سواحل دبی برای شنا

دبی در جنوب ایران و در کنار خلیج‌ فارس قرار گرفته است به همین خاطر ایرانیان زیادی با تور دبی به آن سفر می‌کنند. حالا می‌خواهیم ببینیم سواحل دبی کجاست؟ بهترین سواحل دبی به دو صورت آزاد و خصوصی هستند که در این مقاله از قاصدک 24 آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

زیباترین سواحل دبی

لیست سواحل آزاد دبی


در لیست زیر با سواحل عمومی در دبی آشنا می‌شوید:
  • ساحل جمیرا بیچ
  • پارک ساحلی الممزار
  • ساحل ام سقیم یا سان ست بیچ
  • ساحل کایت
  • ساحل دبی
  • ساحل لامر
  • ساحل الصفوح
  • ساحل السیف
  • ساحل مارینا دبی

لیست سواحل خصوصی دبی


ساحل‌های خصوصی دبی که نیازمند پرداخت هزینه ورودی هستند شامل موارد می‌شوند:

  • ساحل کاو
  • ساحل سامرسالت
  • ساحل آزوره
  • ساحل شراتون
  • ساحل قنقوت
  • ساحل پالم جمیرا
  • ساحل نیکی بیچ


ساحل جمیرا Jumeirah Beach))


ساحل جمیرا یک ساحل آزاد است که محبوب‌ترین و بهترین سواحل دبی شناخته شده و دارای پرچم آبی ساحل است. ساحلی که پرچم آبی گرفته باشد تمام استاندارد‌های جهانی در زمینه کیفیت و امنیت را دارا است. ساحل جمیرا شن‌های طلایی دارد که قدم زدن بر روی آن‌ها بسیار لذت بخش است. علاوه بر این دیدن نخل‌های سبز سر به فلک کشیده جذابیت این ساحل را دو چندان کرده است. ساحل جمیرا در کنار مرکز خرید مرکاتو یکی از مراکز خرید دبی قرار گرفته است.

امکانات ساحل جمیرا: غریق نجات، کتابخانه، تفریحات ورزشی، زمین بازی برای کودکان، محوطه مخصوص باربیکیو، کافه، زمین چمن برای پیک نیک خانوادگی، محوطه مخصوص والیبال، مسجد

سواحل تفریحی دبی

پارک ساحلی الممزر Al Mamzar Beach Park))


پارک ساحلی الممزر از سواحل زیبای دبی معرفی می‌شود که پرچم آبی دارد و به خاطر رعایت استانداردهای کیفیت آن را دریافت کرده است. مساحت این ساحل ۱۰۶ هکتار است که محوطه‌ی بزرگی برای پیک نیک و دورهمی خانوادگی دارد. در ساحل الممزر چادر‌هایی کرایه داده می‌شود که مجهز به کولر گازی هستند بنابراین نگران گرمای هوا نباشید و با خیال راحت یک روز عالی را به همراه خانواده یا دوستانتان در ساحل بگذرانید. البته باید خاطر نشان کنیم که روزهای دوشنبه و چهارشنبه این ساحل مخصوص بانوان است و ورود آقایان در این روزها به ساحل الممزر ممنوع است.

امکانات ساحل الممزار: محوطه مخصوص باربیکیو، استخر، آمفی تئاتر، اجاره دوچرخه، تالاب، محوطه بازی کودکان، محوطه سر پوشیده ساحلی

ساحل ام سقیم یا سان ست بیچ Sunset Beach))


از زیباترین سواحل دبی ساحل ام سقیم یا سان ست است که در در نزدیکی برج‌العرب قرار دارد. این ساحل ۲۴ ساعته باز است و از سواحل رایگان دبی است؛ برای همین محبوبیت ویژه‌ای بین مهاجران غربی دارد. اگر دوست دارید یک روز را در کنار خانواده سپری کنید می‌توانید غذای خود را همراه خود بیاورید و یک روز خوب در ساحل ام سقیم داشته باشید. البته اگر غذایی با خود نیاوردید نگران نباشید به بهترین رستوران های دبی سری بزنید و غذایتان را آنجا میل کنید. ساحل ام سقیم ۱۶ کیلومتر از شهر فاصله دارد مترو و وسایل نقلیه عمومی برای جابه‌جایی مسافران آماده خدمت‌ رسانی هستند. این ساحل آخر هفته‌ها بسیار پرازدحام است. یکی از سواحل تفریحی دبی ساحل ام سقیم است که موج سواری و تفریحات دیگر آبی در این ساحل انجام می‌شود. فصل زمستان بهترین زمان برای سفر به ساحل ام سقیم است؛ چرا که در این فصل هوای دبی بسیار دلپذیر می‌شود.

امکانات ساحل ام سقیم: کافه و رستوران، اینترنت وای فای، غریق نجات، رختکن و امکانات برای دوش گرفتن، سایه بان، محوطه مخصوص باربیکیو، چمن برای پیک نیک خانوادگی

ساحل های دبی

ساحل کایت Kite Beach))


ساحل کایت در پشت دانشگاه وولونگونگ قرار گرفته و از زیباترین سواحل دبی نام برده می‌شود. کسانی که عاشق والیبال و فوتبال هستند بیشتر به این ساحل می‌آیند و به صورت گروهی با هم بازی می‌کنند. در ساحل کایت افراد بیشتر به طور دوستانه و دسته جمعی با هم بازی می‌کنند. این ساحل برای شنا و دوش گرفتن هیچ امکاناتی ندارد اگر خواستید در این ساحل شنا کنید وسایل مورد نیاز شنا را همراه داشته باشید. در ساحل کایت هر ساله مسابقات ورزشی زیادی برگزار می‌شود که گردشگران برای تماشا و تشویق به این ساحل می‌آیند.

امکانات ساحل کایت: اسکیت سواری، مینی بانجی جامپینگ، مسیر مخصوص دو که افراد به صورت گروهی ورزش دو را انجام می‌دهند، فود کورت و رستوران


ساحل السیف Al Seef Beach))


ساحل السیف بین منطقه قدیم و جدید دبی و در منطقه الفهیدی قرار گرفته است. ساحل السیف در گذشته محل پاتوق غواصان و ماهیگیران بوده است؛ علاوه بر این کشتی‌های قدیمی در این ساحل وجود دارد که می‌توانید از نزدیک آن‌ها را ببینید. فرودگاه بین‌المللی دبی ۱۵ دقیقه با ساحل السیف فاصله دارد بنابراین گردشگران به راحتی می‌توانند به این ساحل بیایند و یک روز عالی کنار آب های خلیج فارس داشته باشند‌. برای کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در مخارج این مسافرت هم می‌توانید صفحه «سفر ارزان به دبی» را از وبلاگ قاصدک 24 مطالعه کنید.

امکانات ساحل السیف: رستوران، کافی شاپ، مراکز خرید و فروشگاه که تمام وسایل مورد نیاز مسافران در این مراکز خرید دبی پیدا می‌شود.


عکس سواحل دبی


ساحل مارینا دبی
Marina Beach))


ساحل مارینا دبی در نزدیکی جمیرا قرار دارد و ۱۰۷ کیلومتر طول آن است و در امتداد ساحل خلیج فارس است. گردشگران زیادی به این ساحل رفت و آمد دارند؛ زیرا که ساحل بسیار تمیزی دارد. آب این ساحل شفاف و ماسه‌های آن بسیار نرم است، پیاده روی بر روی ماسه‌های نرم و دیدن منظره غروب آفتاب از ساحل مارینا بسیار عالی است.

امکانات ساحل مارینا دبی: رستوران و کافه، اقامتگاه‌های زیبا و شیک که گردشگران می‌توانند در این مکان‌ها استراحت کنند و به تماشای آب‌های نیلگون خلیج‌فارس بپردازند.

ساحل کاو Cove Beach))


ساحل کاو بهترین ساحل برای دیدن افراد مهم و مشهور است و یکی از سواحل تفریحی دبی است که در این ساحل استخر شیرجه وجود دارد. کارکنان این ساحل خصوصی دبی تا لب دریا به شما سرویس ارائه می‌دهند. چرت زدن در ساحل کاو یکی از محالات است؛ زیرا در تمام روز از بلندگو‌های این ساحل صدای موسیقی به گوش می‌رسد. همچنین ساحل کاو پاتوق همیشگی شیخ حمدان است که برای صرف غذا به این ساحل می‌آید. رستوران‌های ساحل کاو از بهترین رستوران‌های دبی هستند که انواع غذاهای خوشمزه در آن‌ها طبخ می‌شود. همه‌ی امکانات رفاهی و تفریحی در این ساحل فراهم شده است.


سواحل دبی در شب

ساحل آزوره Azure Beach))


یکی دیگر از سواحل خصوصی دبی ساحل آزوره است که در وسط یک ساحل عمومی قرار گرفته و یک ساحل ساکت و آرام و به دور از شلوغی است. مسافرانی که نیاز به آرامش دارند می‌توانند به این ساحل پناه بیاورند. در نزدیکی ساحل آزوره چرخ و فلک بزرگ دبی قرار گرفته است که از بالای آن می‌توانید تمام شهر را نظاره کنید.

از امکانات ساحل آزوره می‌توان به رستوران‌های آن اشاره کرد که غذاهای خوشمزه بین‌المللی طبخ می‌کنند و در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. از تخت‌های آفتاب می‌توانید برای میز غذا نیز استفاده کنید.

ساحل شراتون Sheraton Beach))


ساحل شراتون یکی از برترین سواحل خصوصی دبی است و رتبه اول را کسب کرده است. ورود به آن برای مسافران هتل شراتون رایگان است ولی افراد دیگر باید بلیط تهیه کنند. در ساحل شراتون تفریحات آبی متعددی وجود دارد که پاراسل، ماهیگیری، اسکی روی آب نمونه‌ای از این تفریحات هستند. در این ساحل کابین‌هایی تهیه شده که برای گرفتن آفتاب و استراحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر قصد دارید از نزدیک به تماشای این ساحل زیبا بنشینید؛ می‌توانید تور دبی را از قاصدک 24 تهیه کنید.

سواحل معروف دبی

ساحل دبی The Beach Dubai))


ساحل دبی از بهترین سواحل دبی است که امکانات زیادی دارد. در این ساحل قسمتی وجود دارد که مسافران و گردشگران می‌توانند با شتر عکس بگیرند و از سفر خود به دبی یادگاری داشته باشند‌. ساحل دبی انتخابی مناسب برای مسافرت خانوادگی است؛ زیرا امکاناتی مخصوص کودکان دارد و قطاری در این ساحل مسافران را جابه‌جا می‌کند. در این ساحل ۲۵ فروشگاه و ۴۱ رستوران وجود دارد که انواع غذاها آنجا طبخ می‌شود و همچنین از فروشگاه‌های این ساحل می‌توانید بهترین سوغات دبی را خریداری کنید‌‌.

امکانات ساحل دبی: تفریحات ورزشی، کافه، رستوران، باشگاه بدنسازی، محوطه بازی کودکان، فروشگاه و غیره است.

ساحل لامر La Mer Beach))


یکی از زیباترین سواحل دبی، ساحل لامر است که معماری جیدی و فضایی هنری دارد و به خاطر بستنی های خوشمزه‌اش معروف شده است‌. هوای ساحل لامر بسیار دلپذیر است می‌توانید در کنار ساحل بنشینید و از هوای آن لذت ببرید و به صدای موج دریا گوش بسپارید البته اگر دوست داشتید تنی به آب هم بزنید. در ساحل لامر دیوارهای رنگارنگی وجود دارد که می‌توانید عکس‌های یادگاری خود را کنار این دیوارها بندازید.

امکانات ساحل لامر: کافه و رستوران، سرگرمی و فعالیت های ساحلی، محوطه بازی و پارک آبی

ساحل قنتوت Ghantoot Beach))


یکی از زیباترین سواحل دبی ساحل قنتوت است که جز سواحل خصوصی دبی است و شما بعد از گذراندن اتوبان شیخ زاهد به این ساحل می‌رسید. ۷ کیلومتر از ساحل قنتوت آزاد است و عموم مردم به آنجا رفت وآمد دارند‌. شن‌های این ساحل زیبا طلایی است و امکاناتی از قبیل تفریحات آبی مانند اسکی روی آب، جت اسکی و غیره دارد. برای ورود به ساحل قنتوت باید ورودی پرداخت کنید و در این ساحل زیبا کشتی‌های اسکله مارینا را تماشا کنید.

ساحل دبی برای شنا

ساحل الصفوح Al Sufouh Beach))

ساحل الصفوح در منطقه الصفوح بین برج‌العرب و پالم جمیرا قرار دارد برای همین از دید گردشگران پنهان است و بعضی از مسافران از لذت بردن در این ساحل محروم هستند؛ البته این ساحل بین مردم محلی شناخته شده و محبوبیت خاصی دارد. شن‌های ساحل الصفوح سفید و زمین را مثل برف پوشانده است. در این ساحل خبری از نیمکت، رختکن و دوش حمام نیست و تقریبا هیچ امکاناتی در آنجا دیده نمی‌شود.

ساحل پالم جمیرا The Palm Jumeirah))


از بالا به ساحل پالم جمیرا نگاه بيندازيد شبیه درخت نخل است همه قسمت‌های این جزیره را انسان به دست خودش ساخته است. قسمتی از ساحل پالم جمیرا صخره‌ای است و هیچ ساحل عمومی ندارد و از سواحل آزاد دبی معرفی می‌شود و همه قسمت‌های آن متعلق به هتل‌های شیک اطراف هستند. تنها جایی که می‌توانید کنار ساحل بروید و قدم بزنید کلوپ ساحلی ریوا است که آن هم مقداری ورودی دریافت می‌کند. ساحلرپالم جمیرا بیشتر در دست توریست‌ پذیر‌های خارجی و خصوصی است. ساحل پالم جمیرا امکانات رفاهی زیادی دارد که از آن‌هامی‌توان هتل‌، رستوران و خدمات قایقرانی را نام برد.

عکسهای سواحل دبی
ساحل نیکی بیچ Nikki Beach))


ساحل نیکی بیچ از سواحل خصوصی دبی است که به خاطر دکور سفیدش معروف شده و از سواحل زیبای دبی است. امکانات و سرگرمی‌های جذاب این ساحل باعث شده گردشگران و توریست‌های زیادی جذب این ساحل شوند. از مهمترین امکانات این ساحل استخر خانوادگی، رستوران و تخت‌های شناور بر روی آب است که برای فرار از گرما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

ساحل سامرسالت Summersalt Beach))


از منحصر به فردترین سواحل دبی ساحل سامرسالت است که در کنار ریزورت جمیرا النسیم واقع شده است. مسافران در این ساحل می‌توانند آفتاب بگیرند و ریلکس کنند. هرچیزی که برای سرحال و شاداب شدن لازم است در این ساحل وجود دارد؛ بنابراین یک روز شاد و پر انرژی در ساحل سامرسالت خواهید داشت. بلندگوهای این ساحل همواره در حال پخش آهنگ‌های زیبا هستند و در رستوران‌های ساحل سامرسالت انواع غذاهای خوشمزه سرو می‌شود.


شرایط ورود به سواحل دبی


  • فقط در محدوده ساحل از لباس شنا استفاده کنید.
  • از رفتن به قسمت‌هایی که مخصوص بانوان است خودداری کنید.
  • در مواقعی که باد شدید می‌وزد داخل آب نشوید؛ زیرا موج‌های بزرگی ایجاد می‌شود. در روزهای طوفانی هم شنا کردن در ساحل‌های دبی ممنوع است.


کلام آخر


همان طور که می‌دانید سفر به دبی از سفرهای گران قیمت است و تفریح در بهترین سواحل دبی تنها بخشی از این سفر است. اگر ضمن تفریح در بهترین سواحل دبی قصد بازدید از دیگر جاهای دیدنی دبی را نیز داشتید مقاله ما را در مورد این مکان های زیبا مطالعه کنید. اگر هم قصد گرفتن ویزای دبی یا  را خرید بلیط هواپیما دبی را دارید ما در قاصدک۲۴ در خدمت شما هستیم.