راهنمای سفر به شیراز

سفر به شیراز از مسافرت‌های محبوب و پرطرفدار در ایرانیان معرفی می‌شود که همیشه میزبان توریست‌ها و گردشگران بسیاری از اقصی نقاط ایران است. محل سکونت شما در هرجای کشور که باشد مهم نیست؛ زیرا با خرید بلیط اتوبوس یا سایر وسایل نقلیه، به‌راحتی می‌توانید به این استان سفر کنید. شیراز ایران مجموعه‌ی کاملی از آثارهای باستانی، مناطق تاریخی، جاهای تفریحی، هتل‌های شیک و تمام آن چیزهایی‌ست که هر مسافری را با هر سلیقه‌ای راضی نگه می‌دارد. پس اگر به‌دنبال مقصدی برای یک مسافرت بی‌نظیر هستید؛ بی‌تردید استان فارس را انتخاب نمایید، اما چرا؟ برای دریافت پاسخ این سوال و آشنایی کامل با راهنمای سفر به شیراز قاصدک24 را در ادامه‌ی مطلب همراهی کنید.

شیراز ایران
قبل از اینکه شما را برای یک سفر دلپذیر به شیراز ایران راهنمایی کنیم؛ خوب است بدانید در گذشته شیراز به «تیرازیس»، «خشتیوراز»، «شیرازیس»، «شهرراز» و شیرساز معروف بوده است. سپس نام آن برای اولین بار در دوره ایلام بر روی لوح‌های سفالی مشاهده شد و از آن به بعد تلفظ آن برای همیشه به شیراز تغییر پیدا کرد.

بهترین زمان سفر به شیراز چه فصلی است؟


شاید خبر خوشحال‌کننده‌ایی باشد اگر بگوییم شیراز، مرکز استان فارس از مکان‌هایی شناخته می‌شود که در هرفصل سال زیبایی‌های خاص خود را دارند. زمانی که در بهار به شیراز قدم می‌گذارید، همه‌چیز آغشته‌به عطر خوش شکوفه‌های بهارنارنج است و سفر به شیراز در زمستان و تماشای باغ ارم برفی آن شما را مجذوب خود خواهد کرد.

جشنواره بهارنارنج شیراز

با تمام این‌ها اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به شیراز را انتخاب کنیم، اردیبهشت ماه در صدر انتخاب‌ها قرار می‌گیرد. زیرا در این ماه شاهد آب‌وهوایی معتدل با جشنواره‌های بهارنارنج شیراز خواهید بود و زیبایی‌های مناظری که دوچندان خواهد شد. البته شما می‌توانید در تمامی فصول سال با هرکدام از وسایل حمل‌ونقل عمومی که بخواهید به این استان سفر کنید و بلیط آن را خریداری کنید. به‌عنوان مثال رزرو بلیط هواپیما شیراز، بلیط قطار شیراز، بلیط اتوبوس شیراز تهران و... از بلیط‌های پرطرفدار مسافران شناخته می‌شود. لذا به یاد داشته باشید کمی زودتر از تاریخ سفر اقدام به خرید این بلیط‌ها کنید تا ظرفیت آن‌ها پر نشده باشند.

راهنمای مسافرت به شیراز با انواع وسیله


برای مسافرت به شیراز می‌توانید از انواع وسیله حمل و نقل عمومی کمک بگیرید یا از ماشین شخصی خود استفاده کنید. البته سفر با هر کدام از این وسایل مزایا و معایب خود را دارند. به عنوان مثال سفر به شیراز با هواپیما شما را در کمترین زمان به مقصد خواهد رساند ولی نسبت به سایرین از هزینه بیشتری برخوردار است. در مقابل برای سفر ارزان، اتوبوس انتخاب یاد می‌شود ولی باید مدت زمان بیشتری را برای رسیدن به مقصد طی کنید. سفر با ماشین شخصی هم می‌تواند بسیار خاطره‌انگیز و جالب توجه باشد؛ چرا که در هر زمان قادر خواهید بود از خودرو پیاده شوید؛ استراحت کنید و از جاهای دیدنی مسیر لذت ببرید.

در نهایت تفاوتی ندارد که برای سفر به شیراز کدام روش را انتخاب می‌کنید؛ چرا که صرف‌نظر از شهری که در آن سکونت دارید، می‌توانید به‌راحتی برای تهیه بلیط یا سفر به شیراز با تور سری به قاصدک24 بزنید. سامانه‌ای مطمئن که با پشتیبانی همه‌روزه پاسخگوی شما خواهد بود و لیست کاملی از قیمت تمامی بلیط‌ها را در اختیارتان قرار خواهد داد.

سفر به شیراز با اتوبوس


در این بخش از راهنمای سفر به شیراز با مدت زمان مسافرت از شهرهای محبوب ایران آشنا می‌شویم:

  • اگر مسیر تهران به شیراز را انتخاب کرده‌اید، مدت زمان سفر به شیراز از تهران با اتوبوس 9 الی 10 ساعت خواهد بود.
  • برای سفر به شیراز از اصفهان با اتوبوس هم به حداکثر 6 الی 7 ساعت زمان نیاز دارید.
  • مسافرت به شیراز با اتوبوس از مشهد نیز 15 الی 16 ساعت به طول می‌انجامد.

سفر به شیراز با قطار


اگر قصد دارید در کنار داشتن سفری ارزان، از خدمات رفاهی مطلوبی بهره‌مند شوید و لحظات آرام و ایمنی را تجربه کنید؛ سفر به شیراز با قطار بهترین گزینه خواهد بود. در زیر به مدت زمان این مسافرت می‌پردازیم:


سفر به شیراز با هواپیما


سفرهای هوایی همواره راه آسان‌تری برای مسافرت به نظر می‌رسند؛ چرا که سریع‌تر هستند و دیگر دردسرهای سایر وسایل حمل و نقل را ندارند. مثلا با هواپیما در ترافیک نمی‌مانید؛ مجبور نیستید در باران، برف یا حتی گرمای زیاد رانندگی کنید و متوجه خستگی‌های سفر ریلی نخواهید شد. البته این موضوع را نیز باید به خاطر داشته باشید که هزینه سفر به شیراز با هواپیما از اتوبوس و قطار بیشتر ارائه می‌شود. پس بهتر است موارد گفته شده در این مطلب را به خوبی بررسی کنید و سپس اقدام به خرید بلیط نمایید.


سفر به شیراز با ماشین شخصی


همانطور که کمی پیش نیز اشاره کردیم، سفر با ماشین شخصی آزادی عمل بیشتری به شما می‌دهد و به راحتی می‌توانید مطابق میل خود برنامه‌ریزی کنید. البته باید معایب آن را نیز به خاطر داشته باشید. مثلا در مسیرهای طولانی گذراندن مدت زیادی در خودرو طاقت فرسا خواهد بود، در صورتی که قطار یا هواپیما این مشکل را نخواهند داشت. در ادامه با فاصله زمانی مسیرهای پرتدد به شیراز آشنا می‌شویم:

  • مدت زمان سفر به شیراز از تهران با خودروی شخصی 10 ساعت است.
  • برای سفر به شیراز از اصفهان با ماشین شخصی به حداکثر 4 الی 5 ساعت زمان نیاز دارید.
  •  مسافرت به شیراز با خودروی شخصی از مشهد 15 الی 16 ساعت به طول می‌انجامد.

معرفی جاهای دیدنی در شیراز 


تنوع بسیار زیادِ جاهای دیدنی شیراز به شما این امکان را می‌دهد که علاوه‌بر گشت‌وگذار در طبیعتی زیبا، به سیروسیاحت‌های مذهبی نیز بپردازید. البته آثارهای باستانی و بناهای تاریخی شیراز نیز حرف بسیاری برای گفتن دارند که به مهم‌ترین و محبوب‌ترین آن‌ها در ادامه اشاره می‌کنیم.

سفر به حافظیه شیراز


معمولا اولین مقصد مسافران و توریست‌ها در شیرازگردی، آرامگاه شاعر معروف قرن هشتم (ه.ق) یعنی حافظ شیرازی است. این شاعر مشهور به «لسان الغیب» شهرت داشت و امروزه مقبره آن یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری استان فارس شناخته می‌شود.

حافظيه در شيراز
به‌راستی که نمی‌شود از مقبره حافظ دیدن نکرد:

  • کاشی‌کاری‌های با ظرافت داخل گنبد
  • مرکز حافظ شناسی با ۱۰٬۰۰۰ کتاب
  • کافه‌ای دنج و طراحی شده به‌سبک سنتی
  • تالار حافظیه
  • غزل‌های نوشته‌شده از دیوان حافظ بر تخته‌سنگ‌های مرمر
  • باغ‌هایی با درختان خوشبوی نارنج، گل‌های خوش‌رنگ و حوض‌های زیبا

آرامگاه سعدی (سعدیه)


از دیگر جاهای دیدنی در راهنمای سفر به شیراز می‌توانیم به محل زندگی سعدی، شاعر فارسی‌زبان ایرانیان، اشاره کنیم. سعدی شیرازی به «استاد سخن» مشهور بود و اشعار ارزشمند زیادی را به رشته تحریر درآورد. بنابراین توصیه می‌کنیم حتما از مقبره سعدی نیز که به سبک سنتی ایرانی بازسازی شده دیدن کنید و از معماری بسیار زیبای آن لذت ببرید.

باغ ارم (باغ گیاه شناسی)


باغ ارم از زیباترین باغ های ایرانی است که احتمال داده شده تاریخ تاسیس آن به زمان سلجوقیان و خاندان‌های سلطنتی مغول به‌نام آل اینجو برمی‌گردد. پس بازدید از این عمارت بسیار باشکوه را که مملواز تزئینات، کاشی‌کاری‌های رنگی، نقش‌های سربازان هخامنشی، درختان سرو و فضای سرسبز است از دست ندهید.


دریاچه‌ی مهارلو


بی‌تردید افرادی که علاقمندبه رنگ‌های صورتی هستند، از دیدن دریاچه ی مهارلو به وجد خواهند آمد. دریاچه‌ای صورتی با فلامینگوهای صورتی! محال ممکن است به این منطقه سفر کنید و دوربین خود را بیرون درنیاورید. البته توصیه می‌کنیم در ماه‌های بارانی سال از این گنج طبیعی دیدن کنید تا پرآب و شفاف باشد؛ زیرا در تابستان به‌علت کاهش بارندگی کمی خشک شده و از نمک آن استفاده‌های صنعتی و تجاری بسیاری می‌شود. همچنین خوب است بدانید فعالیت‌های زیستی جلبک دونالیلا سالینا موجب تولید ماده بتاکارتن می‌شود و رنگ صورتی این دریاچه را به‌وجود می‌آورد.

تخت جمشید شیراز


دیگر نیازی به معرفی پایتخت باشکوه و پرآوازه‌ی هخامنشیان نیست! کاخی که نماد عظمت و شکوه تمدن ایرانی‌ست، در مرودشت شیراز وجود دارد و از مقاصد مهم توریستی در دنیا معرفی می‌شود. این آثار پرآوازه با نام پرسپولیس نیز شهرت داشته و در دامنه‌های کوه مهر (رحمت، چمگان، میترا) واقع شده است. برای بازدید از تخت جمشید باید به جاده‌ی شیراز اصفهان بیایید. اگر از ماشین شخصی استفاده می‌کنید؛ حتما از اهالی بومی آنجا آدرس دقیق را بپرسید. درغیر این صورت سوار تاکسی یا مینی‌بوس‌های ترمینال شوید تا حداکثر پس از گذشت 2 ساعت به تخت جمشید برسید.

تخت جمشید

رستوران های شیراز 


با اینکه لحظات بی‌نظیری را در جاهای دیدنی و بناهای تاریخی شیراز تجربه خواهید کرد؛ خوردن غذاهای شیرازی جایگاه منحصربه‌فرد خودش را دارد. پس اگر به این شهر سفر کردید حتما از غذاهای محلی شیراز مانند کلم‌ پلوی، آش ماست، دوپیازه آلو و آش سبزی غافل نشوید.

آش ماست شیرازی


شما می‌توانید این غذاها را در رستوران‌ها، فست‌فودی‌ها و کافه‌های مختلف این شهر سفارش دهید:

- رستوران سنتی شرزه: از بهترین رستوران های سنتی شیراز، منوی غذایی: انواع خوراک کباب و جوجه، غذاهای دریایی با ماهی، انواع سوپ، دسر، پیش غذا و سالاد

- رستوران باغ راز شیراز: از زیباترین رستوران‌های شهر، منوی غذایی: انواع غذاهای ایرانی، کباب و استیک، پاستا و پیتزا، منوی صبحانه، غذاهای فرنگی، سالاد، پیش غذا، سوپ و دسر

رستوران باغ راز شیراز

- رستوران هفت خوان شیراز: از مشهورترین‌ها با متنوع‌ترین منوی غذایی: منوی صبحانه، کله پاچه، غذاهای فرنگی، پیتزا، همبرگر، ساندویج، غذاهای ترکی و شاورما، انواع غذاهای دریایی متنوع، مرغ سوخاری، سالاد، پیش غذا، سوپ، دسر، انواع آبمیوه و نوشیدنی

- رستوران صوفی: از قدیمی‌ترین‌ها با سالن‌های متنوع سنتی و کلاسیک، منوی غذایی: انواع چلوکباب، غذاهای ایرانی، پیتزا و پاستا، سالاد، پیش غذا و دسر

- رستوران ایتالیایی زاور: دارای باکیفیت‌ترین غذاهای مدرن، منوی غذایی: انواع پیتزای آمریکایی و ایتالیایی، پاستا، انواع برگر، ساندویج و غذای پرسی، لازانیا و پیش غذا

- فست فود باگرو: از بهترین فست‌فودی‌ها، منوی غذایی: منوی صبحانه، منوی کافه، انواع پاستا و پیتزا، لازانیا، ساندویج، برگر، نوشیدنی، پیش غذا و دسر

خوب است در سفر به شیراز حتما از بهترین فالوده فروشی های شیراز نیز دیدن کنید:

  • فالوده و بستنی‌فروشی شهر راز
  • فالوده و بستنی‌فروشی بازا
  • فالوده و بستنی‌فروشی زند
  • بستنی حاج سلیمی

فالوده شیرازی


بهترین مراکز خرید در سفر به شیراز


خرید یکی از اجتناب‌ناپذیرترین بخش‌های سفر خواهد شد اگر مقصد شما شیراز باشد! محال ممکن است به این شهر سفر کنید و برای دیدن صنایع دستی شیراز و خرید بهترین سوغات شیراز به بازار وکیل و سرای مشیر نروید. البته مراکز خرید شیراز تنها به بازارهای سنتی آن محدود نمی‌شوند و شما با گشت مختصری در شهر مجتمع‌ها و پاساژهای متنوعی را خواهید یافت. برای مثال می‌توانیم به مجتمع تجاری خلیج فارس، مرکز خرید زیتون، مجتمع تجاری تفریحی هامون، مجتمع تجاری الماس و پاساژ شهر شب اشاره کنیم. حتی اگر از این مراکز خرید نکنید هم می‌توانید با گردش در آن‌ها از خدمات رفاهی و تفریحی مختلفی بهره‌مند شوید و لحظات خاطره‌انگیزی را تجربه کنید.

اقامت در هتل های شیراز


در شیراز هتل‌های شیک و مجلل بسیاری وجود دارد که با قیمت‌ها و امکانات متفاوت نیاز هر مسافری را برآورده می‌کند. بنابراین بهتر است قبل‌از مسافرت به شیراز به فکر اقامت خود باشید. در زیر به لیستی از بهترین هتل‌ها تا ارزان ترین هتل های شیراز اشاره می‌کنیم:

- اگر به‌دنبال رزرو هتل شیراز در دروازه قرآن هستید می‌توانید به هتل بزرگ شیراز بروید. این مکان از هتل های 5 ستاره شیراز بوده و امکانات آن شامل: جکوزی، آرایشگاه، نمازخانه، اینترنت لابی، لاندری و… است. از دیگر هتل‌های 5 ستاره می‌توانیم به هتل چمران شیراز، هتل هما و هتل پارس اشاره کنیم. برای رزرو تمامی این هتل‌ها با کمترین نرخ به قاصدک24 مراجعه کنید و به‌صورت کاملا آسان و آنلاین محل اقامت دلخواه خود را انتخاب کنید.

-اگر تمایل اقامت در هتل ارزان شیراز را دارید ولی امکانات، تمیزی و شیک‌بودن آن برایتان مهم است می‌توانید سری به هتل شیرازیس بزنید. این مکان از هتل های 3 ستاره ی شیراز بوده و امکانات آن شامل: استخر سرپوشیده، کافی شاپ، رستوران، نمازخانه و… است. از دیگر هتل‌های ارزان می‌توانیم به هتل ساسان و هتل گل افرا شیراز اشاره کنیم.

-اگر برای ماندن در این شهر هتل آپارتمان های شیراز را انتخاب کرده‌اید؛ توصیه می‌کنیم به هتل آپارتمان تچر شیراز، هتل آپارتمان هدیش یا هتل آپارتمان سوئیت ویلا مراجعه کنید.

-اگر می‌خواهید هم به مناطق تفریحی نزدیک باشید و هم هتل ارزان رزرو کنید، هتل جهان نما شیراز بهترین انتخاب برای شماست. این هتل آپارتمان امکانات هتل های چند ستاره را ندارد ولی تمام شرایط اولیه برای استراحت مسافران فراهم است. برخی از این امکانات شامل: رستوران، پارکینگ، کافی شاپ و… می‌شوند.

در پایان برای سفر به شیراز و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن می‌توانید از قاصدک 24 بلیط هواپیما، بلیط اتوبوس یا بلیط قطار خریداری کنید. لیست قیمت تمامی بلیط‌های ذکر شده در این سایت موجود است و پرداخت اینترنتی به‌سرعت و با درگاهی امن صورت می‌گیرد. ناگفته نماند اگر نیاز به رزرو هتل در شیراز، مشهد، اصفهان و… داشتید می‌توانید از همین سایت استفاده کنید. تصاویر هتل‌‌ها به‌همراه آدرس و امکانات درج شده‌اند تا به‌راحتی بتوانید رزرو خود را انجام دهید.