بهترین زمان سفر به ارمنستان چه فصلی است؟

از آنجایی که ارمنستان کشوری 4 فصل و یکی از محبوب‌ترین مناطق توریستی خارجی برای ایرانیان شناخته می‌شود؛ تعجبی ندارد که هرساله و در تمامی ایام مسافران خود را داشته باشد. بی‌تردید در هر زمان که به این کشور قدم بگذارید از دیدنی‌ها و جشنواره‌های ویژه‌ی آن شگفت‌زده خواهید شد. با این وجود ممکن است بپرسید پس بهترین زمان سفر به ارمنستان چه فصلی است؟ پاییز ارمنستان با مناظر خیره‌کننده یا سفر در بهار با شکوفه‌های رنگارنگ؟ برای دریافت پاسخ این پرسش‌ها و آشنایی با ارزان ترین زمان سفر به ارمنستان با قاصدک24 در ادامه‌ی مطلب همراه شوید.

بهترین زمان سفر به ارمنستان

بهار، بهترین زمان سفر به ارمنستان


بهار پادشاه فصل‌ها و بهترین زمان برای مسافرت در دل طبیعت و آشنایی با جاذبه‌های گردشگری جدید است. حال بیاید به سراغ ارمنستان، سرزمین کلیساهای معروف با معماری منحصربه‌فرد آن برویم. همانطور که گفتیم این کشور 4 فصل در تمامی ایام سال توریست‌های زیادی را میزبانی می‌کند اما به راستی بهترین زمان سفر با تور ارمنستان چه موقعی است؟ درست است بهار! سفر به ارمنستان در بهار سرتاسر از شگفتی و زیبایی خواهد بود و زمانی که به آن قدم بگذارید عطر خوش گل‌ها و شکوفه‌های آن را احساس خواهید کرد. پس اگر قصد دارید در این سفر عکس‌های منحصربه‌فرد بگیرید و در میان دشت گل‌های آرارات به گردش بپردازید؛ بهار ارمنستان را از دست ندهید. البته این موارد تنها دلیل ما برای انتخاب این فصل نیستند؛ بلکه برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال های معروف ارمنستان در این ایام سبب می‌شوند تا بار دیگر بهار، بهترین فصل سفر به ارمنستان باشد!

بهترین فصل سفر به ارمنستان

فستیوال های ارمنستان در بهار


حال که می‌دانید بهترین زمان مسافرت به ارمنستان چه فصلی است؛ نوبت به آشنایی با جشنواره‌های جذاب آن در بهار می‌رسد. در حقیقت بهترین و معروف ترین فستیوال های ارمنستان 2 جشن اعتدال بهاری و جشن زیبایی‌ها هستند. در جشن اعتدال بهاری بار دیگر خدای نور و خوبی‌ها بر خدای تاریکی پیروز می‌شود و اهمیت ویژه‌ای برای ارمنی‌ها دارد. در جشن زیبایی‌ها نیز که از 8 مارس تا 7 آوریل بوده؛ جشن بانوان و مادران ارمنی است و این فاصله‌ی زمانی یک ماهه را ماه بانوان می‌نامند. البته این موارد تنها فستیوال های ارمنستان نیستند و شما می‌توانید از جشنواره روز جهانی جاز نیز لذت ببرید. پس اگر قصد دارید در این فستیوال‌های شگفت‌انگیز شرکت کنید هرگز تور ایروان در فصل بهار را از دست ندهید.

فستیوال های ارمنستان در بهار

سفر به ارمنستان در تابستان برای تعطیلاتی شگفت‌انگیز!


اگر قصد دارید تعطیلات خاطره‌انگیزی را در تابستان تجربه کنید، حتما از ارمنستان در این ایام دیدن کنید. چرا که ارمنستان در تابستان فستیوال‌های زیادی را برگزار می‌کند و فرصت مناسبی است تا بتوانید لحظات بسیار دلچسب و فراموش‌نشدنی‌ای را تجربه کنید. البته از آب‌وهوای معتدل این کشور در تابستان نیز نمی‌توان گذشت. به همین علت اگر قصد دارید تنی به آب بزنید؛ موج سواری کنید؛ در سواحل آفتابی استراحت کنید و در جشنواره‌های هیجان‌انگیز شرکت کنید؛ سفر به ارمنستان در پاییز را فراموش نکنید!

فصل سفر به ارمنستان

جشنواره های تابستانه ارمنستان


همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، بهترین فصل سفر به ارمنستان برای شرکت در جشنواره ها تابستان است. فصلی که در آن شرایط آب‌وهوایی ارمنستان مطبوع و آفتابی بوده و زمان برای گشت‌وگذار در طبیعت عالی است! در زیر جذاب‌ترین جشنواره‌های تابستانه ارمنستان را مشاهده می‌کنید:

  • جشنواره عسل و توت ارمنستان (The Honey and Berry Festival)
  • فستیوال آب ارمنستان (وارداوار)
  • جشنواره شراب ارمنستان
  • جشنواره رنگ
  • فستیوال غذا در ایروان
  • جشنواره پنیر ارمنستان

فستیوال آب ارمنستان

سفر به ارمنستان در پاییز


سفر ایرانیان به ارمنستان در پاییز یکی دیگر از مسافرت‌های محبوب خارجی در کشور است که طرفداران زیادی دارد. در واقع جشن روز استقلال ارمنستان در این ایام برگزار می‌شود و این عید ملی هیجان زیادی برای ارمنی‌ها به ویژه توریستان دارد. البته باید بگوییم بازدید از برخی جاهای دیدنی ارمنستان مانند سواحل و دریاچه‌های آن به علت کاهش دما در پاییز توصیه نمی‌شود. در عوض می‌توانید از مناظر بسیار زیبای ارمنستان دیدن کنید که با برگ‌های زرد و نارنجی درختان مزین شده‌اند. در واقع همانقدر که بهار پادشار فصل‌ها شناخته می‌شود؛ بهار نیز زیبایی‌های زیادی برای عرضه دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن‌ها عکاسی کنید.
ناگفته نماند در این فصل میوه‌های پاییزی رنگارنگی در بازارها یافت می‌شود و برای علاقمندان به انگور بهترین فصل است. در زیر جاذبه‌های گردشگری ارمنستان را مشاهده می‌کنید که برای سفر به ارمنستان در پاییز بهترین انتخاب هستند:

  • دلیجان در ارمنستان به ویژه دریاچه پارز (Lake Parz)
  • کوهستان‌ها و ارتفاعات خیره‌کننده‌ی گوریس
  • رودخانه آغستف (aghstev river)
  • روستای آرنی ارمنستان با باغ‌های انگور

ارمنستان در پاییز

زمستان، بهترین  فصل سفر به ارمنستان!


شاید از مشاهده‌ی این عنوان تعجب کنید و بگویید ارمنستان در زمستان بسیار سرد بوده و نمی‌توان به خوبی از لحظات خود در سفر استفاده کنید. البته که این موضوع صحت دارد ولی اگر عاشق برف و مناظر سفید پارک‌ها باشید؛ زمستان را بهترین زمان سفر به ارمنستان انتخاب می‌کنید. در این فصل رویایی همه جا پوشیده از بلورهای برف است و باغ‌ها و طبیعت این کشور لباس سفید بر تن کرده‌اند. این زیبایی‌ها زمانی دوچندان می‌شوند که سفر به ارمنستان در کریسمس را برای خود انتخاب کنید و در این ایام پرتکاپو به ایروان بیایید. چرا که کلیساهای ایروان در این شب‌ها، جشن برکت انار و عید پاک برگزار می‌کنند و ارمنی‌ها اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل می‌شوند.
البته از تمام این موارد که بگذریم، از تفریحات زمستانه و اسکی روی برف و اسکوتر نمی‌توان ساده عبور کرد. مخصوصا اگر بدانید هزینه‌های تور ارمنستان در این فصل کاهش خواهد یافت که در بخش بعد به آن می‌پردازیم. البته فراموش نکنید این فصل یکی از بهترین زمان ها برای خرید در ارمنستان است؛ چرا که مراکز خرید این کشور حراج‌های زمستانه زیادی را برگزار می‌کنند و تخفیف‌های هیجان‌انگیزی را ارائه می‌دهند. پس اگر قصد دارید سفری ارزان با سوغاتی‌ها و یادگاری‌های تخفیف خورده داشته باشید حتما زمستان را برای سفر انتخاب کنید.

بهترین دیدنی های ارمنستان در زمستان را از دست ندهید:

  • شهر جرموک با فستیوال آدم برفی
  • میدان جمهوری ایروان با جشن سال نو
  • منطقه تفریحی اقامتی tsaghkadzor با چشم‌انداز برفی رویایی
  • دریاچه قو و ساختمان اپرا با تفریحات زمستانه و کنسرت

ارزانترین زمان سفر به ارمنستان


با توجه نظرات در مورد سفر به ارمنستان می‌توانیم بگوییم از آنجایی که تردد مسافران در فصل‌های پاییز و زمستان به علت کاهش دمای هوا کاهش می‌یابد؛ قیمت‌ها نیز پایین آمده و فرصت برای سفری ارزان مهیا می‌شود. پس اگر قصد دارید ارزانترین زمان سفر به ارمنستان را انتخاب کنید توصیه می‌کنیم از اواخر پاییز تا اواخر زمستان به این کشور توریستی بیایید. چرا که در اوایل پاییز همچنان هوا گرم بوده و با سرمای قابل توجهی رو‌به‌رو نمی‌شود. کمااینکه جشنواره‌های پاییزی ارمنستان نیز سبب افزایش تقاضا برای سفر شده و قیمت‌ها هنوز پایین نیامده‌اند.