معرفی بزرگ‌ترین استخر جهان در دبی

شهر دبی که با هر سازه‌ای دنیا را متحیر کرده و رکورد جدیدی از خود در جهان ثبت می‌کند؛ این بار با ساختن بزرگ‌ترین استخر جهان که یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های دبی نیز شناخته می‌شود؛ رکورد جدیدی از خود در گینس ثبت کرده است. دیپ دایو (Deep Dive Dubai) نام بزرگ‌ترین استخر ساخته دست بشر در شهر دبی، چیزی شبیه به یک دریای بسیار گود و وهم‌انگیز است که در اعماقش دنیایی تماشایی نهفته است. یک شهر غرق شده پسا آخرالزمانی که در عمیق‌ترین استخر غواصی جهان پنهان شده است. آپارتمان‌های متروکه و مناظر خیابانی، شهری در زیر آب که در  انتظار کشف و کاوش توسط غواصان است و می‌تواند یک تجربه منحصر به فرد برای هر غواصی باشد. در ادامه با این مطلب از قاصدک 24 همراه باشید تا با این سازه حیرت‌انگیز و دیدنی بیشتر آشنا شویم.


عمیق‌ترین استخر دنیا

استخر دیپ‌دایو دقیقا کجاست؟

عمیق‌ترین استخر جهان در مساحتی حدود 1490 متر مربع به شکل صدفی عظیم‌الجثه در محله‌ای شیخ‌نشین به نام «ند الشبا» (Nad Al Sheba ) در دبی، بزرگ‌ترین و دیدنی‌ترین شهر امارات‌متحده‌عربی افتتاح شده است. شهر دبی پس از رکورد بلندترین برج جهان و بزرگ‌ترین مرکز خرید دنیا، این بار رکورد عمیق‌ترین استخر جهان را نیز شکست. دیپ‌دایو، بزرگ‌ترین استخر غواصی جهان است که با 60 متر ارتفاع این بار در دبی ساخته شده است. استخر دیپ‌اسپات لهستان با 45 متر ارتفاع که قبل از دبی رکورددار عمیق‌ترین استخر جهان بود؛ جایگاه خود را در دنیا با استخر دیپ‌دایو دبی با حجم 14 میلیون لیتر آب، (چیزی معادل 6 استخر المپیک) عوض کرد.


معماری دیپ دایو

معماری عمیق‌ترین استخر جهان


به دلیل پیشینه‌ طولانی دبی در تجارت مروارید در منطقه، معماری این استخر به شکل صدفی غول‌پیکر طراحی شده است که به صورت نمادین، نشانه‌ای از میراث غواصی مروارید منطقه را نشان می‌دهد. بزرگ‌ترین استخر جهان، دارای جدیدترین فناوری برای غواصان، از جمله پیشرفته‌ترین اتاقک هایپر باریک منطقه، همراه با یک شهر غرق‌ شده کامل در زیر آب است. این استخر، همچنین دارای سیستم نورپردازی، صدا و خلق‌وخوی پیشرفته است. شما با تهیه تور دبی از قاصدک 24 می‌توانید از این استخر منحصربه‌فرد دیدن کنید.

عمیق‌ترین استخر جهان


ایمنی عمیق‌ترین استخر جهان

آب این استخر، به لطف سیستم فیلتراسیون پیشرفته‌ای که دارد، و آب را هر 6 ساعت یک بار از طریق سنگ‌های آتشفشانی سیلیسی، فناوری فیلتر توسعه یافته توسط ناسا و اشعه UV به گردش درمی‌آورد؛ بسیار تمیز است. همچنین یک مرکز هایپرباریک 12 نفره با پرسنل کامل، با بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات برای درمان غواصان در صورت وقوع حادثه غیرمتحمل وجود دارد. همه غواصان از نظر ایمنی، از طریق صفحه‌ بزرگی که توسط 56 دوربین که کل استخر را پوشش می‌دهند، نمایش داده می‌شود و نظارت می‌شوند.

شرایط غواصی در دیپ لایو دبی

شرایط غواصی در دیپ‌دایو، مجهزترین استخر جهان

جالب است بدانید که با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای که در این استخر وجود دارد؛ آب استخر در دمای 30 درجه ثابت نگه داشته می‌شود تا شرایط عالی برای غواصی ایجاد شود. همچنین به‌دلیل شرایط آب‌وهوایی ثابت، غواصی شما در استخر دیپ‌دایو دبی، هرگز لغو نخواهد شد و از تمام خطرات غواصی در دریاهای مواج در امان خواهید بود. برخی از غواصان هنگام غواصی در آب‌های تاریک دریا، عصبی می‌شوند؛ اما این‌جا جای نگرانی نیست. 156 چراغ در اطراف این استخر تعبیه شده است؛ که همین باعث می‌شود تا این استخر، حتی در عمیق‌ترین نقاط هم روشنایی خوبی داشته باشد. همچنین برای افراد مبتدی که می‌خواهند غواصی کنند؛ شرایط بسیار مناسب است؛ زیرا هیچ ماهی ترسناکی نیست که غافلگیرشان کند؛ یا هیچ آب سردی وجود ندارد که بلرزاندشان و هیچ موجی وجود ندارد که به صورتشان بپاشد. همچنین به دلیل دمای مناسب و نسبتا گرم آب، لزومی به پوشیدن لباس ضخیمی نیز وجود ندارد که همین باعث می‌شود غواصان در آب سبک‌تر نیز باشند.


تماشای استخر دیپ دایو

اگر قصد غواصی در دیپ‌دایو را ندارید!

فضای داخل این استخر طوری طراحی شده است که افرادی که قصد غواصی‌کردن را ندارند، محیط حوصله سربری را تجربه نکنند و همه بتوانند تجربه خوبی از بازدید از این استخر دیدنی در دبی داشته باشند. بقیه بازدیدکنندگان نیز می‌توانند از طریق صفحه نمایش‌هایی که در سراسر این مرکز غواصی وجود دارد؛ دوستان و آشنایان خود را در حین شیرجه‌زدن و غواصی‌کردن تماشا کرده و لذت ببرند. همچنین می‌توانند زیر میلیون‌ها لیتر آب، پشت میز و صندلی خود نشسته و در حالی‌ که منظره چشم‌نواز و هیجان‌انگیز زیر آب را تماشا می‌کنند؛ به صرف غذای خود بپردازند. در این مجموعه رستورانی در زیر آب طراحی شده است که افراد می‌توانند در حالی‌که به صرف غذای خود می‌پردازند از تماشای دنیای زیر آب و فعالیت غواصان نیز لذت ببرند.


امکانات مجموعه دیپ دایو

امکانات مجموعه دیپ دایو

 از جمله امکانات این مجموعه می‌توان به یک فروشگاه غواصی، یک کافه، رستوران و همچنین فضاهای بسته مختلف برای جلسه، رویداد و سالن کنفرانس‌ با ظرفیت 50 نفر اشاره کرد. بنابراین به‌زودی مجموعه دیپ‌دایو تبدیل به مکانی مناسب برای برگزاری انواع رویدادها نظیر مهمانی‌ها و جشن تولدها تا نمایش فیلم و رونمایی از محصولات به شمار می‌آید.


امکانات دیپ دایو

دوره‌های غواصی در مجهزترین استخر جهان

به گفته مدیران مجموعه دیپ‌دایو، همه افراد می‌توانند هر آنچه از غواصی و دوره‌های مربوطه را که تمایل به یادگیری آن دارند؛ از طریق این مجموعه در محیطی استثنایی، امن و کنترل‌شده آموزش ببینند و از خدمات منحصربه‌فرد تیم متعهد و متخصص دیپ‌دایو استفاده نمایند و تجربه‌ای عالی و به یاد ماندنی برای خود بسازند. در این استخر که ابتدا فقط با دعوت و برای عده‌ای محدود امکان ورود به آن وجود داشت؛ در حال حاضر امکان رزرو عمومی برای همه آزاد است و دوره‌های غواصی به تمام سطوح و افراد نیز ارائه می‌شود.


دوره‌های غواصی در دیپ‌دایو
  • وب سایت:deepdivedubai.com
  • تلفن: +971 4501 9444
  • آدرس:     Deep Dive Dubai, Nad El Sheba 1, Dubai, UAE

سخن پایانی


دبی نه تنها با آسمان‌خراش‌های غول‌پیکر توانسته رکوردهای جهانی را جا به جا کند بلکه در تازه‌ترین اقدام خود با ساخت سرزمینی جادویی در زیر آب نیز توانسته است تحولی عظیم در صنعت گردشگری خود ایجاد کند. دیپ‌دایو دبی حقیقتا نه تنها مانند یک استخر شگفت انگیز، بلکه مانند یک ماکتی از اعماق اقیانوس‌ها برای غواصان جذاب است. غواصان در مجموعه دیپ‌دایو می‌توانند هر آن‌چه در اعماق اقیانوس‌ها از شگفتی و هیجان وجود دارد ببینند و بیاموزند و تجربه کنند. این امکانی است که نمی‌توان در هیچ نقطه‌ای از جهان با این کیفیت تجربه کرد. پس حتما هنگام چیدن برنامه سفر به امارات و خرید بلیط هواپیما دبی،  بازدید از دیپ‌دایو دبی را در لیست بازدید از جاهای دیدنی دبی قرار دهید.