شیراز کجا بریم؟ معرفی مکان های دیدنی شیراز

شیراز شهر خوش آب و هوا و تاریخی استان فارس است که این شهر به شهر شعر و ادب و پایتخت فرهنگی ایران معروف است. با سفر به شهر زیبای شیراز علاوه بر بازدید از مکان‌های تاریخی شانس این را دارید که در طبیعت ناب این شهر گشت و گذار کنید. شاید قبل از سفر این سوال برای شما پیش بیاید که شیراز کجا بریم؟ برای پاسخ به این سوال و شناخت مکان های دیدنی شیراز همسفر وبلاگ قاصدک 24 باشید.

 جاهای دیدنی شیراز

 

معرفی جاهای دیدنی شیراز


شهر شیراز پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت ایران است که در بین گردشگران به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، فرهنگی و طبیعی بسیار محبوب شده است. شهر شیراز در ماه اردیبهشت به دلیل وجود شکوفه‌های بهارنارنج به بهشتی بر روی زمین تبدیل می‌شود. شهر شیراز جاهای دیدنی بسیاری دارد که در ادامه متن شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم تا هنگام سفر به این شهر تجربه دیدن این مکان‌های جذاب را از دست ندهید.


بیشتر بدانید: راهنمای سفر به شیراز



جاذبه های تاریخی شیراز

 

شهر شیراز جاذبه‌های تاریخی بسیاری دارد که یادگار فرهنگ و تمدن ایران است. مکان های تاریخی شیراز شامل موارد زیر است.

 

دروازه قرآن شیراز

 

دروازه قرآن شیراز یکی از جاذبه‌های تاریخی شیراز است که این دروازه در قسمت شمال شرقی شیراز قرار دارد. دروازه قرآن بین دو کوه باباکوهی و کوه چهل مقام قرار دارد. این دروازه در دوران عضدالدوله دیلمی ساخته شده است و قرآنی روی آن قرار داده شده که بدرقه کسانی است که از شهر خارج می‌شوند.

این دروازه توسط کریم خان زند بازسازی شد و دو جلد قرآن بالای آن قرار داده شد. این قرآن امروزه در موزه پاریس نگهداری می‌شود که به قرآن هفده من مشهور است. دروازه قدیمی قرآن در دوران پهلوی به دستور رضا شاه تخریب شد و در سال 1328 دروازه جدیدی ساخته شد. جاهای دیدنی اطراف دروازه قرآن عبارتند از:

 

  • مقبره‌ خواجوی کرمانی
  • باغ جهان نما
  • حافظیه

 

آدرس دروازه قرآن: آزادراه شیراز، مرودشت، بلوار امام رضا، ورودی شهر شیراز (نمایش روی نقشه)

 

حافظیه شیراز

 

آرامگاه حافظ در شمال شهر شیراز قرار دارد این مکان میعادگاه عاشقان و دلدادگان حافظ است. قدمت این مکان به دوره زندیه بر می‌گردد و مساحتی حدود دو هکتار دارد. معماری این مکان بسیار خاص است و طراحی و معماری آن به سبک هخامنشیان و زندیان انجام شده است. محیط اطراف این آرامگاه پر از باغ‌ها و درختان بلند است که زیبایی این مکان را دو چندان کرده است. این مکان یکی از مکان های عاشقانه شیراز است که روح هر عاشقی را تازه می‌کند.
 

آدرس و ساعت بازدید حافظیه

 

آدرس

منطقه شمالی شهر شیراز، بلوار آزادی، مابین چهارراه حافظیه و چهارراه ادبیات (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

۸:۳۰ صبح تا ۱۰‌:۳۰ شب


حافظیه شیراز 


مجموعه تاریخی وکیل شیراز

 

مجموعه تاریخی وکیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازدید از جاهای دیدنی و تاریخی شهر شیراز است. شما با بازدید از این اماکن دیدنی شیراز می‌توانید سفر پرباری از تمدن ایرانی داشته باشید. مجموعه وکیل شیراز دارای بناهای تاریخی و هنری زیر است.

 

مسجد وکیل شیراز

 

مسجد وکیل از مجموعه بناهایی است که در دوران زندیه ساخته شده است و در نزدیکی حمام وکیل و بازار وکیل قرار دارد. شما در این مسجد شاهد سبک معماری خاصی هستید که زیبایی بی‌نظیری دارد. این حمام توسط کریم خان زند ساخته شد و دارای دو ایوان و شبستان است. جاهای دیدنی این مسجد شبستان جنوبی با ستون‌های سنگی یک‌پارچه و مارپیچ  است.

 

مسجد وکیل

 

حمام وکیل شیراز

 

حمام وکیل شیراز که یکی از یادگاری‌های کریم خان زند محسوب می‌شود در مرکز شهر قرار دارد. در این حمام بخش شاه نشین وجود دارد که در قدیم مورد استفاده شاه قرار می‌گرفته است. قسمت‌هایی از این حمام زاویه دار است که مانع خروج گرما از حمام می‌شده است. شما شاهد نقوش آهک‌بری زیبایی زیر گنبد حمام هستید که ریشه در سنت و مذهب مردم دارد.

حمام وکیل 

بازار وکیل شیراز

 

بازار وکیل نیز به دستور کریم خان زند ساخته شد و یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین بازارهای کشورمان است. بازار وکیل در مرکز شهر قرار دارد و تمام قسمت‌های آن سالم باقی مانده است. تجارت همچنان در این بازار جریان دارد و این بازار را می‌توان قلب تپنده تجارت شیراز نامید. در بازار وکیل انواع صنایع دستی شیراز و سوغات شیراز نیز وجود دارند که آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست.


بیشتر بدانید: مراکز خرید شیراز



بازار وکیل شیراز

 

آب انبار وکیل

 

آب انبار وکیل سومین بنایی بود که به دستور کریم خان زند ساخته شده است. این آب انبار امروزه به موزه آب تبدیل شده است و یکی ازجاهای دیدنی تاریخی شهر شیراز است.

آب انبار وکیل شیراز

 

آدرس و لوکیشن مجموعه تاریخی وکیل

 

مجموعه تاریخی وکیل

آدرس

مسجد وکیل شیراز

خیابان طالقانی شیراز، غرب بازار وکیل (نمایش روی نقشه)

حمام وکیل شیراز

خیابان طالقانی شیراز، غرب بازار وکیل و مسجد وکیل (نمایش روی نقشه)

بازار وکیل شیراز

خیابان طالقانی و خیابان لطفعلی خان زند (نمایش روی نقشه)

آب انبار وکیل شیراز

خیابان لطفعلی خان زند، ضلع غربی مسجد وکیل شیراز و بازار وکیل (نمایش روی نقشه)

 

خانه زینت‌الملک شیراز

 

خانه زینت الملک در خیابان لطفعلی خان زند قرار دارد و در همسایگی نارنجستان قوام است. قدمت این خانه به دوران حکومت قاجار باز می‌گردد و دارای معماری سنتی خاصی است. این خانه که در ضلع غربی باغ نارنجستان قوام قرار دارد و در سال 1290 توسط علی‌محمدخان قوام‌الملک دوم ساخته شده است. این خانه در سال 1302 توسط محمدرضا خان قوام الملک سوم تکمیل شد و دختر قوام الملک چهارم که زینت الملک نام دارد در این خانه زندگی می‌کرده است.

 

آدرس و ساعت بازدید خانه زینت‌الملک

 

آدرس

خیابان لطفعلی‌خان زند، بعد از بلوار زینبیه (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

۸ صبح تا ۷ شب

 

ارگ کریم خان شیراز

 

از مهمترین آثار تاریخی شیراز ارگ کریم خان است که در دوره زندیه ساخته شده است. ارگ کریم خان در گذشته محل زندگی خانواده سلطنتی زندیه بوده است و امروزه یکی از آثار ملی محسوب می‌شود. این ارگ در قسمت شمال شرقی میدان شهدا قرار دارد و دارای برج‌ها، دیوارهای خوش قد و قامتی است. قسمت دیدنی این ارگ،حمام ارگ است که دارای معماری سنتی خاصی است.

 

آدرس و ساعت بازدید ارگ کریم خان

 

آدرس

شمال شرقی میدان شهدا، بلوار هجرت (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

۹ صبح تا ۱۰ شب

 

عمارت شاپوری شیراز

 

عمارت شاپوری یکی از بناهای دوره پهلوی است که توسط ابوالقاسم مهندسی ساخته شده است. شما می‌توانید در این عمارت سرسبز به گشت و گذار بپردازید و در کافه و رستوران‌های آن غذا میل کنید.

آدرس عمارت شاپوری شیراز: شیراز، خیابان کریم‌خان زند، خیابان انوری، تقاطع اهلی، باغ و عمارت شاپوری (نمایش روی نقشه)

جاهای دیدنی شیراز در بهار


فصل بهار و اردیبهشت ماه
بهترین زمان سفر شیراز است. شهر شیراز در فصل بهار بسیار دلربا و جذاب می‌شود. شما می‌توانید در این فصل در جشنواره‌های بهارنارنج شیراز شرکت کنید.


دشت ارژن شیراز 


دشت ارژن که به نام‌های ارزن و دشت ارجن نیز شهرت دارد در 60 کیلومتری شیراز واقع شده است. برای اقامت در دشت ارژن اقامتگاه‌های بوم گردی و مسافرخانه‌های زیادی میان جاده‌ شیراز و کازرون وجود دارد.  همچنین می‌توانید از هتل‌های شیراز یا کازرون استفاده کنید و یا در این دشت به استراحت بپردازید. شما برای رسیدن به دشت ارژن تنها یک ساعت از شیراز به سمت کازرون در راه هستید.

کافه‌ها و رستوران‌های بی‌نظیری در مسیر و در نزدیکی دشت ارژن وجود دارد. اگر به این منطقه سفر کردید حتما از تالاب ارژن که به دریاچه ارژن نیز مشهور است دیدن کنید. ناگفته نماند دشت ارژن در زمستان و پاییز نیز بسیار جذاب است و در این فصل‌ها پرندگان مهاجر و گل‌های نرگس بی‌شماری در این منطقه پدیدار می‌شوند. جاذبه‌های گردشگری و طبیعی که در دشت ارژن وجود دارد می توان به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

 

  •   آبشار ارژن
  • دریاچه ارژن
  • منطقه حفاظت شده دشت ارژن
  • تالاب ارژن
  • بازارچه‌های سنتی دشت ارژن

 
آدرس دشت ارژن شیراز: 60 کیلومتری شهر شیراز (نمایش روی نقشه)

دشت ارژن شیراز



باغ ارم شیراز (باغ گیاه شناسی)



باغ ارم شیراز یکی‌ از باشکوه‌ترین
باغ‌های شیراز است که قدمت آن به زمان خاندان‌ سلطنتی مغول (آل اینجو) و سلجوقیان برمی‌گردد. این منطقه یکی‌ از جاهای دیدنی شیراز در بهار و حتی تابستان شناخته می‌شود و جاهای دنج شیراز محسوب می‌شود.

در باغ ارم شیراز می‌توانید از کتیبه‌های قدیمی، معماری‌های زیبا، نقاشی‌ها و کاشی‌کاری‌های رنگی، عمارت‌های گوناگون و فضای بسیار سرسبز آن بازدید کنید. تنوع گل‌ها و درختان باغ ارم آنقدر زیاد و چشم‌گیر است که از آن به‌عنوان باغ گیاه‌شناسی نیز یاد می‌کنند. در فضای سرسبز باغ، گل‌ها و درختان زیادی وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. گل‌های نیلوفر
  2. گل‌های شاه پسند
  3. گل‌های داوودی
  4. گل‌های سنبل
  5. گل‌های میخک
  6. درختان سرو
  7. درختان انار
  8. درختان ارغوان
  9. درختان کاج
  10. بید مجنون
  11. درختان نارنج
  12. گل‌های اطلس
  13. گل‌های بنفشه

عمارت اصلی داخل باغ دارای 3 طبقه است و در تالار حوض‌خانه یا طبقه اول به‌علت جوی آب و آب‌نمای آن هوای بسیار مطبوع و خنکی است. در طبقه دوم 4 ایوان، آشپزخانه و راهرو هایی را مشاهده می‌کنید که به نقش‌ و نگارهای ایرانی مزین شده‌اند. در طبقه سوم عمارت نیز اتاق‌هایی با نقاشی‌های قدیمی از زنان، سربازان هخامنشی، کاشی‌کاری‌های قاجاری و ... وجود دارند که معماری بی‌نظیر آن زمان را به رخ می‌کشند.

آدرس باغ ارم شیراز: خیابان ارم، میدان ارم، در نزدیکی مجموعه‌ دانشگاه شیراز (نمایش روی نقشه)



باغ ارم شیراز 


باغ نارنجستان قوام شیراز


از باغ‌های دیدنی شیراز می‌توانیم به باغ نارنجستان قوام شیراز نیز اشاره کنیم که جذابیت آن کمتر از باغ ارم نیست. این باغ با درختان بهار نارنج آنقدر خوشبو و شگفت‌انگیز است که می‌تواند یکی از بهترین جاهای دیدنی شیراز در بهار باشد. همچنین موزه‌ای نیز در این باغ وجود دارد که از اشیای نفیس و گران‌بها در این باغ نگهداری می‌کند.

آدرس باغ نارنجستان قوام شیراز: بلوار زینبیه، خیابان لطفعلی‌خان زند (نمایش روی نقشه)


بیشتر بدانید: بهترین پارک های شیراز


 

جاهای دیدنی شیراز در تابستان


در فصل تابستان باید به مناطقی از شیراز بروید که آب و هوای خنک و معتدلی دارد بنابراین مقاصد کوهستانی سرسبز ییلاقی با دریاچه‌ها و امکانات تفریحی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی تابستانه که در نزدیکی آن‌ها هستند بهترین مکان برای بازدید در تابستان هستند. 

آبشار مارگون شیراز


شما می‌توانید در فصل تابستان از آبشار مارگون که به آبشار چشمه‌ای نیز معروف است دیدن کنید و از آب و هوای خنک آن لذت ببرید. این آبشار به‌علت نبود رودخانه و خروشیدن از چند چشمه به این نام شهرت دارد و یکی از جاذبه های گردشگری شیراز محسوب می‎شود.

برای اقامت می‌توانید در آبشار مارگون چادر بزنید و اوقات خوشی را تجربه کنید. ناگفته نماند در این منطقه که یکی ‌از بهترین جاهای دیدنی شیراز در تابستان یا حتی بهار شناخته می‌شود پارکینگ عمومی، سرویس بهداشتی و امکاناتی از این قبیل وجود دارد.

آدرس آبشار مارگون شیراز: در فاصله‌ی 130 کیلومتری از سپیدان شیراز، دهستان مارگون (نمایش روی نقشه)

آبشار ماراگون شیراز 

تنگه بستانک، بهشت گمشده شیراز

 

بسیاری از جاهای دیدنی ایران را به‌ علت زیبایی و شگفت‌انگیز بودن آن‌ها به بهشت گمشده نسبت می‌دهند. تنگه بستانک شیراز آنقدر دلربا، دنج و سرسبز است که نام آن را به‌ طور رسمی بهشت گمشده شیراز گذاشته‌اند. وجود آبشارها، چشمه‌ها، درختان انبوه، زمین‌های کشاورزی، آب و هوایی ییلاقی و خنک و... همگی این مکان را یکی‌ از بهترین جاهای دیدنی شیراز در تابستان تبدیل کرده است.

پوشش گیاهی زیادی در این مکان مانند جنگلِ درختان بلوط، بادام، شیرین بیان، پسته وجود دارد. حیوانات زیادی مانند خرس قهوه ای، سنجاب، روباه و انواع پرندگان شکاری نیز در این تنگه وجود دارند. برای اقامت در این مکان می‌توانید چادر بزنید و یا به اقامتگاه‌های بوم‌گردی تنگه بستانک بروید.

 


بهشت گمشده شیراز نزدیک به آبشار مارگون واقع شده است.


 

آدرس تنگه بستانک شیراز:  شمال غربی شیراز، جاده مرودشت، بخش کامفیروز (نمایش روی نقشه)

تنگه بستانک شیراز 

دریاچه هفت برم شیراز

 

دریاچه هفت‌برم یکی از بهترین جاهای دیدنی شیراز در فصل تابستان و پاییز است. این دریاچه منطقه‌ای ییلاقی با آب و هوای خنک و معتدل است. از آنجایی که دریاچه هفت برم از 3 تالاب دائمی تشکیل شده است در ماه‌های پرباران مانند پاییز نیز بازدیدکننده زیادی دارد زیرا دریاچه‌ها پر آب‌تر شده و آب و هوای آن هنوز به ‌اندازه‌ زمستان سرد و خشک نیست.

به‌علت قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مناسب علاوه‌ بر پوشش گیاهی انبوه شاهد پرندگان مهاجر در این دریاچه خواهید بود. شما می‌توانید در این منطقه ماهیگیری کنید یا در شرایط خاص به آبتنی بپردازید. شما می‌توانید برای اقامت در این دریاچه از اقامتگاه های آن استفاده کنید که چشم اندازه بی‌نظیری رو به دریاچه دارند. اقامتگاه‌های این مجموعه عبارتند از: 

 

  •   اقامتگاه بوم‌گردی و مجتمع گردشگری هفت برم
  •   اقامتگاه بوم‌گردی بام برم شیراز

 


دریاچه هفت برم شیراز نزدیک به دشت ارژن قرار دارد.



آدرس دریاچه هفت برم شیراز: واقع‌ در 55 کیلومتری غرب شیراز (نمایش روی نقشه)

دریاچه هفت برم شیراز 

گردشگاه میان کتل شیراز

 

گردشگاه میان کتل یکی از جاهای دیدنی خاص شیراز با منطقه‌ای کوهستانی است. پس ‌از گشت‌وگذار در فضای بسیار سرسبز و آب و هوای خنک تفرجگاه میان کتل، می‌توانید از کاروانسرای تاریخی میان کتل نیز بازدید کنید.

قدمت کاروانسرای میل کتل به دوران صفویه برمی‌گردد و اشیای قدیمی و کهن زیادی را در خود جای داده است. ناگفته نماند گردشگاه میان کتل شیراز در زمستان با بارش برف مناظر بسیار خیره‌کننده‌ای را خواهد ساخت. از این رو تور زمستان به شهر شیراز را حتما در برنامه‌های خود قرار دهید. 

آدرس گردشگاه میان کتل شیراز: در نزدیکی جاده قدیم شیراز به کازرون، 18 کیلومتری جنوب غربی دشت ارژن (نمایش روی نقشه)



گردشگاه میل کتل شیراز 

جاهای دیدنی شیراز در پاییز

 

فصل پاییز یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از شهر زیبای شیراز است. آب و هوای شیراز در این فصل معتدل است و بهترین زمان برای گردشگری است. بهترین جاهای دیدنی شیراز در پاییز عبارتند از:

 

آرامگاه سعدی در شیراز

 

شهر شیراز به شهر شعر و ادب معروف است و آرامگاه سعدی خانه ابدی یکی از شاعران بزرگ سرزمین پارسی است. این آرامگاه با باغ دلگشا همسایه است و طراحی آن توسط محسن فروغی انجام شده است. گنبد فیروزه‌ای سعدیه بسیار زیبا است و با معماری خاصی که دارد توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. این ساختمان دارای دو ایوان مقطع است و پله‌هایی روبه روی بنا قرار دارد. آرامگاه سعدی دارای هشت ستون است که با هنر کاشی کاری خاصی ساخته شده است.

 

مکان های دیدنی سعدیه

 

  • بستنی سنتی و فالوده سنتی قدیمی سعدی
  •  بستنی سنتی و فالوده سنتی کافه سروناز
  • ساندویچ نارون
  • بستنی سعدی اصل
  • کافه سعدی


آدرس و ساعت بازدید سعدیه

 

آدرس

چهارراه دلگشا، بلوار بوستان، حوالی باغ دلگشا و پارک کوهستان (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

۸ صبح تا ۱۰ شب


آرامگاه سعدی شیراز
 

دریاچه صورتی مهارلو شیراز

 

بی‌تردید افرادی که علاقمند به رنگ‌های صورتی هستند از دیدن دریاچه‌ی مهارلو به وجد خواهند آمد. دریاچه‌ای صورتی با فلامینگوهای صورتی! این گنج طبیعی یکی از جاهای دیدنی شیراز در پاییز شناخته می‌شود و در ماه‌های بارانی سال پر آب و شفاف بوده و در تابستان به‌علت کاهش بارندگی کمی خشک شده و از نمک آن استفاده‌های صنعتی و تجاری بسیاری می‌شود.

توصیه می‌کنیم در ماه‌های بارانی از این گنج طبیعی دیدن کنید تا بتوانید از زیبایی هرچه تمام‌تر آن لذت ببرید. همچنین خوب است بدانید فعالیت‌های زیستی جلبک دونالیلا سالینا موجب تولید ماده بتاکاروتن می‌شود و رنگ صورتی این دریاچه را به‌وجود می‌آورد.

آدرس دریاچه مهارلو شیراز: در 18 کیلومتری جنوب شیراز، شهرستان سروستان، روستای مهارلو (نمایش روی نقشه)

دریاچه صورتی مهارلو 

تخت جمشید شیراز

 

تخت جمشید یکی از بهترین جاهای دیدنی شیراز است که قدمتی بیش از 2500 سال دارد و نام یونانی آن پرسپولیس است. این بنای عظیم و تاریخی پایتخت پرآوازه‌ی هخامنشیان و نماد عظمت و شکوه تمدن ایرانی ا‌ست. این عمارت به‌دستور داریوش هخامنشی ساخته شده است و در طی سالیان دراز مورد حمله و آسیب زیادی قرار گرفته است و امروزه بخش عظیمی از این بنا ویران شده است. این بنا هنوز آثار ارزشمند از میراث مهم ایران شناخته می‌شود که شهرتی جهانی و بین‌المللی دارد. بی‌تردید بازدید از کتیبه‌های قدیمی، بناهای باقیمانده، مجسمه‌ها و کاخ‌های تخت جمشید یکی ‌از بهترین و متفاوت‌ترین لحظات شما در سفر خواهد شد.

 آدرس تخت جمشید شیراز: جاده شیراز اصفهان، مرودشت، دامنه‌های کوه مهر (نمایش روی نقشه)

تخت جمشید


جاهای دیدنی شیراز در زمستان

 

جاهای دیدنی شیراز در زمستان که در این مطلب به آن‌ها پرداخته‌ایم مکان‌هایی هستند که شما در تمامی فصول نیز می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.

 

مسجد شاهچراغ شیراز

 

یکی‌ از جاهای دیدنی شیراز در زمستان مسجد شاهچراغ است که آرامگاه برادران امام رضا است. این زیارتگاه که یکی از زیباترین و وسیع‌ترین بناهای مذهبی شیراز شناخته می‌شود طرفداران بسیاری دارد. این زیارتگاه بزرگ از جاهای دیدنی شیراز در شب نیز معرفی می‌شود و دارای موزه‌ای به نام موزه شاهچراغ است که با اشیای نفیس، سفالی، نسخ خطی و... خود بازدیدکنندگان زیادی دارد.

آدرس شاهچراغ شیراز: خیابان لطفعلی خان زند شیراز، خیابان احمدی (نمایش روی نقشه)


مسجد شاهچراغ

 

مسجد نصیرالملک شیراز

 

مسجد نصیرالملک شیراز به دلیل داشتن شیشه‌های رنگی و کاشی کاری‌های خوش رنگ و لعاب یکی از زیباترین مساجد ایران است. هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از این مسجد راهی شیراز می‌شوند. این مسجد به دلیل رنگ صورتی که در هنر کاشی کاری‌های آن به کار رفته است به مسجد صورتی نیز معروف است. این مسجد در محله قدیمی گود عربان واقع شده است.

 

آدرس و ساعت بازدید مسجد نصیرالملک

 

آدرس

محله گود عربان (اسحاق بیگ)، جنوب خیابان لطفعلی‌خان زند، نرسیده به بلوار زینبیه (نمایش روی نقشه)

ساعت بازدید

۷ صبح تا ۵ بعدازظهر

 

 

 

مکان های تفریحی شیراز

 

جاهای تفریحی شیراز شامل موارد زیر است:

 

پیست اسکی پولادکف شیراز

 

پیست اسکی پولادکف یکی از جاهای خاص و دیدنی شیراز است. این منطقه به ‌علت مکان قرارگیری این پیست اسکی به پیست اسکی سپیدان مشهور است و اولین پیست اسکی در جنوب ایران و دومین پیست بین‌المللی کشور شناخته می‌شود. از امکانات پیست اسکی پولادکف به موارد زیر می‌توانیم اشاره کنیم:

 

  1. تله کابین
  2. ماشین سواری در کوهستان و موتور سواری در برف (موتور برفی)
  3. تل اسکی و اسکی روی برف و آموزش آن
  4.  رستوران ها و کافه ها

 

برای اقامت در پیست سپیدان، امکان رزرو هتل پولادکف وجود دارد و تمامی امکانات برای رفاه و آسایش مسافران فراهم شده است. پیست اسکی پولادکف شیراز از جاهای دیدنی شیراز در تابستان و پاییز نیز شناخته می‌شود. شما در تابستان می‌توانید از امکانات زیر بهره‌مند شوید.

 

امکانات پیست اسکی پولادکف در تابستان

 

  • پیست کارتینگ ماشین کوهستان
  • چادر عشایری
  • دوچرخه سواری و اسب سواری
  •  اسکی روی چمن
  •  قایق سواری و دریاچه مصنوعی

آدرس پیست اسکی پولادکف شیراز: کیلومتر 15 جاده سپیدان به آبشار مارگون و فاصله ۸۸ کیلومتری شمال شیراز (نمایش روی نقشه)

 پیست اسکی شیراز


باشگاه پینت بال سیمرغ شیراز

 

برای آشنایی با مناطق دیدنی شیراز خوب است سری به بهترین مراکز تفریحی شیراز نیز بزنیم. پینت‌بال یکی از ورزش‌های هیجان‌انگیز با جنب‌وجوش بالا و دقت فراوان است که همه افراد با هر سن‌وسالی می‌توانند از آن استفاده کنند. هر سانس این باشگاه 2 ساعت بوده و خانم‌ها و آقایان می‌توانند در گروه‌های 10 تا 20 نفره با هم بازی کنند.
تجهیزات و لباس‌های مناسب در اختیار شما قرار می‌گیرد تا از هرگونه آسیب جلوگیری شود. این بازی یکی از فعالیت های پیشنهادی در شیراز به شما است. این ابزارها و تجهیزات شامل موارد زیر می‌شود:

 

  • تفنگ پینت بال
  • لباس مخصوص
  • ماسک، کلاه و دستکش بازی

آدرس باشگاه پینت بال سیمرغ شیراز: حد فاصل چهار راه باغ تخت و فلکه گاز، تالار سبوی عشق (نمایش روی نقشه)

 

باشگاه پینت بال شیراز 

جاهای دیدنی شیراز در شب

 

اگر برای شما هم سوال پیش آمد است که "شب در شیراز کجا برویم؟"  و یا جمعه شیراز کجا بریم؟ به جاذبه‌های گردشگری زیر توجه کنید. می‌توانید در سفر به شیراز به یکی از آنها سر بزنید:

جاهای دیدنی در شب شیراز 

  • پارک جنگلی پالایشگاه
  • باغ جهان نما
  • شهربازی لونا پارک
  • بلوار چمران شیراز (بلوار شهید چمران)
  • ارگ کریمخانی (ارگ کریم خان شیراز)
  • بازار‌های شبانه شیراز

جاهای دیدنی در شب شیراز 

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم به این سوال که جاهای دیدنی شیراز کجاست؟ پاسخ کاملی بدهیم تا بتوانید در هنگام سفر به شهر بهار نارنج خاطرات خوشی برای خود ثبت کنید. اگر قصد سفر به این شهر خوش آب و هوا و دل‌انگیز را دارید می‌توانید با تهیه بلیط اتوبوس شیراز و یا بلیط هواپیمای شیراز  از سایت قاصدک 24 سفر راحتی را تجربه کنید.

 

 

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی شیراز

 

کدام جاهای دیدنی شیراز در نزدیکی حافظیه قرار دارند؟ در نزدیکی دروازه‌ قرآن چند جاذبه‌ مشهور شیراز مانند مقبره‌ خواجوی کرمانی، باغ جهان‌نما و حافظیه قرار دارد.

جاهای دیدنی شیراز در زمستان کدام است؟ پیست اسکی سپیدان، مقبره پربرف، دریاچه مهارلو

جاهای دیدنی شیراز در عید نوروز کدامند؟ بناهای تاریخی مثل تخت جمشید و یا پاسارگاد شیراز، آرامگاه‌هایی مانند حافطیه و یا سعدیه شیراز، هم چنین مساجد تاریخی چون مسجد نصیر الملک و یا مسجد وکیل از بهترین جاهای دیدنی شیراز به خصوص در نوروز هستند.

بهترین جاهای تفریحی شیراز کدامند؟ از جاهای تفریحی شیراز می‌توان باشگاه پینت بال شهید چمران شیراز و پینت بال سیمرغ در نزدیکی فلکه گاز اشاره کرد.

مکان های تاریخی شیراز کدامند؟ دروازه قرآن، مجموعه وکیل، حافظیه، عمارت شاپوری شیراز