بهترین زمان سفر به کیش

جزیره کیش یکی از جذاب ترین مقاصدی است که از جای‌جای ایران بازدیدکننده دارد. محبوبیت این جزیره نیز به‌واسطه‌ی مراکز خرید کیش، جاهای دیدنی کیش، مراکز تفریحی آن و... تعریف می‌شود. بدین منظور توریستان و مسافران زیادی سالانه برای سفر به کیش اقدام می‌کنند که از مهمترین و رایج‌ترین سوال آن‌ها به «بهترین زمان سفر به کیش و قشم» می‌توانیم اشاره کنیم. ما نیز در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم آب و هوای کیش در هرفصل را بررسی کنیم و شما را با نکات مهم در این پیرامون آشنا کنیم. با قاصدک 24 همراه باشید.

چه فصلی بریم کیش؟ بهترین زمان سفر به کیش

اگر تمایل‌به بازدید از این جزیره‌ی بی‌نظیر را دارید و نمی‌دانید «چه فصلی بهترین زمان سفر به کیش است؟» ، حتما این بخش را مطالعه کنید. بی‌تردید با داشتن این اطلاعات سفر جذاب‌تر و بهتری را تجربه خواهید کرد. 

Kish-Island

خبر خوب! کیش از مناطق 4 فصل ایران است که در هر زمان جذابیت‌ها و شگفتی‌های خودش را دارد. بنابراین نمی‌توان فصل خاصی را بهترین زمان سفر به کیش دانست؛ ولیکن توصیه می‌کنیم قبل‌از خرید بلیط هواپیما کیش، به مزایا و معایب هرفصل دقت کنید. در ادامه به شرایط سفر به کیش در تابستان، سفر به کیش در زمستان و... خواهیم پرداخت.

بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا

اگر ملاک شما برای انتخاب مناسب ترین زمان برای سفر به کیش، آب و هوای کیش است؛ اواخر زمستان و اوایل بهار را انتخاب کنید. در این ایام، کیش در بهترین آب و هوا قرار دارد و خبری از سرمای زیاد و رطوبت شدید و گرمای طاقت‌فرسا نیست. بنابراین اگر کیش در بهار را انتخاب کرده‌اید؛ خوب است بدانید بهترین تجربه‌ها و بهترین شرایط در انتظار شماست. از آب و هوای مطبوع و معتدل کیش لذت ببرید و در مراکز خرید کیش و سواحل نفس‌گیر آن به گشت‌وگذار بپردازید. البته خوب است بدانید فصل بهار و کیش در عید نوروز از پرطرفدارترین مسافرت ها و تورهای نوروزی ایران است. بنابراین اگر از شلوغی‌ها فراری هستید؛ خلوت ترین فصل سفر به کیش را که در ادامه توضیح می‌دهیم انتخاب کنید.

Kish-in-the-spring

همچنین اگر بهترین زمان سفر به کیش را در اواخر زمستان درنظر گرفته‌اید؛ توصیه می‌کنیم در اسفندماه برای مسافرت برنامه‌ریزی کنید.
یکی دیگر از نکاتی که در این زمینه باید به خاطر داشته باشید؛ کیش در پاییز است. در این فصل و به‌ویژه ماه آبان و آذر، رطوبت تابستان کاهش یافته و هنوز از سرمای زمستان و بادهای شدید کیش اثری نیست. لذا اگر به هوای خنک و نچندان کم رطوبت علاقه دارید؛ می‌توانید کیش در پاییز و تورهای پاییزی ما را امتحان کنید. از مزایای این فصل به تخفیف های پاییز کیش و بازارهای خرید آن می‌توانیم اشاره کنیم.

بهترین زمان مسافرت به کیش برای خرید

به‌واسطه‌ی موقیعت جغرافیایی جزیره، مراکز خرید کیش بسیار غنی از برندها و پوشاک فوق‌العاده هستند که خرید در کیش را به امری اجتناب‌ناپذیر تبدیل می‌کنند. بنابراین اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که برای خرید در کیش به این جزیره می‌آیید؛ بهترین زمان سفر به کیش را فصل پاییز در نظر بگیرید. در این ایام مراکز خرید و پاساژهای کیش جشنواره های تخفیف زیادی را برگزار می‌کنند و به شما امکان خرید کالاهای ارزان را می‌دهند.

The-best-time-to-shop-in-Kish

خلوت ترین فصل سفر به کیش

اگر از مکان‌های پرتردد و پرجمعیت فراری هستید و می‌خواهید در جزیره‌ای سرسبز و آب و هوای قابل قبول استراحت کنید؛ کیش در اواخر پاییز و زمستان را پیشنهاد می‌کنیم. در این ایام افرادی که قصد خرید در کیش داشتند؛ جزیره را ترک می‌کنند و افراد دیگر برای سفر به کیش در بهار و عید آماده می‌شوند. همچنین معمولا زمستان فصل امتحانات یا شروع ترم دانشگاه‌ها بوده و تعداد مسافران این جزیره کاهش می‌یابد. آب و هوای کیش نیز در کمترین رطوبت قرار دارد و دما بسیاربیشتر از تابستان کاهش یافته است. بنابراین خلوت ترین فصل سفر به کیش، زمستان و به‌ویژه اسفندماه شناخته می‌شود. البته خوب است بدانید در این زمان احتمال وزش بادهای شدید و پرتلاطم وجود دارد و از شما امکان استفاده از پاراسل، غواصی و... را می‌گیرد. پس برای تجربه بهتر در این فصل حتما مطلب «لباس مناسب کیش» را از وبلاگ قاصدک 24 مطالعه کنید.

The-most-secluded-season-of-traveling-to-Kish

قاصدک24 برای تمام افرادی که می‌خواهند کیش در زمستان را تجربه کنند؛ پیشنهاد می‌کند قبل‌از رسیدن به بندر چارک یا سایر بنادر بندرعباس، از شرایط جوی آن‌ها آگاه شوند. زیرا اگر شرایط جوی کیش پرباراش و نامتعادل باشد امکان استفاده از لندینگ کرافت کیش یا اتوبوس دریایی وجود ندارد. همچنین خوب است بدانید انواع بلیط هواپیما ارزان و بلیط قطار و اتوبوس در این سایت به فروش می‌رسند. لذا پس از مطالعه‌ی این مقاله و انتخاب بهترین زمان سفر به کیش می‌توانید سری به قاصدک 24 بزنید و خرید آنلاین خود را در بستری امن انجام دهید.

ارزان ترین زمان سفر به کیش و تور کیش

بهترین زمان برای سفر به کیش برای افرادی که تمایل‌به صرفه‌جویی در هزینه‌ها دارند ایام زیر شناخته می‌شود.

  • پایان عید نوروز و اواخر فروردین ماه (مصادف با بازگشایی مجدد مدارس و مراکز)
  • پایان تابستان و شروع فصل پاییز (آغاز مهرماه)
  • اوایل تا اواسط مرداد به‌علت اوج گرما و رطوبت جزیره
  • آبان و آذر به‌علت جشنواره ها و تخفیف های 50 درصدی پاییزانه کیش

نکته‌ای که در این زمینه باید توجه کنید؛ آب و هوای کیش است. در ایام ذکرشده شرایط آب و هوایی جزیره کیش می‌تواند کاملا مختلف باشد. به‌عنوان مثال در پایان عید نوروز هنوز در بهترین زمان سفر به کیش و فصل بهار هستیم در صورتی که در مرداد ماه گرما به اوج خود می‌رسد. لذا به‌خاطر داشته باشید این روزها با ملاک ارزان ترین زمان سفر به کیش بررسی و دسته‌بندی شده‌اند.

The-best-time-for-Kish-tour

همچنین به پیشنهاد مسافران این جزیره، بهترین زمان تور کیش اردیبهشت ماه معرفی می‌شود. در این ماه علاوه‌بر معتدل‌بودن آب و هوای کیش، قیمت ها جومی نبوده و امکان صرفه‌جویی در مخارج سفر مهیاست.

تجربه سفر به کیش در تابستان و مزایای آن

اگر آب و هوای معتدل، اولویت اول شما در مسافرت نیست؛ بهترین زمان برای سفر به جزیره کیش را تابستان درنظربگیرید. زیرا باوجود گرما و رطوبت بسیار در این فصل نیز همچنان مسافران زیادی اقدام به رزرو بلیط هواپیما کیش می‌کنند. در زیر به مزایای  کیش در تابستان اشاره می‌کنیم.

استفاده از تعطیلات تابستانی

بسیاری از ایرانیان تمایل به سفرهای خانوادگی و دسته‌جمعی دارند و از آنجایی که جمع کثیری از این افراد دارای فرزند کوچک یا محصل هستند، تابستان را برای این کار انتخاب می‌کنند. کیش در تابستان این امکان را به والدین می‌دهد تا بدون اینکه خللی در آموزش فرزندان خود وارد نمایند، در زمانی مناسب به سفر بروند. افزون‌برآن برخی از شرکت‌های خصوصی یا دانشگاه‌ها نیز به کارکنان و کارمندان خود مرخصی تابستانه می‌دهند تا از این فرصت نهایت استفاده را برای گردش و تفریح داشته باشند. بنابراین برای این افراد بهترین زمان سفر به کیش را تابستان پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانند از تعطیلات تابستانه لذت ببرند.

جشنواره تابستانی کیش

جشنواره تابستانی کیش یکی‌از مزایای سفر به کیش در تابستان است که امکان خرید و تفریح را برای مسافران فراهم می‌سازد. این جشنواره به‌طورمعمول با اجرای موسیقی های زنده همراه بوده و مملواز قرعه کشی و جوایز نفیس است. بدین‌منظور افراد زیادی جذبِ شرکت در این جشن ها و مراسم های جذاب کیش می‌شوند و آن را یکی از جاذبه های گردشگری کیش معرفی می‌کنند. تاریخ برگزاری جشنواره های کیش نیز از اواسط تیر تا اواسط شهریورماه (15 تیر تا 15 شهریور) شناخته می‌شود. در زیر به برخی‌از جذاب ترین مراسم‌ها و مزایای کیش در تابستان اشاره می‌کنیم.

  • انواع کنسرت های پرهیجان با خواننده های معروف
  • اجراهای زنده ی گوناگون، کمدین ها، تئاتر و...
  • برنامه های مفرح و کارناوال های شگفت‌انگیز
  • جشنواره سلامت کیش و دریافت چکاپ ها و خدمات بهداشتی و درمانی پرتخفیف
  • قرعه کشی های بزرگ با جوایز نقدی و غیرنقدی فراوان
  • فستیوال های کیش با جنگ های شادی و جنگ های شبانه کیش در کشتی ها
  • مسابقات رالی خانوادگی کیش
  • جشنواره آبنبات چوبی کیش برای کودکان یا بزرگسالان (جزیره گنج، فستیوال شهر شکلات کیش، جنگ بستنی، مسابقات شاد و متنوع)

بنابراین اگر تمایل‌به شرکت در فستیوال های کیش را دارید می‌توانید از فصل تابستان به‌عنوان بهترین زمان رفتن به کیش یاد کنید.

Kish-Summer-Festival

بهترین زمان برای تفریحات آبی کیش

از آنجایی که دورتادور جزیره‌ی کیش را آب احاطه کرده است؛ دور از انتظار نیست که این منطقه از مهمترین تفریحات آبی و هوایی ایران برخوردار باشد. تفریحاتی نظیر شاتل سواری، غواصی، اسکوتر زیر دریایی، تیوب های تندروی بنانا و… . همه‌وهمه سرگرمی‌هایی هستند که در دریای نیلگون خلیج فارس انجام می‌پذیرند و شما را غرق در هیجان جت اسکی یا آرامش پرواز می‌کنند. بدین‌منظور ممکن است تجربه‌ی این تفریح‌ها و شنا در کیش در تابستان را لذت‌بخش‌تر از سایر فصول بدانید. البته می‌بایست به خاطر داشته باشید که بهترین زمان سفر به کیش، تابستان نیست. بلکه در بهار نیز شرایط آب و هوایی جزیره بهتر بوده و امکان استفاده‌از تفریحات آبی کیش وجود دارد.

ناگفته نماند کسانی‌که بلیط هواپیما خود را به صورت آنلاین و از طریق مجموعه قاصدک 24 خریداری می‌کنند می‌توانند از این تفریحات با تخفیف ویژه برخوردار شوند. چرا که قاصدک 24 در ازای خرید هر بلیط هواپیما کیش یک بن تخفیف 30 هزارتومانی را مسافران خود در نظر گرفته است. (قابل‌استفاده برای مراکز و خدمات تفریحی کیش)

قیمت مناسب بلیط هواپیما

همانطور که بسیاری از افراد می‌دانند، قیمت بلیط هواپیما به مقصد مناطق گرمسیری در فصل تابستان ارزان تر از سایر فصول است. افزون‌برآن بلیط هواپیما کیش به‌عنوان یک مسیر پرتردد اغلب به صورت چارتر به فروش می‌رسد و همین امر سبب می‌شود از نرخی مناسب‌تری برخوردار باشد. بنابراین بهترین زمان سفر به کیش برای مسافرانی که قصد خرید بلیط ارزان هواپیما دارند، تابستان بوده و می‌توانند در کوتاه ترین زمان با مراجعه به سایت قاصدک24 هتل رزرو کنند یا بلیط های مسافرتی خود را خریداری کنند.

بلیط هواپیما کیش تهران

آفر ویژه هتل های کیش

جالب است بدانید که علاوه‌بر بلیط های هواپیما، گاه ظرفیت اتاق های یک هتل نیز توسط دفاتر مسافرتی خریداری و چارتر می‌شود. علت این اتفاق نیز به تقاضای آژانس ها برمی‌گردد زیرا بسیاری از آن‌ها تورهای خود را در قالب پکیج‌های بلیط و هتل با آفرهای ویژه به مسافران ارائه می‌کنند. هتل های کیش نیز در فصل تابستان اغلب شامل این آفرها می‌شوند و افراد زیادی را برای کیش در فصل تابستان راغب می‌کنند.

Kish-in-the-summer

همانطور که مشاهده کردید فاکتورهای مهمی در بهترین زمان سفر به کیش و قشم وجود دارند. ما نیز در این مطلب سعی کردیم راهنمای جامعی را در مورد مناسب ترین زمان برای سفر به کیش داشته باشیم. در پایان یادآور می‌شویم که قابلیت رزرو هتل کیش و سایر مناطق ایران به صورت آنلاین هم اکنون در سایت قاصدک 24 مهیاست. همچنین مسافران می‌توانند جهت خرید بلیط اتوبوس، قطار و بلیط ارزان هواپیما به سایت این آژانس مسافرتی مراجعه کنند. این بلیط ها شامل بلیط هواپیما تهران کیش، مشهد کیش، بلیط قطار فدک، بلیط هواپیمایی ماهان و... می‌شود. ناگفته نماند امکان مشاهده‌ی قیمت بلیط هواپیما کیش و سایر بلیط های دلخواه در قاصدک24 وجود دارد. شما همچنین می‌توانید از بیمه مسافرتی قاصدک24 استفاده نمایید و سفرهای خارجی یا داخلی خود را بیمه کنید.