فاصله تهران تا کیش چقدر است؟

جزیره کیش یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ایران است که دارای جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، تاریخی و همچنین مراکز خرید بسیار زیادی است که همین امر باعث شده است؛ این جزیره زیبا به یک نقطه توریستی و گردشگری مهم در ایران تبدیل شود. امکانات رفاهی زیاد و سواحل زیبای کیش، پایتخت نشینان را واداشته تا از هوای آلوده و هیاهوی شهری فرار کرده و مقصد کیش را برای یک سفر لاکچری انتخاب کنند.اگر شما هم قصد سفر به کیش را دارید پیشنهاد می‌کنم عینک‌های آفتابی، کلاه‌های حصیری و لباس‌های خنک خود را بردارید و با خواندن مقاله راهنمای کامل سفر به کیش از قاصدک24 آماده این سفر هیجان‌انگیز شوید.

فاصله تهران تا جزیره کیش

فاصله تهران تا کیش چقدر است؟

 فاصله تهران تا کیش به نوع وسیله نقلیه شما بستگی دارد؛ شما می‌توانید از طریق خودروی شخصی به کیش سفر کنید و یا اتوبوس و قطار را برای سفر انتخاب کنید. ولی سفر هوایی به کیش بهترین راه سفر به کیش از تهران است. زیرا در موارد اول، شما باید علاوه بر مسافتی که در جاده طی می‌کنید؛ قسمتی از مسیر را از راه دریایی طی کنید. ولی در سفر هوایی به کیش می‌توانید بلیط هواپیما تهران به کیش را به‌صورت آنلاین از قاصدک 24 تهیه نمایید و برای سفر آماده شوید. ایرلاین‌های مختلفی در این مسیر آماده ارائه خدمات هستند که از جمله آن‌ها می‌توان کیش ایر، ایران ایر، معراج، قشم ایر، کاسپین ایر و شرکت‌های دیگر را نام برد.

فاصله تهران تا کیش با ماشین


فاصله تهران تا کیش با ماشین چقدر است؟


بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند تا بوسیله‌ی خودروی شخصی خود به جزیره کیش سفر کنند. از مزایای سفر با خودروی شخصی این است که شما می‌توانید در شهرهایی که در مسیرتان هستند توقف کرده، استراحت کنید و یا حتی چند روزی ماندگار شوید و از جاذبه‌های توریستی آن دیدن کنید و پس از رسیدن به جزیره نیز با استفاده از ماشین شخصی خود به راحتی به گشت و گذار در آن بپردازید. در سفر زمینی به کیش، شما باید پس از طی کردن مسافتی خودتان را به یکی از بنادر جنوبی برسانید و سپس از بندر مورد نظر از طریق دریا به جزیره کیش سفر کنید؛ که در این صورت خودروی شما نیز از طریق شناورهای دریایی جا‌به‌جا خواهد شد. فاصله هر یک از این بنادر تا جزیره کیش متفاوت است و بستگی دارد که شما از کدام بندر خودتان را به کیش برسانید. برای مثال فاصله بوشهر از راه دریایی تا کیش حدودا 680 کیلومتر، فاصله بندرعباس تا کیش 250 کیلومتر، فاصله بندرلنگه تا کیش 95 کیلومتر و فاصله جزیره هندورابی تا کیش 28 کیلومتر است. اگر بخواهیم نزدیک‌ترین بندر تا کیش را به شما معرفی کنیم؛ باید بگوییم که بندر چارک نزدیک‌ترین مسافت را به جزیره کیش دارد و فاصله آن تا جزیره کیش حدود 18 کیلومتر است. ولی نکته‌ای که باید توجه کرد این است که مسافت تهران تا بندر چارک به‌ صورت زمینی حدودا 1500 کیلومتر است که تقریبا 17 ساعت زمان می‌برد تا شما خودتان را از تهران به این بندر برسانید. پیشنهاد ما این است که علاوه بر این‌ که به مسافت بنادر تا جزیره کیش دقت می‌کنید؛ مسافتی که از تهران تا رسیدن به جزیره موردنظر باید طی کنید را نیز مدنظر قرار دهید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانید به کیش سفر کنید. برای سفر زمینی از تهران به جزیره کیش از دو مسیر می‌توانید اقدام کنید:

برای خرید بلیط قطار شهرضا کلیک کنید
 
  • مسیر اول: تهران، قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباد، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک، بندر لنگه، بندر چارک
  • مسیر دوم: تهران، قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباد، مرودشت، شیراز، فیروزآباد، کازرون، خنج، لامرد، بندر چارک

سفر زمینی به کیش

 
بهترین راه برای سفر زمینی از تهران تا کیش کدام است؟


با توجه به این‌که مسافرت از تهران به کیش با خودروی شخصی هم مقرون به صرفه‌تر بوده و هم به لحاظ گشت و گذار در مسیر و همچنین در جزیره نیز برای شما راحت‌تر خواهد بود؛ بسیاری از افراد این روش را برای سفر به کیش انتخاب می‌کنند. همانطور که قبل‌تر گفتیم؛ دو راه برای‌ سفر زمینی از تهران تا کیش وجود دارد که شما می‌توانید یکی از این مسیرها را انتخاب کنید و به راه خود ادامه دهید. ولی در حالت کلی بهترین راه زمینی از تهران به کیش این مسیر است: در ابتدا وارد اتوبان قم شوید و سپس از طریق اتوبان قم کاشان خودتان را به شهر کاشان رسانده و از آن‌جا به اصفهان بروید. در این جا باید تصمیم بگیرید که مسیر بندرعباس و بندر لنگه را می‌خواهید ادامه دهید و یا مسیر بندر آفتاب را پیش می‌گیرید. با توجه به این‌که برای رفتن به بندرعباس مسافت بیشتری را باید طی کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم که مسیرتان را به سمت شیراز و سپس تا رسیدن به بندر آفتاب ادامه دهید. در این مسیر پس از گذشت از شهرهای قم، کاشان، اصفهان، شهرضا، آباده و فیروزآباد به بندر چارک می‌رسید.

فاصله تهران تا کیش با اتوبوس


فاصله تهران تا کیش با اتوبوس چقدر است؟

اگر شما قصد دارید که با اتوبوس به کیش سفر کنید باید بگویم که نقشه راه شما شبیه به سفر به کیش از طریق خودروی شخصی است با این تفاوت که در سفر با ماشین می‌توانید در مسیرتان توقف کرده و کمی استراحت کنید؛ ولی در سفر با اتوبوس، از آن‌جایی که باید خودتان را به یکی از شهرهای نزدیک جزیره کیش مانند بوشهر و بندرعباس برسانید؛ باید مدت زیادی را بدون توقف بگذرانید و این احتمالا کمی برایتان سخت و دشوار خواهد بود. برای سفر از کیش تا تهران بوسیله اتوبوس باید از یکی از پایانه‌های ترمینال تهران به مقصد یکی از شهرهای نزدیک کیش بلیط گرفته و پس از طی کردن مسافتی حدود 1500 کیلومتر، که بیش از 14 ساعت زمان می‌برد؛ از طریق اتوبوس‌های دریایی در یکی از بنادر جنوبی، خودتان را به جزیره کیش برسانید. این روش اصلا روش خوبی  نیست و این مسافت طولانی احتمالا برای شما کلافه کننده باشد. پیشنهاد ما این است که در صورت امکان، روش هوایی را برای سفر به کیش انتخاب کنید.

فاصله تهران تا کیش با قطار


فاصله تهران تا کیش با قطار چند ساعت است؟


در حال حاضر هیچ مسیر راه آهنی در کیش وجود ندارد که بتوانید خودتان را مستقیما بوسیله قطار از تهران به کیش برسانید. ولی اگر علاقه زیادی به سفر با قطار دارید می‌توانید بلیط قطار تهران بندرعباس را به‌صورت آنلاین از قاصدک 24 خریداری نمایید و پس از رسیدن به بندرعباس، از طریق اتوبوس‌های دریایی خودتان را به جزیره زیبای کیش برسانید. حدود 18 تا 21 ساعت طول می‌کشد تا بوسیله قطار از تهران تا بندرعباس برسید. سپس می‌توانید به بندر چارک بروید و از آن‌جا توسط شناورهای دریایی خودتان را به جزیره کیش برسانید. اگر با دوستان و خانواده قصد سفر به کیش را دارید و مسافرت با قطار برایتان لذت‌بخش است؛ می‌توانید بلیط قطار بندرعباس را تهیه کنید و به استقبال یک سفر هیجان‌انگیز بروید. امکاناتی از جمله سرویس بهداشتی، کافی‌شاپ و رستوران که در قطار وجود دارد؛ باعث می‌شود تا راحت‌تر بتوانید این مسیر طولانی را تحمل کنید و همچنین تجربه سفر بهتری را برای شما رقم می‌زند. 

تور کیش


فاصله تهران تا کیش با هواپیما


قطعا سریع‌ترین راه رسیدن به کیش، سفر هوایی به کیش و جابه‌جایی سریع بین دو نقطه است که در این صورت دیگر نیازی به توقف‌های طولانی نبوده و در سریع‌ترین حالت می‌توانید از تهران به کیش بروید. فاصله تهران تا کیش بوسیله‌ی هواپیما 1047 کیلومتر است که مدت زمان پرواز شما حدود 1 ساعت و 50 دقیقه طول می‌کشد. با این‌که قیمت بلیط هواپیما کیش تهران کمی بالاتر بوده، ولی اگر قصد سفر تفریحی به کیش را دارید؛ می‌توانید برای سفری ارزان‌تر، تور کیش را انتخاب کنید. همچنین در فصولی از سال که مسافران کمتری به کیش سفر می‌کنند و گردشگران کمی در کیش حضور دارند؛ قیمت بلیط کیش و تمامی خدمات مربوط به سفر ارزان‌تر بوده و می‌توانید سفری مقرون به صرفه‌تر را تجربه کنید. اگر قصد سفر به کیش را دارید می‌توانید مطلب بهترین زمان سفر به کیش از قاصدک 24 را بخوانید تا تجربه سفر بهتری را داشته باشید.

سفر به کیش از راه های مختلف

سخن آخر


در این مطلب سعی کردیم درباره‌ی روش‌های مختلف سفر به کیش و مزایا و معایب آن‌ها صحبت کنیم. با این که سریع‌ترین و راحت‌ترین راه سفر به کیش، از طریق هواپیما صورت می‌گیرد، ولی اگر دوست دارید از شهرهای مختلف گذر کنید و از مسیر لذت ببرید و یا این‌که سفری مقرون به صرفه‌تر را داشته باشید؛ مسافرت با خودروی شخصی گزینه بهتری است. اگر قصد سفر به کیش را دارید می‌توانید از خدمات خرید بلیط هواپیما، بلیط قطار و بلیط اتوبوس در قاصدک 24 نیز استفاده نمایید.