بهترین شهرهای توریستی ترکیه برای سفر

شهرهای ترکیه بدون شک یکی از بهترین کشورهای جهان برای بازدید گردشگران هستند و از پر طرفدارترین مقاصد توریستی شناخته می‌شوند. شما می‌توانید سفر خود را از سواحل نفس‌گیر، غذاهای لذیذ و رستوران‌های فوق‌العاده آن شروع کنید تا کارهای برجسته امپراطوری‌های گذشته، مساجد و بناهای تاریخی ترکیه که فرهنگی غنی را در خود جای داده‌اند.

در بخش اول به معرفی شهرهای ترکیه و چند شهر مهم آن پرداختیم و اکنون به دیگر جاهای دیدنی ترکیه اشاره می‌کنیم. اگر برای تعطیلات یا تفریح درپی کشوری توریستی و ارزان قیمت نسبت‌به سایر مناطق خارجی هستید؛ یا به‌زودی قصد سفر به ترکیه دارید حتما در ادامه مطلب با قاصدک24 همراه باشید. همچنین توجه داشته باشید شما می‌توانید برای خرید تور ترکیه و سایر شهرهای ترکیه با ما در تماس باشید.

 

 ازمیر، استانبول آینده

 

استانبول آینده می‌تواند عنوان بسیار واضحی برای معرفی شهر ازمیر ترکیه (Izmir) باشد زیرا در آینده‌ای نه چندان دور این اتفاق میسرمی‌شود. با اینکه ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه، مملواز امکانات، جاهای دیدنی و از همه مهم‌تر کافه‌های دنج و شیک است؛ هنوز از دید بسیاری از توریستان دور باقی مانده است. ولیکن با سیر صعودی محبوبیت آن، دیری نمی‌پاید که هر توریست، شهر ازمیر ترکیه را پس از استانبول در لیست گردشگری خود جای دهد. بنابراین اگر در شهرهای ترکیه به دنبال استانبولی آرام‌تر، زیباتر و خلوت‌تر هستید به ازمیر بیایید. همچنین توصیه می‌کنیم بازدید از بازار ازمیر ترکیه (Kemeralti) را به آخرین مقصد سفر خود موکول کنید؛ در غیر این صورت با تنوع بسیار زیاد کافه‌ها، رستوران‌ها با غذاهای محلی بی‌نظیر، کلیساها و... دیگر پولی برای ادامه‌ی سفر نخواهید داشت!

 

شهر ازمیر ترکیه

 

در ادامه برخی جاهای دیدنی شهرهای ترکیه (ازمیر) را معرفی می‌کنیم:

  • منطقه کوناک (konak) : آثار باستانی مهم ازمیر مانند برج ساعت و آسانسور.
  • منطقه آلسانچاک (Alsancak) : قطب مهمانی و خرید ازمیر.
  • منطقه کارشیاکا (Karsiyaka) : بهترین مکان برای تماشای غروب آفتاب.
  • تفرجگاه و پارک کوردون (kordonboyu) : سواحل نفس‌گیر، معروف ترین پارک ساحلی ازمیر، مکانی عالی برای پاتوق، رستوران‌های مشهور با غذاهای دریایی فوق‌العاده.

 

استراحتگاه ساحلی

 

  •  شهر آلاچاتی (Alacati) : پایتخت توربین بادی ترکیه، استراحتگاه ساحلی با چشم‌انداز بسیار زیبا و امکانات موج سواری، خیابان‌های رنگارنگ و خانه های سنگی که سرشار از بوی مطبوع نوشیدنی‌ها و غذاهاست.

 

جزیره کِکوا (کاراولا) ، بهشت کوچک آنتالیا

 

برای توصیف‌کردن جاذبه های گردشگری این جزیره نیازی به پیداکردن کلمات و توضیحات دشوار نیست زیرا تصاویر محسورکننده‌ی آن به خودی‌خود گویای همه چیز است.

 

جزیره ککوا

 

در بین شهرهای جذاب ترکیه، جزیره‌ی غیرمسکونی ککوا (kekova) محل مناسبی برای داشتن یک روز عالی، زیبا و هیجان‌انگیز است. محال ممکن است به این منطقه سفر کنید و در دل طبیعت غرق نشوید. گشت‌وگذار با قایق، غواصی، شنا و جت اسکی لحظات دلپذیری را برای شما رقم خواهند زد. همچنین در مسیر رسیدن به این تمدن گمشده، با روستاهای کوچک و رستوران‌های سنتی‌ای برخورد خواهید کرد که بوی دلپذیر غذاهای ترکی شما را وادار به تست‌کردن آن‌ها می‌کند؛ البته ناگفته نماند برای خرید صنایع دستی این منطقه یا غذاهای محلی آن، هزینه زیادی متقبل نخواهید شد.

جزیره ککوا (Kekova Island) درواقع خرابه‌های یک شهر باستانی بزرگ به‌نام لیکیان (Lycian city)  است که پس از زلزله‌ی بزرگی در قرن دوم ویران شد و به زیر آب فرو رفت. امروزه هنوز هم میتوان باقیمانده‌های این شهر را مشاهده کرد که در چند متری زیر آب‌های شفاف مدیترانه جلوه می‌کنند. بنابراین اگر تمایل رفتن به مسافرتی هیجان‌انگیز و بازدید از شهرهای ترکیه دارید، می‌توانید با مراجعه به قاصدک24 از قیمت بلیط هوپیما آگاه شوید و در صورت نیاز بلیط هواپیما ارزان، بلیط هواپیمایی ماهان و... خریداری کنید.



بیشتر بخوانید: بهترین فصل سفر به آنکارا؛ آب و هوا، فستیوال‌ها و خرید


 

آنکارا، پایتخت تجاری ترکیه یا تفریحی؟

 

افراد زیادی بر این باور هستند که شهر آنکارا ترکیه (Ankara) فقط پایتخت تجاری با ساختمان‌های بلند و مراکز مدرن است ولیکن باید بدانید جاهای دیدنی در تور آنکارا بسیار بیشتر از چیزی‌ست که تصور می‌کنید. این مکان از شهرهای دیدنی ترکیه چیزی کم ندارد و شما می‌توانید از آثارهای باستانی و مقبره های باشکوه تا رستوران‌ها و کافه‌های شیک آن دیدن کنید. همچنین اگر تمایل‌به کشف رازورمزهای تاریخ ترکیه دارید سری به موزه تمدن آناتولی (Museum of Anatolian Civilizations) بزنید که در بین شهرهای ترکیه منحصربه‌فرد است. این موزه نه تنها دلیل کافی برای گنجاندن آنکارا در برنامه بازدید شما از شهرهای ترکیه است؛ بلکه بهترین مکان برای مطالعه و آگاهی از گستره‌ی کامل تاریخ آناتولی قبل از دوران کلاسیک شناخته می‌شود.

 

موزه تمدن آناتولی

 

پربازدیدترین جاذبه آنکارا و مهمترین مکان زیارتی مدرن در شهرهای ترکیه، آرامگاه آتاتورک (آنیت کابیر، Anitkabir) است. شاید برایتان جالب باشد بدانید سخنرانی های آتاتورک در این مقبره با کتیبه های طلاکاری شده چنان شما را حیرت‌زده خواهد کرد که نمی‌توانید بدون عکاسی از این منطقه عبور کنید.

 

عتیقه فروشی ارگ آنکارا

 

همچنین می‌توانید در ارگ آنکارا به گشت‌وگذار بپردازید و از مسیرهای پر پیچ‌وخم آن که مملو از کارگاه‌های صنایع دستی سنتی و فروشگاه های عتیقه فروشی است، دیدن کنید. ناگفته نماند که این منطقه‌ی باستانی به دوران بیزانس تعلق دارد و فرصت بی‌نظیری برای خرید سوغاتی است.

 

از دیگر جاذبه های دیدنی شهرهای ترکیه (آنکارا) :

 

موزه هنر و مجسمه سازی دولتی (Ankara Painting and Sculpture Museum)

 

موزه هنر و مجسمه سازی آنکارا

 

پارک گنچلیک (Gençlik Park) ، فرصت رهایی از شلوغی شهر

 

 

دریاچه اِمیر (Eymir Lake) ، محبوب‌ترین استراحتگاه آنکارا

 

دریاچه اِمیر

 

آنتالیا و دوستداران سواحل دریایی بِکر

 

آنتالیا، از شهرهای دیدنی ترکیه و همچنین از مقاصد گردشگری مشهور در دنیا نام برده می‌شود. این شهر مملو از جاهای دیدنی و استراحتگاه‌های لذت‌بخش است. اگر برای داشتن تجربیات منحصربه‌فرد و همچنین روحیه‌بخش آماده هستید؛ به شهر آنتالیا ترکیه (Antalya) سفر کنید. شما می‌توانید پس از انتخاب نحوه‌ی رفتن به آنتالیا یا دیگر شهرهای ترکیه، به قاصدک24 مراجعه کنید و از انواع بلیط‌های موجود، مانند: بلیط هواپیما استانبول، بلیط قطار رجا یا حتی بلیط هواپیما لحظه آخری همچینین تور آنتالیا باخبر شوید.

 

سواحل آنتالیا

 

همچنین براساس اولویت‌های موردعلاقه‌ی خود که می‌تواند ابتدا مناطق تاریخی، تفریحی یا طبیعت و فضای سبز باشد؛ می‌توانید به‌ترتیب از دروازه هادریان Hadrian Castle Gate)) ، آکواریوم آنتالیا (Antalya Aquarium) و آبشار دودن (Duden waterfalls) دیدن کنید. ولیکن اگر تمایل‌به گشت‌وگذار در سواحل بی‌نظیر و خیره‌کننده‌ی این شهر دارید که از پرطرفدارترین و بهترین سواحل ترکیه است؛ به منطقه لارا و کنیالتی (Konyaalti) بروید تا لحظات شگفت‌انگیزی را تجربه کنید. همچنین در قاصدک24 می‌توانید با رزرو تور نوروز از تخفیفات ویژه و هیجان‌انگیزی برای سفرهای نوروزی به ترکیه و سایر کشورهای توریستی با بهترین قیمت بهره‌مند شوید.


بیشتر بخوانید: کوش آداسی بهتره یا آنتالیا؛ هر آنچه که باید درباره کوش آداسی و آنتالیا بدانید!




منطقه لارا

 

بودروم (بُدروم) ، عجایب هفت گانه جهان

 

رستوران های بودروم

 

بودروم از شهرهای مهم ترکیه (Bodrum) و یکی‌از مدعیان عالی برای کسب عنوان بهترین شهر برای اقامت در ترکیه معرفی می‌شود. این مکان روزگاری میزبان یکی از عجایب هفت گانه جهان یعنی آرامگاه هالیکارناسوس (مقبره ماسول، Mausoleum at Halicarnassus) بوده و اکنون تنها ویرانه‌هایش باقی مانده است.

افزون‌بر آن از دیگر جاهای دیدنی بدروم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم که به شما نشان می‌دهند  تور بدروم می‌تواند پاسخگوی تمامی سلیقه‌ها در زمینه‌ی گردشگری باشد.

  •  موزه باستان شناسی زیر آب بودروم
  • ساحل Kadikalesi
  •   قلعه بودروم
  •  کافه های زیبا، رستوران‌های معروف و کلوپ‌های شبانه‌ی پُرشور

اشاره کنیم که به شما نشان می‌دهند بدروم می‌تواند پاسخگوی تمامی سلیقه‌ها در زمینه‌ی گردشگری باشد.

 

در پایان فراموش نکنید شهرهای ترکیه مکان‌هایی هستند که شما زندگی ترکی را در پر جنب‌وجوش‌ترین حالت ممکن تجربه می‌کنید. تنها کافی‌ست برای سفر به ترکیه ثبت نام کنید و مسافرت هیجان‌انگیز خود را آغاز کنید. بدین منظور می‌توانید از قاصدک24 استفاده کرده و بلیط استانبول، بلیط هواپیما ارزان یا حتی بلیط لحظه آخری خریداری کنید. در این سایت قیمت بلیط استانبول تهران، قیمت بلیط دبی و قیمت تمامی بلیط‌های موردنیاز شما موجود است. این بلیط‌ها شامل بلیط قطار رجا، بلیط اتوبوس، بلیط فدک، چارتر و... نیز می‌شوند. اگر برای خرید بیمه مسافرتی، رزرو هتل و تور شهرهای ترکیه از جمله تور استانبول و تور آنتالیا، نیز به‌دنبال سایت‌های معتبر هستید؛ قاصدک24 را فراموش نکنید. در این سایت علاوه‌بر اینکه می‌توانید هتل‌ها را با امکانات و قیمتشان بررسی کنید، لیستی‌از طرح‌های بیمه به‌همراه اطلاعات کامل هر کدام نیز وجود دارد. در صورت تمایل می‌توانید اقدام به خرید کنید.