آشنایی با مهم‌ترین مراکز خرید بدروم

بدروم در استان موغله در جنوب غربی ترکیه و در کنار سواحل زیبای دریای اژه قرار دارد. بدروم که در دوران باستان «هالیکارناسوس» نامیده می‌شد؛ جایگاه معبد «هالیکارناسوس»، یعنی یکی از عجایب هفتگانه جهان بود که در قرون وسطی در اثر زلزله نابود شد. این شهر زیبا تا دهه 60 میلادی فقط یک دهکده ماهی‌گیری کوچک بود؛ تا این‌که نویسندگان ترک شروع به نوشتن درباره‌ی این شهر کردند و با توصیف لذت سفر با قایق‌های کوچک سنتی در دریای اژه و اطراف این سواحل زیبا و همین نوشته‌های پرشور، عده‌ای را تشویق کردند تا برای قایق‌رانی و خوشگذرانی به این دهکده زیبا و باستانی سفر کنند. البته هوای گرم و غیرشرجی این شهر نیز دلیل خوبی برای گردشگران به‌شمار می‌رفت تا به این شهر خوش آب‌وهوا و دیدنی سفر کنند.

آثار تاریخی بدروم


بهترین مراکز خرید بدروم

بدروم یکی از شهرهای توریستی و تفریحی است که گردشگران زیادی از طریق تور بدروم به این شهر دیدنی سفر می‌کنند. یکی از دلایلی که این شهر توریستی را محبوب کرده است؛ وجود مراکز خرید زیادی است که در بدروم قرار گرفته و باعث شده است تا گردشگران زیادی از ایران و سایر کشورهای جهان، این شهر را به عنوان مقصد مسافرتی خود انتخاب کنند.

هدف بسیاری از گردشگران از سفر به این شهر، خرید کردن در مراکز خرید بدروم است و این اصلا مسئله عجیبی نیست. زیرا این شهر توریستی، مراکز خرید بسیاری دارد که نه تنها در بدروم، بلکه برخی از آن‌ها در کل ترکیه نیز بی‌نظیر هستند. در این شهر تنوع مراکز خرید به اندازه‌ای زیاد است که به احتمال زیاد شما هم در سفر به بدروم وقت نخواهید کرد که از تمامی مراکز خرید بدروم دیدن نمایید.



بیشتر بخوانید: 10 مورد از جاهای دیدنی بدروم که باید بشناسید!




مراکز خرید بدروم

اگر شما هم قصد سفر به بدروم را دارید؛ بهتر است در ابتدا با معروف‌ترین مراکز خرید بدروم آشنا شوید تا سفر بهتری را تجربه کنید. در ادامه این مطلب از قاصدک 24 قصد داریم که برخی از بهترین مراکز خرید بدروم را که جزو جاذبه‌های گردشگری بدروم نیز محسوب می‌شوند به شما معرفی کنیم.


مرکز خرید پالمارینا در بدروم

مرکز خرید پالمارینا، بهترین مرکز خرید بدروم 

مرکز خرید «یالیکاواک‌ مارینا» با نام رسمی پالمارینا دارای 53 فروشگاه است که در آن انواع وسایل دکوری، پوشاک، وسایل آرایشی بهداشتی و همچنین وسایل تکنولوژی ارائه می‌شود. به جرات می‌توان گفت که این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید در بدروم محسوب می‌شود که در کل، تجربه خرید در بدروم را برای گردشگران متحول کرده است. مرکز خرید پالمارینا، میزبان 106 برند از برندهای لوکس و بین‌المللی نظیر آرمانی، مادام کوکو و فیلیپ‌پلین است که به‌راحتی می‌توانید از این مرکز خرید تهیه کنید. همچنین دارای امکانات رفاهی بسیاری نظیر فروشگاه‌ها، بارها و کافه‌هایی است که بعد از گشت‌وگذار و خرید می‌توانید برای رفع خستگی به صرف یک شام بی‌نظیر در یک رستوران بین‌المللی از خودتان پذیرایی کنید.


مرکز خرید اوسیس در بدروم

مرکز خرید اوسیس، قدیمی ترین مرکز خرید بدروم

مرکز خرید اوسیس که اولین مرکز خرید در بدروم شناخته می‌شود؛ با مساحتی حدود 50 هزار مترمربع، دارای 239 فروشگاه است. از برندهای معروف موجود در این مرکز خرید می‌توان به نایک، آدیداس، گپ و ال سی وایکیکی اشاره کرد. نکته جالب توجه این مرکز خرید، معماری مدیترانه‌ای آن است که با درختان زیبای نخل، تالاب‌های نیلوفری و کاکتوس‌های منحصر به فرد 50 ساله‌اش فضای خاصی را ایجاد کرده است که از شهر زیبای بدروم الهام گرفته شده است. این مرکز خرید نیز دارای امکانات رفاهی شامل سینما، رستوران و زمین‌های بازی مخصوص کودکان است که محلی مناسب برای خانواده‌هایی است که قصد گشت وگذار در مراکز خرید با کودکان خود را دارند.


مرکز خرید میدتون در بدروم

مرکز خرید میدتون، یک تیر و چند نشان!

یکی دیگر از محبوب‌ترین مراکز خرید بدروم که در محله‌ی زنده و زیبای «ارتاکنت» قرار گرفته است؛ مرکز خرید میدتون محسوب می‌شود. این مرکز خرید که تنها مرکز خرید سرپوشیده‌ی بدروم نیز به‌شمار می‌رود؛ در بین مردم محلی نیز از محبوبیت بالایی برخوردار است. وجود تعداد زیادی رستوران و مراکز فرهنگی و همچنین مراکز تئاتری و هنری باعث شده است که این مرکز خرید، یک مکان معمولی و صرفا برای خرید به نظر نرسد و کاربری متنوعی برای همه داشته باشد. از دیگر امکانات این مرکز خرید می‌توان به سینما، سوپرمارکت، پارکینگ و کافه‌ها و رستوران‌هایی اشاره کرد که ارائه دهنده بهترین خدمات به بازدیدکنندگان و از بهترین رستوران بدروم هستند. همچنین انواع برندهای ترکی و بین‌المللی معروف را هم می‌توانید در مرکز خرید میدتون تهیه نمایید.

مرکز خرید اونیو بدروم

 مرکز خرید اونیو، بهترین محل برای خرید سوغاتی در بدروم!

مرکز خرید اونیو که جزو مدرن‌ترین مراکز خرید بدروم محسوب می‌شود؛ در یکی از قدیمی‌ترین محله‌های بدروم قرار دارد. از این رو بازدیدکنندگان ضمن خرید، فرصت کافی برای بازدید از یکی از محله‌های قدیمی بدروم، با معماری اصیل ترکیه را نیز خواهند داشت. این مرکز خرید که در سال 2013  افتتاح شده است؛ گزینه بسیار خوبی برای تفریح و گشت‌وگذار در بدروم محسوب می‌شود. اونیو دارای 50 فروشگاه مختلف است که انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه، طلا و جواهرات، صنایع دستی، سوغات و خوراکی و انواع ترشی‌جات ترکی را در آن‌ می‌توان تهیه کرد. همچنین از امکانات رفاهی و تفریحی خوبی نظیر بولینگ، سالن سینما، زمین بازی برای کودکان، سالن بیلیارد و کافه و رستوران‌های متعددی برخوردار بوده و گزینه خوبی برای خرید سوغاتی و لباس‌های ترک محسوب می‌شود. فاصله این بازار تا مرکز شهر بدروم حدود 2 تا 3 ساعت است. اما در نزدیکی بازار، ایستگاه اتوبوس قرار دارد؛ که رفت‌وآمد به بازار را برای بازدیدکنندگان راحت‌تر کرده است.


مرکز خرید ایکیا در بدروم

مرکز خرید ایکیا در بدروم

ایکیا برند معروفی است که وسایل دکوری خانه را به فروش می‌رساند و برای کسانی‌که علاقه زیادی به خرید لوازم خانگی دارند؛ محل مناسبی برای خرید به‌شمار می‌رود. مزیت وجود این مرکز خرید برای گردشگرانی که در بدروم هستند این است؛ که برای خرید لوازم خانگی مجبور نباشند مسافتی را تا ازمیر طی کنند. فروشگاه ایکیا در بدروم، همه روزه از ساعت 10 صبح تا 8 بعد از ظهر آماده ارائه خدمات به بازدیدکنندگان بوده و برای افرادی که قصد خرید وسایل خانگی به صورت یک‌جا دارند؛ محل بسیار خوبی محسوب می‌شود.


طبیعت بدروم

سخن پایانی
درست است که بسیاری از شهرهای ترکیه و همچنین شهر بدروم هدف گردشگران برای خرید محسوب می‌شود؛ ولی فراموش نکنید که تنها هدف شما در سفر نباید بازدید از مراکز خرید باشد؛ بلکه هر شهری که سفر می‌کنید دارای جاذبه‌ها و دیدنی‌های تاریخی و طبیعی فراوانی است که اگر فرصت بازدید از آن‌ها را از دست بدهید؛ ممکن است دوباره برای شما تکرار نشود . شهر بدروم، شهری غنی از دیدنی‌های طبیعی و باستانی است که در کنار آن‌ها بازدید از مراکز خرید نیز هدف بسیاری از توریست‌ها محسوب می‌شود. برای سفر به ترکیه می‌توانید مقاله «به کدام شهر ترکیه سفر کنیم» از قاصدک 24 را مطالعه نمایید و از خدمات تهیه آنلاین  بلیط هواپیما استانبول برای سفر به این شهر زیبا استفاده نمایید.