شوند و منظره برفی تهران را تماشا می‌کنند. برفی بازی دسته‌جمعی در این بام از تفریحات اصلی افراد است.

آدرس: تهران، شهرک قائم، میدان قائم، بلوار نیروی هوایی، خیابان شهید خدادادی

 


بیشتر بخوانید: معرفی آبشارهای دائمی و فصلی در تهران


 

بام بوعلی تهران


یکی از بام‌های دنج تهران، بام بوعلی است که ارتفاع زیادی ندارد ولی چشم‌انداز خوبی به برج میلاد دارد. این بام یکی از مکان های مناسب عکاسی تهران است.

آدرس: تهران، منطقه سعادت‌آباد، بلوار یادگار امام، بلوار شهید ذبیحی

تصاویر بام های تهران
بام بوعلی تهران



بام محلاتی تهران


بام محلاتی روبروی تپه‌های سوهانک است و آب‌و‌هوای خوبی دارد. اهالی اطراف این بام برای پیک‌نیک در روزهای تعطیل بام محلاتی را انتخاب می‌کنند، به همین دلیل این بام در روزهای تعطیل مملو از خانواده‌هایی می‌شود که برای گذراندن اوقات فراغت به بام محلاتی می‌آیند. بام محلاتی در منطقه نظامی است و افراد مجرد زیاد به این بام تردد ندارند.

آدرس: تهران، شهرک شهید محلاتی، بلوار شاهد

 

بام های دنج تهران
بام محلاتی تهران



بام شیان تهران


از بام‌های زیبای تهران بام شیان است که در پارک لویزان قرار دارد. شما می‌توانید از امکانات رفاهی پارک لویزان استفاده کنید، در بام شیان نیمکت‌هایی برای استراحت و تماشای زیبایی‌های اطراف وجود دارد.

آدرس: تهران، لویزان، اتوبان هنگام، بالاتر از چهارراه استقلال، پارک جنگلی لویزان

 


بیشتر بخوانید: بهترین موزه‌های تهران کدامند؟ موزه‌های تاریخی تا موزه‌های هنری


 

بام شکاری تهران


بام شکاری در منطقه‌ای خلوت و جلوی ورودی باشگاه دیپلماتیک وزارت خارجه قرار گرفته، از بالای این بام می‌توانید منظره بسیار زیبایی از تهران را رصد کنید. امکانات خاصی در این بام وجود ندارد، ولی می‌توانید از کافه داخل باشگاه استفاده کنید.

آدرس: تهران، شهرک صدف، خیابان سبلان، خیابان وزارت امور خارجه

بام های معروف تهران
بام های معروف تهران در شب



سوالات متداول بام‌های تهران

بام توچال از معروفترین بام‌های تهران است که امکانات بسیاری دارد.
بام آرژانتین و بام تونل رسالت
بام فراز (پارک پرواز)، بام شیان (پارک جنگلی لویزان)
بام ولنجک، بام محک، بام توچال، بام نیاوران، بام بوکان، بام بوعلی، بام شیان، بام آرژانتین، بام ماشینی، بام شکاری، بام محلاتی، بام شهرک قائم، بام فراز

جمع‌بندی

تهران بام‌های زیادی دارد که در این مقاله چند بام معروف تهران را معرفی کردیم. اگر دوست دارید این بام‌ها را از نزدیک ببینید و از بالای آنها شهر تهران را تماشا کنید با خرید بلیط هواپیما از قاصدک۲۴ خودتان را به تهران رسانده و از این مناظر لذت ببرید.