بهترین سوغات دبی چیست؟

دبی شهری توریستی و کهن است که هر روز سال گردشگر و مسافر دارد. در دبی همه چیز پیدا می‌شود از تجارت و کار گرفته تا تفریحات، سرگرمی و سوغات ارزشمند، برای همین محبوبيت زیادی بین ایرانیان و سایر کشورها دارد. معمولا کسانی که به شهر دبی سفر می‌کنند علاوه‌بر تفریح به خرید نیز علاقه دارند و با مراجعه به مراکز خرید دبی، از این سفر به یاد ماندنی سوغاتی ارزشمند به یادگار می‌آورند. پس اگر قصد دارید با تور دبی سری به این شهر زیبا بزنید و با سوغات دبی آشنا شوید؛ این مطلب از قاصدک 24 را از دست ندهید.

سوغاتی از دبی چی بیارم

لیست سوغات دبی


در زیر لیست سوغاتی های دبی را مشاهده می‌کنید:

  • مجسمه برج خلیفه دبی
  • فرش و تابلو فرش دبی
  • شال‌های پشمی دبی
  • لوازم الکترونیکی در دبی
  • قلیان عربی
  • پارچه و لباس دبی
  • ادویه دبی
  • خرما دبی
  • شکلات شتری دبی
  • ساعت شنی
  • قهوه دبی
  • بوخور دبی
  • عطرهای دبی
  • عود و بخورات دبی
  • طلا دبی
  • عروسک‌های پشمی

مجسمه برج خلیفه دبی


برج خلیفه بزرگترین برج دنیا در دبی است که نمای شیشه‌ای آن بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است. این برج به ارتفاع ۸۲۸ متر و در ۱۶۳ طبقه ساخته شده است. برج خلیفه شاهکار ساختار دست انسان بوده و در تمام دبی مجسمه‌های ماکت کوچک آن وجود دارد. این مجسمه‌ها به صورت جا‌کلیدی و یا جعبه‌های موزیکال ساخته شده‌اند که می‌توانید آن‌ را خریداری کرده و به عنوان سوغاتی ارزشمند با خود به شهرتان ببرید.

مجسمه برج خلیفه

فرش و تابلو فرش دبی


فرش و تابلوفرش‌های ایرانی در کل دنیا زبانزد است و تعجبی ندارد که در دبی نیز فرش‌هایی با طرح و نقش ایرانی پیدا شود. شما هم با قدم زدن در این شهر مدرن می‌توانید اصالت فرش و تابلو فرش‌های ایرانی را ببینید و آن را به عنوان سوغات دبی خریداری کنید. قیمت فرش‌ها و تابلوفرش‌های دست بافت و ماشینی بسیار مناسب است.

بهترین سوغاتی های دبی

شال‌های پشمی دبی


شال‌های پشمی دبی ریشه در سنت این شهر دارد و جنس آن‌ها از ابریشم و پشم است. در گذشته عرب‌هایی که چوپان بودند با پشم گوسفندان لباس می‌بافتند و نقش این شال‌های با ارزش از آن زمآن‌ها باقی مانده است. شال‌های پشمی بین گردشگران طرفداران زیادی دارند ولی قیمت این شال‌ها کمی گران است.

لوازم الکترونیکی در دبی


یکی از مهم‌ترین سوغات دبی لوازم الکترونیکی مثل موبایل است. بسیاری از مسافران دبی برای خرید لپ تاپ و موبایل به دبی سفر می‌کنند؛ زیرا که قیمت آن‌ها در این شهر بسیار ارزان و مقرون به صرفه است.

قلیان عربی دبی


یکی از سوغات معروف دبی قلیان عربی است که شیشه‌ای و بسیار شیک هستند. طرح و نقش‌های روی این قلیان‌ها خیلی زیبا است. این قلیان‌ها را همه به اسم عربی آن (شیشا پایت) می‌شناسند. این سوغاتی را به همراه توتون عربی که بسیار مرغوب است خریداری کنید و به کشور خودتان ببرید. البته قلیان عربی شیشه‌ای است و بردن آن کمی سخت است باید خیلی مراقب باشید تا نشکند.

قلیان عربی

پارچه و لباس دبی


شهر دبی پارچه‌های زیادی دارد و بیشتر تاجران پارچه در این شهر تجارت می‌کنند. اگر سری به بازار پارچه دبی بزنید با انواع پارچه در طرح‌ها و نقش‌های زیبا روبرو خواهید شد که با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند. در این بازار پارچه‌هایی از کشورهای تایلند، چین، هند و کره به چشم می‌خورد. چاپ عکس و متن روی لباس نیز در دبی طرفداران بسیاری دارد و قیمت آن نیز بسیار پایین است؛ برای همين یکی دیگر از سوغات دبی شناخته می‌شود. انواع لباس‌های مردانه، زنانه و بچگانه در فروشگاه‌های دبی با قیمت مناسب به مشتریان عرضه می‌شود‌. در کنار پارچه و لباس فروشی‌ها، کفش و دمپایی سنتی هم به مشتریان ارائه می‌شود.

ادویه دبی


ادویه یکی از بهترین سوغات دبی است که کیفیت فوق‌العاده خوبی دارد و به غذای شما طعم و عطر خاصی می‌دهد. انواع ادویه‌های کمیاب و خوش‌طعم و خوشبو درسوپر‌مارکت‌های این شهر به وفور یافت می‌شود. شما می‌توانید با بسته‌بندی خوب و دقیق ادویه، بدون اینکه چمدان و لباس‌هایتان بو بگیرد این سوغاتی خوشبو را برای آشنایان خود ببرید. اکثر رستوران های دبی از این ادویه‌های خوشبو در طبخ غذاهای خودشان استفاده می‌کنند.

ادویه در دبی

خرمای دبی


خرمای امارت از بهترین خرماهای جهان است که بسیار شیرین است و یکی از مهم‌ترین سوغات دبی شناخته می‌شود. خوردن خرمای دبی به همراه چای داغ بسیار خوشمزه و دلچسب است. درون خرماهای دبی که بتییل Bateel نام دارد را آجیل و شکلات می‌گذارند که بسیار خوشمزه‌تر می‌شود. پیشنهاد می‌دهیم حتما خریداری کرده و طعم لذیذ آن‌ را امتحان کنید. علاوه‌بر این شما می‌توانید با خرمای دبی از مهمانان خود پذیرایی کنید. قیمت این نوع خرما کمی گران‌تر از خرماهای معمولی است ولی ارزش خریدن دارد. شما می‌توانید خرمای دبی و بهترین سوغات خوراکی دبی را از فروشگاه‌های معتبر دبی خریداری کنید.

شکلات شتری دبی


در شهر دبی شکلات‌های فراوانی با طعم و مزه دلچسب و شیرین وجود دارد. یکی از این سوغات دبی شکلات شتری دبی است که طعم شیری دارد و شبیه شترهای کوچک است؛ به همین دلیل به شکلات شتری معروف شده است‌. البته در بعضی از این شکلات‌ها از شیر شتر که فواید بسیاری دارد استفاده می‌شود. به خاطر وجود انسولین در شیر شتر کسانی که دیابت دارند بدون هیچ ترسی می‌توانند از این نوع شکلات استفاده کنند. این شکلات‌ها در جعبه‌های کوچکی که بسیار شیک هستند بسته‌بندی شده‌اند و در تمام فروشگاه‌های دبی به فروش می‌رسد.

شکلات خارجی در دبی

ساعت شنی دبی


تمام وسایلی که با شیشه ساخته می‌شوند مانند: جاشمعی، مجسمه و غیره بسیار زیبا و مناسب سوغات دادن به دوستان و اقوام است. ساعت شنی یکی از وسایل تزیینی و سوغاتی‌ ارزان دبی است که طرفداران زیادی دارد. شما هم می‌توانید ساعت شنی را برای تزئین خانه‌هایتان بخرید. روی اغلب ساعت شنی‌ها عکس شتر نقش بسته است و درون آن‌ها شن‌های رنگی به کار برده شده است که با این شن‌ها بسیار زیباتر شده‌اند.

سوغاتی های دبی

قهوه دبی


قهوه دبی بسیار معروف است و طرفداران زیادی دارد. در دبی موزه‎ای وجود دارد که در آنجا طرز تهیه قهوه در کشورهای مختلف و همچنین ابزار مورد نیاز برای درست کردن قهوه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته که دیدن این موزه خالی از لطف نیست و این موزه ها از جاهای دیدنی معروف دبی هستند. اگر شما هم طرفدار قهوه هستید حتما سری به این موزه بزنید و با کار قهوه سازان بیشتر آشنا شوید. در ضمن می‌توانید قهوه‌ی داغ و خوشمزه‌ای نوش جان کنید و لذت سفر به دبی را برای خود دوچندان کنید. در موزه قهوه فروشگاه‌هایی برای خرید انواع قهوه تدارک دیده شده است. برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما دبی هم می‌توانید از سامانه خرید اینترنتی بلیط هواپیما قاصدک 24 کمک بگیرید.

بوخور دبی


در ابتدا ممکن است بپرسید: «بوخور چیست؟» بوخور عصاره‌ای است که از درختی به نام آگار که در دبی می‌روید به دست می‌آید. «از بوخور چه استفاده‌ای می‌شود؟» حتما برای همه پیش آمده وقتی که سرما می‌خورید بینی‌تان می‌گیرد، استفاده از بوخور باعث باز شدن بینی شده و بیماری سریع خوب می‌شود. عصاره‌ای کاملا کاربردی که در شیشه‌های کوچک به فروش می‌رسد. از بوخور که از سوغات دبی است به عنوان عطر هم استفاده می‌کنند.

عطرهای دبی


عطرهای عربی در تمام دنیا زبانزد هستند این عطرها بسیار خوشبو و رایحه‌ای شبیه به هم دارند و در تمام مراکز خرید دبی پیدا می‌شوند. عطرهای دبی از گیاه درست شده و الکل ندارند برای همین مناسب همه‌ی خانم‌ها و آقایان است. شما می‌توانید عطر خود را همراه جا عطری‌های زیبایی که در عطرفروشی‌ها وجود دارد تهیه کنید. یکی از بهترین سوغات دبی عطرهای آن است که برای سوغات دادن به دوستان و اقوام بسیار خوب است و در چمدانتان هم جای کمی می‌گیرد.

عکس سوغاتی دبی

 

عود و بخورات دبی


وقتی در مراکز خرید و بازارهای دبی قدم می‌زنید متوجه بوی تندی می‌شوید؛ این همان عود خوشبویی است که از سوغات دبی است. بهترین نوع عود، عود روغنی است که از درخت آگار گرفته می‌شود و در انواع ترکیبی و خالص به فروش می‌رسد. شما می توانید عود دبی را از عطر فروشی‌های دبی تهیه کنید و برای دوستان خود ببرید‌. بخورات دبی هم یکی دیگر از سوغاتی های دبی است که از درخت آگار به دست می‌آید که خیلی خوشبو است و برای سوغاتی دادن مناسب است.

طلا دبی


طلا از ارزشمندترین سوغات دبی است که می‌توانید از بازار طلای این شهر خریداری کنید. در این بازار انواع طلا با طرح های مختلف به چشم می‌خورد که همگی درخشان و شیک هستند. ۷۰۰ فروشگاه بزرگ در این بازار طلا می‌فروشند که همگی زیر نظر اتحادیه طلافروشان هستند. طلا در دبی قیمت کمتری نسبت به بقیه جاهای دنیا دارد. اگر قصد دارید برای آشنایانتان هدیه گران‌بهایی تهیه کنید، طلای امارت گزینه بسیار خوبی است چرا که کیفیت فوق‌العاده خوبی دارد.

طلای دبی

عروسک‌های پشمی دبی


در دبی برای خوشحال کردن کودکان شما عروسک‌های چوبی و پشمی زیادی است که هر کودکی با دیدن آن‌ها سر دوق می‌آید. اگر قصد دارید از شهر دبی برای کودکان فامیل سوغاتی بخرید عروسک‌های پشمی بهترین گزینه است. عروسک‌های پشمی دبی در سایز‌‌های گوناگون وجود دارد و از پشم و پارچه درست شده‌اند که قیمت چندانی ندارند.

کلام آخر

با کمی گشتن در بازارها و مراکز خرید دبی می توانيد سوغات و هدایای مورد نیاز خود را پیدا کنيد. اگر از گشت و گذار در دبی و خریدن سوغات دبی خسته شدید و دنبال جایی برای استراحت و خوردن غذای لذیذ هستید. ما در مقاله‌ای بهترین رستوران های دبی را معرفی کرده‌ایم که امیدواریم با مطالعه این مقاله رستوران مناسب و غذای مورد علاقه خود را بیابید.