بهترین روستاهای اطراف تهران

اطراف تهران مناطق خوش آب‌ و هوای بسیار زیادی وجود دارد که ما می‌توانیم با کمی فاصله گرفتن از شهر به این مناطق بکر و زیبا برسیم و هوای تمیزی را در دل طبیعت تنفس کنیم. روستاهای تهران یک نمونه از این مناطق خوش‌ آب‌و‌هوا هستند که برای دور شدن از شلوغی شهر می‌توانیم به آنجا پناه ببریم.

 
بهترین روستای اطراف تهران

روستاهای تهران کجاست؟


تهران یکی از شهرهای بسیار پرسروصدا و شلوغ است، همه کسانی که در تهران زندگی می‌کنند دوست دارند یک روز از این‌ همه ازدحام و آلودگی دور شوند. بهترین گزینه برای آن‌ها رفتن به روستاهای اطراف تهران است که هوای تمیز و پاکی دارند و در آنجا خبری از شلوغی خیابان‌های تهران نیست.

اینفوگرافیک روستاهای اطراف تهران

 

 

روستاهای اطراف تهران برای زندگی


روستاهای اطراف تهران به دلیل نزدیکی به تهران، امکانات بسیار، طبیعت زیبا و آب‌و‌هوای پاکی که دارند محل خوبی برای زندگی هستند. کسانی که قصد مهاجرت دارند یا از نظر پزشکی ماندن در هوای آلوده تهران برایشان میسر نیست، می‌توانند در روستاهای اطراف تهران ویلایی تهیه کرده و آنجا زندگی کنند.

 

روستای کردان تهران


روستای کردان یک روستای قدیمی است که از قرن شش به جا مانده است. به دلیل آب و هوای خوب و دلنشینی که دارد، ویلاهای بسیاری در اطراف این روستا ساخته شده است. در روستای کردان پرورش گل‌های زینتی رواج دارد و بیشتر گل‌های محلات
بازار گل تهران از اینجا تهیه می‌شود.

 


پاراگلایدر از تفریحات هیجان انگیز روستای کردان محسوب می شود.



بیشتر مردم تهران این روستا را با تالارهای عروسی مدرن و شیک می‌شناسند. می‌توانید ضمن گردش کردن در کوچه‌های زیبای روستا و استنشاق هوای پاکیزه، از پاراگلایدر که یکی از تفریحات روستا هست هم لذت ببرید.

آدرس: شهرستان ساوجبلاغ، 25 کيلومتری کرج

 
روستاهای اطراف تهران برای زندگی

روستای بومهن تهران


روستای بومهن در جاده هراز قرار دارد و طبیعت زیبای این روستا باعث جذب گردشگران می‌شود. بومهن محل زندگی اقوام زیادی که همگی در کنار هم با صلح و دوستی زندگی می‌کنند.

اقوام بومهن


  • قوم فارس
  • قوم لر
  • قوم ترک
  • قوم کرد

از جاهای تاریخی تهران در این روستا می‌توان به روستای طاهر‌آباد، قلعه خندان، امامزاده سلطان مطهر اشاره کرد. از تفریحات مهیج در روستای بومهن اسب‌سواری است که به این منظور باشگاه سوارکاری شایان شرق راه‌اندازی شده که علاقه‌مندان می‌توانند ساعتی را در این باشگاه اسب سواری کنند.

آدرس: تهران، اتوبان بابایی، آزاد‌راه تهران _ پردیس، جاده دماوند، بومهن

 

روستای لواسان تهران


نزدیک‌ترین روستا به تهران روستای زیبای لواسان است که در مسیر سد لتیان قرار گرفته و از معروفترین روستاهای اطراف تهران برای زندگی محسوب می‌شود. لواسان در چهار فصل سال زیبا و دیدنی است بهار با طبیعت بی‌نظیرش، گرمای تابستان با خنکی دره ییلاقیش، پاییز با درختان رنگا‌رنگش و زمستان هم با کوه‌های سربه فلک کشیده‌اش، پس رفتن به لواسان را در هر فصلی از سال می‌توانید تجربه کنید.

روستاهای تهران برای زندگی

جاهای دیدنی لواسان


  1. سد لتیان بر روی رودخانه جاجرود
  2. آبشار برگ جهان
  3. شهرک باستی هیلز
  4. غار هملون
  5. غار موزه وزیری


آدرس: تهران، جاده لشکرک، بلوار امام خمینی

 

روستاهای اطراف تهران در بهار


روستاهای اطراف تهران برای گردش در بهار بسیار عالی هستند، زیرا که مناطق طبیعی و جاذبه‌های تاریخی بسیاری در اطراف این روستاها به چشم می‌خورد که هر بیننده‌ای از دیدن آن‌ها لذت می‌برد‌.شما هم اگر دوست دارید این روستاهای با صفا را ببینید با خرید
بلیط اتوبوس تهران عازم این شهر شوید.

 

روستای آهار تهران


روستای آهار در دامنه کوه‌های البرز قرار گرفته و کوه‌نوردی و پیاده‌روی در میان کوچه‌های سرسبز روستا و تماشای درختان میوه در فصل بهار بسیار لذت بخش است، به علاوه طبیعت روستای آهار به‌قدری زیباست که عکاسان زیادی برای ثبت آثار خود به این روستا می‌آیند. رودخانه شکر‌آب و رودخانه پیش‌کنک از دو طرف
روستای آهار تهران عبور می‌کنند و گردشگران زیادی برای پیک‌نیک اطراف این رودخانه‌ها اتراق می‌کنند.


آدرس: شهرستان تهران، شمیران، دهستان رودبار قصران

 
روستاهای اطراف تهران برای گردشگری


بیشتر بخوانید: جاذبه های جذاب و شگفت انگیز اطراف تهران


 

روستای برغان تهران


روستای برغان حدود
50 کیلومتر با تهران فاصله دارد بیشتر ساکنان پایتخت و البرز ترجیح می‌دهند به خاطر طبیعت بکر و آب‌و‌هوای خوب روستای برغان روزهای بهاری را در این روستا سپری کنند.

درختان بلند چند هزار‌ ساله و رودخانه‌های خروشان باعث شده گردشگران و توریستان بسیاری به اطراف این روستا بیایند و از طبیعت زیبای روستای برغان بهره ببرند. این روستا با آلوچه‌های آبدارش در همه‌جای کشور معروف است و در فصل برداشت این میوه ترش خوشمزه روستای برغان مملو از مسافر می‌شود.

جاهای دیدنی روستای برغان


  • درختان آلو
  • میدان برغان
  • حسینیه اعظم
  • درخت چنار داخل مسجد برغان
  • آتشگاه کرج
  • قلعه ایلخانی
  • زیارتگاه چهل دختر


در روستای برغان دو باشگاه اسب سواری دارد، کسانی که عاشق سوارکاری هستند می‌توانند با سوار شدن بر اسب لذت این سفر را دو چندان کنند
.


آدرس: شهرستان ساوجبلاغ، منطقه چندار، دهستان برغان

 

روستای افجه تهران


روستای خوش آب و رنگ افجه در
30 کیلومتری تهران و در دامنه کوه‌های البرز قرار گرفته است. در این روستای باصفا چشمه‌ها و باغ‌های سرسبز، همچنین درختان گیلاس و درختان آلبالو به چشم می‌خورد که در فصل بهار به شکوفه می نشینند و زیبایی آن را چندین برابر می کنند.

روستای افجه تهران
در این روستا دشتی بزرگ وجود دارد که به دشت آتشین معروف است که در زمان‌های گذشته مخصوص کشت هویج بوده، ولی اکنون دیگر در آنجا هویج نمی‌کارند برای همین رنگ نارنجی خودش را از دست داده و به رنگ سبز درآمده است. این دشت از کمپینگ اطراف تهران محسوب می شود که افراد زیادی در آنجا اتراق می کنند.

 


دیدنی ترین مکان افجه دشت آتشین یا همان دشت هویج است.




جاهای دیدنی افجه


  • محله چراغان
  • قلعه ساکا
  • حمام قاجار
  • قصر ناصرالدین شاه


آدرس: استان تهران، شهرستان شمیرانات، بخش لواسانات، 5 کيلومتری لواسان، روستای افجه

 

روستای فشم تهران


از جاهای خوش‌ آب‌و‌هوای اطراف تهران فشم است که به خاطر فاصله کم آن با تهران، همچنین طبیعت زیبا و جاهای دیدنی بسیاری که دارد بین گردشگران جذابیت ویژه‌ای دارد و از پرطرفدارترین
ییلاق های اطراف تهران محسوب می‌شود.

روستاهای توریستی تهران
فشم یک منطقه ییلاقی است و خود این روستا بخش‌های زیادی دارد و از چندین روستای کوچک تشکیل شده و یکی از بهترین روستاهای توریستی تهران در بهار است که تنها 25 کیلومتر با تهران فاصله دارد‌ و با گذشت زمان به دو قسمت شهری و روستایی تقسیم‌بندی شده که در بخش روستایی افراد بومی زندگی می‌کنند و هنوز آثاری از خانه‌های گلی به چشم می‌خورد. مردم بومی روستا به شغل دامپروری و کشاورزی مشغول هستند و از این راه امرارمعاش می‌کنند.


آدرس: تهران،
25 کیلومتر شمال شرق تهران، بخش رودبار قصران

 

روستاهای اطراف تهران در تابستان


برای فرار از گرمای سوزان تهران می‌توانید به روستاهای نزدیک تهران بروید و از آب‌و‌هوای خنک و کوهستانی این روستاهای بهره‌مند شوید. در اینجا با چند روستای اطراف تهران آشنا می‌شوید. برای اینکه بتوانید یک تابستان عالی در روستاهای تهران سپری کنید با تهیه
بلیط قطار تهران به این شهر سفر کنید.

 

روستای وردیج و واریش تهران


از
جاهای دیدنی تهران در تابستان روستای سرسبز وردیج و واریش است که طبیعت فوق‌العاده زیبایی دارد. روستای وردیج و روستای واریش دو روستای نزدیک بهم هستند و در منطقه کوهستانی قرار گرفته‌اند. روستای واریش در قسمت بالاتری از کوه قرار دارد و هوای خنک‌تری نسبت به وردیج دارد. از عجایب روستای وردیج سنگ‌های کوه‌های این منطقه شبیه جمجمه انسان و حیوانات است و داستان‌های بسیاری در مورد آن‌ها نقل قول شده‌ است. از جاهای دیدنی دیگر در این روستا امامزاده بی‌بی زرین‌قمر است که بیشتر کوهنوردان شب را آنجا سپری می‌کنند.


آدرس: شهرستان تهران، بخش کن و سولقان روستای وردیج و واریش

 
روستاهای تاریخی تهران


بیشتر بخوانید: آشنایی با جاهای دیدنی تهران در بهار


 

روستای طالقان تهران


روستای کوهستانی طالقان
120 کیلومتر با تهران فاصله دارد و با طبیعت زیبا و منظره‌های چشم‌نوازی که در طالقان وجود دارد هر گردشگری جذب آن می‌شود. وجود رودخانه و سد طالقان باعث افزایش جذب توریست و مسافر در این روستا است، همچنین آبشارها و کوه‌ها و چشمه‌های فراوان و جاهای تاریخی و باغ‌های میوه در این روستا بسیار دیدنی و جذاب هستند. مردمان بومی طالقان به زبان تات و مازندرانی صحبت می‌کنند.

 


رودخانه و سد طالقان باعث جذب بیشتر توریست به طالقان شده است.




جاهای تاریخی طالقان


  1. بقعه امامزادگان موسی و سلیم
  2. حمام‌های تاریخی شهرک و میر


آدرس: شهرستان تهران، کیلومتر
130 جاده تهران _ قزوین، بعد از منطقه آبیک

 

روستای ایگل تهران


روستای ایگل در منطقه سرد کوهستانی قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در دامنه کوه پوشش گیاهی وسیعی دارد. وجود پوشش گیاهی زیاد در روستای ایگل باعث شده حیوانات و جانوران بسیاری از گونه‌های مختلف در این منطقه زندگی کنند.

روستای ایگل تهران

مناطق دیدنی روستای ایگل


  • آبشار ایگل
  • قلعه کی‌قباد
  • امامزاده ایگل


یکی از ویژگی‌های خوب این روستا وجود چند رستوران که از بهترین رستوران های تهران هستند، از جمله رستوران عمارت و رستوران معروف کاکتوس است که می‌توانید یک وعده غذای بسیار خوشمزه و دلچسب در هوای خنک روستای ایگل نوش جان کنید.

آدرس: شهرستان تهران، شمیرانات، بخش رودبار قصران، دهستان رودبار قصران، روستای ایگل

 

روستاهای تاریخی تهران


بعضی از روستاهای اطراف تهران قدمتی طولانی و تاریخی دارند که از گذشتگان ما به یادگار مانده‌اند. در این روستاها هنوز هم ردپای آثار دوران گذشته به چشم می‌خورد.

 

روستای کن سولقان تهران


روستای کن از قدیمی‌ترین روستاهای تهران شناخته می‌شود که از
1400 سال پیش به یادگار مانده است. جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی در این روستا وجود دارد که دلیل جذابیت آن بین گردشگران است. روستای کن در دامنه رشته‌کوه‌های البرز قرار گرفته و در هر فصلی از سال به این روستا بروید زیبایی آن را مشاهده خواهید‌ کرد.

روستاهای اطراف تهران در تابستان

جاهای دیدنی روستای کن و سولقان


  • غار بیوک
  • رودخانه کن
  • امامزاده داوود
  • دره کشار
  • آبشار رندان


برای اقامت در این روستا اقامتگاه‌هایی تدارک دیده شده که می‌توانید از آن استفاده کنید و یک شب خنک را در روستای کن بگذرانید، منظره‌های طبیعی روستای کن در شب هم بسیار زیبا است
.


آدرس: شهرستان تهران، بلوار کوهسار،
5 کيلومتری تهران، روستای کن

 


بیشتر بخوانید: معرفی 14 مورد از معروفترین قله های اطراف تهران


 

روستای جناقچی علیا تهران


روستای جناقچی علیا از بخش‌های خرقان است که به زبان‌های ترکی، ارمنی و فارسی صحبت می‌کنند. بیشتر آنها مسلمان هستند ولی در بین آنها مسیحی هم وجود دارد که در کنار هم با صمیمیت زندگی می‌کنند. به خاطر همین صمیمیت بین این دو مذهب این روستا به جناقچی یعنی ایران کوچک مشهور شده است. در این روستا آبشاری زیبا وجود دارد که از بهترین
آبشارهای تهران به شمار می‌آید، در پایین آبشار چمنزار وسیع و رودخانه فصلی هم وجود دارد که باعث بوجود آمدن درختان زیادی در اطراف شده است.


آدرس: تهران، بخش خرقان، شهرستان زرندیه، روستای جناقچی علیا

 

سوالات متداول درباره روستاهای اطراف تهران


نزدیک‌ترین روستا به تهران کدامند؟ روستای وردیج و واریش با فاصله‌ی
22 کيلومتری از تهران نزدیک ترین روستا به تهران است.

چرا روستای کردان دیدنی است؟ به دلیل آب و هوای خوب و طبیعت بی‌نظیرش

بهترین زمان سفر به روستاهای تهران چه موقع است؟ فصل بهار و فصل تابستان

کدام باغ موزه‌های تهران در لواسان قرار دارد؟ باغ موزه یا غار موزه وزیری که اولین موزه خصوصی ایران است.

روستاهای تاریخی تهران کدامند؟ روستای کن و سولقان و روستای جناقچی علیا

 

جمع بندی

در اینجا سعی کردیم علاوه بر معرفی بهترین روستاهای اطراف تهران توضیحات کمی راجع به هرکدام از این روستاها بنویسیم. اگر قصد سفر به تهران و بازدید از بهترین روستاهای اطراف تهران را دارید، حتما این پست را بخوانید و با اطلاعات بیشتری به بازدید این روستاهای زیبا بروید. برای رفتن به تهران بلیط هواپیما تهران را از قاصدک 24 تهیه کنید و با خیال راحت به این سفر بروید.