مقابله با آب به آب شدن در سفر

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که با تغییر شرایط جغرافیایی و آب و هوا در سفر دچار مشکل شده باشید. مشکلاتی که گاه خود پس از مدت زمان کوتاهی از بین می‌روند و در مواقعی نیز تا آخرین روز سفر و حتی پس از بازگشت به خانه هم گریبان شما را می‌گیرند. بدیهی است که با وجود مشکلاتی در سلامتی خود نمی‌توانید سفری لذتبخش را تجربه کنید اما بد نیست بدانید راهکارهایی وجود دارند که با عمل به آن‌ها، هم می‌توانید از آب به آب شدن در سفر پیشگیری کنید و هم مشکلات ایجاد شده در سلامت خود را درمان نمایید. برای آشنایی با این راهکارها تنها کافی است با قاصدک 24 در ادامه مطلب همراه باشید.

آب به آب شدن در سفر

چرا در سفر آب به آب می‌شویم؟


پیش از بررسی راه‌های درمان آب به آب شدن در سفر، بد نیست بدانیم که اصولاً اصطلاح آب به آب شدن به چه معنا است و چرا در سفر آب به آب می‌شویم؟ به طور معمول وقتی می‌گویند که کسی آب به آب شده است یعنی اینکه این فرد به دلیل سفر کردن و تغییر شرایط آب و هوایی دچار مشکلات گوارشی شده و به عبارت دیگر بیمار شده است.

جلوگیری از آب به آب شدن در سفر


سفر کردن موجب می‌شود که شرایط نرمال زندگی افراد به هم بریزد. گاهی این تغییر شرایط منجر به بی توجهی فرد به خورد و خوراک و خواب خود می‌شود که سلامت مسافر را به خطر انداخته و او را دچار بیماری می‌کند. به همین دلیل است که در بسیاری از سفرها به ویژه مسافرت هایی که با خرید یک بلیط هواپیما خارجی آغاز می‌شود، فرد بیمار شده و یا به اصلاح آب به آب می‌شود. اما چه راهکارهایی برای جلوگیری از آب به آب شدن وجود دارد و برای اینکه در سفر بیمار نشویم باید چه کار کنیم؟ برای یافتن پاسخ با ما در ادامه مطلب همراه باشید.


در انتخاب مقصد هوشمندانه عمل کنید


پیش از اینکه برای سفر خود یک بلیط قطار یا هواپیما بخرید به فصل سفر و ویژگی های جغرافیایی مقصد خود توجه کنید. جالب است بدانید این موضوع به اندازه‌ای دارای اهمیت است که حتی در متون طب سنتی نیز به آن اشاره شده است. بر اساس این متون مسافران بهتر است در فصول گرم‌تر سال مقاصدی با آب و هوای معتدل را برای سفر انتخاب کنند. چرا که سفر به مناطق سردسیر قطعاً موجب می‌شود زودتر بیمار شده یا به اصطلاح آب به آب شوند.

انتخاب مقصد

برای درمان آب به آب شدن در مسافرت از غذاهای سالم استفاده کنید


برای جلوگیری از آب به آب شدن در مسافرت به زمان خورد و خوراک خود توجه کنید و تا حد ممکن از غذاهای سالم تغذیه کنید. مصرف بیش از اندازه غذاهای سرخ شده یا فست فود در طول سفر و همچنین صرف غذا در ساعات نامناسب موجب می‌شود تا بدن شما به کوچک‌ترین مشکل موجود واکنش نشان داده و بیمار شود. مصرف بیش از اندازه غذاهای دیر هضم نظیر گوشت قرمز نیز ممکن است مشکلات گوارشی زیادی را برای شما ایجاد کرده و باعث شود در طول مدت زمان سفر خود مدام با معده درد دست و پنجه نرم کنید.

انتخاب غذای سالم در سفر


فراموش نکنید که میوه‌ها و سبزیجات از جمله غذاهای سالمی هستند که می‌توانید در طول سفر از آن‌ها در رژیم غذایی خود بهره بگیرید. البته با این شرط که آن‌ها را در رستوران‌های نامعتبر و غیر بهداشتی میل نکنید و سعی کنید خود آن‌ها را تهیه کرده و شستشو دهید. به یاد داشته باشید که اگر بتوانید این مواد را به صورت نیم پز یا بخار پز شده استفاده نمایید نیز کمتر با مشکلات گوارشی گریبان‌گیر خواهید شد.

به سلامت آب مصرفی خود توجه کنید


جالب است بدانید قدیمی ترها بر این باور بودند که اگر مقداری از آب شهر مبدا را با خود به مقصد ببرند و آن را با آب موجود در آنجا مخلوط کرده و میل نمایند، هرگز در سفر آب به آب نمی‌شوند. این عمل جدا از اینکه اصولاً درست است یا غلط، امروزه دیگر کاربردی در زندگی روزمره مسافران ندارد. حال دیگر با وفور آب‌های معدنی بسته‌بندی شده در همه جای جهان نمی‌توان از کسی انتظار داشت که برای انجام یک سفر چند روزه با تور مسافرتی، چند بطری آب را از مبدا تا مقصد با خود حمل نماید تا برای جلوگیری از بیماری از آبی که به آن عادت کرده است، بنوشد. اما با همه این‌ها می‌توان از مسافران درخواست کرد تا نسبت به سلامت آب مصرفی خود بی توجه نباشند و حتماً از آب‌های بسته‌بندی شده در سفر استفاده نمایند. البته آب‌های آشامیدنی لوله کشی شده یا آب رودخانه‌ها و نهرها نیز به شرطی که به طور مناسب جمع آوری شده و جوشانده شوند، می‌توانند در مواقع لزوم به عنوان آب سالم مصرف شوند.

سلامت آب مصرفی


به موقع و به اندازه کافی بخوابید


فراموش نکنید تنها به این دلیل که یک بلیط اتوبوس، قطار یا هواپیما را خریداری کرده و سفری چند روزه را برنامه ریزی کرده‌اید مجاز به برهم زدن زمان خواب خود نیستید. بنابراین برای اینکه دچار آب به آب شدن در سفر نشوید و در طول مدت زمانی که در سفر هستید با بیماری دست و پنجه نرم نکنید، حتماً به موقع و به اندازه بخوابید. برای این کار تنها کافی است در مدت زمانی که در سفر هستید زمان معمول خواب خود را در نظر داشته باشید و سعی کنید در طول شبانه روز حتماً 7 ساعت بخوابید.

جعبه کمک های اولیه را فراموش نکنید


یک جعبه کوچک متشکل از داروهای عمومی و مورد نیاز را تهیه کنید. پماد گزیدگی حشرات، کرم های ضد آفتاب و پمادهای سوختگی که می‌توانند مانع از به خطر افتادن سلامتی شما در طول سفر شود را نیز در این جعبه جای دهید. فراموش نکنید دم کرده یا دم نوش برخی از گیاهان نظیر خرفه و کاسنی نیز به افزایش مقاومت بدن شما کمک می‌کنند، بنابراین می‌توانید حجم کمی از این گیاهان را نیز در جعبه کمک‌های اولیه خود قرار دهید تا در مواقع لزوم از آن‌ها استفاده نمایید.

درمان آب به آب شدن در سفر

در نهایت می‌توانید با رعایت تمامی نکات گفته شده برای حفظ سلامتی خود، در هر ساعت از شبانه روز به وب سایت قاصدک 24 مراجعه کرده و بلیط سفر دلخواه خود را از میان بلیط‌های هواپیما، قطار یا اتوبوس موجود خریداری نمایید. به یاد داشته باشید که شما در قاصدک 24 می‌توانید به راحتی سفرهای خارجی خود را بیمه کرده و اتاق مورد نظر خود را در هر هتل دلخواه، در سراسر ایران رزرو نمایید. همچنین با دانلود و نصب نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 قادر خواهید بود در کمترین زمان ممکن به تمامی این خدمات در تلفن همراه خود دست یابید.