تفریحات معروف و خاص دبی کدامند؟

دبی یکی از شهرهای توریست پذیر خاورمیانه است که گردشگران زیادی برای تفریح به این شهر مدرن و شیک سفر می‌کنند. این شهر جاهای دیدنی و مراکز خرید فراوانی دارد و در کنار این مکان‌ها، تفریحات بسیاری به چشم می‌خورد که سرگرم کننده و نشاط آور هستند، بعضی از این تفریحات دبی را در قاصدک24 معرفی می‌کنیم.

معرفی بهترین تفریحات دبی



 

لیست تفریحات دبی

 

  • طبیعت گردی در دبی
  • موشن گیت دبی
  • پیست اسکی دبی
  • پارک‌های آبی دبی
  • تفریح در سواحل دبی

 

طبیعت گردی در دبی

 

در شهر دبی که یک شهر کویری محسوب می‌شود، طبیعت‌های زیبایی وجود دارد که بسیار سرسبز و با نشاط هستند‌. طبیعت گردی یکی از تفریحات دبی در فصل بهار است که‌ بسیار لذت بخش است. چند نمونه از مکان‌هایی که برای‌ طبیعت گردی در دبی مناسب هستند را معرفی می‌کنیم.

  • جنگل بارانی (سیاره سبز دبی)
  • باغ گل معجزه
  • باغ پروانه‌ها

 


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی دبی؛ بهترین جاذبه‌های توریستی دبی + عکس




جنگل بارانی در دبی

جنگل بارانی (سیاره سبز دبی) که انواع جانوران مانند: مارمولک‌های عظیم‌الجثه، طوطی‌‌های رنگارنگ و غیره گونه‌های مختلف گیاهی مانند درخت غول پیکر را در این مکان می‌توانید تماشا کنید. این مجموعه امکانات زیادی دارد و از جمله آن فراهم آوردن امکانات برای بازدید افراد معلول است.

 

ساعت بازدید: شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و خرید بلیط به صورت اینترنتی ساعت ۱۵:۳۰ و حضوری ساعت ۱۷

آدرس: دبی، تقاطع بلوار الاصل و بلوار صفا

 
تفریحات معروف دبی

باغ گل معجزه در دبی

باغ گل معجزه که دیدن این منظره پر‌ از گل وسط کویر شما را شگفت زده می‌کند. در این باغ حدود ۴۵ میلیون شاخه گل وجود دارد که به محض ورود به باغ عطر خوش گلها مشامتان را نوازش می دهد. این مجموعه به خاطر وجود گل‌های بسیار زیاد با تنوع گوناگون در رکورد گینس به ثبت رسیده است. خوردن خوراکی و نشستن روی چمن در این باغ ممنوع است و در فصل تابستان به خاطر کاشت دوباره گل‌ها تعطیل است.

 

ساعت بازدید: از ساعت ۹ تا ۲۱ و روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۲4

آدرس: دبی، دهکده جهانی، اتوبان شیخ زاید، منطقه البرشا، منطقه دبی‌لند، باغ گل معجزه

 
لیست تفریحات دبی

باغ پروانه‌ها در دبی

باغ پروانه‌ها در وسط باغ گل معجزه است که در فضایی بسته قرار گرفته و حدود ۱۵۰۰۰ گونه پروانه در این باغ پرواز می‌کنند. در هر بازدید که حدود یک ساعت طول می‌کشد حدود ۳۰۰ نفر اجازه ورود به این باغ را دارند. در باغ پروانه‌ها یک موزه وجود دارد که انواع مختلفی از پروانه‌ها را در خود جای داده است.

 

ساعت بازدید: از ساعت ۹ تا ۲۱

آدرس: دبی، اتوبان شیخ زاید، باغ معجزه، باغ پروانه‌ها

 

تفریحات لوکس دبی

موشن گیت دبی


موشن گیت یک پارک موضوعی است که به چهار قسمت تقسیم شده و در صحرا قرار گرفته که به منطقه هالیوود مشهور شده است. شهر بازی موشن گیت ۲۷ وسیله بازی، ۹ رستوران و ۱۵ فروشگاه دارد و به دلیل قرار گرفتن در کویر بهترین تفریحات دبی در پاییز و از جاهای دیدنی دبی برای بچه ها است که هوای کویر خنک‌تر است. در موشن گیت دبی می‌توانید با شخصیت‌های دوست داشتنی کارتونی مانند شرک و پاندای کونگ‌فو کار فیلم بازی کنید. موشن گیت از تفریحات هیجان‌انگیز دبی محسوب می‌شود. بعضی از بازی‌های موشن گیت برای کودکان خطرناک است بهتر است با والدین خود این بازی‌های مهیج را امتحان کنند.

چند بخش‌ موضوعی موشن گیت:

  1. استودیو مرکزی
  2. سرزمین زامبی‌ها
  3. کلمبیا پیکچرز
  4. هتل ترانسیلوانیا
  5. آزمایشگاه‌ تخیل
  6. شکارچیان ارواح
  7. جشن مرداب

 

 

ساعت بازدید: از ساعت ۱۱ تا ۲۰

آدرس: دبی، جاده شیخ زاید، خروجی ۱۱، مجموعه پارک‌ها و استراحتگاه‌های دبی، موشن گیت


تفریحات دبی در تابستان
 

پیست اسکی دبی

 

دبی شهر کویری است و در آن خبری از برف و سرمای شدید نیست، ولی در این شهر پیست اسکی سرپوشیده مصنوعی به مساحت ۴۵۰۰ متر ساخته‌اند. این پیست اسکی در ۵ مسیر است و طوری این مسیرها طراحی شده‌اند که کودکان هم می توانند اسکی سواری کنند‌ و لذت ببرند. پیست اسکی دبی از تفریحات دبی در زمستان محسوب می‌شود.

 


بیشتر بخوانید: تفریحات شبانه دبی؛ معرفی ۱۰ تفریح لذت بخش و جذاب شبانه در دبی


  

ساعت بازدید: دوشنبه تا جمعه ساعت ۱۰ تا ۲۴ و شنبه و یکشنبه ساعت ۹ تا ۲۴

آدرس: دبی، خیابان شیخ زاید، مرکز خرید امارات

 

معرفی بعضی از فعالیت‌های پیست اسکی دبی:

  • تله‌سیژ پیست اسکی دبی
  • اسنو‌برد پیست اسکی دبی
  • دنیای پنگوئن های برفی دبی

 
تفریحات دبی در زمستان

تله‌سیژ پیست اسکی دبی

در پیست اسکی دبی وقتی به پایین‌ترین قسمت پیست برسید توسط تله‌سیژ می‌توانید دوباره بالا بروید که جذاب‌ترین بخش بازی در پیست اسکی سوار شدن به تله‌سیژ است. شما هم می‌توانید در سفر به دبی به پیست اسکی دبی رفته و از تله‌سیژ و دیگر بازی‌های این پیست لذت ببرید.

 
بهترین تفریحات دبی در زمستان

اسنو‌برد پیست اسکی دبی

اسنوبرد پارک برفی پیست اسکی دبی است که اگر تمایلی به اسکی ندارید می‌توانید در این بوستان برفی به همراه کودکان برف بازی کنید و آدم برفی و گلوله‌های برفی بزرگ درست کنید. و از تماشای عبور پنگوئن‌های قطبی لذت ببرید.

 


بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به دبی، 4 دلیلی که حتما باید از دبی دیدن کنید!




دنیای پنگوئن‌های برفی دبی

دنیای پنگوئن‌های برفی در پیست اسکی دبی قرار دارد. در این پیست استخری وجود دارد که می‌توانید با پنگوئن‌ها شنا کنید که تجربه هیجان‌انگیزی است. اولین زیپ لاین زیر صفر درجه جهان هم در این مکان قرار دارد، علاوه بر این کافه آسمان دبی در دنیای پنگوئن‌های برفی دبی قرار دارد که با نوشیدن یک فنجان قهوه داغ می‌توانید خودتان را گرم کنید.

 

ساعت بازدید پیست اسکی دبی: ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ شب

آدرس پیست اسکی دبی: دبی، خیابان شیخ زاید، مرکز خرید امارات، پیست اسکی  دبی،دنیای پنگوئن های برفی دبی


معروف ترین تفریحات دبی در زمستان
 

پارک‌های آبی دبی

 

یکی از تفریحات دبی که در روزهای گرم تابستان طرفداران زیادی دارد پارک‌های آبی دبی هستند که می توانند یک روز خاطره‌انگیز برای شما بسازند. این پارک‌ها از تجهیزات و امکانات زیادی برخوردار هستند. در بعضی از این پارک‌ها جاهای مخصوصی برای کودکان وجود دارد که می‌توانید با خیال راحت کودکتان را برای بازی و سرگرمی به آنجا ببرید.

از تفریحات پارک‌های آبی دبی: قلعه باران، سرسره سواری، موج‌سواری، سرسره مارپیچی

بهترین پارک‌های آبی دبی:

  • پارک آبی آکواونچر دبی
  • پارک آبی لگولند دبی
  • پارک آبی وایلد وادی دبی

تفریحات اصلی دبی

تفریح در سواحل دبی

 

شهر دبی یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است که حدود ۶۴ کیلومتر ساحل دارد. بازدید از سواحل دبی در هنگام غروب آفتاب و قدم زدن در این ساحل زیبا بسیار جذاب و شگفت‌انگیز است. سواحل دبی از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند که ما در مقاله سواحل دبی کامل آن‌ها را معرفی کرده‌ایم، می‌توانید یک روز شاد را در آنجا به همراه خانواده بگذرانید.

سواحل معروف دبی:

  • ساحل لامر دبی
  • ساحل لایت دبی
  • ساحل جمیرا دبی
  • ساحل الصفوح دبی


بیشتر بخوانید: زیباترین و بهترین سواحل دبی با چشم‌اندازی دلربا + عکس



تفریح در سواحل دبی

تفریحات دبی برای کودکان

 

در شهر مدرن دبی تفریحات متنوعی برای سرگرم کردن کودکان وجود دارد که شما هم می‌توانید کنار فرزندانتان به تفریح و بازی بپردازید و از این تفریحات خانوادگی دبی لذت ببرید.

  1. پارک‌های دبی
  2. شهربازی‌های دبی
  3. تماشای آکواریوم‌های دبی
  4. شهر متل پلی دبی

 

پارک‌های دبی 

 

پارک‌های دبی یکی از ارزان‌ترین تفریحات دبی هستند که شما می‌توانید به همراه خانواده به آنجا رفته و اوقات خوشی را کنار هم داشته باشید. بسیاری از پارک‌های دبی امکانات بسیار خوبی از جمله زمین بازی، کیوسک غذا، وسایل ورزشی، بازی‌های کامپیوتری دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید، در ضمن بسیاری از پارک های دبی دارای فضای سرسبز برای اتراق خانواده‌‌ ها هستند.

پارک‌های پرطرفدار دبی:

  • پارک صفا در دبی
  • پارک حوض‌البرشا در دبی
  • پارک ملی مشرف در دبی

 تفریحات خانوادگی دبی

شهربازی های دبی

 

شهربازی های دبی از پیشرفته ترین شهربازی های دنیا و بسیار مجهز و ایمن هستند. در شهربازی های دبی بازی‌های بسیار متنوع و زیادی وجود دارد که به راحتی می‌توانید بازی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. بدون شک شهربازی های دبی بهترین مکان برای خوشحال کردن کودکانتان است که همه نوع امکانات در آن‌ها وجود دارد.

چند شهربازی معروف دبی:

  • شهربازی مادهش ورلد دبی
  • شهربازی هاب زیرو دبی
  • شهر بازی لگولند دبی
  • شهر بازی آی ام جی دبی


بیشتر  بخوانید: معرفی بهترین شهربازی‌ها و پارک‌های موضوعی در دبی


 
بهترین تفریحات دبی برای کودکان

تماشای آکواریوم‌های دبی

 

در سفر به دبی تماشای آکواریوم های دبی را فراموش نکنید که از تفریحات هیجان‌انگیز دبی است. در این آکواریوم‌ها انواع جانوران دریایی وجود دارند. در این آکواریوم‌ها جانورانی مانند:

  • پنگوئن‌ها
  • کرودکودیل
  • سمور
  • انواع ماهی‌ها

را می توانید تماشا کنید‌، البته می‌توانید به ماهی‌ها و جانوران دیگر با‌احتیاط غذا بدهید و از این کار لذت ببرید.

 

 

 

ساعت بازدید: ۱۰ تا ۲۲

آدرس: دبی، بزرگراه شیخ زاید، خیابان دوحه، مرکز خرید دبی مال


تفریحات دبی در پاییز
 

شهر متل پلی دبی

 

کارخانه اسباب بازی دبی در شهر متل پلی دبی قرار دارد که یک شهر بازی با تمام شخصیت هاي کارتونی در آنجا وجود دارد که کودکان علاوه بر بازی کردن، آموزش‌هایی هم در آنجا می‌آموزند. در متل پلی یک شهر کوچک وجود دارد که کودکان اداره آن را به دست دارند به این صورت که پلیس، آتشنشان، نانوا، معمار و مشاغل دیگر در دست کودکان است و در مورد مشاغل آموزش‌هایی می‌‌بینند. این شهر برای کودکان بسیار دوست داشتنی و بازی در متل پلی برایشان جذاب است.

 

ساعت بازدید: ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۹

آدرس: دبی، خیابان الصفا

 


بیشتر بخوانید: سافاری دبی؛ 8 تفریح بیابانی در سافاری + عکس



 

تفریحات لاکچری در دبی

 

دبی یکی از زیباترین و مدرن‌ترین شهرهای جهان است، که تفریحات بسیار لوکس و لاکچری دارد که هر مسافری دوست دارد آن‌ را امتحان کند‌.

  1. سافاری در دبی
  2. هلیکوپتر سواری در دبی
  3. برج خلیفه در دبی

 

سافاری در دبی

 

یکی از تفریحات لوکس دبی سافاری در دبی است که آفرود سواری در دل بیابان و شن‌های طلایی تجربه‌ای به یادماندنی است. تور سافاری به صورت شبانه‌روزی است و شما می توانید یک شب را در بیابان بگذرانید، فقط یادتان باشد کرم ضد آفتاب، لباس مناسب، قمقمه آب، عینک دودی و دیگر لوازم ضروری که در بیابان لازم است را همراه داشته باشید. برای تهیه بلیط تور سافاری به مراکز گردشگری هتل‌ها مراجعه کنید. در کنار آفرود سواری می‌توانید از موزیک‌های شاد عربی هم لذت ببرید.

 
تفریحات هیجان انگیز دبی

هلیکوپتر سواری در دبی

 

هلیکوپتر سواری یک تفریح لاکچری و بی‌نظیری است که تجربه آن بسیار هیجان‌‌انگیز است. مسیر حرکت این هلیکوپترها معمولا از کنار برج‌العرب به سمت جزایر نخل و خط ساحلی سپس به سمت برج خلیفه می‌روند. برای سوار شدن به هلیکوپتر از قبل باید ثبت‌نام کنید، یک راهنما شما را همراهی خواهد کرد‌ و حدود ۲۵ دقیقه پرواز شما طول می‌کشد که پرواز در آسمان و تماشای شهر زیبای دبی از بالا بسیار جذاب و شگفت انگیز است. بی شک با سوار شدن به هلیکوپتر شما یکی از تفریحات خاص دبی را تجربه خواهید کرد.

 

ساعت پرواز: از ساعت ۹ تا ۱۷

آدرس: اغلب هتل‌های ۵ ستاره هلی پد دارند.

 


بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به دبی از ارزان‌ترین تا محبوب‌ترین!




برج خلیفه در دبی

 

برج خلیفه با ارتفاع ۸۲۸ متر بلندترین برج جهان است که در شهر دبی قرار دارد. در طبقات مختلف برج رستوران و کافی شاپ وجود دارد که ضمن نوشیدن قهوه داغ می‌توانید از نمای بیرون برج لذت ببرید، برای بازدید از این برج باید بلیط بگیرید که قیمت نسبتا بالایی دارد.

از امکانات دیدنی برج خلیفه:

  • سکوهای تماشا برج خلیفه دبی
  • برج آب نمای دبی
  • کتابخانه بزرگ برج خلیفه ربی
  • پارک برج خلیفه دبی

 

ساعت بازدید: یکشنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰ تا ۲۲ و آخر هفته از ۱۰ تا ۲۴

آدرس: دبی، بلوار شیخ محمد راشد یک، برج خلیفه

 تفریحات لاکچری دبی



سوالات متداول درباره تفریحات دبی

دنیای پنگوئن‌های برفی، هلیکوپتر سواری، موشن گیت دبی و برج خلیفه
تمام هتل های ۵ ستاره هلی پد دارند.
باغ پروانه ها در وسط باغ معجزه قرار دارد و در هر بازدید ۳۰۰ نفر وارد می شوند.
هلیکوپتر سواری، سافاری در دبی، بازدید از برج خلیفه دبی

 

سخن پایانی

 

سعی کردیم تفریحات دبی را به طور خلاصه حضورتان معرفی کنیم. حالا که با تفریحات دبی آشنا شدید بار سفر ببندید و راهی شوید، در این سفر رویایی با خرید بلیط هواپیما از قاصدک۲۴ سفری به یاد‌ماندنی را تجربه کنید.