لیست بهترین مراکز خرید ازمیر

ازمیر که یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود، شهری بسیار آرام است که در سواحل غربی ترکیه قرار گرفته است و به خاطر بازارهای رنگارنگ و مراکز تجاری بسیار زیادی که در آن وجود دارد بسیار معروف است . ازمیر که در تجارت، اقتصاد و گردشگری ترکیه نقش بسیاری داشته، با رونق گردشگری و پیشرفت اقتصاد باعث شده است تا مراکز خرید متنوع و بسیار زیادی در این منطقه تاسیس گردد. این مراکز خرید از امکانات رفاهی و تفریحی کاملی برخوردار هستند و مزیت‌های زیادی نسبت به یک مرکز خرید معمولی دارند. در این مقاله از قاصدک24 قصد داریم بهترین مراکز خرید ازمیر در ترکیه را به کسانی که قصد دارند با تور ازمیر به کشور ترکیه سفر کنند؛ معرفی کنیم.


ازمیر


مرکز خرید فروم بورنوا (Barnova Forum Commercial Complex)


این مرکز خرید یکی از بزرگترین پروژه‌های هیبریدی است که بخشی از آن مرکز خرید و بخش دیگر آن را ساختمان‌های مسکونی تشکیل می‌دهد. علاوه بر این‌، این مکان  یک مرکز خرید سه طبقه دارد که 600 واحد آپارتمان, اسپا، سالن بدنسازی و چندین رستوران درون خود جای داده است. فروم بورنا که یکی از بزرگترین مراکز خرید و همچنین یکی از بهترین جاهای دیدنی ازمیر شناخته می‌شود؛ از دوقسمت سالن و پارک با هدف گذراندن اوقات فراغت و تجربه یک خرید عالی، ساخته شده است. در فروم بورنوا می‌توانید اجناس و پوشاک از برندهای ترکه یا سایر برندهای بین‌المللی را به آسانی و با قیمت مناسب تهیه کنید.


مرکز خرید فروم برنوا


مرکز خرید آگورا ازمیر(izmir agora mall)


مرکز خرید آگورا با مساحت تشکیل شده از 30000 متر مربع فضای داخلی و 90000 متر مربع فضای باز، یکی از بزرگترین مراکز خرید ازمیر است که در مارس سال 2003 افتتاح شده است. آگورا که نام خود را از کلمه یونانی باستانی  به معنای «محل بازار»  یا « بازار »گرفته است و بر کیفیت محصولات و رضایت مشتری تمرکز بسیاری دارد؛ از سال 2003 به عنوان بزرگترین مرکز مد و سرگرمی در ازمیر شناخته می‌شود. آگورا با ارائه برندهای معروف دنیا و دارا بودن محصولات متنوعی از جمله لباس، لوازم آرایشی، محصولات نساجی خانگی، اسباب بازی، کتاب‌های موسیقی و لوازم الکترونیکی، علاوه براین‌ که خرید راحتی را برای بازدید کنندگان رقم می‌زند، تجربه هیجان‌انگیز و شادی را نیز برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.



مرکز خرید آگورا


مجتمع تجاری تفریحی اژه پارک (Ege Park Mavisehir)


مرکز خرید «اژه پارک» یا «اگه پارک ازمیر»،  یکی از بهترین مراکز خرید ازمیر است که دارای 115 فروشگاه بوده و از محبوبیت بالایی در بین گردشگران برخوردار است. این مرکز خرید دقیقا در پشت مرکز خرید ماوی باغچه که از معروف‌ترین مراکز ازمیر است، قرار دارد. این مرکز خرید محصولات بسیار زیادی را در زمینه پوشاک مردانه، زنانه، کیف و کفش، غطر و ادکلن ولوازم‌ آرایشی و تجهیزات منزل، از برندهای ترکی و بین المللی ارائه می‌دهند. علاوه بر این ها مرکز خرید اژه دارای امکات تفریحی شامل کافه و رستوران، سینما، سالن بیلیارد و بولینگ و شهربازی برای کودکان می‌باشد.


مرکز خرید اژه پارک

مرکز خرید مدیا مارکت (media market shopping center)

 
مرکز خرید مدیا یکی از بزرگترین مراکز عرضه لوازم الکترونیکی و کالای دیجیتال در شهر ازمیر و حتی در کل ترکیه است. مرکز خرید مدیا مارکت با دارا بودن انواع لوازم برقی و لوازم خانگی و اجناس الکترونیکی نظیر گوشی و لپ تاپ، کار را برای کسانی که قصد خرید این وسایل را دارند راحت تر کرده است. شما با گشتن در این مرکز خرید می‌توانید محصولاتی از بهترین و معتبرترین برندهای دنیا در حوزه محصولات الکترونیکی را در کمترین زمان تهیه کنید.


مرکز خرید مدیا مارکت


مرکز خرید آسماچاتی (
Asmachati shopping center)


یکی دیگر از معروف‌‌ترین مراکز خرید در ازمیر، مرکز خرید آسماچاتی نام دارد که با  دارا بودن اجناس گوناگون در حوزه‌های مختلف، خرید راحتی را برای بازدید کنندگان فراهم می‌کند. این مرکز خرید شامل فروشگاه‌های زیادی در زمینه پوشاک، اکسسوری ، لوازم الکترونیکی و برقی و...است. همچنین امکانات زیادی از قبیل کافه و رستوران‌های متعدد نیز در این مرکز خرید وجود دارند که در صورت خستگی می‌توانید یک وقفه و استراحتی در آن‌ها داشته باشید و به ادامه گشت و گذار و خرید بپردازید. ازدیگر امکانات این مرکز خرید می‌توان به باشگاه‌های ورزشی که برای رفاه حال شهروندان ساخته شده است اشاره کرد.


مرکز خرید آسماچاتی


مرکز تجاری تفریحی هیلتون ازمیر (Hilltown Karsiyaka AVM)


مرکز خرید هیلتون یکی از لوکس‌ترین و شیک‌ترین مراکز خرید در ازمیر است که بسیاری از برندهای بین‌المللی در آن نمایندگی دارند و محصولات خود را به فروش می‌رسانند. اگر قصد خرید از برندهای معروف دنیا را دارید و از لحاظ بودجه و هزینه خرید محدودیت زیادی ندارید؛ مرکز خرید هیلتون گزینه بسیار خوبی برای شما می‌باشد. این مرکز خرید نیز از امکانات زیادی شامل رستوران‌های شیک بامنوی بین المللی؛ زمین‌های بازی برای کودکان، پارک‌های آبی برای کودکان، و یک سینمای بزرگ برخوردار است. بسیاری از کسانیکه از این مرکز خرید دیدن کرده اند؛ آن را با  مراکز خرید استانبول مقایسه می‌کنند. از این رو اگر با فرزاندان خود قصد خرید کردن دارید مرکز تجاری هیلتون گزینه خوبی برای شما می‌باشد.


مرکز خرید هیلتون

مجموعه تجاری اسکله کوناک (Konak Pier beach market)


اسکله کوناک که به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و باشکوه‌ترین ساختمان‌ها در مرکز شهر قرار دارد؛ توسط طراح برج ایفل، یعنی «گوستاو ایفل» طراحی شده است. در اسکله کوناک میֱتوانید در حال قدم زدن در اطراف یک ساختمان تاریخی در کنار ساحل شهر از خریدکردن نیز لذت ببرید. اسکه کوناک با ارائه امکانات رفاهی و تفریحی متنوع  و با جای‌دادن مجوعه‌ای نفیس از فروشگاه‌های برندهای معروف جهان، پذیرای علاقمندان خرید از سراسر جهان است. همچنین در مجموعه konak pier می‌توانید ازغذا خوردن در یکی از رستوران‌ها یا کافه‌هایی که در اسکله پذیرای بازدید کنندگان می‌باشد لذت ببرید. کوناک با ساختار تاریخی خود واقع در اسکله Paribu Cineverse ، یک تجربه سینمایی متفاوت را نیز برای گردشکران رقم می‌زند. این مجموعه هیجان انگیز تجربه متفاوتی از خرید و تفریحات را باهم در خود جای داده است.


مجموعه ساحلی اسکله کوناک


اوت‌‌ لت‌ های ازمیر (ezmir outlet)

اوت‌لت استور (outlet store) را در ساده‌ترین حالت به فروشگاه‌هایی با حراجی و تخفیفات همیشگی گفته  می‌شود که  محصولات مختلفی از برندهای متنوع را پوشش می‌دهد و می‌ توانید کالاهای دست‌ دوم یا تخفیف خورده را به راحتی خریداری نمایید. در اوت لت استورها محصولاتی را که در حال حاضر قدیمی شده اند و به اصلاح مد روز حساب نمی‌شوند با قیمت‌هایی وسوسه‌انگیز و استثنایی به فروش می‌رسانند. در ادامه برخی از بهترین اوت‌لت استورهای ازمیر را برای شما معرفی کرده‌ایم.


اوت‌لت اوپتیموم

اوت لت اپتیموم (Optimum outlet)


مرکز خرید اپتیموم که در مساحت 235000 مترمربع ساخته شده است، با 252 فروشگاه و یک پارکینگ سر پوشیده برای 3000 وسیله نقلیه، سالن‌های سینما، پیست اسکیت، مرکزبولینگ، کافه‌ها و رستوران‌های متنوع با تراس در فضایی باز به مساحت 3000 مترمربع و فودکورت 1400 نفری خود، بزرگترین مرکز خرید در منطقه دریای اژه محسوب می‌شود. از دیگر امکانات تفریحی مرکز خرید اپتیموم که یکی از بزرگترین مرکز خریدهای ازمیر شناخته می‌شود، می توان به زمین بازی رایگان مخصوص کودکان که در زمینی به مساحت 86000 متر مربع احداث شده است؛ اشاره کرد. این مرکز خرید در نوع خود منحصر به فرد بوده است و با موقعیت مکانی، دسترسی و معماری مدرن، زیبا و جمع وجور و زیر ساخت‌های تکنولوژی پیشرفته به یکی از بهترین مراکز خرید ازمیر و حتی کل ترکیه تبدیل شده است.


اوت‌لت سلوی

اوت لت سلوی (Selway Outlet)


مجموعه تجاری اوت لت سلوی از مراکز بزرگ تجاری در ازمیر است که در دو بخش جدا از هم در دو طرف یک خیابان قرار گرفته است که توسط یک پل به هم متصل می‌شوند. این مرکز خرید نیزاز فروشگاه‌های بسیار زیاد در زمینه پوشاک مردانه ، زنانه ، اکسسوری‌ها وهمچنین تجهیزات منزل برخوردار است که انواع برندهای ترکی و بین المللی رانیز پوشش می دهد. از امکانات رفاهی موجود در این مرکز خرید بزرگ می‌توان به کافه رستوران‌های متنوع اشاره کرد.


بازارهای سنتی ازمیر


بازارهای سنتی و فروشگاه‌های خیابانی در ازمیر محل مناسبی  برای برقراری ارتباط با مردم شهر و آشنایی با فرهنگ آن‌ها می‌باشد. علاوه براین، بازارهای سننتی بهترین گزینه برای آشنایی با صنایع دستی و خوراکی‌های محلی و همچنین خرید سوغات ترکیه است. پس اگر قصد سفر به ازمیر را دارید؛ بهتر است بازارهای سنتی ازمیر را بشناسید.


بازار کمرالتی ازمیر

بازار سنتی کمرالتی (Kameralti market)


بازار سنتی کمرالتی یک بازار قدیمی ازمیر در امتداد خیابان تاریخی آنافارتالار است که در قرن هفدهم تاسیس شده است. امروزه این بازار به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای خرید، نه تنها برای مردم محلی  بلکه برای گردشگرانی که به ازمیر ترکیه سفر می‌کنند؛ بدل شده است. مغازه‌ها و فروشگاه‌های واقع دراین بازار، قهوه ‌خانه‌ها، غذاخوری‌ها، کارگاه‌های صنعتگران و مساجد از جاذبه‌های دیدنی این بازار هستند که حال و هوای قدیمی و سنتی را به شما القا می‌کنند. همچنین می‌توانید هرنوع صنایع‌دستی ترکیه مانند سرامیک، صفحات چینی، مصنوعات چوبی و قالی و گلیم را به راحتی از این بازار قدیمی پیدا کنید. همچنین پیشنهاد می‌کنم در میان گشت و گذار در کمرالتی از قهوه معروف شهر که «Kızlarağası Han » نام دارد نیز نوش جان نمایید.


بازار کارشی‌یاکا

بازار و خیابان خرید کارشی یاکا (Karsiyaka shopping street)


کارشی یاکا یک خیابان نسبتا بزرگ در شهر ازمیر است که در سرتاسر دو طرف خیابان، مغازه‌ها و فروشگاه‌های بسیاری وجود دارند که انواع محصولات مختلف شامل لباس‌های زنانه و مردانه، کیف و کفش و لوازم آرایشی از برندهای مختلف داخلی و خارجی را ارائه می‌دهند که به نحوی به عنوان یک بازار خیابانی در ازمیر شناخته می‌شود. در سرتاسر این خیابان، کافه‌ها و رستوران‌های زیادی وجود دارند که آماده پذیرایی از گردشگران می‌باشند. می‌توانید پس از مدتی گشت وگذار در خیابان‌های کارشی‌یاکا در روزهای گرم تابستان، به یکی از این کافه‌ها رفته و نوشیدنی خنکی بنوشید و نفس خود را تازه کنید.


ازمیر ترکیه

 

سخن پایانی

ازمیر بعد از شهرهای آنتالیا و استانبول یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه است که مراکز خرید بزرگ با امکانات رفاهی فراوان اغلب گردشگران ترکیه را به این شهر بزرگ جذب می‌کند. البته که جاهای دیدنی ازمیر نیز کم نیستند و شما بایک برنامه‌ریزی درست قبل از سفر و شناخت جاذبه‌های گردشگری و توریستی مقصد سفر، می‌توانید از اتلاف وقت خود جلوگیری کرده و از سردرگمی نجات پیدا کنید. گفتنی است که اگر قصد خرید در ترکیه را دارید؛ می‌توانید از مراکز خرید بدروم که فاصله کمی با ازمیر داشته و از شهرهای ساحلی ترکیه نیز محسوب می‌شود هم، دیدن کنید. در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین مراکز خرید ازمیر ترکیه را به شما معرفی کنیم تا سفر راحت‌تری را تجربه کنید. اگر قصد سفر به ازمیر ترکیه را دارید می‌توانید برای خرید آنلاین بلیط هواپیما از تمامی ایرلان‌های داخلی و خارجی از خدمات قاصدک24 استفاده کنید.

سوالات متداول در مورد مراکز خرید ازمیر

بهترین مکان‌ها برای خرید در ازمیر: مرکز خرید MaviBahce، مرکز خرید mirzmir Optimum، انجمن بورنووا، آگورا
مرکز خرید آگورا شامل فروشگاه های متنوع، خدمات، فروشگاه های برند، سینما، سرگرمی برای کودکان، اسباب بازی و رستوران و کافه های متنوع است.
مرکز خرید آگورا در منطقه بالچووا ازمیر ترکیه واقع شده است و یکی از مراکز خرید مشهور در شهر ازمیر ترکیه می‌ باشد.