لیست مراکز خرید اصفهان

یکی از شهرهای پرطرفدار و توریست‌پذیر ایران اصفهان است که در رده سومین شهر پر جمعیت کشور قرار دارد. اصفهان به دلیل داشتن آثار تاریخی بسیار زیاد محبوبیت ویژه‌ای بین گردشگران پیدا کرده و به همین خاطر مسافران زیادی هر ساله از این شهر تاریخی دیدن می‌کنند. علاوه‌بر جاذبههای تاریخی متنوع، مراکز خرید فراوانی نیز دارد که شامل پاساژهای لوکس تا بازارهای قدیمی با تنوع اجناس و قیمت‌های متفاوت می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای یکبار هم شده به شهر زیبای اصفهان سری بزنید و علاوه بر گشت و گذار در اماکن تاریخی، سوغاتی‌های زیبا و ارزشمندی از این شهر به یادگار ببرید. برای داشتن یک سفر عالی ما را در این پست همراهی کنید تا شما را با مراکز خرید اصفهان و بازارهای سنتی اصفهان آشنا کنیم.

خرید در اصفهان


بیشتر بخوانید: معرفی انواع سوغات اصفهان و بهترین صنایع دستی



بهترین و ارزان ترین مراکز خرید اصفهان


در این بخش با مراکز خرید اصفهان آشنا می‌شویم که برخی از آن‌ها دارای کالاهای لوکس و گران‌قیمت هستند و برخی دیگر کالاهای ارزان و قیمت مناسب دارند.

مرکز خرید جلفا


مرکز خرید جلفا از مراکز خرید لوکس اصفهان است که در آن کالاهای متنوعی عرضه می‌شود. پس اگر به دنبال برند خاصی هستید، حتما سری به مرکز خرید جلفا بزنید. کالاهایی که در این مرکز خرید می‌توانید خرید کنید شامل پوشاک، وسایل تزئینی، کیف و کفش، پارچه، جواهرات و اجناس دیگر می‌شوند که همگی کیفیت فوق‌العاده خوبی دارند اما قیمت آن‌ها گران است. بیشتر مردم اصفهان در مرکز خرید جلفا خرید می‌کنند.

آدرس: خیابان طالقانی، کوچه چهارسوقی‌ها

ساعت کاری: ۸صبح تا ۱۱:۴۵ شب

مرکز خرید جلفا اصفهان

مرکز خرید سیتی سنتر


مرکز خرید سیتی سنتر از مشهورترین مراکز خرید اصفهان است که کمی دورتر از شهر قرار دارد. نمای بیرونی این مرکز خرید بسیار زیبا و شیک بوده و در ۷ طبقه ساخته شده است. در طبقه اول مرکز خرید سیتی سنتر پارکینگ قرار دارد و 3 طبقه دیگر آن تجاری هستند. دو طبقه آخر هم رستوران و سالن سینما و همچنین یک شهر بازی سر پوشیده دارد که کودکان در آنجا اوقات خوشی را می گذرانند. این شهر بازی بزرگترین شهر بازی خاورمیانه است. در مرکز خرید سیتی سنتر انواع مختلف اجناس از جمله: کیف و کفش، اسباب بازی، لوازم ورزشی، پوشاک، لوازم تحریر و... به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود که تمامی کالاها با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد. فروش ویژه و حراجی‌های گوناگونی هر ساله در این مرکز خرید برگزار می‌شود.

آدرس: بزرگراه شهید دستجردی، روبروی ورودی جنوبی سپاهان شهر

ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب، جمعه‌ها ۱۰ صبح تا ۱ شب


سیتی سنتر اصفهان

مرکز خرید پارک


مرکز خرید پارک از قدیمی ترین مراکز خرید اصفهان است که بیشتر از ۴۰ سال از تاسیس آن گذشته است. در وسط این مرکز خرید یک پارک وجود دارد و برای همین به این نام شناخته می‌شود در مرکز خرید پارک ۴۰۰ واحد تجاری، پارکینگ، رستوران، ساختمان پزشکان و مشاور املاک وجود دارد. در مجتمع تجاری پارک محصولات علاوه‌بر کیفیت خوب، قیمت‌های بسیار ارزانی دارند و کالاهای متنوع با تمامی رده‌های سنی ارائه می‌شوند. همین موضوع سبب محبوبیت زیاد این مرکز خرید میان گردشگران شده و مکان خوبی برای خریدهای خانوادگی است. محصولات عرضه شده در مرکز خرید پارک شامل انواع پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم موسیقی، لوازم تحریر، لوازم صوتی و تصویری و... می‌شود. همچنین اگر از گشتن در این مرکز خرید خسته شدید می‌توانید در رستوران و کافه استراحتی کرده و غذایی نوش جان کنید.

آدرس: خیابان چهار باغ بالا، روبروی اداره برق

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب


بیشتر بخوانید: موزه های اصفهان؛ معرفی 12 موزه جذاب و دیدنی در اصفهان




مرکز خرید کوثر


یکی از بزرگترین مراکز خرید اصفهان مرکز خرید کوثر است که نمای آینه ای جذابی دارد و در ۴۵۰ واحد تجاری ساخته شده است. همچنین امکاناتی مانند: دستگاه خودپرداز، آسانسور، پارکینگ، پله برقی، کافی شاپ و رستورانی برای راحتی مسافران در این مرکز خرید تدارک دیده شده است. مرکز خرید کوثر در نزدیکی سی و سه پل قرار گرفته و برای همین بازدیدکنندگان بسیاری دارد. محصولات متنوعی با برندهای مختلف در این مرکز عرضه می‌شود که این محصولات شامل پوشاک، زیورآلات و طلا، کیف و کفش، لوازم تحریر و لوازم الکترونیکی هستند. این کالاها قیمت بالایی دارند ولی از نظر کیفیت فوق العاده عالی و درجه یک هستند.

آدرس: چهار باغ بالا، خیابان شهید امینی نژاد، روبروی مجتمع آبنوس، پلاک ۸۴

ساعت کاری: ۹:۳۰ صبح تا ۱ظهر و ۴:۳۰ تا ۱۰:۳۰

مرکز خرید کوثر در اصفهان

مرکز خرید ارکیده


مرکز خرید ارکیده در ۷ طبقه ساخته شده که ۴ طبقه آن تجاری، ۲ طبقه اداری و یک طبقه رستوران است. همچنین این مجتمع از بهترین مراکز خرید اصفهان شناخته می‌شود که نورپردازی‌های فوق‌العاده‌ زیبایی دارد. در مرکز خرید ارکیده ۲۰۰ واحد تجاری دایر هستند که برندهای مختلف ایرانی و خارجی را عرضه می‌کنند. برای همین محبوبیت خاصی بین مشتریانش دارد. محصولاتی که در مرکز خرید ارکیده به فروش می‌رسد شامل زیورآلات و ساعت، لوازم تزئینی، پوشاک و عطر ادکلن می‌شود.

آدرس: خیابان حکیم نظامی، تقاطع خیابان خاقانی

ساعت کاری: ۹:۳۰صبح تا ۲:۳۰ بعدازظهر و ۵ عصر تا ۱۱:۳۰ شب

مرکز خرید شهر


مرکز خرید شهر از مدرن ترین مراکز خرید اصفهان است که در ۵ طبقه، ۲۱۰ واحد تجاری، ۳۰ واحد اداری و یک طبقه پارکینگ بنا شده است. پس اگر می‌خواهید به مکانی بروید که تمام وسیله‌هایی که برای خود و خانواده‌تان نیاز دارید را یک جا خرید کنید؛ بدون شک آن مرکز خرید جایی نیست جز مرکز خرید شهر که از شیر مرغ تا جون آدمیزاد در آن پیدا می‌شود. دراین مرکز خرید کالاهایی همچون: کیف و کفش پوشاک، لوازم آرایشی، لوازم صوتی تصویری، صنایع دستی و موبایل به فروش می‌رسد. همچنین کافه و رستورانی که در مرکز خرید شهر وجود دارد غذاها و نوشیدنی‌های متنوعی را به مشتریان ارائه می‌دهد تا خستگی آن‌ها به در شود.

آدرس: خیابان چهار باغ عباسی، نبش خیابان سید علی خان

ساعت کاری: ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۳:۳۰ ظهر و ۵ عصر تا ۲۲:۳۰ شب

مرکز خرید ارگ عظیم جهان نما


مرکز خرید ارگ عظیم جهان نما یک مرکز تجاری تفریحی است و برای کسانی که می‌خواهند علاوه بر خرید یک روز خوب و به یادماندنی داشته باشند، بهترین گزینه است. اولین آبنمای موزیکال شهر اصفهان در این مرکز خرید واقع شده که بسیار زیبا و شیک است و هر بیننده‌ای با دیدن اين آبنما به وجد می‌آيد. این مرکز خرید ۳۶۴ واحد تجاری دارد و تمام کالاهای مورد نیاز یک خانواده را عرضه می‌کند. همچنین مرکز خرید ارگ جهان نما ۱۲ مرکز صنایع دستی، ۲ سالن سینما، ۴ سالن گالری، پارکینگ، رستوران و هتل اختصاصی نیز دارد.

آدرس: میدان امام حسین

بهترین مراکز خرید اصفهان

مرکز خرید مهرسان


از شیک ترین مراکز خرید اصفهان، مرکز خرید مهرسان است که تنوع محصولات آن بالا بوده و برای همه رده‌های سنی در فروشگاه‌های این مرکز خرید محصول وجود دارد. بعضی از محصولات این مرکز خرید اعم از پوشاک، کامپیوتر و موبایل، لوازم دکوری، لوازم آشپزخانه، کیف و کفش با برندهای مختلف است.

آدرس: خیابان بزرگمهر، نبش خیابان مبارزان، طبقه فوقانی فروشگاه ذوب آهن

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه ۸:۳۰ صبح تا ۱ ظهر و ۳:۳۰عصر تا ۷:۳۰ شب، پنجشنبه‌ها ۸:۳۰ صبح تا ۱:۳۰ ظهر

مرکز خرید مارتین


از مراکز خرید بسیار زیبا و جدید اصفهان مرکز خرید مارتین را می توان نام برد که فضای شیکی دارد و در آن فروشگاه‌های مختلفی محصولات ایرانی و خارجی خود را با قیمت تقریبا بالایی به مشتریان عرضه می‌کنند. همچنین مارتین یکی از گرانترین مراکز خرید اصفهان است که کالاهای آن اعم از زیورآلات، صنایع دستی اصفهان، پوشاک و کیف و کفش با برندهای روز دنیا هستند.

آدرس: چهار راه حکیم نظامی، ابتدای نظر شرقی، کوچه کلیسای وانک

ساعت کاری: ۹ صبح تا ۱۰:۳۰ شب

معرفی بازارهای سنتی اصفهان


پس از آشنایی با بهترین مراکز خرید اصفهان به سراغ بازاهای آن خواهیم رفت تا در کنار لذت‌بردن از معماری اصیل ایرانی و گشت و گذار در غرفه‌های رنگارنگ آن، خریدی دلچسب را نیز تجربه کنید.

بازار سنتی اصفهان عکس

بازار موبایل اصفهان


بازار موبایل اصفهان در سال ۱۳۷۱ ساخته شده که ۷ طبقه دارد. طبقه همکف آن نمایشگاه دائمی موبایل و طبقه زیرین آن خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های معتبر است. ۵ طبقه بعدی آن هم به فروش موبایل اختصاص دارد که از نمایندگی‌های معتبر از جمله سامسونگ، سونی و هواوی تشکیل شده است. در این نمایشگاه‌ها متخصصینی در زمینه موبایل شما را با انواع تلفن‌های همراه آشنا کرده و برای خرید آن به شما مشاوره می‌دهند و همچنین شما موبایل خود را به صورت روشن و سالم تحویل می‌گیرید.

آدرس: پل فردوسی، ابتدای خیابان فردوسی

ساعت کاری: ۹:۱۵ صبح تا ۹ شب

بازار بزرگ اصفهان


از اصیل‌ترین و بزرگترین مراکز خرید اصفهان، بازار بزرگ اصفهان است که از معماری سنتی برخوردار بوده و از جاذبه‌های گردشگری اصفهان نیز شناخته می‌شود. بازار بزرگ اصفهان در گرما و سرما به دلیل وجود دالان‌های بسیار، هوای مطلوبی دارد. ظروف مسی، پوشاک، صنایع دستی و پارچه محصولاتی هستند که شما می‌توانید از این بازار تهیه کنید. در اطراف این بازار آثار باستانی و تاریخی بسیاری از جمله مسجد جامع و گنبد نظام الملک به چشم می‌خورد که می توانید ضمن خرید از این آثار نیز دیدن کنید. بازار بزرگ اصفهان بخش‌هایی مانند کاروانسراها، مسجد، حمام، تیمچه‌ها و مدارس تشکیل شده است. از راسته‌های بازار می‌توان به بازار رنگرزها، بازار جارچی، بازار کفش دوزها، بازار زرگری و... اشاره کرد.

آدرس: میدان امام علی، خیابان رزاق، جنب مسجد جامع

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱۲ شب

بازار بزرگ حکیم


بازار بزرگ حکیم از بازارهای سنتی اصفهان است که در زمینه ترمه و پوشاک فعالیت می‌کند. مشتریان می‌توانند اجناس خود را با انواع متنوع و کیفیت عالی خریداری کنند و برای دوستان و اقوام خود سوغاتی ببرند. البته اگر از تهران به این شهر تاریخی می‌آیید بهتر است با فاصله تهران تا اصفهان هم آشنا باشید. همچنین بازار بزرگ حکیم از یک پارکینگ طبقاتی بزرگ برخوردار است که مشتریان و بازدیدکنندگان با خیال راحت می‌توانند اتومبیل خود را پارک کرده و به خرید بروند.

آدرس: شهر اصفهان، خیابان حکیم

ساعت کاری: ۸ صبح تا ۶ غروب

بازار بزرگ حکیم اصفهان

بازار قیصریه


بازار قیصریه از قدیمی ترین مراکز خرید اصفهان و همچنین از بازارهای سنتی اصفهان شناخته می‌شود که از دوران صفویه به یادگار مانده است. این بازار در دوطبقه ساخته شده که طبقه اول آن فروشگاه‌ها و مغازه‌ها هستند و در طبقه دوم امور اداری مغازه داران انجام می‌شود. بازار قیصریه دالان‌های قدیمی بسیاری دارد که از معماری سنتی برخوردار هستند.

بازار قیصریه اصفهان کجاست
در بازار قیصریه انواع محصولات نظير فرش‌های گران‌قیمت، پارچه، اشیای عتیقه، پارچه و صنایع دستی محلی ارائه می‌شود. برخی از این اجناس به خارج نیز صادر می‌شوند. قدم زدن و دیدن سوغات اصفهان در کنار آثار تاریخی این بازار بسیار لذت بخش است که حدود ۵ ساعت زمان می‌برد. یکی از درهای ورودی بازار قیصریه به شمال میدان نقش جهان باز می‌شود که به سر در قیصریه معروف است. بنابراین توصیه می‌کنیم در سفر خود با بلیط قطار اصفهان یا سایر بلیط‌های هوایی و زمینی، حتما بازدیدی از بازار قیصریه داشته باشید که یکی از مهمترین مراکز خرید اصفهان است.

آدرس: خیابان حکیم، روبروی مسجد حکیم

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا ۱۱ شب

بازار نقش جهان


بازارهای سنتی اصفهان حال و هوای خوبی برای بازديد و خرید دارند که یکی از این بازارها، بازار نقش جهان است. این بازار در دوران صفویه احداث شده و در زمان رضاخان بازسازی شده است. دور تا دور میدان نقش جهان را حجره‌هایی گرفته‌اند که در آن مغازه‌داران محصولات خود را به گردشگران عرضه می‌کنند. پس اگر به فکر تهیه یک سوغاتی خوب و با ارزش هستید یا می‌خواهید انواع صنایع دستی اصفهان را خریداری کنید، حتما سری به بازار نقش جهان بزنید که یکی از بهترین مراکز خرید اصفهان هم شناخته می‌شود.

آدرس: شهر اصفهان، میدان نقش جهان

سخن پایانی


مراکز خرید اصفهان خیلی زیاد هستند، ما سعی کردیم چند تا از آن‌ها را به شما معرفی کنیم تا در صورت سفر به اصفهان بتوانید راحت مراکز خرید مشهور و خوب را پیدا کنید. به یاد داشته باشید که بهترین فصل سفر به اصفهان بهار و اوایل پاییز است که هوا معتدل و مایل به گرم و خشک است. برای سفر به اصفهان نصف جهان هم اگر قصد خرید بلیط قطار، بلیط هواپیما، بلیط اتوبوس اصفهان، و همچنین رزرو هتل هستید، قاصدک24 در تمامی ساعات شبانه روز در خدمت شماست.

سوالات متداول درباره مراکز خرید مهم اصفهان

بازار قیصریه، مرکز خرید کوثر، مرکز خرید ارکیده، مجتمع تجاری کوثر و...