جذاب ترین شغل هایی که نیاز به سفر دارند!

بسیاری از ما نمی‌توانیم به جهت محدودیت‌های زندگی شخصی و کاری، در هر زمانی که مایل هستیم، سفر کنیم. چرا که یا کارفرمایی داریم که باید برای گرفتن مرخصی به جهت سفر، با او هماهنگ کنیم و یا خود، کارفرما هستیم و درگیری‌های حرفه‌ای مانع از این می‌شود که به اندازه کافی وقت آزاد داشته باشیم. اما اگر یکی از مشاغل مرتبط با سفر در زیر را به عنوان حرفه خود انتخاب کرده باشیم یا تصمیم بگیریم که در یکی از مشاغل زیر فعالیت کنیم، زندگی کاملاً متفاوتی را تجربه خواهیم کرد. حتما می‌پرسید چطور؟ پاسخ روشن است چون لیست زیر، فهرستی از شغل های پر سفر است که برای کار کردن در آن‌ها تقریباً باید هر روز به دنبال راهی برای سفر کردن باشید. برای آشنایی بیشتر با این مشاغل قاصدک 24  را در ادامه همراهی کنید.

خلبان از مشاغل همیشه در سفر!


بدیهی است که اگر خلبان یا کمک خلبان یک پرواز باشید بسته به اینکه در چه ایرلاینی فعالیت کرده و قادر به هدایت چه هواپیماهایی هستید، می‌توانید به اغلب شهرهای داخلی یا خارجی سفر کنید. اما نکته جالب توجه اینجا است که شما برای این کار نیازی به تهیه بلیط هواپیما ندارید! شما خلبان یک هواپیما هستید و تنها کافی است یک چمدان کوچک را به همراه خود ببرید تا بتوانید در فاصله بین پرواز رفت و برگشت خود، کمی استراحت کرده و حتی گشت و گذاری هم در شهر مقصد بزنید. البته بد نیست بدانید که خلبان و کمک خلبان یک پرواز شدن کار چندان ساده‌ای هم نیست و برای کسب این منصب شغلی، باید سال‌ها تلاش کرده و دوره‌های حرفه‌ای بسیاری را سپری کنید.

مهماندار هواپیما از مشاغل پر سفر


اگر تصور می‌کنید از پس هدایت سکان یک هواپیما و حفظ جان صدها مسافران بر نمی‌آیید، بد نیست در مورد مهمانداری هواپیما نیز فکر کنید. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که دوره‌های مهمانداری را اغلب باید از سنین جوانی شروع کنید و برای این کار می‌بایست حتماً استانداردهایی نیز داشته باشید. به طور مثال به عنوان یک مهماندار باید قد، وزن و رنج سنی مشخصی داشته باشید و از نظر روحی قادر به مدیریت شرایط بحرانی باشید. در حقیقت باید بدانید که مهمانداری هواپیما یکی از بهترین شغل هایی که سفر دارند است و هر چند در ظاهر ساده به نظر می‌رسد اما با چالش‌های متعددی همراه می‌باشد.

مهماندار هواپیما



راننده ترانزیت


راننده‌های ترانزیت نقش بسیار مهمی را در حمل و نقل‌های جاده‌ای ایفا می‌کنند و یکی از مشاغل مربوط به سفر شناخته می‌شوند. این افراد هر چند که همواره در سفرند اما تنها مسیر پیش رویشان، مسیر جاده است و به جهت اینکه خود، باید اتومبیلشان را در این مسیر هدایت کنند شاید لذت چندانی از سفر نبرند. با این حال نمی‌توان منکر این شد که این افراد و به ویژه رانندگانی که در مسیرهای بین المللی تردد می‌کنند یکی از پر سفرترین شغل ها را دارند و می‌توانند در زمانی کوتاه از بسیاری از کشورهای دنیا بازدید کنند.


بیشتر بخوانید: چگونه خود را برای یک سفر خارجی آماده کنیم؟


هنرمند خیابانی از مشاغل مرتبط با سفر


اجراهای خیابانی هر چند که هنوز آنطور که باید، در ایران جا نیافتاده است اما فعالیت در این شغل نیز مستلزم سفرهای بسیاری است. بنابراین اگر شما یک تئاتر خیابانی را اجرا یا رهبری می‌کنید، به عنوان یک خواننده یا موزیسین خیابانی فعال هستید یا حتی دستی در بوم و قلم دارید، می‌توانید برای جلب مخاطبان جدید هر از چند گاهی به شهرهای مختلف ایران و جهان سفر کنید و بسته به میزان درآمد خود، انواع سفر هوایی یا زمینی را با خرید یک بلیط قطار یا هواپیما تجربه نمایید.

هنرمند خیابانی

مترجم یکی از شغل هایی که سفر دارند


هر چند که امروزه اپلیکیشن‌های ترجمه متعددی به بازار عرضه شده‌اند اما همچنان نمی‌توان منکر اثر قدرت تکلم و بیان یک مترجم حرفه‌ای بر روی مخاطب خود شد. فردی که با شناخت یک زبان، متوجه احساسات و لحن گفتار مخاطب خود می‌شود طبیعتاً بهتر از یک نرم افزار می‌تواند مخاطبش را برای انجام کاری متقاعد کرده یا نظر او را از انجام آن کار برگرداند. بنابراین اگر شما مترجم یک تیم ورزشی، تجاری و حتی سیاسی باشید نیز روزهای فراوانی را در مسافرت سپری خواهید کرد و البته که هزینه‌ای هم برای خرید بلیط سفر نمی‌پردازید؛ چرا که پرداخت این هزینه‌ها اغلب بر عهده تیم سرپرست شماست!


بیشتر بخوانید: با این 7 نکته مهم و حیاتی سفر کاری بهتری خواهید داشت!




راهنمای گردشگری، بهترین شغل پر سفر


اگر به عنوان یک راهنمای گردشگری فعال هستید باید علاوه بر اینکه به زبان انگلیسی مسلط هستید، شناخت خوب و دقیقی نیز از پیشینه تاریخی و فرهنگی اماکن گردشگری داشته باشید. چرا که اگر دامنه اطلاعات وسیعی داشته باشید به راحتی می‌توانید در دفاتر مسافرتی مشغول به کار شده و با تور به شهرهای مختلف ایران و جهان به سفر کاری بروید.

راهنمای گردشگری


سفرنامه نویس


اگر نویسنده خوبی هستید حتماً این نکته را می‌دانید که نمی‌توانید با نشستن در خانه و فکر کردن به چیزی، آن را به بهترین نحو ممکن توصیف نمایید. این نکته به ویژه اگر قرار باشد مطلبی را تحت عنوان یک سفرنامه بنویسید بیش از پیش نمود پیدا می‌کند. بنابراین برای نوشتن یک سفرنامه کامل و جامع بهتر است به نقطه مورد نظر خود سفر کرده و پس از اتمام سفر، آن را با جزئیاتی که از نزدیک در مسافرت با آن‌ها در تماس بوده اید، توصیف نمایید.

مربی اسکی


به عنوان یک ورزشکار یا مربی فعال در زمینه اسکی، بدیهی است که در یک نقطه جغرافیایی خاص و در هر فصل سال، به برف و یخ دسترسی ندارید. بنابراین برای اینکه بتوانید همواره آمادگی بدنی خود را حفظ نمایید بهتر است که به طور مداوم تمرین کرده و کوه‌های پر برف را در اقصی نقاط جهان بیابید. البته فراموش نکنید که برای این کار بهتر است ضمن تهیه بیمه مسافرتی از بیمه حوادث ورزشی نیز برخوردار باشید تا در صورت بروز اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی بتوانید هزینه‌های پزشکی احتمالی را جبران نمایید.

مربی اسکی

استعدادیاب ورزشی از مشاغل مربوط به سفر


اگر سال‌ها در زمینه‌های ورزشی فعالیت کرده‌اید و حال می‌خواهید تا تجربیات خود را به دیگران انتقال دهید، می‌توانید به عنوان یک استعدادیاب ورزشی سفر کنید. فراموش نکنید برای اینکه بهترین و مستعدترین ورزشکاران را بیابید باید حتماً از نقاط محروم نیز دیدن کنید و برای این کار می‌توانید از بلیط اتوبوس استفاده نمایید.

ملوان کشتی


اگر شناگر خوبی هستید و از امواج خروشان نمی‌ترسید، اگر دریا زده نمی‌شوید و تحمل دوری از خانواده را دارید، اگر عاشق دریا هستید و دوست دارید نوع متفاوتی از سفر را تجربه کنید می‌توانید به عنوان یک ملوان کشتی مشغول به این کار شوید. البته بدیهی است تمام آنچه که گفتیم تنها، پیش نیازهای این شغل پر چالش هستند و برای اینکه بتوانید به عنوان یک خدمه در کشتی مشغول به کار شوید باید دوره‌های متعددی را سپری کنید.

ملوان کشتی


در نهایت یادآور می‌شویم که برای خرید انواع بلیط سفر اعم از بلیط هواپیما داخلی و خارجی، بلیط قطار و بلیط اتوبوس تنها کافی است تا سری به وب سایت قاصدک 24 بزنید. در قاصدک 24 علاوه بر خرید انواع بلیط سفر، همچنین می‌توانید سفر خود را بیمه کرده و هتل مورد نظر خود در سراسر کشور را نیز با بیشترین تخفیف ممکن رزرو نمایید.