فاصله تهران تا اصفهان چند کیلومتر است؟

اگر عازم سفر از تهران به اصفهان هستید، دانستن مدت زمان و مسافتِ رسیدن به مقصد کمک بسیاری به شما در مدیریت این مسافرت خواهد کرد. به عنوان مثال اگر فاصله زمانی تهران تا اصفهان را با انواع وسیله نقلیه بدانید می‌توانید تصمیم بهتری در انتخاب وسیله حمل و نقل خود بگیرید و همچنین هتل خود را برای زمان درستی رزرو کنید. این موضوع زمانی اهمیت بیشتر پیدا می‌کند که با ماشین شخصی به سفر بروید، در این زمان آشنایی با مسیرهای منتهی به اصفهان و فاصله زمانی هر کدام ضروری خواهد بود. پس با قاصدک 24 همراه شوید تا به سراغ معرفی فاصله تهران تا اصفهان با هواپیما، قطار، اتوبوس و خودرو شخصی برویم.

سفر از تهران به اصفهان

فاصله تهران تا اصفهان با اتوبوس چند ساعته؟


اولین شیوه‌ای که قصد معرفی آن را داریم، سفر با بلیط اتوبوس است. این وسیله مسافرتی ارزان و مقرون‌به‌صرفه را برایتان میسر می‌کند و همیشه در دسترس خواهد بود. پس اگر می‌خواهید از پایتخت به اصفهان بروید باید با مسافت و فاصله زمانی آن آشنا باشید. در زیر این اطلاعات را مشاهده می‌کنید:

  • فاصله تهران تا اصفهان با اتوبوس 4 ساعت و 50 دقیقه طول می‌کشد.
  • ·مسافت تهران تا اصفهان با اتوبوس حداکثر 450 کیلومتر خواهد بود.

از بهترین شرکت‌های اتوبوسرانی در این مسیر می‌توانیم رويال سفر، همسفر چابکسواران پایانه بیهقی، سير و سفر، آسیا سفر تهران ترمینال جنوب، شرکت تعاونی شماره یک پایانه بيهقی و شرکت تی بی تی تعاونى شماره 15 پایانه شرق را معرفی کنیم. برای اطلاع از قیمت این بلیط هم می‌توانید به صفحه بلیط اتوبوس تهران به اصفهان در قاصدک 24 مراجعه کنید. سپس تاریخ انتخابی خود را وارد کرده و جستجو را انجام دهید. لیست بلیط‌ها به همراه قیمت، ساعت حرکت و پایانه نمایش داده خواهد شد.



بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین سوغاتی‌ها و صنایع‌دستی اصفهان + عکس




معرفی فاصله تهران تا اصفهان با سواری


سفرهای جاده‌ای با خودروی شخصی حال و هوای دیگری دارند و شما می‌توانید از مسیر نیز نهایت لذت را ببرید. پس توصیه می‌کنیم اگر این روش را انتخاب کرده‌اید حتما از زیبایی‌ها و جاهای دیدنی تهران تا اصفهان هم دیدن کنید و لحظات خاطره‌انگیزی را برای خود به ثبت برسانید. برخی از بهترین اماکن گردشگری در این مسیر شامل حرم حضرت معصومه در قم، باغ فین کاشان، می‌شود. در زیر فاصله تهران تا اصفهان با ماشین شخصی را به طور کامل شرح می‌دهیم:

  • بهترین مسیر تهران به اصفهان با ماشین: این مسیر از قم و کاشان عبور می‌کند، مسافت 430 کیلومتری دارد و حداکثر 4 ساعت و 20 دقیقه به طول می‌انجامد.
  • مسیر دوم: این مسیر از اتوبان کرج به جاده ساوه می‌گذرد و سپس به شهرهای ساوه، سلفچگان و میمه می‌رسد. مسافت تهران تا تهران از جاده ساوه هم 436 کیلومتر است و مدت زمان آن 4 ساعت و 30 دقیقه برآورد می‌شود.
  • مسیر سوم: این مسیر با عبور از شهرهای قم، سلفچگان، دلیجان و استان مرکزی صورت می‌گیرد. همچنین مسافتی 450 کیلومتری دارد و حداکثر 5 ساعت و 30 دقیقه زمان می‌برد.

همچنین خوب است بدانید اتوبان جدید تهران اصفهان هم در حال ساخت است و تا سال‌های آتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. با استفاده از این آزادراه یک ساعت از زمان سفر زمینی به اصفهان کاهش خواهد یافت.



بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به اصفهان؛ از لحاظ آب‌ و هوا و مراسمات ویژه


آشنایی با فاصله تهران تا اصفهان با هواپیما


همانطور که می‌دانید هواپیما راهی مناسب برای داشتن یک سفر راحت و سریع است. این وسیله حمل و نقل شما را در زمان بسیار کمتری نسبت به اتوبوس و قطار به اصفهان می‌رساند و دیگر درگیر مشکلات جاده‌ای، طولانی‌بودن مسیر و... نخواهید شد. در ادامه با مدت زمان پرواز تهران اصفهان و فاصله هوایی آن آشنا می‌شویم.

  • فاصله زمانی تهران تا اصفهان با هواپیما به طور میانگین 1 ساعت به طول می‌انجامد.
  • فاصله هوایی تهران تا اصفهان با هواپیما 340 کیلومتر است.

از شرکت‌های هواپیمایی فعال در این مسیر هوایی هم می‌توانیم به وارش، معراج، ایران ایر و ماهان ایر اشاره کنیم. هر کدام از این ایرلاین‌ها خدمات متفاوتی دارند و طبیعتا بر قیمت پرواز تهران اصفهان نیز اثر خواهند گذاشت. شما می‌توانید بلیط هواپیمای خود را از این ایرلاین‌ها در سه کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و فرست کلاس تهیه کنید. این سفر هوایی از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران صورت می‌گیرد و در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به زمین می‌نشیند.

پرواز تهران تا اصفهان چند ساعت است

فاصله تهران تا اصفهان با قطار چند ساعت است؟


اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی به این سفر اختصاص دهید و در عوض از بهترین خدمات رفاهی بهره‌مند شوید، قطار را انتخاب کنید. با استفاده از قطار به ویژه قطارهای 4 ستاره و 3 ستاره که دارای امکاناتی همچون تخت، سرویس خواب، رستوران و بوفه هستند، لحظاتی دلچسب و آرام تا اصفهان خواهید داشت.

  • مدت زمان تهران تا اصفهان با قطار حداقل 8 ساعت و 30 دقیقه و حداکثر 9 ساعت زمان می‌برد.
  • فاصله تهران تا اصفهان با قطار حدودا 410 کیلومتر است.



بیشتر بخوانید: هزینه سفر به اصفهان؛ چطور با کمترین هزینه به اصفهان سفر کنیم؟



مدت زمان سفر با قطار از تهران به اصفهان

حال که پاسخ خود را در راستای پرسش «فاصله تهران تا اصفهان چقدر است؟» دریافت کردید، می‌توانید برای تهیه بلیط هواپیما، اتوبوس و قطار از قاصدک 24 کمک بگیرید. قبل از این کار توصیه می‌کنیم مدت زمان و مسافتی که تا اصفهان در پیش دارید را به خوبی بررسی کرده و سپس وسیله حمل و نقل دلخواه خود را انتخاب کنید.