بهترین زمان مسافرت به دبی

اگر قصد دارید به عروس خاورمیانه سفر کنید ابتدا باید با شرایط آب و هوایی آن آشنا شوید؛ چرا که نمی‌خواهید از جاذبه‌های گردشگری دبی فقط به دیدن مراکز تفریحی بروید و سواحل جذاب، فستیوال‌های پرشور و کویرهای بکر آن را از دست دهید. پس با قاصدک 24 برای اطلاع از بهترین زمان سفر به دبی همراه شوید.

بهترین وقت سفر به دبی

 
بهترين فصل سفر به دبی چه موقعی است؟


بهترین زمان سفر به دبی با توجه به هدف شما از سفر متفاوت است. به عنوان مثال اگر به دنبال بهترین فصل از نظر آب و هوا هستید، باید سفر خود را برای ماه‌های آبان تا بهمن برنامه‌ریزی کنید. در این ایام دبی در بهترین شرایط قرار داد و فرصت مناسبی هم برای طبیعت گردی و شنا در سواحل و هم برای سافاری در کویر است. در خصوص آب و هوای دبی هم باید بگوییم این منطقه گرمسیری بوده و تابستان‌هایی بسیار گرم دارد. در مقابل، زمستان‌های آن با هوای معتدلِ خود، لحظات بسیار جذابی را در سفر برایتان به ارمغان می‌آورند. همچنین توجه داشته باشید به علت آب و هوای دلپذیر دبی از آبان تا بهمن، دور از انتظار نیست که تردد گردشگران در این ایام افزایش یابد. بنابراین ماه‌های آبان، آذر، دی و بهمن را می‌توان گرانترین فصل سفر به دبی دانست.
  

گرانترین فصل سفر به دبی


معرفی ارزانترین زمان سفر به دبی


همانطور که گفتیم از آبان تا بهمن مسافران زیادی به دبی سفر می‌کنند و موجب بالا رفتن قیمت هتل‌ها، پروازها و... می‌شوند. بدین ترتیب ایام دیگر سال را می‌توان ارزان ترین زمان سفر به دبی دانست. البته باید توجه کنید دمای هوا از خرداد تا اواخر مردادماه با افزایش بسیار زیادی مواجه می‌شود و گرمترین زمان سفر به دبی است. همچنین شرایط گشت و گذار را برایتان دشوار می‌کند و نمی‌توانید از سفر خود بیشترین لذت را ببرید. پس اگر می‌خواهید هم سفر ارزانی داشته باشید؛ هم در سواحل آن آب تنی کنید و هم سری به تورهای کویرگردی دبی بزنید، از اسفند تا اردیبهشت به دبی بروید. در این روزها آب و هوا نسبتا معتدل است و هنوز به اندازه ماه‌های خرداد تا مرداد گرم نشده است. بنابراین بهترین موقع سفر به دبی برای داشتن مسافرتی مقرون به صرفه و در عین حال لذت‌بخش، ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت معرفی می‌شود.

بلیط ارزان هواپیما

 

سافاری دبی در تابستان


بهترین زمان سفر به دبی برای خرید


اگر به دنبال خرید در دبی هستید، مناسب‌ترین زمان سفر از اواخر آذر تا اواخر دی ماه است. آب و هوای دبی در دی ماه هم بسیار متعادل بوده و شما می‌توانید در کنار لذت‌بردن از جاهای دیدنی، به مراکز خرید دبی و بازارهای آن بروید. تقریبا تمامی این مراکز خرید جشنواره‌ها و تخفیف‌های زمستانه بسیاری برگزار می‌کنند و حراج‌های آخر فصل دارند.
 

بهترین زمان حراج در دبی


بهترین وقت سفر به دبی برای جشنواره‌ها


دبی سالانه میزبان بسیاری از فستیوال‌های بین‌المللی و جشنواره‌های مفرح است که شرکت در آن‌ها لذت سفر را برایتان دوچندان می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید لحظاتی شاد و خاطره‌انگیز را در تور دبی تجربه کنید، هرگز از این فستیوال‌ها غافل نشوید:

  • فستیوال سنسیشن دبی، تاریخ برگزاری: 10 نوامبر
  • فستیوال رنگ دبی، تاریخ برگزاری:
  • جشن روز ملی امارات: 2 دسامبر
  • فستیوال تومارولند دبی: تاریخ برگزاری: 27 تیر تا 5 مرداد
  • فستیوال سامر سورپرایز دبی (فستیوال خرید دبی) ، تاریخ برگزاری: 1 جولای تا 4 سپتامبر
  • فستیوال اسب دوانی دبی: مارس
  • جشنواره مودش و دانا دبی: تاریخ برگزاری: 11 جولای تا 28 آگوست
  • فستیوال موسیقی دبی: ژوئن
  • فستیوال غذا دبی: تاریخ برگزاری: 2 تا 15 می
  • فستیوال ماراتن دبی: تاریخ برگزاری: ژانویه
  • چالش فیتنس دبی: 29 اکتبر تا 27 نوامبر


*ماه‌های این تاریخ ثابت است ولی امکان دارد روزهای تغییر کنند.

زمان جشنواره های دبی
در نهایت باید بدانید برای ورود به دبی باید ویزای امارات را تهیه کنید که در انواع توریستی سینگل و توریستی مولتی ارائه می‌شوند. برای اخذ ویزا و سایر خدمات سفر مانند بلیط هواپیما دبی، قطار و اتوبوس هم می‌توانید از قاصدک 24 کمک بگیرید.

آكواريوم دبي مال
 

سوالات متداول درباره بهترین فصل مسافرت به دبی


  • بهترین زمان برای رفتن به دبی چه موقعی است؟ اگر می‌خواهید در بهترین شرایط آب و هوایی به دبی بروید و امکان کویر گردی و گشت و گذار در سواحل را داشته باشید، در ماه‌های آبان تا بهمن برای سفر اقدام کنید.
  • بهترين فصل برای کویرگردی در دبی چه وقتی است؟ همانطور که می‌دانید کویرگردی در روزهای گرم سال امکان‌پذیر نیست و لازمه آن هوایی خنک و معتدل است. پس بهترین موقع برای سفر به دبی با قصد کویرگردی و تورهای سافاری ماه‌های آبان اردیبهشت هستند. البته از اسفند تا اردیبهشت آب و هوا با افزایش دما روبه‌رو خواهد شد ولی هنوز می‌توان در این تورها شرکت کرد.
  • بدترین زمان برای سفر به دبی چه ماهی است؟ بدترین فصل برای سفر ماه‌های خرداد تا مرداد هستند؛ چرا که آفتاب سوزان دبی و هوای شرجی آن در شب، شرایط را برایتان بسیار دشوار می‌کند. پس توصیه می‌کنیم تا حد امکان از این زمان‌ها صرف نظر کنید. با این حال خوب است بدانید سفر در گرمترین هوای دبی مزایایی هم دارد و آن کاهش قیمت‌ها و فرصت یک سفر ارزان است.