معروف ترین رستوران های قطر در دوحه

قطر یکی از کشورهای ثروتمند و توریستی در خاورمیانه است که از طریق آب‌های خلیج فارس مرز آبی با ایران دارد. بنابراین دور از انتظار نیست که ایرانیان زیادی برای سفرهای خارجی، قطر و به ویژه پایتخت آن یعنی دوحه را انتخاب کنند. شما در این کشور می‌توانید از جزیره مصنوعی مروارید قطر دیدن کنید؛ برای گردش به مراکز خرید لوکس و مدرن بروید؛ سری به موزه ملی و استادیوم‌های معروف بزنید و یک وعده غذایی خوشمزه را در رستوران های قطر صرف کنید. مخصوصا اگر با تور جام جهانی قطر سفر می‌کنید، دانستن بهترین رستوران‌های این کشور کمک زیادی به شما برای خوردن خوشمزه‌ترین غذاها خواهد کرد. پس اگر می‌خواهید لحظات خاطره‌انگیزی داشته باشید و با لیست رستوران های قطر و منوی غذایی آن‌ها آشنا شوید، قاصدک 24 را در ادامه همراهی کنید.

بهترین رستوران های قطر


قبل از اینکه با رستوران های قطر آشنا شویم، باید بدانید این کشور مملو از متنوع‌ترین رستوران‌ها با غذاهای آسیایی، ایتالیایی، ایرانی، یونانی و بین‌المللی است. پس یافتن رستورانی متناسب با سلیقه شما در دوحه اصلا کار دشواری نخواهد بود. ما نیز با جمع‌آوی لیست رستوران های خوب قطر به این روند سرعت بخشیده‌ایم تا بتوانید رستوران موردعلاقه خود را با غذاهای خوشمزه و باکیفیت پیدا کنید.

رستوران های ایرانی در قطر


اگر در قطر به دنبال غذاهای ایرانی و کباب‌های لذیذ هستید، توصیه می‌کنیم حتما سری به رستوران های ایرانی قطر بزنید. منوی غذایی این رستوران‌ها شامل انواع چلوکباب، خوراک، خورشت ایرانی و... می‌شود. افزون بر این موارد، دکوراسیون و ساختمان آن‌ها نیز بسیار شبیه به رستوران‌های داخل ایران بوده و تجربه صرف یک وعده غذایی خوشمزه را به شما خواهد داد.

رستوران پریسا در قطر


از معروف ترین رستوران های قطر که غذاهای ایرانی سرو می‌کند، رستوران پریسا در دوحه (Persian restaurant doha) است. زمانی که وارد این رستوران می‌شوید، محو معماری زیبا و اصیل ایرانی خواهید شد که معماران آن اصفهانی بوده‌اند. منوی غذایی رستوران پریسا نیز شامل انواع کباب، پلوهای ایرانی، خورشت، آش، سوپ و پیش غذا می‌شود.

آدرس رستوران پریسا قطر: دوحه، خیابان Al Ahmed St

رستوران ایرانی پریسا در قطر

رستوران شهرزاد قطر


اگر به دنبال صرف یک وعده غذایی با کیفیت و قیمت نسبتا مناسب هستید، رستوران شهرزاد قطر (shahrzad restaurant) بهترین انتخاب شما خواهد بود. این رستوران علاوه‌بر یک دکوراسیون ساده و زیبا، منوی غذایی بسیار متنوعی نیز دارد. منوی رستوران شهرزاد شامل انواع غذاهای گیاهی، کباب و جوجه کباب، مرغ و ماهی، خورشت، پلوهای ایرانی، دلمه، کشک بادمجان، دسر، پیش غذا، نوشیدنی و سالادهای ایرانی می‌شود.

آدرس رستوران شهرزاد قطر: دوحه، خیابان الضیاء، هتل سه ستاره گلف پرلز، پشت کتاب‌فروشی جریر



بیشتر بخوانید: شهربازی های قطر؛ تفریحاتی که هرگز از خاطرتان نمی‌رود



رستوران ايراني در قطر

رستوران کاخ شبستان، بهترین رستوران ایرانی قطر


بی‌تردید اگر بخواهیم یکی از بهترین رستوران های قطر با غذای ایرانی را معرفی کنیم، رستوران کاخ شبستان (Shebestan Palace Restaurant) جایگاه ویژه‌ای در لیست ما خواهد داشت. این رستوران همانطور که از نام آن مشخص است، معماری و دکوراسیونی همچون کاخ‌های سلطنتی ایرانی دارد. کباب‌های آن هم در میان گردشگران و توریست‌ها بسیار معروف می‌باشد. پس اگر قصد دارید غذای خود را در فضایی سلطنتی و اصیل میل کنید و از چیدمان منحصربه‌فرد آن لذت ببرید، حتما به رستوران کاخ شبستان بیایید. منوی این رستوران نیز شامل انواع کباب، پلوهای ایرانی، خورشت، کشک بادمجان، نرگسی، سوپ، سالاد، پیش غذا و نوشیدنی می‌شود.

آدرس رستوران کاخ شبستان قطر: دوحه، خیابان Al Sadd

 رستوران کاخ شبستان قطر

رستوران های جنوب شرق آسیا در قطر


رستوران های خوب قطر تنها محدود به رستوران‌های ایرانی نمی‌شود، بلکه شما می‌توانید خوشمزه‌ترین غذاهای جنوب شرقی آسیا را نیز در آن‌ها پیدا کنید. این رستوران‌ها معمولا برای غذاهای چینی و ژاپنی معروف شده‌اند و مواد غذایی سالم و با کیفیتی دارند. پس اگر به دنبال یک تجربه متفاوت هستید و می‌خواهید غذاهای دریایی را امتحان کنید، حتما سری به این رستوران‌ها بزنید.

رستوران زعفران، از بهترین رستوران های دوحه قطر


بهترین انتخاب برای افرادی که قصد دارند غذاهای آسیایی به ویژه تایلندی را امتحان کنند، رستوران زعفران قطر (saffron restaurant qatar) است. در این رستوران علاوه‌بر صرف غذا در یک محیط شیک با ویوی جذاب، از منوی بسیار متنوعی هم بهره‌مند خواهید شد که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. پرسنل و کارکنان آن هم بسیار خونگرم هستند و لحظات دلپذیری را برایتان به ارمغان خواهند آورد. منوی غذایی رستوران زعفران شامل بهترین غذاهای تایلندی، غذاهای دریایی و آسیایی، خوراک و کباب با گوشت مرغ و بره و میگو و ماهی، سینی سبزیجات و غذاهای گیاهی، استیک و فیله، غذاهای مخصوص سرآشپز، بریانی، انواع پلو، پیش غذا، سالاد، دسر و نوشیدنی می‌شود.

آدرس رستوران زعفران قطر: دوحه، خیابان Al Khaleej

بهترین رستوران دوحه

رستوران نوزومی، بهترین رستوران قطر برای خوردن سوشی


اگر می‌خواهید غذاهای جدیدی را در سفر به قطر امتحان کنید، حتما سری به رستوران نوزومی دوحه (nozomi restaurant doha) بزنید. در این رستوران از طعم و عطر متفاوت غذاهای ژاپنی به ویژه سوشی‌های خوشمزه لذت خواهید برد و لحظات به یادماندنی‌ای را در یک محوطه مدرن و بزرگ تجربه خواهید کرد. منوی غذایی رستوران نوزومی هم شامل غذاهای سنتی و بین‌المللی ژاپنی، سوشی بار، غذاهای دریایی، خوراک مرغ، پیش غذا، دسر، سوپ و نوشیدنی می‌شود.

آدرس رستوران نوزومی قطر: دوحه، مروارید قطر، هتل Marsa Malaz Kempinski

بهترین رستوران در قطر

رستوران بازار ادویه قطر


تصور کنید بتوانید میان فانوس‌ها و شمع‌های طلایی بهترین غذاهای جنوب شرق آسیا را بخورید و به تماشای آب‌های نیلگون خلیج فارس بنشینید. در رستوران بازار ادویه دوحه (spice market doha) از غذاهای خوش عطر و بویی لذت خواهید برد که پر از ادویه‌های اصیل آسیایی است. سرآشپز این رستوران هم شهرت زیادی در جهان داشته و غذاهای آن محبوبیت زیادی میان توریست‌ها دارد.

رستوران بازار ادویه قطر
جالب است بدانید رستوران بازار ادویه در سال‌های متوالی از مراکز مختلفی مانند مجله تایم اوت افتخارات زیادی همچون «بهترین رستوران آسیای جنوب شرقی» را کسب کرده است. البته منوی غذایی پرعطر و طعم این رستوران تنها محبوبیت آن نیست؛ بلکه دکوراسیون فوق‌العاده زیبا و سنتی آن هم افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند. منوی رستوران بازار ادویه قطر شامل انواع غذاهای جنوب شرق آسیا مانند غذاهای تایلندی و ژاپنی، سوشی، غذای کاری، بشقاب اردک و خرچنگ و مرغ و ماهی و میگو و سبزیجات، فیله، انواع خوراک گوشت، پلو، سوپ، سالاد، دسر، کیک، بستنی و منوی کافه می‌شود.

آدرس بازار ادویه قطر: منطقه West Bay دوحه، هتل W Doha

غذاهای جنوب شرق آسیا

رستوران نوبو قطر


همانطور که می‌دانید فقط کیفیت و تنوع منوی غذایی در انتخاب رستوران های قطر دخیل نیستند؛ بلکه چیدمان و دکوراسیون هم اهمیت ویژه‌ای در جلب رضایت مراجعه‌کنندگان دارد. حال تصور کنید برای صرف غذا باید از یک راهروی شناور بر آب‌های خلیج فارس عبور کنید و به دنیای غذاهای خوشمزه آسیایی وارد شوید. بی‌شک معماری خارق‌العاده رستوران نوبو قطر (nobu doha restaurant) شما را محو خود خواهد کرد.

رستوران های قطر

جالب است بدانید طراح و معمار این رستوران 3 طبقه دیوید راکول، یکی از مشهورترین طراحان آمریکا بوده است. پس اگر می‌خواهید یک تجربه فراموش نشدنی در قطر داشته باشید، بدون هیچ درنگی به رستوران نوبو بروید. همچنین به خاطر داشته باشید  تاکو گوشت گاو از پرطرفدارترین غذاهای نوبو است. منوی غذایی این رستوران شامل انواع غذاهای جنوب شرق آسیا، غذاهای دریایی با میگو و مرغ و صدف و ماهی و خرچنگ، مار ماهی و توتیا، سوشی، استیک، سالادهای مقوی، غذاهای بسیار متنوع گیاهی، دسر، کیک، منوی کافه و نوشیدنی‌های مختلف می‌شود.

آدرس رستوران نوبو قطر: کورنیش دوحه (Doha Corniche) ، هتل فور سیزن (Four Seasons Hotel Doha)

رستوران نوبو قطر

رستوران های ملل قطر


مراجعه به رستوران های بین المللی قطر این امکان را به شما خواهند تا به لیست کاملی از غذاهای کشورهای مختلف دسترسی داشته باشید. مثلا اگر هوس سوشی کرده‌اید ولی دیگر همسفرانتان غذاهای عربی را ترجیح می‌دهند؛ بهترین انتخاب رفتن به رستوران های ملل قطر است که هر نوع غذایی را در منوی خود دارند. برای این کار می‌توانید به رستوران بوهو (BOHO Social Restaurant) بروید و از صبحانه تا شام غذاهای مختلفی را همچون وافل، منوی کافه، کیک، شیرینی،دسر، پاستا، برگر، کوفته، سیب زمینی و... سفارش دهید. همچنین می‌توانید سری به رستوران بین‌المللی زنگو در دوحه بزنید و از غذاهای اروپایی، آسیایی، دریایی و... لذت ببرید. از دیگر رستوران های قطر با غذاهای بین‌المللی می‌توانیم به رستوران بین‌المللی مارکت و باغ رستوران النافوره اشاره کنیم.

رستوران بوهو قطر

رستوران های استیک قطر


اگر به غذاهای گوشتی به ویژه استیک علاقمند هستید و می‌خواهید لذیذترین کباب‌ها را در قطر امتحان کنید، حتما به رستوران‌های مشهور در این زمینه مانند خانه استیک و ولف گنگ بروید. این رستوران‌ها به علت کیفیت و طعم بی‌نظیر استیک‌های خود معروف هستند و لحظات دلچسبی را برایتان به همراه خواهند داشت.

خانه استیک قطر، بهترین رستوران دوحه


خانه استیک قطر یکی دیگر از شعبه‌های رستوران‌های نصرت است که در دوحه قرار دارد. شاید با شنیدن نام نصرت به یاد رستوران‌های معروف ترکیه بیفتید که استیک‌های خوشمزه‌ای طبخ می‌کند. در این خصوص باید بگوییم این مراکز تنها در ترکیه وجود ندارند و یکی از بهترین آن‌ها با نام خانه استیک نصرت دوحه (Nusr-Et Steakhouse Doha) در هتلی پنج ستاره در مرکز شهر واقع شده است. منوی غذایی رستوران استیک نصرت قطر هم شامل انواع استیک، فیله، سوشی، مرغ و ماهی‌های دودی و گریل، خوراک‌های دریایی صدف و میگو، پاستا، سالاد، پیش غذا و دسر می‌شود.

آدرس خانه استیک قطر: واقع در هتل شرایتون گرند دوحه ریزورت و کونونشن

رستوران نصرت دوحه قطر

رستوران ولف گنگ دوحه قطر


اگر می‌خواهید لحظاتی را در یک محوطه آرامش‌بخش سپری کنید و به منوی غذایی متنوعی دسترسی داشته باشید، به رستوران ولف گنگ بروید. استیک‌های گوشت گاو رستوران ولف گنگ (cut by wolfgang puck doha) در دوحه نظیر ندارد. افزون بر این مورد، شما می‌توانید انواع استیک، کباب، خوراک‌های گوشت، سالاد، پاستا، غذاهای دریایی و آمریکایی، پیتزا، سوپ دسر و نوشیدنی را در این رستوران سفارش دهید.

آدرس رستوران ولف گنگ قطر: واقع در هتل موندریان دوحه قطر

رستوران ولف گنگ دوحه

رستوران های قطر با غذاهای ایتالیایی


اگر طرفدار غذاهای ایتالیایی به ویژه پاستا و پیتزا هستید، حتما سری به رستوران‌های اسکالینی و  لاسپیگا بزنید. این دو از بهترین رستوران های قطر در دوحه شناخته می‌شوند که منوی آن‌ها سرشار از غذاهای خوشمزه ایتالیایی است. البته باید بدانید که قیمت غذا در رستوران لاسپیگا کمی بالا خواهد بود. همچنین یکی از مزیت‌های رستوران اسکالینی، مواد غذایی سالم و وارداتی آن می‌باشد که به صورت مستقیم از ایتالیا وارد می‌شود! برای رفتن به اسکالینی می‌بایست خود را به هتل  Al Gassar Resort برسانید و برای رسیدن به لاسپیگا به هتل W Doha بروید.

هیلاس، از رستوران های قطر با غذاهای یونانی


رستوران هیلاس (hellas greek restaurant doha) از بهترین رستوران های دوحه نام برده می‌شود و مکانی مناسب برای صرف غذاهای مدیترانه‌ای و یونانی است. شما در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای گیاهی و گوشتی و دریایی، سوپ، خوراک، سالاد، پیش غذا و منوی کافه را سفارش دهید. در خصوص دکوراسیون هیلاس هم باید بگوییم چیدمان و معماری این رستوران بسیار لوکس بوده و تمامی وسایل آن از تم آبی و سفید تشکیل شده‌اند. همه چیز برای لحظاتی دلنشین و صرف یک وعده غذایی اصیل یونانی مهیاست!

آدرس رستوران هیلاس قطر: دوحه، خیابان Al Moasses

رستوران لوکس قطر

جمار، بهترین رستوران در قطر با غذای هندی


اگر بخواهیم بهترین رستوران در قطر با غذاهای پرادویه هندی را معرفی کنیم، قطعا رستوران جمار (jamavar restaurant doha) پیشنهاد ما خواهد بود. در این رستوران می‌توانید غذاهای دلخواه خود را از منوی متنوع آن انتخاب کنید و از طعم دلچسب غذاهای معروف هندی لذت ببرید. منوی غذایی رستوران جمار شامل انواع غذاهای گوشتی و گیاهی و دریایی، غذای مخصوص کودکان، غذاهای هندی، شامی، کباب، دسرهای هندی، انواع نوشیدنی از آبمیوه تا موکتل و... می‌شود.

آدرس رستوران جمار قطر: واقع در هتل شرایتون گرند ریزورت اند كونونشن دوحه قطر

رستوران هندی در قطر

رستوران های قطر برای شام


معمولا تمامی رستوران‌های گفته شده در این مطلب، از منوی شام نیز برخوردار هستند. با این حال برخی از رستوران های قطر برای گذراندن یک شب ویژه و به یادماندی معروف شده‌اند که می‌توانیم به رستوران بیت التله، رستوران شیرفن میتیس و سوفرا اشاره کنیم. این رستوران‌ها با عنوان معروف ترین رستوران های قطر نیز شناخته می‌شوند و منوی غذایی بسیار متنوعی دارند. مثلا در رستوران بیت التله می‌توانید از چشم‌انداز زیبایی لذت ببرید و غذای خود را بر بالای تپه میل کنید. در رستوران سوفرا هم امکان سفارش غذاهای عربی با دسرها و چیزکیک‌های خوشمزه‌ای دارید. همچنین به خاطر داشته باشید هر زمان که به سوفرا رفتید، حتما ماست پخته شده و چیزکیک باقلوا را امتحان کنید.

در نهایت می‌توانید برای خرید انواع تور مسافرتی به کشورهای داخلی و خارجی مانند امارات و قطر از قاصدک24 کمک بگیرید و سفر دلچسب خود را با کمترین هزینه آغاز نمایید.