معرفی بهترین مراکز خرید و بازارهای دبی

شهر دبی ترکیبی از آداب سنتی اسلامی و سبک زندگی فوق مدرن را در خود جای داده است. دبی همچنین یکی از توریستی‌ترین مناطق جهان، در نقشه گردشگری جهانی است که علاوه بر جاذبه‌های مهم گردشگری دبی، که شامل سواحل دیدنی ، سافاری‌های جذاب و بناهای تاریخی می‌شوند؛ مراکزخرید بی نهایت در دبی، از بهترین مراکزخرید و بازارهای سنتی تا فروشگاه‌های خیابانی و محلی همگی شامل جاذبه‌های توریستی و گردشگری دبی هستند. بنابراین بهتراست قبل از سفر خود نگاهی به لیست بهترین مراکز خرید در دبی بیندازید که شامل فروشگاه‌هایی برای صنایع‌دستی، دکوری، لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و زیورآلات خیره‌کننده است. این شهر بسیار توسعه یافته تقریبا هر آنچه که گردشگران نیاز دارند را به آن‌ها ارائه می‌دهد. زیرساخت‌ها ، جاذبه‌های توریستی، غذاهای شگفت‌انگیز، مراکز خرید و بازارهای هیجان‌انگیز، تجربه تعطیلات در دبی را به راحتی برای شما فراموش نشدنی خواهد کرد. در ادامه این مطلب از قاصدک24 قصد داریم بهترین مراکز و بازارها برای خرید در دبی را به شما معرفی کنیم تا بتوانید سفر راحت‌تری را تجربه کنید.



معروف ترین مراکز خرید دبی
 

بهترین مراکز خرید در دبی


یکی از کارهایی که اکثر مردم امارات در اوقات فراغت خود انجام می‌دهند؛ هجوم به نزدیک‌ترین مرکز خرید است. با گرمای مخصوصی که دبی به خصوص در فصل تابستان به خود می‌گیرد؛ مردم برای استراحت به مراکز خرید هجوم می برند. به‌طوری که تعداد گردشگران و بازدیدکنندگان در این مرکز خرید، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. علاوه بر امکاناتی از قبیل رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های پوشاک و کیف و کفش، برخی از این مراکز خرید، دارای پارک‌های سرپوشیده، امکانات تفریحی و حتی یک منطقه بزرگ و اسکی برفی نیز هستند. برخی از معروف‌ترین مراکز خرید دبی که شما در سفر با ویزای دبی حتما باید از آن‌ها دیدن کنید شامل موارد زیر است:



مرکز خرید دبی مال


مرکز خرید دبی مال


مرکز خرید دبی‌مال که بخشی از پروژه بزرگ برج خلیفه محسوب می‌شود، پس از ایران‌مال، دومین مرکز بزرگ جهان از لحاظ مساحت کلی به شمار می‌رود. این مرکز خرید در سال 2011، به‌عنوان پربازدیدترین ساختمان در جهان بود که همه ساله بیش از 54 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کرد.

دبی‌مال در 4 نوامبر سال 2008 با حدود 1000 خرده‌فروش افتتاح شد. این مرکز خرید شامل امکاناتی از قبیل یک هتل مجلل 250 اتاقه، 22 صفحه سینما و 120 رستوران و کافه است. همچنین دارای 14000 جای پارک در سه پارکینگ، با خدمات سیستم بلیط‌ یاب خودرو است.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری که در دبی‌مال واقع شده است؛ می‌توان به «آکواریوم» دبی و «باغ وحش زیر آب» اشاره کرد. این آکواریوم زیبا که در دبی‌مال واقع شده است؛ دارای بیش از 300 گونه حیوانات دریایی از جمله کوسه است که با الهام از «بهشت زیر آب» طراحی شده است. این مرکز خرید میزبان بسیاری از برندهای بین‌المللی و معروف نظیر گوچی، شنل و دیور است که با بهترین و شیک‌ترین اقلام آن‌جا حضور دارند.

سایت دبی مال (thedubaimall.com)
لوکیشن دبی مال رو نقشه
 

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع حمل و نقل عمومی در دبی



مرکز خرید میردیف دبی

مرکز شهر میردیف

یکی از شلوغ‌ترین مراکزخرید شهر که محبوب‌ترین مراکزخرید در میان خانواده‌ها محسوب می‌شود؛ مرکز خرید «سیتی سنتر میردیف» است که در سال 2010 افتتاح شد و توسط املاک «مجید الفتیم» اداره می‌شود. بیش از 80 رستوران و کافه ، سینمای 10 صفحه‌ای با تجربه حسی شگفت‌انگیز و سیری از امکانات  را داراست و همین امر باعث شده است که توریست‌ها گشت وگذار در این مرکز خرید را در اولویت قرار دهند.

این مرکز غول‌پیکر برای اوقات فراغت ، غذاخوری و خرید مناسب بوده و همچنین دارای 260 برند و بیش از 430 فروشگاه و بیش از 80 کافه و رستوران است. برای آشنایی بیشتر مطلب «رستوران های دبی» از وبلاگ قاصدک 24 را مطالعه کنید.

سایت سیتی سنتر میردیف (citycentremirdif)
لوکیشن سیتی سنتر میردیف روی نقشه گوگل


مرکز خرید دبی فستیوال سیتی مال

مرکز خرید دبی فستیوال سیتی مال


مرکز خرید «دبی فستیوال سیتی» ، در داخل ساختمانی متعلق به گروه «الفطیم» واقع شده است که بیش از 500 واحد تجاری متفاوت در آن مشغول به کار هستند. جدا از خود مرکز خرید، شهر فستیوال دبی در نهایت شامل هتل‌ها، ساختمان‌های مسکونی، مدارس، زمین‌ گلف و مکان‌های سرگرم‌کننده برای گذراندن اوقات فراغت است.


مرکز خرید سیتی سنتر دیره دبی

مرکز خرید دیره سیتی سنتر

«سیتی سنتر دیره» مرکز خرید اصلی املاک «مجید الفتیم» است که در سال 1995 افتتاح شد و دارای 370 فروشگاه، یک هایپر مارکت کارفور و دارای بیش از 58 رستوران از جمله مک دونالد، KFC و Chowking است. مراکز خرید موجود در این فروشگاه شامل محصولاتی از برندهای Zara ،Virgin megastore ،Paris Gallery ،Woolworths ،Plug-ins ،Debenhams الکترونیکی، برندهای لوازم آرایشی، فروشگاه‌های اسباب‌بازی، جواهرات و نساجی و خرده فروشی‌های مختلف است.

سایت سیتی سنتر دیره (citycentredeira)
لوکیشن سیتی سنتر دیره روی نقشه گوگل


مرکز خرید ابن بطوطه

مرکز خرید ابن بطوطه


«مرکز خرید ابن‌بطوطه» که یکی از بهترین مراکز خرید دبی به شمار می‌رود و در جاده شیخ زاهد واقع شده است؛ دارای بیش از270 فروشگاه ، 50 رستوران و یک سینمای 21 صفحه‌ای است.

همچنین به عنوان بزرگ‌ترین مرکز خرید مضمونی جهان نیز شناخته می‌شود. زیرا این مرکز خرید دارای شش دادگاه ازجمله: دادگاه آندلس، دادگاه هند، دادگاه چین، دادگاه مصر و دادگاه تونساست که بر اساس کشورهایی است که ابن بطوطه، یک بربر مراکشی از آن بازدید کرده است. فروشگاه‌های موجود در مرکز خرید ابن بطوطه شامل همه چیز از برندهای مد بین‌المللی، شرکت‌های پیشرو الکترونیک، مبلمان، لوازم آرایشی، دکوراسیون منزل، لوازم جانبی و... هستند. پس چه به دنبال اجناس مارک‌دار باکیفیت بالا باشید و یا دنبال محصولات با کیفیت بالا از خرده فروشان مشهور و محلی و بین‌المللی، در فروشگاه‌های ابن بطوطه می‌توانید پیدا کنید. از مشهورترین برندها و فروشگاه‌ها در ابن‌بطوطه می‌توان به برندهای کارتر، آلدو، سواروسکی، فروشگاه‌های سفورا و غیره اشاره کرد.

سایت مرکز خرید ابن بطوطه (ibnbattutamall)
لوکیشن مرکز خرید ابن بطوطه روی نقشه گوگل

بازاهای سنتی دبی

بازارهای سنتی دبی

دبی همیشه از لحاظ فرهنگ و سنت‌ها غنی بوده است و یکی از مهم‌ترین چیزهایی که در طول نسل‌ها در آن جریان داشته است؛ خرید و تجارت است. به نظر می‌رسد که آن‌ها از گذشته نیز عاشق خرید بوده‌اند واین فرهنگ قدیمی هنوز در بین آن‌ها زنده است. قدیمی‌ترین بازارهای تاسیس شده در دبی، «بازار ادویه» و «بازار سوق» بوده است. با گذشت زمان این سوق‌های قدیمی بسیار گسترش یافته و به چیزی بیش از یک بازار تبدیل شده‌اند و بخشی از فرهنگ و سنت دبی را تشکیل می‌دهند. در ادامه به معرفی برخی از سوق‌ها و بازارهای معروف محلی در دبی می‌پردازیم.


بازار سوق البهار

بازار سوق‌البهار


«سوق‌البهار» یک پیچ و تاب مدرن در یک بازار سنتی در خاورمیانه است. این مرکز خرید محبوب که در قلب شهر قرار دارد؛ می‌تواند به تنهایی ترکیبی از تجربه خرید و سرگرمی و غذاخوردن باشد. سوق البهار که به تنهایی به معنای بازار ملوان است؛ در مرکز شهر دبی و در کنار آب قرار دارد.
بازاری سرپوشیده که دارای 20 فروشگاه و 17 رستوران با چشم‌اندازی زیبا از تفرجگاهی کنار آب است. کوچهֱ‌ها ترکیبی از مد، صنایع دستی عربی، رنگ‌ها و عتیقه‌هایی هستند که نوید ارائه یک تجربه فرهنگی به یادماندنی را می‌دهند. اگرچه بیشتر وسایل نسبتا مدرن است اما بازدید کنندگان همچنان می‌توانند در میراث و سنت‌های دبی غرق شوند و با خریدن سوغاتی از این بازار قدیمی لحظات به یاد ماندنی از روزهای گشت وگذار در دبی را برای خود ثبت کنند.

بازار کاونت گاردن دبی

بازار کاونت گاردن دبی

باغ کاونت که در کنار ساحل جمیرا قرار گرفته است و منظره خیره‌کننده‌ای از دریای عرب را دارد؛ یکی از زیباترین مکان‌های خرید در دبی است. برای خرید آثار هنری و صنایع‌دستی منحصر به فرد که روح شما را به وجد می‌آورد؛ کافی است به این بازار زیبا بروید و اقلام دست‌ساز را خریداری نمایید و از گشت و گذار در «باغ کاونت» لذت ببرید. از جمله اقلامی که در این بازار دیده می‌شود، می‌توان به پیراهن‌های مختلف، صنایع‌دستی، روسری، جواهرات و... اشاره کرد.


بازار ساحلی دبی

بازار ساحلی دبی


این بازار به معنای واقعی در کنار ساحل واقع شده است. جایی که مردم وقتی می‌خواهند خرید خود را با قدم زدن در کنار دریا و ساحل شنی ترکیب کنند، به آن‌جا روی می‌آورند. هدف هر غرفه‌ای در آن بازار، فروش بهترین‌ها است و این‌که ببینید غرفه‌داران چقدر به فروش علاقه دارند، شما را شگفت‌زده می‌کند. در این بازار طبق رسوم محلی فروشنده‌ها شما را وادار خواهند کرد تا اجناس مختلف را امتحان کنید تا شاید یکی از آن‌ها را پسند کرده و برای خود بخرید. برخی از اقلامی که در این بازار یافت می‌شوند عبارت‌اند از : عینک‌های آفتابی، روغن‌های گیاهی، لباس‌های مد کلاسیک، لوازم منزل، ظروف و بشقاب‌های عربی، کلاه و شال و ...
 
بازار آرته دبی


آرته، بازار سازندگان

بازار آرته از جمله بازارهایی است که در آن می‌توانید صنایع‌دستی، طرحواره‌ها و دست‌سازه‌های باکلاس و شیک را بیابید و بخرید. این بازار دارای محصولات منحصر به فردی بوده و افراد محلی با دستانی ماهر؛ اقدام به ساختن این دست‌سازه‌های زیبا کرده‌اند تا تجربه خود را باساخت کالاهای بی‌نظیر، در اختیار خریداران قرار دهند. نکته مهم این است که کالاهای موجود در این بازار کاملا ساخت دست هستند و ممکن است در جای دیگر مشابه آن‌ها یافت نشود. صابون‌های دست‌ساز، کوسن، نقاشی، محصولات مراقبت از پوست، جواهرات، سفال، محصولات خانگی و... از جمله محصولاتی است که  می‌توانید از این بازار تهیه کنید.


بازار نساجی

بازار نساجی

بازار نساجی یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید منسوجات در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع  و همچنین تهیه انواع پارچه در دبی است. این بازار که بیشتر به خاطر پارچه‌های ابریشمی و ترمه در دبی معروف شده است؛ محلی مناسبی برای  پیدا کردن بهترین منسوجات است که با پایین‌ترین قیمت می‌توانید تهیه نمایید. در این بازار، فروشندگان به شما مشاوره‌های خوبی درباره اقلامی که مدنظر شماست ارائه می‌دهند و در صورتی‌ که جنس موردنظر شما را نداشته باشند؛ ممکن است حتی برای شما آن‌را سفارشی کرده و تحویل دهند. این بازار که برای خرید سوغات در دبی نیز محل مناسبی است؛ به غیر از ترمه، به پارچه‌های مخمل، ابریشم، پنبه و ساتن نیز معروف است.

سخن پایانی

گزینه‌های گسترده در دبی چیزی است که امارات را به یک مرکز خرید جهانی تبدیل می‌کند. دبی دارای مراکز خرید فراوان با برندهای متنوع است که با تمامی بودجه‌ها سازگاری دارد. امیدوارم این لیست از مراکز خرید در دبی پاسخگوی نیازهای شما برای سفر به دبی باشد. برای سفر به امارات همچنین می‌توانید از خدمات آنلاین بلیط هواپیما دبی در قاصدک 24 نیز استفاده کنید. همچنین میتوانید برای تجربه سفری راحت‌تر با تور دبی نیز سفر کنید و رزرو بلیط و هتل را با خیال راحت به مسئول تور بسپارید. برای داشتن سفری خاطره‌انگیز می‌توانید پس از گشت‌وگذار در مراکز خرید دبی، از شهربازی‌های دبی نیز دیدن نمایید. نکته مهمی که در سفرهای خارجی باید در نظر گرفت داشتن بیمه مسافرتی است؛ زیرا شما را از هر گونه خطر در مسافرت در امان نگه می‌دارد. برای این منظور برای خرید بیمه مسافرتی نیز می‌توانید به قاصدک24 مراجعه کنید.

سوالات متداول در مورد مراکز خرید دبی