راهنمای سفر به ارمنستان ایروان

از آنجایی که ارمنستان از جمله کشورهای نزدیک به ایران با مرز مشترک است؛ تبدیل به مقصد مناسب و محبوبی در ایرانیان برای سفر می‌شود. همچنین در قلب این کشور، ستاره‌ای نورانی به‌نام ایروان وجود دارد که مانند استانبول ترکیه، در جای‌جای این کشور می‌درخشد. در سفر به ارمنستان آنقدر جاهای دیدنی و به‌ویژه جاذبه های گردشگری ایروان را مشاهده خواهید کرد که به یک بار مسافرت راضی نمی‌شوید. البته نکته مهم‌تری که قبل از مطالعه‌‌ی راهنمای سفر به ارمنستان باید دقت کنید، نحوه‌ی رسیدن به این کشور توریستی معرفی می‌شود.

سفر به ارمنستان


راه‌های گوناگونی مانند: سفر به ارمنستان زمینی، سفر به ارمنستان با اتوبوس و... وجود دارند که در این مطلب سعی داریم به تمامی آن‌ها اشاره کنیم. همچنین شما را از نحوه‌ی خرید ارزان بلیط هواپیما ایروان و هزینه سفر به ارمنستان با ماشین شخصی آگاه می‌کنیم. به یاد داشته باشید که برای داشتن بهترین تجربه در سفرهای خارجی، مطالعه‌ی راهنمای آن نیز تاثیر بسزایی بر رضایت شما خواهد داشت. بنابراین علاوه‌بر موارد گفته شده، بهترین راهنمای سفر سه روزه به ایروان را نیز معرفی می‌کنیم تا اطلاعاتی کاملی از این کشور برای مسافرت داشته باشید.

برای خرید بلیط هواپیما کلیک کنید
 

چگونه به ارمنستان سفر کنیم؟ سفر شخصی یا تور ارمنستان

به‌طور کلی برای سفر به ارمنستان سه راه وجود دارد:

  • سفر به ارمنستان هوایی
  • سفر به ارمنستان زمینی
  • سفر با تور ایروان

خود این دو راه نیز به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد که در این بخش به آن‌ها اشاره می‌کنیم. همچنین اگر تمایل‌به بازدید از ارمنستان دارید و نمی‌دانید بهترین زمان سفر به ارمنستان چه زمانی است، خبر خوبی برایتان داریم. زیرا این کشور از معدود کشورهای 4 فصلی شناخته می‌شود که در تمام طول سال جاذبه های متفاوت خود را دارد. در هر فصلی که به ارمنستان سفر کنید، جشنواره ها و مکان های زیادی را خواهید دید که در هیچ جای دنیا پیدا نمی‌شود. با این وجود، فصل بهار، پادشاه تمامی فصل‌هاست که با گل‌وگیاه‌های رنگارنگ خود لحظات ناب‌تری را برای شما رقم خواهد زد.

سفر به ارمنستان هوایی (سفر به ارمنستان با هواپیما)

در راهنمای سفر به ارمنستان ساده‌ترین و سریع‌ترین راه، رزرو بلیط هواپیما ایروان شناخته می‌شود. با اینکه در این روش هزینه سفر به ارمنستان کمی زیاد شده و بودجه‌ی شما را کاهش می‌دهد، افراد زیادی به آن تمایل دارند. زیرا دیگر درگیر دردسرهای راه زمینی، ترافیک، اتلاف وقت، ناهمواری‌های جاده و... نمی‌شوند و به‌آسانی به مقصد می‌رسند.

سفر به ارمنستان هوایی
در زیر به نکاتی اشاره می‌کنیم که بهتر است به آن‌ها برای کاهش هزینه سفر به ارمنستان با هواپیما دقت کنید.

  • اگر شما بلیط هواپیما ایروان را خریداری می‌کنید؛ قاصدک24 توصیه می‌کند کمی در  رزرو هتل ارمنستان محتاط‌تر باشید. زیرا پس از خرید بلیط، هزینه ی اقامت در ارمنستان یا هر کشور خارجی دیگر، عمده‌ترین هزینه‌های سفر را شامل می‌شوند. به‌عنوان مثال می‌توانید سری به هاستل های ارمنستان و مهمانسراهای آن بزنید که قیمت کمتری نسبت‌به سایر مراکز دارند.
  • بهتر است برای صرفه‌جویی در هزینه سفر به ارمنستان هوایی، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با این روش رفت‌وآمدهای درون شهری شما مخارج چندانی نداشته و پول بیشتری برای خرید سوغاتی و... ذخیره می‌کنید.
  • اگر می‌خواهید سفر به ارمنستان با هواپیما را تجربه کنید اما پول کمتری را پرداخت کنید؛ بهترین گزینه خرید بلیط هواپیما لحظه آخری ارمنستان است. (بلیط هواپیما لحظه آخری ایروان)

سفر به ارمنستان زمینی

در راهنمای سفر به ارمنستان زمینی 3 راه وجود دارد، استفاده‌از اتوبوس، قطار و ماشین شخصی. هر کدام از این شیوه‌ها، مدت زمان، مسافت و هزینه‌ی متفاوتی دارند که می‌بایست قبل‌از انتخاب حتما به آن‌ها توجه کنید. سفر زمینی به ارمنستان در کرونا نیز میسر بوده، ولیکن می‌بایست تست پی سی آر منفی (PCR) با اعتبار ۷۲ ساعته داشته باشید.

سفر به ارمنستان با قطار

در گذشته یعنی قبل از فروپاشی شوروی، خط آهنی در میان ایران و منطقه جلفا وجود داشت که امکان سفر به ارمنستان و آذربایجان را از طریق قطار ممکن می‌ساخت. بعدها با فروپاشی این کشور و درگیری میان دولت های ارمنستان و آذربایجان، فعالیت در این مسیر ریلی متوقف شد و راه سفر با قطار به ارمنستان از طریق ایران نیز مسدود گردید. البته این به آن معنی نیست که راه دیگری برای تجربه این نوع سفر به این کشور وجود ندارد. چرا که در حال حاضر ایرانیانی که تمایل دارند با قطار به ارمنستان بروند می‌توانند از مبدا تهران به ایستگاه جلفا بروند و از آنجا پس از عبور از مرز نوردوز، خود را به سرزمین ارامنه برسانند. برای این منظور می‌توانید بلیط قطار تبریز (بلیط قطار آذربایجان شرقی) را خریداری کنید و پس‌از مسافت 150 الی 180 کیلومتری به جلفا برسید.

سفر به ارمنستان زمینی

همچنین مسیر ریلی دیگری نیز برای این کار وجود دارد و آن هم سفر به ارمنستان از راه آهن تفلیس است. برای این منظور می‌توانید ابتدا خود را از ایران و از طریق قطار به تفلیس برسانید و سپس با خرید بلیط قطار از تفلیس به ایروان بروید. (می‌توانید از باکو نیز به‌طور مستقیم به تفلیس برسید.)

بد نیست بدانید برای سفر به ارمنستان زمینی می‌بایست مدت زمان زیادی را در مسیر سپری کنید؛ لذا اگر قصد دارید سریع‌تر به مقصد برسید استفاده از این راه را توصیه نمی‌کنیم. چرا که خرید بلیط قطار ایروان به طور معمول برای مسافرانی مناسب است که محدودیت زمانی نداشته یا به صورت دسته‌جمعی سفر می‌کنند و می‌خواهند هزینه های سفر خود را از این طریق کاهش دهند. البته باید توجه داشته باشید که این روش امتیاز مثبت نیز دارد و آن، هزینه‌ی کمتر و لذت بیشتر است. بی‌شک اگر با هواپیما سفر کنید، در مدت زمان کمتری به مقصد می‌رسید. ولیکن اگر با قطار سفر کنید، نه‌تنها از زیبایی‌های مسیر لذت می‌برید بلکه خاطره‌های جذاب‌تر و بیشتری در طول مسیر برای خود می‌سازید.

سفر به ارمنستان با اتوبوس

سفر به ارمنستان با استفاده از اتوبوس به طور معمول در قالب تورهای زمینی برگزار می‌شود. از این رو کمتر می‌توان مسافری را یافت که به دنبال خرید بلیط اتوبوس به مقصد ارمنستان باشد. چرا که این خدمات اغلب به صورت پکیج به مسافران ارائه می‌شود. با این حال خرید بلیط اتوبوس نیز یکی از راه های سفر به ارمنستان است که معمولاً بهترین راه ممکن برای تجربه سفرهای خانوادگی یا دسته جمعی به شمار می‌رود. زیرا هزینه های سفر به ارمنستان در تور زمینی ایروان بسته به نوع خدمات و امکانات موجود معمولاً در حدود یک سوم تورهای هوایی است. از این رو اغلب مسافرانی که قصد دسته‌جمعی به این کشور سفر کنند؛ از این راه استفاده می‌نمایند.

سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

یکی‌دیگر از شیوه‌های زمینی برای سفر به ایروان و ارمنستان، استفاده از ماشین شخصی است. در این سفر علاوه‌بر کنترل کامل مدیریت هزینه های سفر به ارمنستان، می‌توانید از مسیر شگفت‌انگیزی که در پیش دارید نیز لذت ببرید. به‌عنوان مثال می‌توانید ابتدا تا تبریز رانندگی کنید و سپس خود را به مرز نوردوز برسانید و پس از حداکثر 450 کیلومتر به ایروان برسید. نکته‌ای که در این روش حائز اهمیت است، بررسی هزینه‌ی بنزین، موادغذایی در مسیر، اتلاف وقت و... معرفی می‌شود. اگر به این نکات دقت نکنید، ممکن است هزینه سفر به ارمنستان با ماشین شخصی از هزینه بلیط هواپیما ارمنستان نیز بیشتر شود. لذا:

  • در ابتدا به فاصله‌ی شهر سکونت خود تا تبریز، جلفا و مرز نوردوز دقت کنید. سپس هزینه‌ی بنزین، گاز و تعمیرات احتمالی خودرو را تخمین بزنید.
  • در مرحله‌ی بعد هزینه‌ای را که برای وعده‌های غذایی تا مقصد در نظر گرفته‌اید یادداشت کنید. همچنین اگر تمایل دارید در مسیر اقامت داشته باشید می‌بایست هزینه‌ی آن را نیز بنویسید. در غیر این صورت اگر از چادرهای مسافرتی استفاده می‌کنید نیازی به بررسی آن ندارید.

سفر به ارمنستان با ماشین شخصی

  • سرانجام مخارج را جمع بزنید و با قیمت بلیط هواپیما ایروان مقایسه کنید.
  • توجه داشته باشید در راهنمای سفر به ارمنستان با ماشین شخصی، مدت زمان بیشتری در راه هستید و نباید از این موضوع مهم چشم‌پوشی کنید. خستگی در جاده و رانندگی بی‌وقفه می‌تواند تاثیر منفی‌ای بر رضایت شما در سفر بگذارد؛ بنابراین سعی کنید در بین مسیر استراحت کنید و رانندگی را به همسفران دیگری بسپارید.
  • در سفر به ارمنستان با ماشین شخصی از مرز نوردوز تا ایروان 2 مسیر وجود دارد، اولین مسیر 380 کیلومتر و دومین مسیر 440 کیلومتر است. مسیر کوتاه‌تر از طریق شهر مِغری (Meghri) ، روستا لِهواز (Lehvaz) ، شهرک کاپان (Kapan) ، روستا آغوانی (روستا اقوانی، Aghvani) ، روستا آرپی (Arpi) و در نهایت ایروان صورت می‌گیرد. ولیکن در مسیر دوم پس‌از رسیدن‌به آغوانی، می‌بایست مسیر خود را به سمت شهر وایک (Vayk) تغییر دهید و از روستا شاتین (Shatin) ، گغوویت (Geghhovit) و لاشن به ایروان برسید.

هزینه سفر به ارمنستان در سال ۱۴۰۰

هزینه سفر به ارمنستان در سال ۱۴۰۰ با بررسی مدارک لازم سفر به ارمنستان، رزرو هتل ارمنستان و نحوه ی سفر به ارمنستان صورت می‌گیرد. با جمع‌بندی این مخارج به هزینه ی تقریبی سفر خواهید رسید که برای برنامه‌ریزی بودجه اهمیت زیادی دارد. در زیر به هزینه های سفر به ارمنستان اشاره می‌کنیم. ناگفته نماند واحد پول ارمنستان درام بوده و می‌بایست ریال را به درام ایروان در صرافی ها تبدیل کنید.

  • هزینه شناسه
  • هزینه عوارض شهرداری
  • هزینه ارسال پستی
  • هزینه صدور گذرنامه
  • هزینه عوارض خروج از کشور
  • بلیط هواپیما ایروان، بلیط قطار، بلیط اتوبوس، هزینه بنزین یا هر هزینه در مسیر رفت و برگشت مانند خوراک، استراحت و...

جاهای دیدنی ایروان

  • هزینه اقامت در ایروان مانند قیمت رزرو هتل، پانسیون، هاستل
  • هزینه ورودی جاهای دیدنی ایروان
  • هزینه های خرید سوغاتی و لوازم دلخواه
  • هزینه رفت و آمد در ارمنستان با حمل و نقل عمومی

هزینه سفر به ارمنستان با تور

اگر قصد دارید با تور ارمنستان به این کشور سفر کنید؛ تبریک ویژه‌ای به شما برای انتخابتان می‌گوییم. زیرا این روش یکی‌از سهل الوصول ترین و بهترین راه سفر به ارمنستان است. شما با استفاده‌از سایت های گردشگری، آژانس های مسافرتی و مراکز ثبت نام تور می‌توانید تور ایروان را خریداری کنید. البته در این روش نیز حتما باید به یک‌سری نکات دقت کنید که در زیر برایتان آورده‌ایم.

  • تور ارمنستان هوایی هزینه‌ی بیشتری از تور ارمنستان زمینی دارد.
  • با تور ارمنستان هوایی سریع‌تر از تور ارمنستان زمینی به مقصد می‌رسید.
  • با تور ارمنستان هوایی سختی مسیر را متوجه نمی‌شوید و در مقابل تور ارمنستان زمینی مشکلات خاص خودش را دارد.
  • اگر تمایل دارید تور ارمنستان هوایی بخرید اما هزینه‌ی کمتری را متقبل شوید، حتما سعی کنید تور لحظه آخری ارمنستان را خریداری کنید. (تور لحظه آخری ایروان)

تور ارمنستان

  • اگر سفر به ارمنستان با تور را دارید، قاصدک 24 توصیه می‌کند به کیفیت تور دقت کنید. به این معنا که اگر تورهایی با هتل های ارزان را انتخاب کنید، بی‌شک قیمت تور ارمنستان کمتر خواهد بود. در مقابل اگر تورهایی با هتل های چند ستاره و لوکس را خریداری کنید، قیمت تور ارمنستان بالا خواهد رفت.
  • اگر در ایام تعطیل یا مراسم های مناسبتی برای ثبت نام تور ارمنستان اقدام کنید، هزینه های سفر به ارمنستان بیشتر خواهد شد. در مقابل اگر در ایام امتحانات به این کشور بروید، به‌طبع قیمت‌ها نجومی نخواهد بود.

اطلاعات موردنیاز و سوالات متداول در راهنمای سفر به ارمنستان

  1. آیا سفر به ارمنستان ویزا میخواهد؟ خیر. برای سفر به ارمنستان نیازی به گرفتن ویزا ندارید.
  2. فاصله تهران تا ارمنستان زمینی چند کیلومتر است؟ 1215 کیلومتر
  3. فاصله تهران تا تبریز چند کیلومتر است؟  630 الی 633 کیلومتر
  4. از تهران تا تبریز با اتوبوس چند ساعت راه است؟ (مدت زمان تهران تا تبریز) 8 ساعت
  5. از تهران تا تبریز با ماشین شخصی چند ساعت راه است؟ 7 ساعت
  6. فاصله تهران تا جلفا: 764 کیلومتر
  7. مدت زمان تهران تا جلفا: حداکثر 8 ساعت و 20 دقیقه
  8. فاصله تبریز تا جلفا چند کیلومتر است؟ 130 الی 135 کیلومتر
  9. فاصله جلفا تا مرز نوردوز: 80 کیلومتر و از طریق شهرستان سیه رود
  10. فاصله مرز نوردوز تا ارمنستان: 400 کیلومتر

در این بخش سعی داشتیم به تمامی نکات در این سفر اشاره کنیم و کامل ترین راهنمای سفر به ارمنستان و هزینه سفر به ارمنستان را ارائه دهیم. درنهایت نیز برای بهترین انتخاب، تنها راه بررسی روش‌های گفته شده با معیارهای لذت‌بردن شما در سفر است. برای راهنمایی بیشتر در این مورد و اطلاع از قیمت بلیط هواپیما ارمنستان، بلیط قطار یا حتی تور ارمنستان و تور ایروان می‌توانید با پشتیبانی قاصدک 24 تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید به سایت آن رفته و قیمت بلیط هواپیما، قیمت بلیط اتوبوس و قطار را مشاهده کنید.

راهنمای سفر سه روزه به ایروان، کوتاه ولی شگفت‌انگیز

ایروان، پایتخت ارمنستان، شهری با قدمت 4 هزار ساله است و بزرگترین جامعه ارمنی دنیا را دارد. این شهر از جمله مقاصد خارجی محبوب ایرانیان شناخته می‌شود که سالانه توریستان زیادی به آن سفر می‌کنند. اگر شما نیز از مسافران ایروان هستید و نمی‌خواهید مدت زیادی را در این شهر بمانید؛ پیشنهاد می‌کنیم این برنامه‌ریزی مفید و ارزان را مطالعه کرده تا در یک سفر سه روزه بهترین تجربه‌ها را داشته باشید.

اولین روز از سفر با گردش، خرید و غذاهای محلی

صبحانه را در هتل صرف کنید و سری به میدان جمهوری ایروان (Republic Square) در مرکز شهر بزنید. این میدان در سال‌های اخیر به جهت برگزاری کنسرت های محلی، جشنواره ها و رژه ها توجه گردشگران زیادی را بخ خود جلب کرده است. همچنین میدان جمهوری ارمنستان دسترسی مناسبی به آبنمای رقصان، موزه تاریخ ملی، گالری ملی ارمنستان، خانه دولت و وزارت دارایی دارد و بازدید از آن نیازمند صرف یک ساعت زمان است. بعد از آن می‌توانید از سه شنبه تا یکشنبه و از ساعت 11 الی 18 سری به موزه تاریخ ارمنستان بزنید. این موزه از جمله موزه های محبوب ایروان بوده و اشیا باستانی با ارزشی را در خود جای داده است.

میدان جمهوری ایروان
بازار ورنیساژ ایروان نیز در فاصله 5 دقیقه ای از این موزه قرار دارد که برای خرید در ایروان فرصت مناسبی شناخته می‌شود. شما در این بازار می‌توانید انواع سوغاتی، زیورآلات دست ساز، تابلوهای نقاشی و… را با قیمت نچندان زیادی تهیه کنید. مدت زمان پیشنهادی این بازدید نیز 2 ساعت برآورد می‌شود. سپس برای ناهار نیز پیشنهاد می‌کنیم به یکی از رستوران های محلی ایروان بروید و از طعم بی‌نظیر غذاهای آن لذت ببرید. در زیر تصویر یکی از خوشمزه ترین غذاهای محلی ارمنستان را مشاهده می‌کنید که لولا کباب ارمنی، لوله کباب یا Lula Kebab نامیده می‌شود.

لولا کباب ارمنی
کمی بعد از صرف ناهار و استراحت، سری به کلیسای سنت گریگور روشن‌ گر در خیابان یروند کوچار بزنید. شاید جالب باشد بدانید این کلیسا، بزرگترین کلیسای ارمنی دنیا شناخته شده و معماری منحصربه‌فرد آن برای عکاسی مناسب است. (بازید از کلیسا سنت گریگور روشن‌ گر برای عموم رایگان است)
مسجد کبود نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی ایروان معرفی می‌شود که به نام مسجد گک جامی نیز شهرت دارد. این بنا در قرن 18 میلادی مصادف با دوره سلطنت نادر شاه افشار ساخته شده و بازدید از آن خالی از لطف نیست. برای دسترسی به مسجد کبود ایروان نیز می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید یا قدم زدن در خیابان های ارمنستان را ترجیح دهید. برای شب می‌توانید سری به مرکز خرید دالما گاردن در بزرگراه تسیتسرناکابرد بزنید و از امکانات فوق‌العاده‌ی آن بهره‌مند شوید.

  • رستوران، فودکورت و کافه
  • سینما
  • شهربازی و سالن بولینگ
  • مغازه‌ها، بوتیک ها واجناس گوناگون

دومین روز از سفر با مهمترین جاهای دیدنی ایروان

برای روز دوم می‌توانید از وسایل حمل نقل عمومی بهره بگیرید و به معبد گارنی ایروان بروید. این معبد یکی از مهمترین بناهای تاریخی ارمنستان با معماری یونانی و قدمت 2000 ساله شناخته می‌شود. ساعت بازدید از معبد گارنی 9 صبح تا 17 بوده و هزینه ورودی معبد گارنی برای بزرگسال نیز حداقل 1500 درام است. اگر 5 کیلومتر دیگر را در جاده صومعه ادامه دهید به روستای گوغت و صومعه گغارد می‌رسید. این صومعه از مهمترین جاهای دیدنی ارمنستان است که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و برای بازدید از آن پولی از شما دریافت نمی‌کنند. (مدت زمان پیشنهادی بازدید: 1 تا 2 ساعت)
برای صرف ناهار در ایروان می‌توانید مسیری 90 کیلومتری را بپیمایید و به دریاچه سوان ایروان بروید. این دریاچه بزرگترین دریاچه ارمنستان و تنها پهنه آبی این کشور شناخته می‌شود که در میان چندین جاذبه تاریخی واقع شده است. در زیر به امکانات دریاچه سوان ایروان اشاره می‌کنیم.

  • محل مطلوبی برای شنا
  • جت اسکی و ماهیگیری
  • ویند سرفینگ ایروان (Wind-Surfing)
  • کافه و رستوران
  • دارای اقامتگاه
  • پارکینگ

دریاچه سوان ایروان
شما پس از صرف 4 ساعت زمان در این دریاچه می‌توانید سری به صومعه سواناوانک ایروان در بخش شمالی این جزیره بزنید و تور طبیعت گردی خود را تکمیل نمایید. فراموش نکنید که در برگشت به مرکز شهر و محل اقامت خود می‌بایست چیزی در حدود 130 کیلومتر راه را بپیمایید؛ بنابراین بیش از یک ساعت را برای بازدید از سواناوانک اختصاص ندهید و سعی کنید هر چه زودتر برای استراحت به هتل خود بازگردید.

سومین روز از سفر با پکیجی از هنر، ادبیات و معماری

در راهنمای سفر سه روز به ایروان، آخرین روز را به بازدید از بهترین موزه های ارمنستان و مراکز هنری آن اختصاص داده‌ایم. در این روز می‌توانید برای ساعت 10 صبح خود را به موزه ماتناداران ایروان (Matenadaran) در خیابان مشتوتس برسانید. این موزه مجموعه‌ای از دست نوشته ها، نسخ خطی و تابلوهای نقاشی است که برای هر بزرگسال ورودی از شما می‌گیرد. همچنین خوب است بدانید این منطقه یکی از بهترین جاهای دیدنی ارمنستان برای عکاسی بوده و طرفداران بسیار زیادی دارد.


موزه ماتناداران ایروان
مرکز هنری کافسجیان ایروان نیز در فاصله 2 کیلومتری از موزه ماتناداران قرار گرفته که بازدید از آن از 10 صبح الی 17 برای عموم آزاد است. شما در این منطقه می‌توانید از باغ تندیس و گالری هنری شگفت‌انگیزی آن دیدن کنید. سپس به مجموعه کاسکاد ایروان بروید و لحظاتی را در فضای سرسبز و آبنمای آن استراحت کنید. پس از صرف ناهار  نیز می‌توانید به خیابان آزاتوتیان و پارک ویکتوری ایروان رفته و از مجسمه مادر ارمنستان دیدن کنید. علاوه‌‌بر اینکه بازدید از مجسمه مادر ایروان و موزه ی آن که برای یادبود سربازان از دست رفته ارمنی ساخته شده؛ خود پارک ویکتوری نیز جذابیت‌های زیادی دارد. این پارک از بهترین پارک های ایروان بوده و دارای امکانات زیر است.

  • شهربازی
  • قایق سواری در دریاچه مصنوعی
  • فضای مناسبی برای استراحت، پیک نیک و گردش عصرانه
  • عکاسی

اگر بلیط هواپیما برگشت خود را برای روز چهارم رزرو کرده‌اید؛ در شب به خیابان آبوویان رفته و از میدان چارلز آزناوور دیدن کنید. این منطقه محل مناسبی برای خیابان گردی و شب گردی در ارمنستان بوده و تندیس های باشکوهی را در خود جای داده است. همچنین اغلب رویدادها و اجراهای خیابانی ایروان نیز در این مکان برگزار شده و با کافه های دنج خود، آخرین لحظات شما را در این سفر به‌زیبایی رقم می‌زند.

اکنون به پایان راهنمای سفر به ارمنستان و برآورد هزینه های سفر به ارمنستان رسیده‌ایم و سعی داشتیم به تمامی نکات مهم بپردازیم. شما می‌توانید برای خرید انواع بلیط هواپیما داخلی و خارجی، بلیط قطار و بلیط اتوبوس به قاصدک 24 مراجعه کنید. این بلیط‌ها شامل بلیط هواپیما ایروان، بلیط هواپیما باکو، بلیط قطار تبریز، بلیط رجا و... می‌شوند. قیمت تمامی این موارد نیز در سایت درج شده و به‌راحتی می‌توانید قیمت بلیط هواپیما ایروان، قیمت بلیط قطار و... را مشاهده کنید. برای امنیت بیشتر و مصونیت در برابر حوادث احتمالی نیز توصیه می‌کنیم خرید بیمه مسافرتی را از دست ندهید. خرید این بیمه مسافرتی نه فقط برای ارمنستان بلکه برای اکثر کشورهای خارجی وجود دارد و خیال شما را از بابت حوادث یا بیماری راحت می‌کند. همچنین برای اقامت در ارمنستان قاصدک24 خدماتی را فراهم کرده که تنها با شماره‌گیری (75269-.021) می‌توانید اطلاعات لازم را کسب کنید.