آشنایی با بهترین زمان مسافرت به شیراز

سفر به شیراز یعنی گشت و گذار در باغ‌های قوام و دلگشا، گردش در عمارت‌های تاریخی کلاه فرنگی و آینه، چشیدن طعم دلچسب فالوده شیرازی، بازدید از حافظیه و سعدیه و البته که خرید صنایع دستی از بازار وکیل! هر زمان که به شیراز سفر کنید این شهر زیبایی‌های خاص خود را برایتان تدارک دیده است. با این حال بهترین زمان سفر به شیراز چه فصلی خواهد بود؟ شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین فصل آن چه زمانی است؟ سفر به شیراز در پاییز چه مزیت‌هایی دارد؟ با قاصدک 24 برای یافتن پاسخ پرسش‌های خود همراه شوید.

بهترین فصل مسافرت به شیراز

بهترین زمان سفر به شیراز از نظر آب و هوا


اگر می‌خواهید در معتدل‌ترین شرایط آب و هوایی به شیراز بروید و محو عطر خوش شکوفه‌های بهار نارنج شوید، سفر خود را برای بهار برنامه ریزی کنید. چرا که بهترین زمان سفر به شیراز فصل بهار به ویژه اردیبهشت ماه است و شما فرصت شرکت در جشنواره‌های بهار نارنج را خواهید داشت.



برای رزرو بلیط اتوبوس شیراز کلیک کن!
 



البته توجه داشته باشید سفر به شیراز در نوروز و سفر به شیراز در اردیبهشت همانقدر که لذت‌بخش است، از شلوغ ترین زمان های رفتن به شیراز نیز شناخته می‌شود. در این ایام محبوب مسافران زیادی در اقصی نقاط ایران به شیراز می‌آیند و سبب ازدحام جمعیت می‌شوند. با این حال بازدید از مناظر زیبای باغ جهان نما و باغ ارم در روزهای بهاری و گشت و گذار در دشت زیبای ارژن ارزشش را دارد. همچنین باید بدانید محبوبیت سفر به شیراز در بهار و اردبیهشت علاوه‌بر ازدحام جمعیت، سبب افزایش قیمت‌ها می‌شود و این فصل را تبدیل به گران ترین فصل می‌کند.

طبیعت شیراز در بهار

سفر به شیراز در تابستان


آب و هوای شیراز از خرداد تا اوایل شهریور بسیار گرم شده و آفتاب بسیار سوزانی دارد. با این حال سفر به شیراز در تابستان هم شلوغ است! می‌پرسید چرا؟ در پاسخ باید بگوییم چون در این فصل مدارس تعطیل هستند و برخی از مراکز اداری نیز به تعطیلات تابستانه می‌روند. پس تعجبی ندارد که این ایام بهترین فصل سفر به شیراز برای خانواده‌های دارای دانش آموز و کارمندان باشند. پس اگر شما نیز شیراز در تابستان را انتخاب کرده‌اید ولی از گرمای آن فراری هستید، بهتر است سفر خود را به شهریور ماه موکول کنید که دمای هوا کمی کاهش پیدا خواهد کرد. ولی اگر می‌خواهید در تیر و مرداد به شیراز بروید، حتما سری به تنگه بستانک، آبشار مارگون، دریاچه هفت برم و گردشگاه میان کتل بزنید. این مناطق در تابستان آب و هوای خنکی دارند و برای آب تنی هم مناسب هستند.

بهترین زمان برای مسافرت به شیراز

سفر به شیراز شیراز در پاییز


از گرمای سوزان تابستان که بگذریم، به روزهای معتدل و خنک پاییزی خواهیم رسید. شیراز در پاییز هم مانند بهار آب و هوای دلچسبی دارد و از گرمای تابستان و سرمای زمستان خبری نیست. حتی جالب است بدانید پاییز، بهترین زمان برای سفر به شیراز از نظر هزینه ارزان هم شناخته می‌شود. علت آن نیز به بازگشایی مدارس برمی‌گردد و سبب کاهش تردد مسافران خواهد شد. پس اگر این فصل را برای سفر انتخاب کرده‌اید، از جاهای دیدنی شیراز در پاییز مانند دریاچه‌ی مهارلو و روستای قلات هرگز غافل نشوید. دریاچه صورتی مهارلو در روزهای بارانی شیراز پرآب شده و جذابیت بسیار زیادی دارد. مناظر پاییزی روستای قلات هم با برگ‌های زرد و نارنجی مزین شده و فرصت یک عکاسی منحصربه‌فرد را به شما خواهد داد.


شیراز پاییزی

سفر به شیراز در زمستان


اگر می‌خواهید سفر ارزانی داشته باشید و هزینه‌های خود را کاهش دهید، سفر به شیراز در زمستان را انتخاب کنید. در این فصل آب و هوای شیراز با کاهش دمای بیشتری مواجه شده و فرصت طبیعت گردی را دشوار خواهد کرد. با این حال اسکی روی برف، تله کابین، ماشین سواری در کوهستان و موتور برفی در پیست اسکی پولادکف سپیدان لحظات بسیار به یادماندنی را برایتان به ارمغان می‌آورد.



برای رزرو هتل کلیک کن!
 
 


همچنین می‌توانید سری به جاده زیبای هرایجان در روزهای برفی بزنید و یک چای گرم را مهمان خود کنید. از دیگر جاهای دیدنی شیراز در زمستان می‌توانیم به شاهچراغ، بازار وکیل، حافظیه و سعدیه اشاره کنیم. باغ ارم برفی شیراز نیز مناظر بسیار زیبایی دارد و گشت و گذار در آن خالی از لطف نیست.

پیست اسکی سپیدان شیراز

بهترین فصل سفر به شیراز از نظر قیمت


اگر می‌خواهید بهترین فصل مسافرت به شیراز از نظر هزینه را بدانید، فقط باید روزهای پیک سفر را بررسی کنید. این موضوع معمولا برای تمامی مقاصد ایران صدق می‌کند. هر فصلی که بیشتر محبوبیت دارد، بدون شک تردد مسافران در آن بیشتر خواهد بود و همین امر سبب افزایش قیمت‌ها خواهد شد. همانطور که در این مطلب نیز گفتیم، بهترین فصل رفتن به شیراز در نوروز، اردیبهشت و سفر به شیراز در تابستان است. بنابراین در این ایام تردد مسافران بیشتر و قیمت‌ها بالا می‌باشد. در مقابل روزهای دیگر سال مانند پاییز و زمستان، از محبوبیت کمتری برخوردار است و این موضوع سبب پایین آمدن قیمت بلیط اتوبوس شیراز، بلیط قطار تهران شیراز و بلیط هواپیما می‌شود. هتل‌ها نیز هزینه رزرو را برای جذب گردشگران کاهش خواهند داد.



برای رزرو بلیط هواپیما کلیک کن!
 

ارزان ترین زمان سفر به شیراز


ارزان ترین زمان سفر به شیراز همان خلوت ترین فصل سفر به شیراز است. به عبارتی دیگر هزینه‌ها در روزهای پاییزی و زمستانی کمتر از روزهای بهاری و تابستانی هستند. پس اگر می‌خواهید برای ارزان ترین زمان سفر به شیراز برنامه ریزی کنید، حتما این دو فصل را به خاطر داشته باشید. همچنین خوب است بهترین فصل سفر به شیراز برای خرید اواخر زمستان، روزهای نوروز و اواخر تابستان است. در این ایام بازارهای شیراز و مراکز خرید آن مانند خلیج فارس، آفتاب و ستاره حراج‌های فصلی زیادی برگزار می‌کنند. برای سفر به شیراز می‌توانید از خدمات آنلاین خرید بلیط هواپیما شیراز از قاصدک 24 استفاده نمایید.


سوالات متداول درباره بهترین زمان مسافرت به شیراز

اگر می‌خواهید در آب و هوایی معتدل به شیراز بروید و از طبیعت گردی و مناظر زیبای آن لذت ببرید، سفر خود را برای بهار به ویژه اردیبهشت برنامه ریزی کنید.
سفر در اردیبهشت ماه، بهترین زمان سفر به شیراز است و به شما فرصت شرکت در جشنواره بهاره نارنج را خواهد داد.
زمان مناسب سفر به شیراز برای خرید اواخر زمستان، نوروز و اواخر تابستان است. در این روزها بازارهای شیراز و مراکز خرید آن مانند خلیج فارس، آفتاب و ستاره حراج‌های فصلی زیادی برگزار می‌کنند.
جاهای دیدنی شیراز در هر فصل تماشایی هستند. با این حال سفر در روزهای گرم و معتدل انتخاب بهتری برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و طبیعت گردی شناخته می‌شوند.