فرودگاه همگانی اسپارتا چه امکاناتی دارد؟

ترکیه یکی از کشورهایی است که‌ در بین ایرانیان محبوبیت ویژه‌ای دارد و یک کشور توریستی به حساب ‌می‌آید. همه دوست دارند برای یکبار هم شده به این کشور سفر کنند، مسلما یکی از راه‌های رسیدن به هر شهری فرودگاه آن شهر است. کشور ترکیه فرودگاه‌های زیادی دارد که یکی از بهترین‌ فرودگاه‌های آن فرودگاه اسپارتا در جنوب غرب آنتالیا است. برای آشنایی بیشتر با فرودگاه اسپارتا با قاصدک 24 همراه باشید.

 

فرودگاه اسپارتا کجاست

سوالات متداول درباره فرودگاه اسپارتا

اتوبوسهای توریستی، تاکسی کرایهای، ون، تاکسی مخصوص هتلها و ترانسفر فرودگاهی
پایگاه نظامی بود و کاربرد نظامی داشت.


فرودگاه اسپارتا کجاست؟

 

از بهترین فرودگاه‌های ترکیه، فرودگاه اسپارتا یا سلیمان دمیرل که از نام یک نخست وزیر ترکیه گرفته شده است. این فرودگاه 5400 متر مربع مساحت دارد و باند این فرودگاه بتنی و طول آن 3 هزار متر است. زمان تاسیس و فعالیت اسپارتا به سال 1997 میلادی برمی‌گردد. فرودگاه اسپارتا از فرودگاه‌های نزدیک به آنتالیا که بین اسپارتا و بوردور قرار گرفته و سالانه پروازهای زیادی به این فرودگاه انجام می‌شود. در اوایل تاسیس به عنوان فرودگاه نظامی کاربرد داشته است، ولی اکنون پروازهای بین‌المللی زیادی در آن انجام می‌شود. هزینه آن نسبت به بقیه‌ی فرودگاه‌ها کمتر است به همین علت طرفداران زیادی دارد، ایرانیان زیادی هم از طریق فرودگاه اسپارتا خود را به آنتالیا می‌رسانند.

 

برای خرید تور آنتالیا کلیک کنید

امکانات فرودگاه اسپارتا

 

امکانات زیادی برای رفاه و آسایش مسافران در فرودگاه اسپارتا تدارک دیده شده است. مسافران ایرانی در هر زمانی بخواهند به آنتالیا سفر کنند، فرودگاه اسپارتا با امکانات زیادی که دارد از آن‌ها به خوبی پذیرایی می‌کند. در اینجا چند مورد از این امکانات را نام می‌بریم:

 

  • اطلاعات پرواز فرودگاه اسپارتا
  • خدمات درمانی فرودگاه اسپارتا
  • رستوران فرودگاه اسپارتا
  • بوفه و کافی‌شاپ فرودگاه اسپارتا
  • پارکینگ فرودگاه اسپارتا
  • ترانسفر فرودگاه اسپارتا


فرودگاه اسپارتا سلیمان دمیرل 

اطلاعات پرواز فرودگاه اسپارتا

 

در سالن انتظار فرودگاه اسپارتا اطلاعات پرواز وجود دارد که مسافران می‌توانند از ساعات پرواز خود اطلاع پیدا کنند.

 

خدمات درمانی فرودگاه اسپارتا

 

یکی از ویژگی‌های مهم فرودگاه اسپارتا وجود خدمات درمانی و اورژانس است. مسافران در مواقع ضروری می‌توانند از آن‌ها کمک بگیرند.

 

رستوران فرودگاه اسپارتا

 

رستوران‌ این فرودگاه انواع غذاهای بین‌المللی و ترکی را طبخ می‌کند که مسافران می‌توانند به آنجا رفته و غذای مورد علاقه‌ خود را سفارش داده و نوش‌جان کنند. در این رستوران‌ها اینترنت هم وجود دارد.


بیشتر بخوانید: بهترین فرودگاه آنتالیا و امکانات آن




بوفه و کافی‌شاپ فرودگاه اسپارتا

 

در سالن انتظار فرودگاه اسپارتا بوفه برای تهیه وسایل ضروری مسافران وجود دارد، همچنین کافی‌شاپ که انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم در منوی خود دارد.

 

پارکینگ فرودگاه اسپارتا

 

مسافرانی که برای سفرکاری یک روزه از فرودگاه اسپارتا عازم جای دیگری هستند و تمایل دارند با اتومبیل شخصی خود به فرودگاه بروند می‌توانند اتومبیل خود را در پارکینگ این فرودگاه پارک کنند و با خیال راحت سفر کنند.

 
پارکینگ فرودگاه اسپارتا

ترانسفر فرودگاه اسپارتا

 

در فرودگاه اسپارتا ترانسفر هم وجود دارد که مسافران همراه بلیط هواپیما باید آن را رزرو کنند ظرفیت این ترانسفرها 6 الی 7 نفر است. این ترانسفرها بدون توقف در بین راه مسافران خود را در سریع‌ترین زمان ممکن از فرودگاه اسپارتا به شهرهای مختلف ترکیه می‌رسانند.

 

 

فاصله فرودگاه اسپارتا

 

با پیشرفت ترکیه و رواج گردشگری در این کشور دوست داشتنی، راه‌های جاده‌ای هم تغییرات زیادی کرده است. فاصله فرودگاه اسپارتا تا شهرهای مختلف ترکیه متفاوت است. مسافران می‌توانند این فاصله را با اتوبوس‌های توریستی، ون‌ و تاکسی‌هایی که در فرودگاه وجود دارند طی کنند. البته ماشین‌های مخصوص بهترین هتل‌های آنتالیا نیز در فرودگاه اسپارتا برای جابه‌جایی مسافران حضور دارند. گردشگران اگر با تور آنتالیا به این شهر سفر کنند هزینه‌ی سفر آنها کمتر می‌شود و راحت‌تر به این شهر می رسند. در اینجا قصد داریم فاصله‌ی فرودگاه اسپارتا تا بعضی از این شهرها را بررسی کنیم با ما همراه باشید.

 

  • فاصله فرودگاه اسپارتا تا آلانیا
  • فاصله فرودگاه اسپارتا تا آنتالیا
  • فاصله فرودگاه اسپارتا تا بلک
  • فاصله فرودگاه اسپارتا تا کمر
  • فاصله فرودگاه اسپارتا تا لارا

 

فاصله فرودگاه اسپارتا تا آلانیا

 

فاصله اسپارتا تا آلانیا تقریبا 3 تا 4 ساعت است که این فاصله بستگی به انتخاب هتل محل اقامت و وضعیت جاده و ترافیک بستگی دارد.

 
فاصله فرودگاه اسپارتا تا آلانیا

فاصله فرودگاه اسپارتا تا آنتالیا

 

ایرانیان در سفر به آنتالیا قسمتی از راه را از فرودگاه اسپارتا که حدود 126 کیلومتر و چیزی بالغ بر 3 ساعت است را باید به وسیله اتوبوس و تاکسی و از راه زمینی طی کنند. در این مسير منظره‌های زیبا و چشم‌نوازی در اطراف جاده وجود دارد که مسافران می‌توانند از تماشای آنها لذت ببرند‌. فاصله 3 ساعته فرودگاه اسپارتا تا آنتالیا برای بسیاری از مسافران سخت و دشوار است برای همین ترجیح می‌دهند مستقیم از فرودگاه آنتالیا به این شهر سفر کنند.

 

فاصله فرودگاه اسپارتا تا بلک

 

در فاصله‌ی بین فرودگاه اسپارتا تا بلک هیچ اتوبوس مخصوصی وجود ندارد. اگر افراد با تور آنتالیا سفر کنند می‌توانند به صورت گروهی اتوبوسی را تهیه کنند و خودشان را به بلک برسانند. اگر هم تاکسی کرایه کنند بدون در نظر گرفتن ترافیک حدود 2 ساعت و نیم طول می‌کشد تا به هتل مورد نظر خود در بلک برسند.

 
فاصله فرودگاه اسپارتا تا بلک

فاصله فرودگاه اسپارتا تا کمر

 

از اسپارتا تا کمر راه‌های زیادی وجود دارد و این فاصله171 کیلومتر است. مسافران اگر با اتومبیل بخواهند این مسیر را طی کنند، تقریبا 2 ساعت و پنجاه دقیقه زمان می‌برد تا به کمر برسند.

 

فاصله فرودگاه اسپارتا تا لارا

 

فاصله فرودگاه اسپارتا تا لارا 3 ساعت است که بهترین گزینه برای طی کردن این مسیر ترانسفرهای فرودگاهی اختصاصی مسیر لارا است که گردشگران باید آن را رزرو کنند. این ترانسفرها بدون توقف در میان راه در سریعترین زمان ممکن مسافران خود را به لارا می‌رسانند. ظرفیت این ترانسفرها 6 نفر است.

 
فاصله فرودگاه اسپارتا تا لارا

سخن پایانی

گردشگران با انتخاب کردن فرودگاه مناسب می‌توانند سفری خوب و راحت داشته باشند، پس بهتر است برای مسافرت، تحقیقاتی در مورد فرودگاه و انواع تور مسافرتی داشته باشند تا در موقع سفر با هیچ مشکلی مواجه نشوند. برای تهیه بلیط هواپیما تهران به اسپارتا با قاصدک 24 در خدمت شما عزیزان هستیم.