کی بریم قشم؟ بهترین فصل سفر به قشم

جزیره قشم یکی از زیباترین جزایر خلیج فارس و همچنین بزرگ‌ترین جزیره غیر مستقل دنیاست که در استان هرمزگان قرار گرفته است. وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار زیاد، همچنین تعیین جزیره قشم به عنوان منطقه آزاد تجاری و صنعتی، باعث رونق سرمایه‌گذاری در این منطقه و جذب گردشگران و همچنین احداث مراکز خرید فراوانی در این جزیره شده است.

بهترین فصل سفر به قشم

 

بهترین زمان سفر به قشم


همان‌طور که قبلا نیز اشاره کردیم افراد با اهداف مختلفی به قشم سفر می‌کنند که هرکدام از این اهداف می‌تواند فاکتور موثری در انتخاب بهترین زمان سفر به قشم باشد.

برخی از گردشگران برای گشت وگذار و دیدن جاذبه‌های گردشگری قشم به این جزیره دیدنی سفر می‌کنند که قطعا برای این افراد، فاکتور آب و هوای قشم بسیار مهم است، ولی اگر به قصد خرید کردن به قشم سفر می‌کنید؛ حل این مشکل کمی راحت‌تر به نظر می‌رسد. از آن‌جایی که همه‌ی مراکز خرید قشم سرپوشیده بوده و مجهز به آخرین تجهیزات تهویه هوا و سیستم‌ها‌ی خنک کننده هستند؛ از این بابت مشکل زیادی نخواهید داشت.

عده‌ای نیز برای تجربه تفریحات ساحلی و گشت وگذار در سواحل قشم به آن‌جا سفر می‌کنند و ترجیح می‌دهند  که در فصول خلوت‌تر و در زمانی که سکوت بیشتری بر جزیره حاکم است، به این منطقه سفر کنند.

اینفوگرافی بهترین زمان سفر به قشم

 

بهترین زمان سفر به قشم از لحاظ آب و هوا


اگر قصد دارید که در سفر به قشم از جاذبه های گردشگری جزیره قشم دیدن کنید؛ طبیعی است که فاکتور آب و هوا برای شما بسیار حائز اهمیت است، زیرا با توجه قرار گرفتن این جزیره در جنوب ایران و برخورداری از آب و هوای گرم و مرطوب، در اکثر فصول به علت گرمای زیاد به سختی می‌توانید در سطح جزیره قدم بزنید. شاید در موارد دیگر بتوان کمی آن را نادیده گرفت؛ ولی در بازدید از
جاهای دیدنی قشم این مسئله بسیار مهم است.

 


در بیشتر فصول به علت گرمای زیاد و رطوبت هوا بازدید از جاهای دیدنی قشم دشوار است.




از طرفی جزیره قشم در بیشتر فصل‌ها، دارای آب وهوای گرم بوده و از طرفی دیگر نیز به راحتی نمی‌توان از دیدنی‌های قشم و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن چشم پوشی کرد. از این رو در ادامه مطلب قصد داریم به آب وهوای جزیره قشم در فصول مختلف سال بپردازیم تا با بهترین فصل سفر به قشم آشنا شوید.

 

آب و هوای قشم در بهار


فصل بهار را می‌توان یکی از بهترین فصل‌ها برای گشت و گذار و بازدید از جاذبه‌های گردشگری قشم برشمرد. شاید بهار ارزان‌ترین فصل برای سفر به قشم نباشد؛ ولی از آب و هوای معتدلی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری برخوردار است.

آب و هوای قشم در بهار
میانگین دما در ابتدای فصل بهار در قشم حدود 20 تا 24 درجه سانتی‌گراد است. در اوایل فصل بهار و در ایام عید نوروز، که مسافران جزیره قشم را برای یک سفر هیجان‌انگیز انتخاب می‌کنند؛ احتمالا رزرو هتل و لذت بردن از تفریحات آبی قشم به علت شلوغی کمی سخت و گران باشد؛ ولی از آب و هوای خوبی برخوردار است. رفته رفته و با نزدیک‌تر شدن به اواخر بهار و خرداد ماه، دمای قشم نیز تا 30 درجه سانتی‌گراد می‌رسد که برای آب‌تنی و شنا مناسب است.

 

آب و هوای قشم در تابستان


با شروع فصل تابستان و بالارفتن دمای هوا، هوای مطبوع بهاری در جزیره جای خود را به گرمای طاقت فرسای تابستان می‌دهد.

میانگین دما از 34 درجه تا 38 درجه متغیر خواهد بود. با این که این فصل برای دریا نوردی و شنا در سواحل قشم فصل خوبی محسوب می‌شود، ولی لذت دیدن از جاذبه‌های گردشگری قشم از جمله قلعه پرتغالی‌ها، دره رنگین کمان و پارک ژئو قشم را نیز از شما خواهد گرفت. از طرفی تابستان فصل حراج‌ها و تخفیف‌های خوبی در مراکز خرید قشم محسوب می‌شود که این موضوع، بسیار هیجان‌انگیز است. در نهایت بستگی به شما خواهد داشت که هدفتان از سفر به جزیره قشم چیست و نظر شما از همه چیز مهم‌تر است.

 


تابستان فصل حراج‌ها و تخفیف‌های خوب در مراکز خرید قشم محسوب می‌شود.


 

آب و هوای قشم در پاییز و زمستان


در فصل پاییز خوشبختانه دمای هوای قشم بسیار کاهش پیدا کرده و همچنین خبری از آن گرمای طاقت‌فرسا نیست. با شروع پاییز، میانگین دمای هوا در قشم به
25 درجه سانتی‌گراد رسیده و آب و هوای مطبوعی برای گشت و گذار در قشم در انتظار شما است و به‌راحتی می‌توانید به کاوش در جاذبه‌های دیدنی قشم بپردازید.

آب و هوای قشم در زمستان
در زمستان نیز میانگین دما در قشم از13 درجه تا 18 درجه سانتی‌گراد متغیر است و از 24 درجه سانتی‌گراد فراتر نمی‌رود. بسیاری از افراد معتقدند که بهترین فصل سفر به جزیره قشم پاییز و زمستان است که هم آب و هوای خوبی را تجربه خواهید کرد و هم شلوغی بیش از اندازه نوروز را در پی نخواهد داشت.

 

بهترین فصل سفر به قشم برای بازدید از جاهای دیدنی


بازدید از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی یکی از تفریحات معمولی است که اغلب در سفر به شهرهای مختلف برای افراد جذاب است. جزیره زیبای قشم نیز دارای جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی زیادی است.

بهترین زمان سفر به قشم

جاهای دیدنی جزیره قشم


  1. جنگل‌های حرا
  2. قلعه پرتغالی‌ها
  3. ژئوپارک قشم
  4. گنبد و غار نمکی
  5. دره رنگین‌کمان


برای دیدن این همه زیبایی نیاز به آب وهوایی است که کلافه کننده نباشد. اوایل فصل بهار و همچنین پاییز و زمستان آب و هوای قشم معتدل و مطلوب بوده و فرصت خوبی برای بازدید از دیدنی‌های قشم به شمار می‌رود.

در این فصل‌ها می‌توانید به دنیا آمدن لاکپشت‌های دریایی، شنای دلفین‌ها و دیگر جاذبه‌های هیجان‌انگیزی را نیز در سواحل خلیج فارس تماشا کنید. ولی اگر تصمیم گرفتید که در تابستان به قشم سفر کنید؛ می‌توانید تفریحات آبی قشم را نیز تجربه کنید.

تفریحات ساحلی قشم


  • شنا
  • جت اسکی
  • شاتل سواری
  • پاراسل
  • غواصی
  • اسکوتر زیردریایی
  • قایق سواری

 

بهترین زمان سفر به قشم برای خرید


یکی از بهترین اتفاقاتی که برای جزیره قشم رقم خورد و باعث پیشرفت این جزیره شد؛ تبدیل این جزیره به منطقه آزاد بود. این اتفاق باعث رونق خرید و فروش و تجارت در این منطقه شد که همین امر منجر به افتتاح مراکز خرید زیادی در قشم شد.

 


تبدیل شدن قشم به منطقه آزاد باعث پیشرفت این جزیره شد.



از این رو بسیاری از گردشگران برای خرید اجناس متنوع و گوناگون و ارزان‌تر تصمیم می‌گیرند به جزیره قشم سفر کنند و این اتفاق برای کاسبان و فروشنده‌های قشم نیز خوشایند است.

خرید در قشم


اگر شما هم قصد دارید که برای خرید به این جزیره سفر کنید؛ بهتر است بدانید که تمامی
مراکز خرید قشم حراج‌های گسترده‌ای را در فصل تابستان شروع می‌کنند. به علت کمبود گردشگر و کاهش تقاضا در فصل گرما، شاید این حراج‌ها و تخفیفات برخی از افراد را برای سفر به قشم تشویق کند.

خوشبختانه تمامی مراکز خرید قشم از جمله مجتمع فردوسی، مجتمع تجاری خلیج فارس و یا مجتمع تجاری ستاره، مجهز به سیستم های خنک کننده و تجهیزات تهویه هوا هستند که خرید را برای شما در فصل گرما راحت‌تر می‌کنند. در نتیجه با آرامش خاطر می‌توانید در این مراکز خرید قدم بزنید و محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید.

 


بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های قشم چه غذاهایی طبخ می کنند؟


 

ارزان ترین فصل سفر به قشم


طبیعی است که در ایام تعطیلات به خصوص تعطیلات عید نوروز، گردشگران زیادی برای گشت و گذار و تفریح به جزیره قشم سفر می‌کنند و شلوغ‌ترین روزهای قشم را می‌توان ایام تعطیلات عید نوروز دانست.

از این رو هزینه اقامتگاه‌ها، هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما نیز در این روزها افزایش قابل توجهی خواهند داشت. در واقع گران‌ترین زمان سفر به قشم همین ایام تعطیلات عید نوروز است.

با شروع تابستان و گرم‌تر شدن هوا و کمتر شدن گردشگران، تقریبا تمامی خدمات ارزان‌تر شده، تخفیفات و حراج‌های مراکز خرید قشم شروع شده و حتی تورهای نوروزی  قشم نیز تخفیفات خوبی را برای گردشگران در نظر می‌گیرند. به همین دلیل تابستان را ارزان‌ترین فصل سفر به قشم می‌توان نام برد.

 

بهترین زمان سفر به قشم برای شرکت در جشنواره ها و رویدادها


در قشم نیز مانند جاهای دیگر کشور آداب و رسوم های مختلفی وجود دارد که باعث جذب گردشگر به این منطقه می شود. بسیاری از توریستان برای شرکت در مراسمات و فرهنگ های بومی به این جزیره سفر می کنند. در قشم مراسمات زیادی وجود دارد که می توانید در هر فصلی از سال برای شرکت در آنها عازم این جزیره شوید.

مراسمات ویژه قشم


  1. جشن نوروز صیاد
  2. جشن نخل و خرما
  3. جشن میگو

 

ارزان ترین فصل سفر به قشم

سوالات متداول درباره بهترین فصل سفر به قشم


مراکز خرید قشم بیشتر در چه فصلی حراج دارند؟ در فصل تابستان که جزیره خلوت می شود حراجی ها نیز شروع می شوند.

چه فصلی از سال برای رفتن به قشم و بازدید از جاهای دیدنی مناسب تر است؟ فصل پاییز بهترین زمان بازدید از جاذبه های گردشگری قشم است.

از نظر آب و هوایی چه فصلی از سال به قشم برویم بهتر است؟ اوایل فصل بهار و اواخر پاییز هوا در قشم متعادل است و گردشگران زیادی این زمان را برای سفر به این جزیره انتخاب می کنند.

رویدادهای سنتی  قشم کدامند؟ جشن نوروز صیاد، جشن میگو و جشن نخل و خرما مهمترین مراسمات قشم هستند.

کدام فصل از سال قشم شلوغ است؟ در فصل بهار و ایام نوروز این جزیره مملو از جمعیت می شود.

 

جمع بندی

با اینکه سعی کردیم در این مطلب بهترین فصل سفربه قشم را از جنبه‌های گوناگون بررسی کنیم؛ ولی درنهایت شما هستید که با توجه به شرایط خود تصمیم می‌گیرید در کدام فصل سال برای ثبت لحظات خاطره‌انگیز به این جزیره زیبا سفر کنید. پیشنهاد می‌کنم ابتدا هدف خود از سفر به قشم را مشخص کنید و سپس برای سفر برنامه ریزی کرده و پس از رزرو بلیط هواپیما قشم، به صورت آنلاین از قاصدک 24 سفر خود را شروع کنید.