بهترین زمان سفر به تهران چه فصلی است؟

تهران یکی از شهرهای ایران است که شهری شلوغ است و معمولا افراد برای کار و تحصیل به تهران می‌آیند. جالب است بدانید که تهران جاهای دیدنی بسیار زیادی از جمله: جاهای دیدنی تاریخی، اماکن مذهبی، کاخ‌های تهران و همچنین موزه‌های تهران و غیره دارد.

بهترین فصل سفر به تهران

بهترین زمان سفر به تهران از نظر آب و هوا

 

شهر تهران از نظر جغرافیایی از شمال به کوهستان و از جنوب به کویر منتهی می‌شود، به همین خاطر زمستان‌های سرد و تابستان‌های خیلی گرمی دارد، بیشتر بارندگی‌‌های تهران بر اثر وزش بادهای غربی است. در اینجا قصد داریم آب‌و هوای تهران را در فصل‌های مختلف سال بررسی کنیم تا بهتر بتوانیم بهترین فصل سفر به تهران را انتخاب کنیم.

  
بهترین فصل سفر به تهران چه زمانی است

سفر به تهران در بهار

 

سفر به تهران در فصل بهار بهترین زمان برای بازدید جاهای دیدنی تهران و همچنین گشت‌و‌گذار در تهران است؛ زیرا در فصل بهار هوا معتدل و خوب است. بعضی وقت‌ها نم نم باران چهره شهر را تازه و نو می‌کند.

در اوایل بهار و تعطیلات نوروز بیشتر مردم تهران به مسافرت می‌روند و از شلوغی و ترافیک تهران کاسته می‌شود و خبری از آلودگی در آن نیست. بنابراین بهتر است اوایل بهار به این شهر زیبا سفر کنید و از دیدنی‌های اطراف آن لذت ببرید‌.


بیشتر بخوانید: معرفی آبشارهای دائمی و فصلی در تهران



سفر به تهران در بهار



سفر به تهران در تابستان


در فصل تابستان که مدارس تعطیل می‌شود مردم سفر خود را آغاز می‌کنند. تهران هم یکی از مقصدهای مسافران است که در فصل تابستان، برای بازدید جاهای تاریخی تهران به این شهر بزرگ می‌آیند.

سمت جنوب تهران کویر و آب‌و‌هوای گرم و خشکی دارد و گرمای هوای آن طاقت‌فرسا است، در مرداد و شهریور دمای هوا معمولا 35 تا 40 درجه است. افرادی که در تابستان به تهران سفر می‌کنند دنبال جایی خنک می‌گردند و اغلب جاهای دیدنی تهران در شب برایشان جذابیت دارد‌.

بلیط اتوبوس تهران

 

سفر به تهران در تابستان

سفر به تهران در پاییز

 

پاییز فصل زیبای رنگ‌ها یکی دیگر از بهترین فصل‌ها برای سفر به تهران است که در این فصل آب‌وهوا بسیار دلپذیر و خوشایند است. چهره شهر در پاییز برگ ریزان، خیلی زیبا و لذت‌بخش است و به خاطر بارش باران‌های پاییزی نسبت به فصل‌های دیگر سال هوای تمیزتری دارد.

در مسافرت به تهران اگر فرصت داشتید، به روستاهای اطراف تهران هم سری بزنید و منظره جذاب پاییزی این روستاها را تماشا کنید که بسیار دوست‌داشتنی هستند.



بیشتر بخوانید: رستوران های گیاهی تهران؛ برای خوردن غذای گیاهی لذیذ به کدام رستوران برویم؟



سفر به تهران در پاییز
 

سفر به تهران در زمستان

 

در فصل زمستان که هوا سرد می‌شود همه ترجیح می‌دهند کنار بخاری در خانه‌های خودشان بمانند. ولی اگر برای کار و یا تحصیل مجبور به سفر به تهران شدید بدانید که شمال تهران کوهستانی است و هوای بسیار سردی دارد و دمای هوا در دی و بهمن ماه به 5 درجه زیر صفر می رسد، پس بهتر است در سفر به تهران لباس مناسب همراه داشته باشید.



بیشتر بخوانید: روستاهای اطراف تهران با جاذبه‌های دیدنی شگفت‌انگیز



در فصل زمستان که برف همه خیابان‌ها را می‌پوشاند منظره شهر بسیار زیبا می‌شود. البته هوای تهران در زمستان کمی آلوده و برای سالمندان مضر است، بنابراین گروه‌های حساس باید فصل دیگری را برای مسافرت به تهران انتخاب کنند.


سفر به تهران در زمستان

بهترین زمان سفر به تهران از لحاظ مناسبت‌ها

 

در کشور ایران مناسبت‌های زیادی هر ساله برگزار می‌شود که بیشتر مردم دوست دارند این مناسبت‌ها را در تهران پایتخت کشور باشند. در این پست قصد داریم چند تا از مناسبت‌هایی که هر ساله در تهران برگزار می‌شود و افراد زیادی به خاطر این مناسبت‌ها با خرید بلیط هواپیما راهی تهران می‌شوند را معرفی می‌کنیم.

  • سفر به تهران در جشن انقلاب
  • سفر به تهران در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب
  • سفر به تهران در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر
  • سفر به تهران در مراسمات مذهبی

 


بیشتر بخوانید: کاخ‌های تهران؛ 12 مورد از زیباترین کاخ های سلطنتی تهران


 

سفر به تهران در جشن انقلاب

 

جشن بزرگ انقلاب از جمله مناسبت‌هایی است که بیشتر مردم برای شرکت در این جشن بزرگ، دهه فجر و 22 بهمن به تهران سفر می‌کنند. جشن انقلاب هر ساله در میدان آزادی تهران برگزار می‌شود‌ و عده‌ای از مردم بهمن ماه و شرکت در جشن‌های انقلاب را بهترین زمان سفر به تهران می‌دانند.

 

سفر به تهران در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب

 

نمایشگاه بین‌المللی کتاب در اردیبهشت ماه، هر ساله در محل نمایشگاه دائمی تهران برگزار می‌شود. افرادی که دنبال کتاب کمیاب و خاصی هستند می‌توانند در اردیبهشت به تهران سفر کنند و از این نمایشگاه بازدید کنند و کتاب مورد علاقه خودشان را تهیه کنند.

برای علاقه‌مندان به کتاب، فرهنگیان، نویسندگان و همچنین دانشجویان بهترین زمان سفر به تهران در زمان برگزاری نمایشگاه کتاب است‌.


بهترین زمان سفر به تهران از نظر مراسمات

سفر به تهران در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر

 

در دهه فجر جشنواره‌های زیادی در تهران برگزار می‌شود که یکی از این جشنواره‌ها جشنواره فیلم و موسیقی فجر است. جشنواره فجر یک رویداد فرهنگی مهم در ایران است که افراد زیادی برای شرکت در این جشنواره به تهران سفر می‌کنند. از نظر افرادی که عاشق سینما و موسیقی هستند بهترین زمان برای سفر به تهران زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر است.

 


بیشتر بخوانید: باغ پرندگان تهران: دریچه ورود به زیباترین حیات وحش!


سفر به تهران در مراسمات مذهبی

 

همه مردم دوست دارند مراسمات مذهبی در کنار مکان‌های مذهبی باشند. تهران یکی از شهرهای مذهبی ایران است که امامزاده و اماکن مذهبی زیادی دارد که از جمله این زیارتگاه‌ها؛

  1. امامزاده صالح
  2. امامزاده قاسم
  3. حرم شاه عبدالعظیم حسنی

افراد بسیار زیادی در ایام محرم و شب‌های قدر را دوست دارند در این مکان‌های زیارتی باشند پس این ایام بهترین زمان سفر به تهران برای آن‌ها محسوب می‌شود.


بهترین زمان سفر به تهران از نظر مراسمات مذهبی
 

سوالات متداول درباره بهترین فصل سفر به تهران


سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم بهترین زمان سفر به تهران را برایتان بگوییم. این مقاله را مطالعه کنید و با شناخت بیشتری راجع به بهترین فصل سفر به تهران و گشت‌و‌گذار در این شهر زیبا، سفر کنید. در سفر به پایتخت بازدید از بهترین روستاهای تهران را فراموش نکنید، که بسیار خوش‌ آب‌و‌هوا هستند. برای مسافرت به تهران بلیط اتوبوس خودتان را از قاصدک 24 به صورت آنلاین تهیه کنید و به آسودگی به این شهر سفر کنید.