معروف ترین مکان های دیدنی قطر کجاست؟

قطر که ریشه در غرب آسیا دارد به عنوان یکی از بزرگترین دروازه‌های ترانزیت درسراسر دنیا معروف است. کشور قطر به دلیل ورزش‌های آبی، فرهنگ غنی و اماکن دیدنی تاریخی بسیار در بین جهانیان معروف است. مردمان قطر بسیار مهمان نواز بوده و در این مورد فارغ از مرزها و نژاد و قومیت رفتار می‌کنند و با این رفتارشان در دنیا شناخته شده می‌باشند.

قطر با اینکه مساحت بسیار کوچکی دارد؛ با این حال مملو از جاهای تاریخی، دیدنی و تفریحی است. اگر قصد سفر به قطر را دارید بهتر است در ابتدا شناختی پیرامون جاذبه های تاریخی قطر، جاهای دیدنی تفریحی قطر، مکان‌ های توریستی و گردشگری قطر و همچنین تفریحات مفرح شبانه در کشور قطر داشته باشید تا  راهنمای سفر به قطر  و گشت وگذار در این کشور هیجان انگیز باشد. در ادامه با قاصدک 24 همراه باشید تا بهترین جاهای دیدنی قطر را به شما معرفی کنیم.


جاهای دیدنی قطر

جاذبه‌های تاریخی قطر

دانستن تاریخ و فرهنگ هر کشور موضوعی است که واقعا باید قبل از سفر به آن کشور پیرامون آن تحقیق کرد. وقتی صحبت از کشوری مانند قطر می شود، هنر و فرهنگ جایگاه متفاوتی دارد. از همان روزهای اولیه سفر به این کشور متوجه خواهید شد که هیچ کشور دیگری مانند قطر به ترویج هنر و فرهنگ نپرداخته است. علاوه براین این کشور اصیل در مورد حفظ تاریخ نیز بسیار غنی است. در اینجا لیستی از برخی از مکان های دیدنی قطر که چشم اندازی از تاریخ قطر را به نمایش می گذارند را برای شما آماده کرده‌ایم. اگر قصد سفر به قطر را دارید حتما مطالعه کنید.

دهکده فرهنگی کاتارا

دهکده فرهنگی کاتارا نمایانگر واقعی فرهنگ پر جنب و جوش قطر است. این دهکده فرهنگی نگاهی اجمالی به سیر صعودی پیشرفت این کشور در سالیان طولانی فرهنگ و تمدن خود دارد. شما با قدم زدن در مناطق مختلف این منطقه‌ی فرهنگی به خوبی با تاریخ این کشور غنی آشنا خواهید شد.بهتر است بگوییم شما باقدم گذاشتن در این مکان می‌توانید برای مدتی به گذشته سفر کنید تا ببینید که چگونه دوحه از گذشته خود برخواست تا به شهری که الان است تبدیل شود. وجود باغ ها، موزه ها،مساجد و گالری های فرهنگی و هنری زیبا از دیگر جذابیت های این مکان فرهنگی می‌باشد.

دهکده فرهنگی کاتارا

موزه ملی قطر


موزه ملی قطر با طراحی شگفت انگیز و بی نظیر خود از زیباترین معماری های موجود در جهان به حساب می‌آید. این موزه زیبا توسط معمار مشهور جهانی فرانسوی و برنده جایزه پریتزکر «ژان نوول» طراحی شده است.علاوه بر طراحی خیره کننده بیرونی که الهام گرفته از گل رز شن ها می باشد، مسافرانی که از داخل موزه دیدن کرده اند از طراحی شگفت انگیز و خیره کننده داخلی آن نیز سخن می گویند. فضای داخلی این موزه توسط شرکت معماری مستقر در سیدن، کویچی تاگادا طراحی شده است.این موزه در مجموع از 11 گالری تشکیل شده است.همچنین درون محوطه این موزه علاوه برمغاره‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های موجود، پارکی به وسعت 112000متر مربع طراحی شده است که درون پارک درختهای بلند، گونه‌های گیاهی و جانوری متنوع و همچنین تالاب مصنوعی به وسعت900 متر مربع طراحی شده است تا مسافران به راحتی بتوانند به مدت طولانی از موزه دیدن نمایند، به کافه یا رستوران بروند و در فضای سرسبز استراحت کرده و لذت کافی ببرند.


موزه ملی قطر

شهر فیلم  قطر


شهر فیلم بازآفرینی یک روستای قدیمی عربی است که در پشت صحرای شبه جزیره‌ی زکریت قرار گرفته است. گفته می‌شود فضای آن به قدری آرام و پر از آرامش است که وقتی قدم در این شهر می‌گذارید، برای شما یادآور روستاهای بادیه نشین است. زیرا که هیچ رفت و آمدی در آن نیست و در سکوت کامل به سر می‌برد. اولین سوالی که برای افرادی که از آن دیدن می‌کنند پیش می آید این است که هدف از ساخت شهر چیست؟ گفته می‌شود این شهرفیلم برای ساخت سریال عربی به نام «عیارالطیب» ساخته شده است. با اینکه شهرفیلم به شهر ارواح معروف است اما یکی از شلوغ ترین توریستی ترین مکان‌های دیدنی قطر در کل فصول سال می‌باشد.


شهر فیلم قطر


برج های برزن


یکی از بهترین جاهای دیدنی درقطر برج‌های برزن می‌باشند که منظره ای بی نظیر را در مقابل چشمان بازدید‌کنندگان خلق می‌کنند. براساس شواهد تاریخی این برج ها در اواخر دهه 1800 ساخته شده اند و سپس در زمان پادشاهی شیخ محمد ابن جاسم آل ثانی دوباره ترمیم و بازسازی شدند. تاریخ می‌گوید که استفاده اصلی این برج‌ها در زمان‌های قدیم برای دیده‌بانی بوده است و برای اطمینان از عدم تهاجم بخصوص در مقابل عثمانی‌ها ساخته شده است.

استفاده دیگر این برج‌ها برای رصدهای نجومی بوده است. دراین زمان بوده است که اخترشناسان با مطالعه‌ی ماه و رصدهای نجومی آغاز ماه رمضان را تشخیص می‌دادند. مجموعه برج‌های برزن تشکیل شده از دو برج، یک مسجد و یک اتاق پذیرایی از بازدید کنندگان می‌باشند. بازدید‌کنندگان می‌توانند برای بازدید از برج پلکان برج‌ها را بالا رفته و به انتهای آن برسند.گفته می‌شود دیوارهای ساخته شده‌ی برج به قدری ضخیم هستند که مانع ازورود گرما به داخل برج‌ها می‌شوند و داخل محوطه بسیار خنک می‌باشد.

 برج‌های برزن

جاهای دیدنی تفریحی قطر


اگر در کشور قطر قصد گشت و گذار شهری و بازدید از بهترین جاهای دیدنی در قطر رادارید و مایلید در یک تور یک روزه از جاهای توریستی و تفریحی قطر دیدن کنید؛ در اینجا چند مورد از بهترین جاهای دیدنی قطر را به شما معرفی می‌کنیم تا تجربه‌ی یک سفر بهه یاد ماندنی در این کشور اعجاب انگیز را داشته باشید.

مروارید قطر


یکی از بهترین مکان های دیدنی قطر، جزیره‌ی لوکس و بسیار شگفت انگیز ساخته دست بشر، مروارید قطر می‌باشد. این مجموعه بیش از 4 کیلومتر مربع امتداد دارد. بهترین کافه ها ولوکس ترین مغازه ها در این مکان مجلل یافت می شود. مروارید قطر همچنین اولین منطقه در قطراست که اتباع خارجی می‌توانند به راحتی در آن سرمایه گذاری کنند و دارایی‌های خاص خود را داشته باشند. از انواع برندهای معتبری که در مرکز خریدهای مروارید قطر یافت می‌شود، می‌توان به Versace و Aigner اشاره کرد. وجود آب‌نماهای زیبا ولوکس‌ترین هتل‌ها و مراکز خرید مروارید قطر را به یکی از قطب های مهم گردشگری قطر تبدیل کرده است.



بیشتر بخوانید: شهربازی های قطر؛ تفریحاتی که هرگز از خاطرتان نمی‌رود



مروارید قطر

استادیوم لوسیل


استادیوم لوسیل قطر ساخته دست بشر بامعماری خارق العاده بزرگترین استادیوم قطر و محل اصلی بازیهای جام جهانی 2022 قطر می‌باشد. استادیوم 80000 نفری لوسیل واقع در 15 کیلومتری شمال دوحه می باشد. جاذبه اصلی که برای گردشگران دارد استفاده از معماری بسیار زیبا در طراحی این سازه بزرگ است. استفاده از نقش ها و آثار هنری جذاب در هر گوشه از این سازه زیبایی و جذابیت آن را چندین برابر کرده است. شما میتوانید با تور جام جهانی قاصدک 24 به این کشور زیبا سفر کرده و هم از تماشای بازی‌های جام جهانی از نزدیک لذت ببرید.


استادیوم لوسیل


بهترین جاهای دیدنی دوحه


دوحه ابتدا یک روستا بر پایه ماهیگیری و صید مروارید بود. در سال ۱۹۷۱، زمانی که قطر استقلال خود را از انگلیس به سرانجام رساند، دوحه به عنوان پایتخت این کشور اعلام شد. دوحه پرجمعیت ترین شهر قطر نیز شناخته می‌شود. شهر دوحه دارای  دیدنی های بسیار زیادی می‌باشد که هرساله گردشگران زیادی را بخود جلب می‌کند. اگر قصد سفر به کشور قطر را دارید در ادامه برخی از زیباترین دیدنی‌های دوحه را باهم خواهیم دید.

صحرای دوحه


یکی از جاذبه های دیدنی قطر کویر گردی است. با تور یک روزه کویرگردی در قطر، تجربه‌های مختلف کویر را می‌توانید امتحان کنید و لذت برید. کویر گردی به شما این امکان را می‌دهد که هیجانات مختلفی از قبیل شتر سواری، تماشای طلوع خورشید در خشک ترین جای زمین و نوشیدن چای در یک کمپ بیابانی را امتحان کنید.همچنین می توانید با تورهای یک روزه مختلف سافاری، روی شن‌های گرم کویر سرعت را با چاشنی هیجان همزمان تجربه کنید. برای تجربه این کویرگردی مهیج رانندگانی با ماشین های شاسی بلند که تجربه کافی در رانندگی روی تلماسه های کویر دارند، شمارا به این سفرهیجان انگیز در کویر دعوت می‌کنند.هر کدام از این تورهای گردشگری  در کویر خدمات گردشگری متنوعی را ارائه می‌دهند. شتر سواری، سندباد سواری در تپه‌های شنی عظیم، توقف در بیابان برای میل یک وعده غذا ازخدمات تورهای سافاری است. مثلا شما می‌توانید سوار سافاری شوید و درنهایت پس از طی کردن مسیری هیجان انگیز در کویر و خوردن یک وعده غذای بیابانی در دریای باشکوه داخلی که قطر و عربستان را از هم جدا می‌کند توقف کرده و عکاسی کنید. تور شبانه سافاری هم وجوددارد که شما را به شتر سواری برده و می توانید از آرامش و فضای دنج شبانه در کویر نهایت استفاده را ببرید. 


صحرای دوحه


سیتی سنتر دوحه


سیتی سنتر دوحه یکی از بهترین مراکز خرید قطر می‌باشد. در صورتیکه می‌خواهید خرید مقرون به صرفه ای داشته باشید و قیمتهای مناسب برای شما در اولویت بالایی هستند به شما پیشنهاد می‌کنیم که از این مرکز خرید دیدن کنید. از هتل‌های اطراف این مرکز خرید میتوان به هتل لوکس دوحه، هتل شانگری لا، هتل روتانا و هتل مروب اشاره کرد. بازدیدکنندگانی که به این مرکز خرید می آیند، می‌توانند بهترین گزینه ها را بری خرید و صرف غذا پیدا کنند. علاوه بر آن تعدادی غرفه‌های مواد غذایی در این مرکز وجود دارد که غذاهای شگفت انگیزی را برای بازدیدکنندگان سرو می‌کند.


سیتی سنتر دوحه

بازار باستانی سوق واقف


اگرشما جزو افرادی هستید که از دیدن بازارهای سنتی و مکان‌های قدیمی تر احساس بهتری دارید به شما پیشنهاد می‌کنم از بازار سوق واقف قطر حتما دیدن کنید. بازار سوق واقف دوحه قدیمی ترین بازار سنتی قطر می باشد که در آن بسیاری از مغازه‌های سنتی قدیمی و ساختمان‌های باستانی قطری است.  مسافران می‌توانند با گردش در آن هم با فرهنگ دیرینه این کشور آشنا شوند و از صنایع دستی قطری، ادویه های محلی، لباس های متنوع و جواهرات آن به عنوان سوغات قطر خریداری نمایند. علاوه بر این‌ها رستوران‌های بسیار خوبی هم در اطراف این بازار وجود دارند. جالب است بدانید که قسمتی از بازار سوق واقف در سال 2003 در یک آتش سوزی دچار حریق شد و قسمت‌هایی از آن در آتش سوخت. ولی پس از مدتی کار مرمت و بازسازی آن انجام شد تا در نهایت درحال حاضر معماری آن تلفیقی از یک شکل سنتی و مدرن را به خود گرفته است.


بازار سوق واقف


فستیوال سیتی دوحه


یکی از مکان‌هایی که حتما باید در سفر به قطر از آن دیدن نمایید فستیوال سیتی دوحه است. فستیوال سیتی دوحه بزرگترین مرکز خرید قطر محسوب می‌شود و صدها فروشگاه را در خود جای داده است. این مرکز بزرگ، علاوه برخرید، سرگرمی‌های زیادی هم برای توریست‌ها و گردشگران ارائه می‌دهد. علاوه بر سینمای چندبعدی و پارک بازی برا کودکان، یک سرسره برفی سرپوشیده و کوه برفی در داخل مرکز خرید وجود دارد که گردشگران می‌توانند برای نجات از گرمای بیرون به آنجا پناه ببرند. از دیگر امکانات آن هم می‌توان به داشتن پارکینگ و وجود بیش از صد رستوران در این مرکز خرید بزرگ اشاره کرد. همچنین بسیاری از برندهای مهم بین المللی را نیز در خود جای داده است.


فستیوال سیتی دوحه


بهترین جاهای دیدنی قطر در شب

اگر همیشه دوست داشتید که یک شب را در صحرا باشید و در حالیکه از آرامش شب و تماشای ستارگان لذت می‌برید، کنار آتش نشسته و موسیقی مورد علاقه خود را گوش دهید، مکان‌های دیدنی قطر که در ادامه معرفی می‌کنیم مناسب شما است. می‌توانید به آنجا رفته و شبی خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

اردوگاه بادیه نشینان


اردوگاه بادیه نشینان در صحرای قطر برای شما این امکان را فراهم می کند. شما می‌توانید با یکی از تورهای شبانه سافاری به یکی از بهترین جاذبه‌های توریستی قطر بروید، شب را در صحرا بگذرانید، غذاهای سنتی قطر را تجربه کنید ودر کنار آتش از شنیدن موسیقی محلی گوش نواز لذت ببرید. اردوگاه بادیه نشینان که اغلب در نزدیکی دریای جزیره ای مناطق دریایی برپا می‌شوند، با اجرای موسیقی‌های  شبانه و اجرای رقص و آواز که سرزندگی فرهنگ عرب را نشان می‌دهد از توریست ها میزبانی می‌کند.
 

اردوگاه بادیه نشینان


تجربه شب‌های کویر در شهر مسعید

شهر مسعید که در 64 کیلومتری جنوب دوحه قرار دارد، شهری در قطر است که تفریحات شبانه زیادی برای توریست‌ها  دارد. همچنین می‌توانید یک وعده شام ایده ال را به همراه خانواده و دوستان در صحرا نوش جان کنید و تجربه ای متفاوت و بی نظیر از صرف یک وعده شام وسط بیابان داشته باشید. برای زوج هایی که حاضرند یک شب متفاوت و رویایی را در سفر به کویر تجربه کنند این یک پیشنهاد عالی است. ماجراجویی در بیابان، و تجربه برخی از بهترین ولذیذ ترین غذاهای عربی زیر ستاره های شب در وسط بیابان میتواند یک شب خاطره انگیز را برای شما رقم بزند.


شب‌های کویر در شب مسعید

 
جمع بندی

قطر یکی از زیباترین کشورهای خاورمیانه است که همه ساله گردشگران بسیار زیادی  از سراسر جهان برای بازدید از مکان‌های دیدنی و تفریحی قطر به این کشور سفر می‌کنند. ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی برخی از بهترین جاهای دیدنی قطر بپردازیم و شمارا با بهترین مکان‌های دیدنی دوحه و بهترین تفریح‌های شبانه قطر آشنا کنیم. اگرقصد سفر به این کشور شگفت انگیز را دارید می‌توانید از خدمات شرکت هواپیمایی قطر (Qatar Airways) نیز استفاده کنید.