بهترین زمان سفر به استانبول

یکی‌از مهمترین اطلاعاتی که قبل‌از اقدام برای مسافرت به‌ویژه سفرهای خارجی باید داشته باشید؛ آگاهی از فصول مناسب برای رفتن به آن‌هاست. زیرا با دانستن آن نه تنها می‌توانید ارزان سفر کنید بلکه در بهترین شرایط جوی از جاهای دیدنی مقصد بازدید می‌کنید. استانبول نیز از جمله مهمترین مقاصد گردشگری ترکیه شناخته می‌شود که با زیبایی منحصربه‌فرد خود توریستان بسیاری را جذب می‌کند.

افزون‌بر آن، مراکز خرید استانبول از معدود مقاصد خارجی ارزان برای خرید معرفی می‌شوند که در ایام خاصی از سال حراجی های زیادی را برگزار می‌کنند. بدین‌منظور در این مطلب سعی داریم بهترین زمان سفر به استانبول را معرفی کنیم و از تمامی نکات آن سخن بگوییم. اگر نمی‌دانید «چه فصلی برای سفر به استانبول مناسب است؟» یا «چگونه ارزان به استانبول سفر کنیم؟» با قاصدک24 همراه باشید.

سفر به استانبول



هدف شما از سفر به استانبول چیست؟


پیش‌از آن که برای خرید بلیط هواپیما استانبول اقدام کنید؛ بهتر است از خود بپرسید: «با چه هدفی می‌خواهم به استانبول سفر کنم؟» شما با پاسخ به این سوال می‌توانید هدف سفر خود را تعیین کرده و به‌راحتی بهترین زمان سفر به استانبول را متوجه شوید. به طور مثال اگر به دنبال خرید ارزان در استانبول هستید؛ زمان سفر شما متفاوت از زمانی خواهد بود که برای گردشگری به این کشور می‌روید.


چه فصلی برای سفر به استانبول مناسب است؟

اگر قصد دارید برای بازدید از جاهای دیدنی استانبول به ترکیه سفر کنید؛ این بخش را حتما مطالعه کنید.

 عکس های استانبول در پاییز


بهترین زمان سفر به استانبول برای تفریح و گردش، فصل بهار و فصل پاییز شناخته می‌شود. شما در بهار می‌توانید از منظره‌ی زیبای شهر به‌ویژه تنگه بسفر دیدن کنید و از آب و هوای مطلوب و گل‌های رنگارنگ شهر لذت ببرید. این تنگه در اواسط بهار میزبان دلفین هایی است که به طرز عجیبی تمایل‌به بازیگوشی برای گردشگران دارند. همچنین در فصل پاییز می‌توانید سری به سواحل استانبول و دیگر جاذبه های گردشگری آن بزنید و لحظات دلپذیری را برای خود ثبت کنید.

ولیکن اکنون می‌خواهیم کمی دقیق‌تر بهترین زمان سفر به استانبول برای گردش را بررسی کنیم و به « چه زمانی برای سفر با تور استانبول مناسب است؟» پاسخ دهیم. بی‌تردید ماه های فروردین تا تیر و از اواخر شهریور تا پایان آذرماه از طلایی ترین ایام سفر به ترکیه هستند. زیرا نه از سرمای زمستان خبری هست و نه از گرمای تابستان؛ همچنین آب و هوای ترکیه در مطلوب‌ترین شرایط خود به سر می‌برد. خبر خوب دیگری که برایتان داریم، مصادف‌بودن برخی مراسم ها و جشنواره های استانبول با فصل بهار است که در زیر به جذابترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • فستیوال فیلم استانبول: جشنواره فیلم استانبول برای فیلم بازان و عاشقان سینما در 16 تا 27 فروردین
  • جشنواره موسیقی استانبول: فستیوال موسیقی استانبول برای عاشقان موسیقی و خوانندگی در ۲۱ خرداد تا ۹ تیر
  • جشنواره گل لاله استانبول برای عاشقان گل در ماه اردیبهشت
  • فستیوال رنگ استانبول: فستیوال رنگ 2021 استانبول که در 19 شهریور ماه در لایف پارک استانبول برگزار شد از هیجان انگیزترین جشنواره های ترکیه بود.

قلعه روملی حصار استانبول

اگر تمایل دارید به استانبول سفر کنید برای خرید بلیط هواپیما استانبول، بلیط هواپیما آنتالیا، خرید تور آنتالیا و ... می‌توانید به سایت قاصدک24 سری بزنید. انواع بلیط های خارجی و داخلی در این سایت به فروش می‌رسد و با پشتیبانی شبانه‌روزی خود شما را در خرید راهنمایی می‌کند.


بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید

استانبول ترکیه، شهری مملو از مراکز خرید با برندهای معتبر است که در طول سال حراجی‌های مختلفی را برگزار می‌کند. بسیاری از مسافران و توریستان نیز به‌همین علت علاقه‌ی زیادی به سفر به استانبول دارند اما نمی‌دانند « چطور به استانبول ارزان سفر کنیم؟ » یا «چه زمانی برای سفر به استانبول مناسب است؟» اگر شما نیز از همین دسته افراد هستید برای یافتن پاسخ سوال‌ها مطالعه‌ی این بخش را از دست ندهید.

 خرید در استانبول


بهترین زمان سفر به استانبول برای خرید، اوایل ماه آگوست به عنوان حراج تابستانه و در اواسط دسامبر به عنوان حراج زمستانه شناخته می‌شود. این حراج ها که با تخفیفات 30 تا 60 درصدی برگزار می‌شوند؛ کالاهای متنوع و جذابی را برای فروش می‌گذارند. قاصدک 24 نیز توصیه می‌کند اگر برای حراج تابستانه استانبول سفر می‌کنید، بهتر است بلیط هواپیما استانبول را برای اوایل تیر تا اواسط مرداد ماه رزرو کنید. همچنین اگر به حراج زمستانه استانبول علاقه دارید، بهترین زمان سفر به استانبول از اوایل آذر تا ابتدای دی ماه است. حتی شما می‌توانید در تعطیلات مناسبتی مانند عید فطر و عید قربان یا در اواخر فصول یا با تهیه تور نوروز به این شهر توریستی بی‌نظیر سفر کنید.

 

ناگفته نماند ما برای سهولت هرچه بیشتر شما در خرید، مطلب دیگری را با عنوان مراکز خرید استانبول نیز آماده کرده‌ایم. این مطلب برای پاسخ به «چگونه ارزان به استانبول سفر کنیم؟» نوشته شده است و تمامی راهنمایی‌های لازم را در سفر به شما می‌دهد.


ارزان ترین فصل سفر به استانبول

اگر به دنبال کاهش هزینه های خود و خرید بلیط هواپیما ارزان قیمت هستید بهتر است خلوت ترین زمان سفر به استانبول را انتخاب کنید. این ایام ارزان ترین زمان سفر به استانبول هستند که برای خرید و گردش، مقرون‌به‌صرفه شناخته می‌شوند.

 استانبول در زمستان


بنابراین برای سفر ارزان به استانبول فصول زمستان و و ایام امتحانات را انتخاب کنید. با اینکه آب و هوای استانبول در زمستان رو به سردی رفته و سفر به آن مانند فصول بهار و پاییز کاملا مطلوب نیست؛ نباید نگران باشید. زیرا این ایام مزایای خاص خودشان را دارند و به شما امکان رزرو هتل ارزان در استانبول و خرید ارزان در استانبول را می‌دهند. همچنین مسافران کمتری به این شهر مراجعه می‌کنند و باعث می‌شوند قیمت ها تا حد قابل توجهی پایین بیاید. ناگفته نماند فصول بهار و پاییز نیز که بهترین زمان سفر به استانبول هستند؛ از قیمت های گرانی برخوردار نبوده اما ارزان نیز نیستند.

خوب است بدانید ایام گفته شده بهترین زمان خرید بلیط هواپیما لحظه آخری استانبول نیز هستند و شما می‌توانید با رفتن به قاصدک24 رزرو خود را انجام دهید. در این وبسایت قیمت بلیط هواپیما، بلیط ارزان تهران استانبول، بلیط ترکیه و... درج شده است.


گران ترین فصل سفر به استانبول

با وجود آن که فصل بهار تا اوایل تابستان و همچنین پاییز از بهترین زمان سفر به استانبول شناخته می‌شوند؛ معایب خاص خودشان را دارند. به‌عنوان مثال هتل های ترکیه یا مراکز خرید آن هرچه به زمان آمدن توریستان نزدیک می‌شوند قیمت ها را بالاتر می‌برند. به‌نوعی که اگر در روزهای سرد سال به این شهر سفر کنید؛ هزینه‌ی کمتری را متقبل خواهید شد. توصیه‌ی ما به افرادی که سفر خود را برای این ایام برنامه‌ریزی کرده‌اند اما به دنبال خرید ارزان در استانبول هستند؛ صرفه‌جوییِ هوشمند و مدیریت مخارج است. افزون‌بر این ایام، فصل تابستان نیز از گران ترین زمان سفر به استانبول شناخته می‌شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.


شلوغ ترین فصل سفر به استانبول

اگر به دنبال زمان مناسبی برای سفر به این شهر هستید؛ باید بدانید که تابستان بدترین فصل برای خرید بلیط هواپیما به این مقصد است. آب و هوای استانبول در تابستان رو به گرمی و رطوبت رفته و به شما اجازه‌ی لذت‌بردن از سواحل ترکیه را نمی‌دهد. علاوه‌بر آن استانبول در ماه های جون، آگسِت و جولای و یا اواسط خرداد تا اواسط شهریورماه مملو از جمعیت شده و سفر را برای شما سخت می‌کنند. برای بازدید از هر جاذبه تاریخی یا طبیعی با ازدحام گردشگران مواجه خواهید شد. همچنین قیمت هر شب اقامت در هتل های استانبول بالاتر از فصول دیگر می‌رود و تجربه یک سفر مقرون به صرفه و آرام را از شما سلب می‌کند.

استانبول در تابستان
در پایان یادآور می‌شویم که شما می‌توانید بلیط هواپیما استانبول مورد نظر خود را در قاصدک24 خریداری کنید. بلیط های دیگری نیز مانند بلیط قطار ترکیه، بلیط اتوبوس تهران مشهد و بلیط هواپیما دبی در این سایت عرضه می‌شوند. این سامانه همچنین این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که بتوانید به سادگی بیمه مسافرتی یا تور دلخواهتان را نیز به آسانی خریداری نمایید.

ناگفته نماند تور استانبول، تور آنتالیا، تور ترکیه، تور تایلند و... در قاصدک 24 به فروش می‌رسد. برای رزرو هتل نیز اقامتگاه های مختلفی مانند هتل های ارزان استانبول، هتل آپارتمان ترکیه، لوکس ترین هتل های تهران و هر شهری که بخواهید در این سایت وجود دارد. تنها کافی‌ست با (75269-021) تماس حاصل کرده یا به‌صورت آنلاین خرید اینترنتی خود را انجام دهید.