جاهای گردشگری و تاریخی معروف تبریز را بشناسید!

تبریز شهر تاریخی ایران در شمال غرب کشورمان قرار دارد و قطب گردشگری و اقتصادی شمال غرب ایران محسوب می‌شود. شهر تبریز در طول زمان یکی از مهم‌ترین مراکز بازرگانی و تجارتی ایران بوده است و قدمت آن به دوره ساسانیان باز می‌گردد. تبریز دارای طبیعت زیبا و کوهستان‌های فوق‌العاده‌ای است که در دل خود مکان‌های بیشماری را جای داده است. برای آشنایی با جاهای دیدنی تبریز همراه وبلاگ قاصدک 24 باشید.

 
جاهای دیدنی تبریز

 

بهترین جاهای دیدنی تبریز کجاست؟

 

 

تبریز شهر تاریخی و کهنی است و به همین علت میراث فرهنگی غنی آن را می‌توان در کلیساها، مساجد، قلعه‌های زیبا و خارق‌العاده مشاهده کرد. بیش از ده‌ها مسجد، موزه، خانه تاریخی و پارک در این شهر وجود دارد که آن را به مقصد عالی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است. جاذبه های گردشگری تبریز بسیار زیاد است از این رو مسافران و گردشگران نمی‌دانند در موقعیت کمی که دارند از کدام منطقه این شهر دیدن کنند، اگر دوست دارید بدانید جاهای دیدنی تبریز کجاست تا پایان متن همراه ما باشید تا شما را با لیست جاهای دیدنی تبریز آشنا کنیم.

 

 

جاهای دیدنی تبریز در بهار

 

 

پارک ائل گلی، کویر قوم‌ تپه، پارک گلستان، بازار تبریز و جنگل ارسباران از جاهای دیدنی تبریز در بهار است.

 

پارک ائل گلی تبریز

 

ائل گلی یکی از جاذبه های گردشگری تبریز است که در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد و به عنوان مهم‌ترین جاهای دیدنی تبریز محسوب می‌شود. این مکان امروز نمادی از شهر تبریز است و قدمت آن به دوره صفویه برمی‌گردد. ائل گلی در زمان آق قویونلوها به عنوان استخر برای منبع ذخیره آب برای کشاورزی ساخته شد و در دوره صفویه گسترش پیدا کرد.

در وسط استخر ائل گلی بنای هشت ضلعی قرار دارد که دارای دو طبقه است که به آن کاخ ائل گلی گفته می‌شود و امروزه به عنوان رستوران مورد استفاده قرار گرفته است. در فصل زمستان آب این استخر یخ می‌زند و نمای خاصی از آن را به نمایش می‌گذارد. این مکان یکی از جاهای دیدنی تبریز در بهار است و نمای بسیار زیبایی دارد. عمق استخر ائل گلی حدود 12 متر است و از امکانات و تفریحات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • قایقرانی
  • شهربازی (لونا پارک)
  • غذاخوری
  • فست‌فود و کافی‌شاپ‌های متعدد
  • هتل
  • مسافرخانه
  • دفتر جهانگردی

 

آدرس پارک ائل گلی : تبریز، آزادراه کنارگذر جنوبی تبریز، ایستگاه مترو ائل گلی (نمایش روی نقشه)

 
پارک ائل گلی تبریز

کویر قوم‌ تپه تبریز

 

شهر تبریز این شهر همه چیز تمام دارای زیباترین کویرهای ایران است. طی هزاران سال بادها گرد‌و‌غبار را به شکل تپه‌های شنی درآورده است و زیباترین کویرها را در دل تبریز ایجاد کرده است. کویر قوم تپه در شمال شرقی شهر تبریز قرار دارد و بافت متفاوتی با مناطق دیگر تبریز دارد و به همین علت توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. شما می‌توانید در شب این کویر شاهد ستارگان بی‌شمار و هنرنمایی عجیب آسمان باشید و از یکی از دیدنی های تبریز دیدن کنید.

 

آدرس کویر قوم تپه: آذربایجان شرقی، شهرستان شبستر، شهر صوفیان، روستای قوم تپه (نمایش روی نقشه)

 
کویر قوم‌ تپه تبریز

جنگل ارسباران تبریز

 

جنگل ارسباران به نام‌های آرازبار، قره‌داغ، ارسبار و قراجه‌داغ نیز معروف است و یکی از مکان های دیدنی تبریز محسوب می‌شود که مقصد بی‌نظیری برای گشت و گذار در فصل بهار است. شما در این جنگل شاهد انواع زیادی گونه‌های گیاهی و جانوری هستید. جنگل ارسباران وسعت حدود 130 هکتار دارد و در شمال استان آذربایجان‌شرقی قرار دارد. حدود 70 هزار هکتار از این جنگل در سازمان یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست‌کره ثبت شده است. این جنگل سرتاسر پوشیده شده از طبیعت سبز است و طبیعت بی‌نظیر و بکر آن بسیار دیدنی است.

 

آدرس جنگل ارسباران: استان آذربایجان شرقی، ۴۶ کیلومتری کلیبر، منطقه حفاظت شده ارسباران (نمایش روی نقشه)

 
جنگل ارسباران تبریز

بازار تبریز

 

بازار تبریز بزرگترین بازار سرپوشیده جهان است و طول حدود یک کیلومتر دارد. این بازار در سال 1193 بر اثر زلزله با خاک یکسان شد ولی در مدت زمان کوتاه توسط معماران زبردست بازسازی شد و در سال 1389 در یونسکو به ثبت جهانی رسید. گنبدها و طاق‌های بازار، سازه‌های آجری و تعداد بالای تیمچه‌ها، مدرسه و مساجدی که در کنار سرای بازرگانان قرار دارد این مکان را یکی از مراکز عالی تجارت تبدیل کرده است. تیمچه‌ها و سراهای این بازار دارای سه طبقه هستند که طبقه پایین آن‌ها مخصوص انبار، طبقه دوم محل کار و طبقه سوم برای استراحت ساخته شده است. راسته‌های اصلی با راسته‌های فرعی به هم متصل شده‌اند و بازار را به یکی از اماکن دیدنی تبریز تبدیل کرده‌اند.

 

آدرس بازار تبریز: استان آذربایجان شرقی، تبریز، بازار بزرگ تبریز (نمایش روی نقشه)

 
بازار تبریز

پارک گلستان تبریز

 

پارک گلستان تبریز یکی از سرسبزترین جاهای دیدنی تبریز محسوب می‌شود. این پارک به باغ فجر نیز مشهور است و یکی از جاهای دیدنی تبریز در بهار است. قدمت این پارک به 88 سال قبل برمیگردد و وسعتی حدود 52 هزار متر مربع دارد. این گلستان بخشی از ویرانه‌های یک گورستان قدیمی به نام گجیل است. این باغ نخستین گردشگاه عمومی تبریز است و به خاطر داشتن آبنماها، فواره‌ها، وسایل تفریحی و بازی کودکان بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است. پارک گلستان در طول سال‌های اخیر مورد بی‌مهری قرار گرفته است و بسیاری از امکانات آن تخریب شده است.

 


بیشتر بخوانید: معرفی پارک های تبریز


آدرس پارک گلستان تبریز: واقع در غرب شهر تبریز و در میانه خیابان های منجم و ملل متحد (نمایش روی نقشه)

 

 

جاهای دیدنی تبریز در تابستان

 

 

کوه عینالی، مسجد کبود، خانه قاجار و عمارت شهرداری یکی از جاهای دیدنی تبریز در تابستان است.

 

کوه عینالی تبریز

 

کوه عینالی در شمال شهر تبریز قرار دارد و شامل مجموعه‌ای از تپه‌ها، قله‌های و دره‌های سرخ رنگ است که به نام عون‌بن‌علی نیز معروف است. در اطراف این کوه جنگلی سرسبز قرار دارد و آرامگاه دو تن از فرزندان امام علی (ع) بر فراز این کوه قرار دارد. قدمت این زیارتگاه‌ها به دوره ایلخانی باز می‌گردد و بعضی از مورخان اعتقاد داشتند این بنا قبل از ورود اسلام به ایران کلیسا بوده است. این زیارتگاه دارای 9 اتاق، 6 گنبد، ایوان، دو میل مناره و پنج ستون سنگی است.

 

آدرس کوه عینالی: آذربایجان شرقی، تبریز، اتوبان پاسداران (نمایش روی نقشه)

 
کوه عینالی تبریز

مسجد کبود تبریز

 

مسجد کبود که به مسجد جهانشاه نیز معروف است یکی از جاهای تاریخی تبریز است که قدمت آن به  دوران حکومت قراقویونلوها باز می‌گردد. معماری خاص این مکان، تنوع و ظرافت کاشی‌ها، انواع خطوط و نقش‌ها و رنگ لاجوردی کاشی‌ها باعث شده این مکان به نام فیروزه‌ اسلام شهرت یابد. این مسجد دارای انواع خطوط مانند ثلث، کاشی‌های معرق فیروزه‌ای و لاجوردی، نسخ و طرح‌های هندسی، معماری متفاوت و ... است که این مکان را به یکی از آثار ارزشمند معماری ایران تبدیل کرده است.

قدمت این مسجد به قرن 870 هجری قمری باز می‌گردد و بنای آن در اثر زلزله سال 1193 آسیب فراوانی دیده است و امروزه جز سردر و چند پایه آن چیزی باقی نمانده است ولی همین مقدار می‌تواند شکوه و زیبایی این مسجد را به رخ بکشد.

 

آدرس مسجد کبود تبریز: خیابان امام خمینی، نرسیده به میدان ساعت (نمایش روی نقشه)

 
مسجد کبود تبریز

خانه قاجار تبریز

 

خانه قاجار متعلق به فردی به نام امیر نظام گروسی یکی از رجال سیاسی دوران قاجار بوده است. این خانه توسط امیر نظام گروسی در زمان ناصرالدین شاه بنا شده است و بعد از روی کار آمدن پهلوی این خانه به عنوان اداره دارایی و اداره فرهنگ مورد استفاده قرار گرفته است. این خانه در طول سال‌ها تخریب شده است و امروزه تنها بخشی از ساختمان اصلی آن باقی مانده است.

این خانه توسط میراث فرهنگی در سال 1370 خریداری شد و پس از مرمت به یکی از موزه های تبریز تبدیل شده است. این عمارت مساحتی حدود 3000 متر مربع دارد و دارای دو طبقه است. باغچه‌ها و حوض‌هایی که دور تا دور عمارت قرار دارد این مکان را به یکی از جاهای دیدنی تبریز در تابستان تبدیل کرده است.

 

آدرس خانه قاجار: تبریز، ششگلان، خیابان عارف، خیابان ثقه‌الاسلام، خیابان شهریار (نمایش روی نقشه)

 

عمارت شهرداری تبریز

 

عمارت شهرداری یکی از مکان های دیدنی تبریز است که شکوه خاصی به شهر تبریز داده است. مساحت این عمارت حدود 9600 متر مربع است و در سال 1320-1314 در محل گورستان متروکه توسط حاج ارفع‌الملک جلیلی و توسط مهندسان آلمانی ساخته شده است. برج ساعت در عمارت شهرداری است و ارتفاعی حدود 30 متر دارد و به ساختمان ساعت و یا ساعات قاباغی معروف است.

این ساختمان به شکل u و دارای سه طبقه است. نقشه هوایی این ساختمان به شکل یک عقاب در حال پرواز است که مشابه نمونه‌های سازه‌های کشور آلمان است که به دوران قبل از شروع جنگ جهانی دوم باز می‌گردد.

 

آدرس عمارت شهرداری تبریز: میدان ساعت، تقاطع خیابان امام خمینی و ارتش (نمایش روی نقشه)

 
عمارت شهرداری تبریز

 

جاهای دیدنی تبریز در پاییز

 

 

مسجد جامع، موزه شهرداری، خانه استاد شهریار، خانه پروین اعتصامی و کلیسای مریم مقدس از جاهای دیدنی تبریز در پاییز است.

 

مسجد جامع تبریز

 

مسجد جامع تبریز که به مسجد جامع کبیری و مسجد جمعه نیز معروف است یکی از قدیمی‌ترین مناطق دیدنی تبریز محسوب می‌‌شود. قدمت این مسجد به دوران پادشاهان سلجوقی باز می‌گردد و این مکان در سال 1193 به دلیل زلزله دچار آسیب شده و چندین طاق آن تخریب شده است. در دوران قاجار این مکان توسط حسینقلی خان دنبلی ترمیم و بازسازی شده است. طاق‌های بلند و آجرهای بزرگی که در ساخت این بنا به کار رفته است نشانه از قدمت و پیشینه آن دارد. مناره‌های بلند و کاشی کاری‌های ورودی مسجد این مکان را به یکی از جاذبه‌های جذاب گردشگری تبریز تبدیل کرده است.

 

آدرس مسجد جامع: تبریز، خیابان شهید مطهری، انتهای بازار تبریز، بخش جنوبی صحن مدرسه‌ طالبیه و در حد فاصل مسجد حجت الاسلام و مسجد میرزا اسماعیل خاله اوغلی (نمایش روی نقشه)

 
مسجد جامع تبریز

موزه شهرداری تبریز

 

موزه شهرداری تبریز در میدان شهرداری و در طبقه زیرزمین ساختمان کاخ شهرداری قرار دارد. این موزه نخستین و تنها موزه تاریخ شهرداری‌های ایران به شمار می‌رود. اگرچه عمر موزه شهرداری تبریز کوتاه است و شروع آن به سال 1386 برمی‌گردد اما پس از چین در ردیف اولین موزه‌های شهرداری جهان قرار دارد. آثار بسیاری را در این موزه وجود دارد و این موزه شامل تالارهای مختلفی است که عبارتند از:

 

  1. تالار دوربین های قدیمی
  2. تالار دفاع مقدس
  3. چاپ و نشر
  4. تالار حکمت
  5. تالار هنرهای معاصر
  6. تالار فرش
  7. و ...

 

 

خانه استاد شهریار، تبریز

 

استاد شهریار یکی از شاعران بزرگ و برجسته استان آذربایجان است که نقشه ماندگاری در ذهن همه‌ی ما دارد. این خانه که امروزه به عنوان موزه بازدید می‌شود در گذشته محل زندگی محمد حسین شهریار بوده است و در محل مقصودیه تبریز قرار دارد. شما در این موزه می‌توانید از آثار و لوازم شخصی استاد محمد حسین شهریار دیدن کنید که شامل دست خط‌ها، کتاب‌ها و یادبودهای مختلف استاد است. یکی از کارهای خاصی که در این موزه می‎توانید بکنید این است که در دفتر یادبود این استاد هر چیزی که دل تنگتان می‌خواهد را بنویسید.

 

آدرس خانه استاد شهریار: استان آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان ارتش، محله مقصودیه (نمایش روی نقشه)

 
خانه استاد شهریار، تبریز

منزل پروین اعتصامی، تبریز

 

خانه بانوی شعر ایران، پروین اعتصامی نیز در تبریز واقع شده و پس از درگذشت او به مکانی برای بازدید عموم تبدیل شده است. این خانه در محله ششگلان تبریز قرار دارد و قدمت آن به دوره پهلوی اول باز می‌گردد. این خانه در سال 1385 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. خانه پروین اعتصامی در حقیقت خانه پدری او بوده و پروین تا 7 سالگی در آن زندگی می‌کرده است. اکنون این منطقه از جاهای دیدنی تبریز معرفی می‌شود و در زمینی به وسعت بیش از 1000 متر مربع قرار دارد. علاوه بر بخش‌های مختلف خانه از زیرزمین، انباری، بهار خواب، حوض خانه و ... مجسمه طلایی رنگ پروین در حال بالا رفتن از پله‌ها، بیش از پیش در حیاط وسیع این خانه خودنمایی می‌کند.

 

آدرس خانه پروین اعتصامی: تبریز، خیابان عباسی، جنب مسجد میرآقا، کوچه‌ ساوجبلاغی، پلاک ۶ (نمایش روی نقشه)

 
منزل پروین اعتصامی، تبریز

کلیسای مریم مقدس تبریز

 

بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین کلیسای تبریز، کلیسای مریم مقدس است که در خیابان شریعتی این شهر واقع شده است. سنگ قبرهایی در این کلیسا وجود دارد که عمر آن‌ها به سال‌های 1600-1500 میلادی باز می‌گردد. این کلیسا به سبک معماری ارمنی ساخته شده است به همین علت نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. اولین چاپخانه تبریز در این کلیسا دایر شده است و این کلیسا از گذشته تا کنون محل برگزاری مراسم مذهبی مسیحیان بوده است.

 

آدرس کلیسای مریم مقدس: استان آذربایجان شرقی، تبریز، انتهای خیابان شریعتی (شهناز شمالی)، نبش میدان نماز (نمایش روی نقشه)

 

 

جاهای دیدنی تبریز در زمستان

 

 

آبشار آسیاب خرابه، آبشار اسکندر، قلعه بابک تبریز، تالاب قوری‌ گل و خانه مشروطه تبریز یکی از جاهای دیدنی تبریز در زمستان است.

 

آبشار آسیاب خرابه تبریز

 

آبشار آسیاب خرابه در 5 کیلومتری مرز شهرستان جلفا قرار دارد. در نزدیکی این آبشار آسیابی قرار دارد که قدمت آن به دوره پهلوی باز می‌گردد و امروزه فقط خرابه‌ای از آن باقی مانده است به همین علت امروزه به نام آسیاب خرابه شناخته می‌شود.

 


آبشار آسیاب خرابه که در زبان ترکی به آن خارابا دییرمان گفته می‌شود.


 

این آبشار یکی از جاهای دیدنی تبریز در زمستان است و گردشگران زیادی برای دیدن قندیل‌های یخی و مناظر جذاب و فوق‌العاده زمستانی این مکان به این منطقه سفر می‌کنند. در اطراف این آبشار جاهای تاریخی تبریز نیز وجود دارد که می‌توانید سری به آن‌ها بزنید.

 

جاهای دیدنی اطراف آبشار آسیاب خرابه

 

  • کلیسای سنت استپانوس
  • رودخانه ارس
  • بازارچه مرزی جلفا
  • روستای زیبای کردشت
  • قلعه و حمام تاریخی کردشت

 
آسیاب خرابه تبریز

 

آبشار اسکندر تبریز

 

آبشار اسکندر در دامنه‌های کوه سهند و در نزدیکی روستای طویقون واقع شده است و یکی از جاهای دیدنی تبریز در زمستان است. این آبشار حدود 30 متر ارتفاع دارد و از شروع فصل پاییز آب آن یخ می‌زند و منظره حیرت‌انگیزی را به نمایش می‌گذارد. قندیل‌های بلوری و درخشان این آبشار جای مناسبی برای یخ‌نوردی است.

هرساله کوهنوردان و یخ‌نوردان زیادی به سمت این آبشار می‌روند و قابل توجه است که این آبشار امکانات رفاهی ندارد و حتما تجهیزات کامل مانند زیرانداز، چادر، مواد خوراکی، آب آشامیدنی، جعبه کمک‌های اولیه، کفش، لباس مناسب و ... باید به همراه داشته باشید.

 

آدرس آبشار اسکندر: آذربایجان شرقی، جاده تبریز-اهر (نمایش روی نقشه)

 

قلعه بابک تبریز

 

قلعه بابک یکی از قلعه‌های تاریخی تبریز است که یکی از جاهای هیجان‌انگیز و تفریحی کوهنوردان حرفه‌ای در زمستان است. قابل توجه است که مسیر پیاده روی و پله‌های قلعه در زمستان بسیار لغزنده است و حتما در زمستان تجهیزات کوهنوردی همراه خود داشته باشید.

اگر به کوهنوردی علاقه‌ای ندارید می‌توانید در استراحتگاه‌هایی که در دامنه کوه قرار دارد خود را به صرف یک آش داغ و یا نوشیدنی گرم مهمان کنید و از منظر شگفت‌انگیز برفی این منطقه لذت ببرید.

 

آدرس قلعه بابک: استان آذربایجان شرقی، کلیبر، 3 کیلومتری کلیبر (نمایش روی نقشه)


بیشتر بخوانید: صنایع دستی تبریز


 

قلعه بابک تبریز

تالاب قوری‌ گل تبریز

 

تالاب قوری گل یکی از جاهای دیدنی شهر تبریز است که در نزدیکی شهر بستان‌آباد و در دامنه کوه‌های شبلی قرار دارد. آب این تالاب بسیار شیرین است و آب آن از رودهایی که در اثر گرم شدن هوا و آب شدن برف کوه‌ها تشکیل می‌شود تامین می‌شود.

این تالاب پوشش گیاهی و جانوری خاصی دارد به همین علت در سال 1354 به عنوان تالاب بین‌المللی در کنوانسیون رامسر ثبت شد و در سال 1373 جزو مناطق شکار ممنوع محسوب شد. اگر در زمستان به این تالاب سفر کنید می‌توانید از تماشای پرندگان مهاجر و برف بازی در این تالاب سفید پوش لذت ببرید.

 

آدرس تالاب قوری گل: استان آذربایجان شرقی، 40 کیلومتری جنوب شرق تبریز، 15 کیلومتری بستان آباد (نمایش روی نقشه)

 

خانه مشروطه تبریز

 

خانه مشروطه تبریز زمانی خانه فکر بزرگان مشروطه تبریز بوده و اکنون یکی از بهترین جاهای دیدنی تبریز و خانه های تاریخی تبریز شناخته می‌شود. شاید جالب باشد بدانید این منطقه در سال 1354 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. حاج مهدی کوزه کنانی از پشتیبانان اصلی مشروطه در تبریز، این خانه را به محلی برای تشکیل نشست‌های انجمن تبریز بدل کرده بود. اگر می‌خواهید تاریخ قاجار و مشروطه را در معماری و آثار و و اسناد این شهر ببینید، دیدن تندیس‌هایی از مشروطه خواهان بزرگ تبریز چون ثقه الاسلام تبریزی و علی اکبر دهخدا و آثاری چون فرش مشروطه، سلاح کمری ستارخان و وسایل شخصی سران مشروطه این موزه گزینه‌ای عالی به نظر می‌رسد.

 

آدرس خانه مشروطه تبریز: استان آذربایجان شرقی، تبریز، خیابان شهید مطهری، روبروی مسجد جامع، خانه مشروطه (نمایش روی نقشه)

 
خانه مشروطه تبریز

 

جاهای دیدنی تبریز در شب

 

 

بازار خیابان تربیت، پارک باغلار باغی، تله کابین تبریز و روستای کندوان یکی از جاهای دیدنی تبریز در شب است.

 

بازار خیابان تربیت تبریز

 

یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تبریز در شب خیابان تربیت است که در دو طرف آن مغازه‌هایی برای خرید وجود دارد. این خیابان قدیمی که بخشی از جاده ابریشم است کمی بالاتر از میدان ساعت تبریز قرار دارد. این خیابان قدیمی سنگفرش‌های جذابی دارد و جای قشنگی برای قدم زدن در شب است و گردشگران می‌توانند در حین قدم زدن در آن از پاساژها و مغازه‌های دو طرف آن خرید کنند.

در اطراف این خیابان رستوران‌های سنتی زیادی وجود دارد که گردشگران می‌توانند بهترین کباب‌ها و آبگوشت را در آن میل کنند. اگر در روز به این مکان بروید، می‌توانید از جاهای تاریخی آن مانند مسجد قدیمی شعبان و خانه شاهزاده مینا الدوله دیدن کنید.

 

آدرس بازار خیابان تربیت: میدان ساعت، خیابان تربیت (نمایش روی نقشه)

 

پارک باغلار باغی تبریز

 

پارک باغلار باغی در بلوار استاد شهریار تبریز واقع شده است و یکی از بهترین مکان‌های تفریحی برای کودکان محسوب می‌شود که به صورت شبانه‌روزی فعال است. این پارک بسیار مورد علاقه مردم تبریز است و به دلیل امکانات تفریحی که دارد مکان جذاب و هیجان‌انگیزی برای گردشگران است. این پارک مجهز به باغ وحش و سالن اجتماعات است و تا ساعت 12 شب قابل استفاده برای گردشگران است. وسایل بازی زیادی در این پارک وجود دارد ولی کلبه شادی و کلبه وحشت این پارک بسیار مورد علاقه مردم قرار گرفته است.

 

آدرس پارک باغلار باغی: تبریز، بلوار استاد شهریار، جنب پارک ولیعصر (نمایش روی نقشه)

 
پارک باغلار باغی تبریز

تله کابین تبریز

 

تله کابین تبریز یکی از جاهای دیدنی و زیبای این شهر در شب است. در بالای کوهی که این تله کابین قرار دارد شما می‌توانید شاهد منظره جالبی از شهر تبریز باشید. بسیاری گردشگران معتقدند که تله کابین تبریز در شب نمای بسیار زیباتری دارد. آبشارهای زیبایی در کنار این تله کابین قرار دارند که جذابیت این منطقه را دو چندان کرده است.

 

آدرس تله کابین: تبریز، بزرگراه پاسداران، مجموعه تفریحی کوه عینالی (نمایش روی نقشه)

 

روستای کندوان تبریز

 

روستای کندوان یکی از مناطق دیدنی و محبوب تبریز است. این روستای تاریخی بافتی سنتی دارد و در دل کوه سهند قرار دارد. روستای کندوان در فاصله 48 متری از شهر تبریز قرار دارد و با توجه به فاصله زیاد به شهر تبریز، گردشگران در سفر خود حتما سری به این روستای پرجاذبه می‌زنند.

قدمت این روستا به 7 هزار سال پیش باز می‌گردد و گردشگران و توریست‌ها این روستا را مشابه روستای کاپادوکیه ترکیه می‌دانند. شما می‌توانید یک شب رویایی را در این روستا تجربه کنید. هتل کندوان که جزو هتل‌های زیبای شهر تبریز است در این روستا قرار دارد.

 

آدرس روستای کندوان: تبریز، 60 کیلومتری جنوب غرب تبریز، شهرستان اسکو، دهستان سهند (نمایش روی نقشه)

 
روستای کندوان تبریز

 

جاهای تفریحی تبریز

 

 

اگر به شهر تبریز سفر کردید و از مکان‌های دیدنی این شهر دیدن کردید می‌توانید سری به جاهای تفریحی این شهر بزنید و اوقات خوشی برای خود رقم بزنید. جاهای تفریحی تبریز عبارتند از:

 

  • مجتمع تجاری تفریحی لاله پارک
  • پارک موزیکال تبریز
  • سرای دلفین های خوشحال
  • پارک آبی تبریز
  • پیست اسکی سهند
  • پارک مینیاتور تبریز

 


بیشتر بخوانید: مراکز خرید تبریز، معرفی 7 مورد از مراکز خرید تبریز با قیمت مناسب


 

جاهای دیدنی اطراف تبریز

 

 

اگر در سفر به تبریز زمان داشتید، می‌توانید از جاهای دیدنی اطراف تبریز نیز بازدید کنید و سفر پرماجرایی برای خود بسازید. جاهای دیدنی اطراف تبریز به شرح زیر است.

 

جاهای دیدنی

آدرس

گورستان تاریخی پینه شلوار

جنوب تبریز، روستای شادآباد مشایخ، قبرستان پینه شلوار (نمایش روی نقشه)

سد امند

جاده تبریز-شبستر، جاده سد امند (نمایش روی نقشه)

منطقه حفاظت‌شده سهند

جاده روستای کندوان (نمایش روی نقشه)

قلعه هلاکوخان

کمربندی سردرود، جاده ایلخچی، جاده خورخورا (نمایش روی نقشه)

روستای چراغیل

کمربندی سردرود، جاده ایلخچی، آذرشهر، جاده مجارشین (نمایش روی نقشه)

کلیسای هوانس

مراغه، خیابان امام خمینی، خیابان دربند کلیسا، کلیسای هوانس (نمایش روی نقشه)

 

 

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم به سوال جاهای دیدنی تبریز کجاست؟ پاسخ کامل و جامعی دهیم تا در زمان سفر به این شهر پر جاذبه وقتتان را برای یافتن مسیرهای جذاب این شهر هدر ندهید. مکان های دیدنی تبریز همراه با عکس برای شما شرح داده شده است و شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما تبریز از سایت قاصدک 24 به این شهر زیبا سفر کنید.

 

 

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی تبریز

 

 

جاهای دیدنی تبریز در بهار کدامند؟ پارک ائل گلی، کویر قوم‌ تپه، پارک گلستان، بازار تبریز و جنگل ارسباران

جاهای دیدنی تبریز در تابستان کدامند؟ کوه عینالی، مسجد کبود، خانه قاجار و عمارت شهرداری

جاهای دیدنی تبریز در پاییز کدامند؟ مسجد جامع، موزه شهرداری، خانه استاد شهریار، خانه پروین اعتصامی و کلیسای مریم مقدس

جاهای دیدنی تبریز در زمستان کدامند؟ آبشار آسیاب خرابه، آبشار اسکندر، قلعه بابک تبریز، تالاب قوری‌ گل و خانه مشروطه

جاهای دیدنی تبریز در شب کجاست؟ بازار خیابان تربیت، پارک باغلار باغی، تله کابین تبریز و روستای کندوان