فرودگاه مدرن و شناخته شده ازمیر

تاریخ  شهر ازمیر به 3000 سال قبل از میلاد می‌رسد. از دیرباز این شهر مورد توجه گردشگران و مسافران بوده است، امروز نیز جایگاه مهمی را در میان دیگر شهرهای این کشور به خود اختصاص داده و مورد استقبال قرار گرفته است. در هر صورت طبیعی است که چنین شهری دارای یک فرودگاه مهم و بسیار مدرن باشد.

برای رزرو بلیط هواپیما کلیک کنید


تصاویر فرودگاه ازمیر

 

فرودگاه ازمیر ترکیه

 

فرودگاه ازمیر معروف به فرودگاه عدنان مندرس یکی از بهترین فرودگاه‌های ترکیه و شهر ازمیر است که اهمیت ویژه ای در حمل و نقل ترکیه دارد. این فرودگاه برای کسانی که به این شهر سفر کرده‌اند به خصوص ایرانیان کاملاً شناخته شده است.

 

برای رزرو تور ازمیر کلیک کنید

تاریخچه فرودگاه ازمیر ترکیه

 

فرودگاه عدنان مندرس که در 14 کیلومتری مرکز شهر ازمیر قرار دارد، در منطقه Gaziemir واقع شده است. این فرودگاه از سال 1987 خدمات رسانی می‌کند. از آنجایی که فرودگاه ازمیر چهارمین فرودگاه شلوغ ترکیه است، ترافیک سنگینی دارد و روزانه پروازهای مختلفی از فرودگاه عدنان ازمیر انجام می‌شود.

 


بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی ازمیر از سواحل تا طبیعت و آثار تاریخی


 

چرا فرودگاه ازمیر، عدنان مندرس نام دارد؟

 

فرودگاه ازمیر به نام عدنان مندرس یکی از آخرین نخست وزیران سابق ترکیه نام‌گذاری شده است. بر اساس آمار منتشر شده توسط این فرودگاه در سال 2014، بیش از 9.10 میلیون مسافر از طریق فرودگاه عدنان مندرس جابجا شده‌اند. از این تعداد، 3.8 میلیون مسافر در پروازهای داخلی بودند. ترمینال بین المللی جدید این فرودگاه نیز در سال 1385 افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

عدنان مندرس جزو 5 فرودگاه پرتردد ترکیه و از اصلی‌ ترین پایگاه های پروازی ترکیه است.

 

فرودگاه ازمیر کجاست؟

 

فرودگاه بین المللی عدنان ازمیر در 18 کیلومتری جنوب شهر ازمیر در منطقه‌ای به نام Geziemir قرار گرفته است. مسافران این فرودگاه در مسیر رسیدن به این فرودگاه یا بالعکس، از شهرهای تاریخی مانند: سلجوقی، افسوس و پاموکاله عبور می‌کنند. مسیرهای متنوعی برای رسیدن به این فرودگاه از شهر‌های اطراف آن وجود دارد.

آدرس: ترکیه، ازمیر


فرودگاه ازمیر کجاست؟

اطلاعات پرواز فرودگاه ازمیر ترکیه

 

فرودگاه ازمیر از 49 کشور و 121 مقصد در سراسر جهان پرواز دارد. 28 شرکت هواپیمایی در این فرودگاه فعالیت می‌کنند. برنامه پروازهای خارج از کشور در فصل اوج سفر از ماه می تا اکتبر 100٪ افزایش می‌یابد و در زمستان با پایان فصل سفر کاهش می‌یابد.

 


بیشتر بخوانید: معرفی 11 مورد از بهترین مراکز خرید ازمیر ترکیه




ترمینال‌های فرودگاه عدنان مندرس ازمیر

 

فرودگاه بین المللی عدنان مندرس ازمیر، از دو ترمینال مسافری تشکیل شده است که یکی از آن‌ها مخصوص پروازهای داخلی و یکی دیگر از آن‌ها مخصوص به پروازهای بین‌المللی و خارجی است. این ترمینال‌ها از یکدیگر مجزا هستند. اما به وسیله‌ی راهرو‌های متحرک به یکدیگر متصل می‌شوند.

 

برای رزرو تور ترکیه کلیک کنید

 

امکانات و ویژگی‌های فرودگاه ازمیر ترکیه

 

بعد از بررسی و آشنایی با فرودگاه عدنان مندرس ترکیه متوجه وسعت بزرگ و مدرن بودن فرودگاه شدیم. در این بخش از مقاله به بررسی ویژگی‌ها و امکانات این فرودگاه بزرگ و مدرن پرداخته‌ایم.


امکانات فرودگاه ازمیر ترکیه


این ویژگی‌ها عبارتند از:

  1. مکان‌هایی برای سیگار کشیدن
  2. رستوران و کافی شاپ
  3. سالن همایش
  4. باجه های راهنمایی توریست
  5. اینترنت وای‌فای رایگان برای مسافران
  6. خدمات پولی، بانکی و تبادل ارز
  7. فروشگاه‌های مواد غذایی

 


بیشتر بخوانید: فاصله بین شهرهای ترکیه از یکدیگر به همراه مدت زمان


 

مکان‌هایی برای سیگار کشیدن

 

اگرچه سیگار کشیدن در فرودگاه ازمیر ممنوع است، اما در حال حاضر مکان‌هایی برای افراد سیگاری وجود دارد. اتاق‌های مخصوص سیگار کشیدن در پایین پله برقی‌ها در سمت چپ قرار گرفته‌اند.

 

رستوران و کافی شاپ

 

در فرودگاه ازمیر برای رفاه حال مشتریان رستوران و چندین سالن غذاخوری وجود دارد که انواع غذاهای ترکی در آنجا طبخ می‌شود مسافران می‌توانند غذای مورد علاقه خود را در آنجا سرو کنند. همچنین کافی شاپ‌های این فرودگاه انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم را در منوی خود گنجانده است.

امکانات فرودگاه ازمیر
 

سالن همایش

 

در فرودگاه عدنان مندرس سالنی بزرگ برای برگذاری همایش های مختلف وجود دارد.

 

باجه های راهنمایی توریست

 

باجه های راهنما در سراسر فرودگاه ازمیر قرار دارند و همه اطلاعاتی که توریست ها و گردشگران نیاز دارند را در اختیار آنها قرار می‌دهند.

 

اینترنت وای‌فای رایگان برای مسافران

 

عدنان یک فرودگاه شلوغ است که سعی کرده تمام خدمات مورد نیاز مسافران از جمله اینترنت رایگان را به مسافران ارائه دهد. این امکان دسترسی به اینترنت را در کل منطقه فرودگاه ازمیر فراهم می‌کند.


امکانات رایگان فرودگاه ازمیر چیست

خدمات پولی، بانکی و تبادل ارز

 

خوشبختانه در فرودگاه ازمیر هیچ مشکل مالی نخواهید داشت. این فرودگاه دارای دستگاه‌های خودپرداز برای برداشت پول نقد است که در صورت نیاز به پول می‌توانید از آنها استفاده کنید. همچنین در صورت نیاز به مبادله پول، نگران نباشید، صرافی در این فرودگاه وجود دارد. صرافی Travelex در عدنان مندرس خدمات مبادله ارز را ارائه می‌دهد. این صرافی را می‌توانید در ترمینال بین المللی پیدا کنید.

 

فروشگاه‌های مواد غذایی

 

در فرودگاه ازمیر فروشگاه‌های بزرگی وجود دارد که می‌توانید سوغاتی، مواد غذایی و لوازم تزیینی از آنجا تهیه کنید. این فروشگاه‌ها به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

 

برای رزرو انواع تور مسافرتی کلیک کنید

امکانات حمل و نقل در فرودگاه ازمیر

 

یکی از مهم‌ترین امکاناتی که فرودگاه عدنان دارد امکانات حمل و نقل از فرودگاه به مقصد شما و همچنین از مبدا شما به فرودگاه است. در ادامه به بررسی وسایل نقلیه‌ای که این امکانات را فراهم کرده‌اند پرداخته‌ایم.

 

اتوبوس

3 خط: خط 200، خط 202، خط 204

قطار

2 خط: خط آهن شمالی، خط آهن جنوبی

تاکسی

تاکسی‌ های شبانه روزی

 
امکانات حمل و نقل فرودگاه ازمیر

سوالات متداول درباره فرودگاه ازمیر

مکان‌هایی برای سیگار کشین، اینترنت رایگان، خدمات بانکی و ارزی، فروشگاه‌های مواد غذایی
دو ترمینال، یکی برای پروازهای داخلی و یکی برای پروازهای خارجی

جمع‌بندی

فرودگاه ازمیر معروف به فرودگاه عدنان مندرس یکی از مهم‌ترین قطب‌های حمل و نقل گردشگری برای شهرهای ساحلی دریای اژه محسوب می‌شود. این فرودگاه از دو ترمینال مسافری تشکیل شده است که یکی از آن‌ها مخصوص پروازهای داخلی و یکی دیگر از آن‌ها مخصوص به پروازهای بین‌المللی و خارجی است. اگر قصد تهیه بلیط هواپیما برای ترکیه از فرودگاه ازمیر را دارید، می‌توانید به سایت قاصدک 24  مراجعه کنید.