حقایق جالب و دانستنی‌های کره جنوبی

ببر آسیا نامی است که بسیاری بر این کشور نهاده‌اند؛ کشوری در شرق آسیا با شگفتی‌های بی‌شمار: کره جنوبی. سرزمینی که گذشته و حال را به یکدیگر پیوند زده و قصرها و کاخ‌های سنتی‌اش در کنار آسمان خراش‌ها و برج‌های مدرن به خودنمایی مشغولند. قاصدک 24 این بار حقایق جالبی در مورد کره جنوبی را برای شما آشکار می‌کند.

حقایق جالب در مورد کره جنوبی



حقایق جالب در مورد کره جنوبی


  • یکی از دانستنی های جالب درباره کره جنوبی این است که نام این کشور از کلمه گوریو گرفته شده که در حقیقت نامی است که به سلسله‌ای داده شده که توسط ژنرال وانگ جئون در سال 918 پس از میلاد تأسیس شده است. گوریو به معنای عالی و شفاف است. برخی برداشت‌های شاعرانه از نام کره جنوبی نیز معنای سرزمین کوه‌های بلند و رودهای درخشان و نیز سرزمین رودهای آرام را به آن داده‌اند.
  • بیشتر رستوران‌ها از جمله مک دونالد غذا را مستقیما به خانه‌های افراد در کره جنوبی می‌فرستند.
  • تنها 3.2 درصد کره‌ای‌ها اضافه وزن دارند که در واقع پس از ژاپن با کمترین میزان اضافه وزن در دنیا قرار می‌گیرند.
  • مردان کره جنوبی علاقه خاصی به آرایش دارند و سالانه نزدیک به 900 میلیون دلار خرج لوازم آرایشی می‌کنند. نزدیک به 20 درصد جمعیت مردان کره‌ای به طور مرتب از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند.
  • اگر نام یک کره‌ای با جوهر قرمز نوشته شود، نشان دهنده این است که فرد یا قرار است بمیرد یا اینکه از دنیا رفته است!
  • حقایق جالب از کره جنوبی این است که در این کشور قانونی به نام خلق دوباره جرم وجود دارد. بر اساس این قانون مظنونان جرایمی چون قتل و تجاوز توسط پلیس و در دستبند به صحنه جرم هدایت شده و از آن‌ها خواسته می‌شود تا در ملأ عام صحنه جرم را بازسازی کنند. برای اینکه این عمل هر چه بیشتر تحقیر کننده باشد، از رسانه‌ها برای گرفتن عکس و انتشار جزییات دعوت به عمل می‌آید.
  • کره‌ای‌ها معتقدند که روشن گذاشتن یک فن برقی تا نیمه شب منجر به مرگ فردی خواهد شد که به صورت مستقیم زیر آن خوابیده است.
  • در «ججو» (Jeju Island) ؛ بزرگ‌ترین جزیره کره جنوبی؛ مجسمه‌های سنگی غول پیکری در امتداد ساحل قرار گرفته‌اند که به نام پدربزرگ پیر شناخته می‌شوند. زنان تازه ازدواج کرده معتقدند که دست زدن به بینی پهن و دراز این مجسمه‌ها باروری آن‌ها را بیشتر خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: اگر به قطب جنوب سفر می کنید، این قوانین را رعایت کنید



                حقایق جالب از کره جنوبی



                دانستنی های جالب درباره کره جنوبی


                • همانگونه که در برخی فرهنگ‌ها 13 عدد نحسی تلقی می‌شود، برای کره‌ای‌ها نیز 4 عدد بداقبالی است و با مرگ پیوند مستقیم دارد. به نظر می‌رسد این باور از سرزمین چین وارد کره شده باشد.
                • کره جنوبی بزرگ‌ترین بازار جراحی پلاستیک به ازای هر فرد در جهان است. تخمین زده می‌شود که بین یک پنجم و یک سوم زنان در سئول حداقل یک بار زیر تیغ جراحان پلاستیک رفته‌اند. همچنین جراحی پلک چشم یکی از شایع‌ترین جراحی‌های پلاستیک در این کشور است. به طوری که بیشتر جوانان ثروتمند کره جنوبی تا 16 سالگی حداقل یک بار این عمل را انجام داده‌اند. دلیل این کار هم این است که دوست دارند هر چه بیشتر شبیه غربی‌ها به نظر برسند.
                • ساکنان کره جنوبی هم مانند ساکنان توکیو کمترین ساعات خواب را در میان شهرهای مهم جهان دارند؛ کمتر از 6 ساعت در شبانه روز.
                • یکی از دانستنی های کره جنوبی این است که این کشور با سرعت دانلود 33.5 مگابایت در ثانیه سریع‌ترین خدمات وایرلس (اینترنت پرسرعت) را در دنیا دارد که سه برابر سرعت دانلود در هنگ کنگ می‌باشد. علاوه بر این متوسط سرعت آپلود در این کشور 17 مگابایت در ثانیه است و 100 درصد کره‌ای‌ها به اینترنت با پهنای باند بالا دسترسی دارند.
                • در سال 2012 یک زندان در شهر پوهانگ کره جنوبی نخستین زندانی شد که نگهبانان آن روبات‌ها بودند. کره جنوبی همچنین از روبات‌ها برای محافظت از منطقه غیر نظامی بین دو کره استفاده می‌کند.
                • از دیگر حقایق جالب کره جنوبی این است که کره‌ای‌ها عاشق خرید کردن هستند و این کشور بزرگ‌ترین مجتمع‌های تجاری دنیا را در خود جای داده است. فروشگاه‌های کره جنوبی حتی تا ساعت چهار صبح هم باز می‌باشند، در حالی که بیشتر رستوران‌ها، بارها و کافه‌ها تنها تا ساعت 11 شب باز هستند.

                مراکز خرید کره جنوبی


                • غذای محلی کره‌ای‌ها کیمچی است که ترکیبی از سبزیجات و ادویه جاتی است که برای ماه‌ها در زیر زمین به عمل آمده‌اند. این غذا تقریبا با هر غذای دیگری قابل سرو است. به نظر می‌رسد که اولین نسخه موجود از تهیه این غذا به سال 1250 بعد از میلاد برمی‌گردد و بیش از 170 نوع از این غذا وجود دارد.
                • از حقایق جالب در مورد کره جنوبی این است که گوشت سگ یکی از غذاهایی است که تقریبا در بیشتر رستوران‌ها و غرفه‌های خیابانی این کشور سرو می‌شود. گوشت سگ برای قرن‌ها در کره یکی از غذاهای محبوب بوده، اما یکی از بحث برانگیزترین غذاها در میان سایر ملل آسیایی به شمار می‌رود.


                دیگر حقایق درباره کره جنوبی


                • در خصوص حقایقی در مورد کره جنوبی باید بدانید که آژانس اطلاعات ملی کره جنوبی تخمین می‌زند که 14 درصد افراد بین 9 تا 14 سال در این کشور به اینترنت اعتیاد دارند. از همین رو این کشور در سال 2011 قانونی به نام خاموشی را به تصویب رساند که به موجب آن افراد زیر 16 سال از مراجعه به سایت‌های بازی آنلاین منع می‌شوند. هر چند که این قانون مورد بی توجهی بسیاری از افراد قرار می‌گیرد.

                در مورد کره جنوبی


                • کره‌ای‌ها که در تصویب قوانین در خصوص اینترنت در دنیا پرچمدار هستند در سال 1999 قانونی را به تصویب رساندند که تمام خریدها و فعالیت‌های بانکی آنلاین را موظف می‌کرد تا از اینترنت اکسپلورر استفاده کنند؛ قانونی که همچنان در این کشور پابرجاست.
                • کره‌ای‌ها یکی از یکدست‌ترین مردم جهان به شمار می‌روند و به گروه نژادی مغول از جمله چینی تعلق دارند که تقریبا 70 درصد جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. کره‌ای‌ها بیشترین شباهت را با چینی‌ها، مغول‌ها و ژاپنی‌ها دارند.
                • کره‌ای‌ها در مورد تأسیس کشور خود دو داستان متفاوت دارند. داستان اول معتقد است که یک چهره خداگونه به نام دانگون یا تانگون در سال 2333 پیش از میلاد حکومتی باستانی را در کره شمالی بنیان نهاد. روایت دیگر که در متون چینی نیز به آن پرداخته شده، معتقد است که رئیس یک قبیله مانچو به نام کیجا بعد از سقوط سلسله چینی شانگ در سال 1100 پیش از میلاد، گروهی از پیروان خود را راهی جوسئون (Joseon) کرد.
                • در سه هفته اول تولد نوزاد رشته‌ای از فلفل سبز یا سوزن درخت کاج بر در اتاق کودک آویزان می‌شود تا ارواح خبیث را از او دور کرده و به افراد برای وارد شدن به اتاق هشدار دهد.


                      برای مطالعه مطالب بیشتر در این زمینه مانند «حقایق جالب در مورد نروژ» می‌توانید سری به وبلاگ قاصدک 24 بزنید و با مقاله‌های جذاب گردشگری آشنا شوید.