همه چیز در مورد پیش فروش بلیط قطار

همانطور که می‌دانید کارگزاران ریلی متعددی در کشور وجود دارند که هر از چند گاهی بلیط قطار خود را در یک بازه زمانی خاص پیش فروش می‌کنند. این کار که معمولاً در زمان پیک سفر رخ می‌دهد به کارگزاران کمک می‌کند تا بدانند که وضعیت تقاضا برای خرید بلیط در یک مسیر خاص چگونه است و سعی کنند تا مقدار عرضه خود را به تقاضا نزدیک کنند. به طور مثال بلیط قطار مشهد در تعطیلات نوروز خریداران بسیاری دارد و همین امر نیز موجب شده تا کارگزاران ریلی ظرفیت ویژه‌ای از ناوگان خود را به این مسیر اختصاص دهند. البته پیش فروش بلیط قطار برای مسافران نیز مزایایی دارد. برای آشنایی با مزایای خرید پیش فروش قطار برای مسافران با ادامه این مطلب همراه باشید.


پیش فروش بلیط قطار

مزایای خرید پیش فروش بلیط قطار چیست؟


شاید اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که قطار پیش فروش هیچ تفاوتی با بلیط قطار معمولی ندارد. به عبارت دیگر قیمت، نحوه استرداد، امکان خرید اینترنتی و... همه در بلیط‌های پیش فروش نیز وجود دارد. بنابراین قانون یا ویژگی خاصی، مانع از خرید این بلیط‌ها نمی‌شود.


مزایای خرید پیش فروش بلیط قطار 

استرداد 90 درصدی در پیش فروش بلیط قطار 

 
برنامه‌ریزی آسان برای سفر


استفاده از ظرفیت موجود و اطمینان حاصل نمودن از خرید بلیط قطار 


 امکان یافتن مناسب‌ترین بلیط در پیش فروش بلیط قطار




استرداد 90 درصدی در پیش فروش بلیط قطار 


دو تفاوت عمده در شرایط استرداد بلیط قطار و بلیط هواپیما وجود دارد. شرایط بهتر استرداد بلیط قطار باعث شده است تا مسافران با خیال راحت‌تر بتوانند بلیط پیش فروش قطار زودتر از موعد را خریداری کنند. تفاوت‌های نحوه استرداد بلیط قطار و هواپیما شامل موارد زیر است:

  1. بلیط قطار بر خلاف بلیط هواپیما از قابلیت استرداد با درصد بالاتری برخوردار است. به همین دلیل اگر آن را حتی از ماه‌ها جلوتر هم رزرو نمایید، می‌توانید تا ساعت 12 روز قبل از حركت، با کسر 10 درصد جریمه، 90 درصد بهای بلیط را مسترد نمایید و تنها 10 درصد بهای آن را به عنوان جریمه بپردازید.
  2. در برخی موارد شما حتی اگر درخواست کنسلی خود را بلافاصله بعد از خرید بلیط چارتر ثبت نمایید؛ با سوخت صد در صدی بلیط مواجه خواهید شد.
  3. در بلیط‌های سیستمی هواپیما نیز درصد جریمه کنسلی بلیط‌ها بالاتر از بلیط قطار است. به همین دلیل است که بلیط هواپیما پیش فروش نمی‌گردد و مسافران معمولاً آن را چند روز مانده به سفر خود خریداری می‌کنند.
همه چیز درباره پیش فروش بلیط قطار

برنامه‌ریزی آسان‌تر برای سفر


گاه برنامه‌ریزی برای سفرهای خانوادگی و دسته‌جمعی، بیش از حد معمول به طول می‌انجامد. در این صورت خرید پیش فروش بلیط قطار چند مزیت دارد:

  1. در این مواقع معمولاً مسافران میتوانند یک یا دو کوپه را به صورت دربست در زمان پیش فروش خریداری کنند تا بعدها بتوانند سر فرصت برنامه سفرشان را مشخص و تعداد همسفرانشان را قطعی نمایند.
  2. در صورتی که از سفر نیز منصرف شوند به راحتی می‌توانند بلیط قطار خود را با کمترین جریمه، کنسل نمایند. 



بیشتر بخوانید: کوپه دربست قطار چیست؟ چطور یک کوپه دربست قطار بگیریم؟



مهم‌ترین مزیت پیش فروش بلیط قطار


در برخی از مسیرهای پر تردد نظیر تهران مشهد، تهران بندرعباس و... ظرفیت بلیط قطارهای درجه یک و لوکس زودتر به اتمام می‌رسد و مسافری که تصمیم دارد در ایامی نظیر تعطیلات نوروز به این مناطق سفر کنند؛ ممکن است در صورتی که از پیش فروش استفاده نکند، نتواند بلیط قطار مناسبی را خریداری نماید. از این رو به مسافران توصیه می‌شود که اگر از انجام سفر خود مطمئن هستند یا تصور می‌کنند که به احتمال زیاد سفر خواهند کرد؛ بلیط قطار خود را در ساعات اولیه پیش فروش بلیط قطار تهیه نمایند.

پیش فروش بلیط های قطار در مسیرهای مختلف در تاریخ از پیش اعلام شده توسط کارگزاران ریلی و طی یک ساعت مشخص به انجام می‌رسد. 

امکان یافتن مناسب‌ترین بلیط قطار در پیش فروش


اگر بلیط قطار خود را در زمان پیش فروش به صورت اینترنتی و از طریق قاصدک 24 تهیه نمایید؛ مزایای زیادی دارد که برخی از آنها عبارتند از:

  • در انتخاب نوع قطار مورد نظر برای سفر دست بازتری دارید.
  • می‌توانید بلیط قطار خود را به صورت رفت و برگشتی تهیه کنید و خیالتان از این بابت راحت باشد.
  • بازه زمانی موردنظر برای حرکت شما محدود نیست و می‌توانید بلیط قطار را برای ساعتی که راحت‌تر هستید تهیه نمایید.

فرض کنید در نخستین ساعات پیش فروش تصمیم به خرید بلیط قطار رجا یا فدک خود گرفته‌اید. بدیهی است که در این زمان هم می‌توانید قطار دلخواه خود را انتخاب نمایید و هم در ساعت مناسبی سفر کنید. 

جمع بندی

در نهایت یادآور می‌شویم که برای اطلاع از زمان پیش فروش بلیط قطار تنها کافی است تا قاصدک 24 را در شبکه‌های اجتماعی دنبال نمایید. با این کار می‌توانید در زمان مناسب به این سایت مراجعه و بلیط دلخواه خود را در کمترین زمان و با بهترین قیمت ممکن خریداری نمایید. برای دانلود اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 نیز می‌توانید به کافه بازار مراجعه نموده و نسخه اندروید این اپلیکیشن را پس از دانلود، روی تلفن همراه هوشمند خود نصب نمایید. 

سوالات متداول در مورد خرید پیش فروش بلیط قطار

با خیال راحت بلیط قطار خود برای روزهای شلوغ و پرتردد را از قبل رزرو می‌کنند.
خرید بلیط قطار برای کودک تنها وجود ندارد؛ زیرا کودک حتما باید همراه با یک بزرگسال باشد.
برای خرید بلیط قطارهای نوروزی طبق برنامه‌های پیش فروش به سایت قاصدک24 مراجعه کنید و مبداء و مقصد و تاریخ رفت و برگشت خود را انتخاب نمایید. به ساعات حرکت توجه نمایید و نوع شرکت ریلی مورد نظر خود را هم انتخاب کنید با پرداخت آنلاین رزرو شما نهایی می‌شود.