جاذبه های گردشگری مشهد نزدیک حرم

از محالات ممکن است که ایرانی باشید و حین انتخاب مقصد برای مسافرت، از مشهد یاد نکنید! بر هیچ‌کس پوشیده نیست که مشهد مقدس از پربازدیدترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران شناخته می‌شود و سالانه میزبان توریست‌ها و زائرهای بسیاری از اقصی نقاط جهان است. اما در این مطلب فقط به جاذبه‌های گردشگری مشهد نمی‌پردازیم؛ بلکه مکان‌هایی را معرفی می‌کنیم که حتی برای مسافران همیشگی مشهد نیز جدید و جالب توجه هستند. از جنگل جیغ و چشیدن طعم ترس تا آرامش بی‌نظیر باغ گل‌ها! اگر قصد تجربه‌ای متفاوت در سفر به مشهد دارید و می‌خواهید از قیمت بلیط قطار مشهد یا اتوبوس آن آگاه شوید، حتما در ادامه‌ی مطلب با قاصدک24 همراه باشید.

 

باغ گل های مشهد از زیباترین مناطق عکاسی

 

گل و گیاه از معدود مواردی هستند که برای تمامی انسان‌ها فارغ‌از سن‌وسال و جنسیت، احساسات مثبت و دلپذیری را به ارمغان می‌آورند. بنابراین اگر عاشق گیاهان هستید و به‌دنبال مکانی رنگارنگ و خوشبو که از احساسات خوب سرشار است، می‌گردید حتما از باغ گل های مشهد دیدن کنید که یکی از تفریحات مشهد است. در این مکان می‌توانید:

 
باغ گلهای مشهد

  1. عکس‌های هنری با پس‌زمینه‌ای بی‌نظیر بگیرید.

  2. در گلخانه‌ها آموزشِ پرورش گل و گیاه ببینید و با گل‌های فصلی آشنا شوید.

  3. از باغ گیاهان پیازی مشهد دیدن کنید که با گل‌های زیبای خود، چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای را فراهم کرده است.

  4. کودکانتان را به جایگاه‌های بازی ببرید یا اجراهای متنوعی را در تئاتر روباز تماشا کنید.

 

همچنین می‌توانید در آخر سری به باغ گیاهان دارویی بزنید و با استشمام عطر خوش آن‌ها هوای پاک و سالمی را وارد ریه‌هایتان کنید.

آدرس باغ گلها مشهد: بلوار معلم، بین معلم 71 و 73


بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به مشهد، نکاتی که قبل از سفر به مشهدباید بدانید!



شما برای سفر به مشهد و بازدید از جاهای دیدنی خراسان می‌توانید از انواع وسیله‌ی نقلیه استفاده کنید. ولیکن بهترین انتخاب، خرید بلیط قطار مشهد است زیرا به‌آسانی و بدون ماندن در ترافیک یا مشکلات آب‌وهوایی به مقصد خواهید رسید.

 

جنگل جیغ، صدای ملخ‌ها یا فریادهای شیاطین؟

 

جنگل جیغ مشهد

 

تجربه‌ی اتفاقات غیرمنتظره با طعم ترس! به تمامی افرادی که به مکان‌های مرموز و ترسناک علاقه دارند و از ماجراجویی‌های متفاوت اسقبال می‌کنند، بازدید از جنگل جیغ مشهد را توصیه می‌کنیم. زمانی‌که به این منطقه پا می‌گذارید با چشم‌انداز بی‌نظیر و سرسبز درختان مواجهه می‌شوید بدون اینکه بدانید در پس این زیبایی‌ها چه چیزی نهفته است! به یاد داشته باشید که در روز همه‌چیز معمولی و آرام سپری می‌شود ولی به‌محض رسیدن تاریکی، زمزمه‌های دلهره‌آور و جیغ‌های زنی که گویا در آتش می‌سوزد منتظر شماست. بنابراین اگر قصد بالارفتن آدرنالین خونتان را ندارید و از ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز  اجتناب می‌کنید، هرگز به این جهنم دره نزدیک نشوید!

 

جهنم دره مشهد

 

راز جنگل جیغ چیست؟

 

خوب است بدانید جنگل جیغ و جهنم دره در روستای سربرج واقع شده و در گذشته دارای رودخانه‌یی خشک بود که درست پس‌از شنیدن سوت‌ها و جیغ‌های عجیب، پرآب شده است! برخی مردم بومی روستا احتمال می‌دهند صداهای ترسناک از ملخ‌ها یا دیگر عوامل طبیعی باشد اما عده دیگری این اصوات وحشت‌آمیز را متعلق به شیاطین و جنیان می‌دانند. اگر قصد دارید از علت واقعی این جیغ‌ها آگاه شوید و در میان روح‌های سرگردان پرسه بزنید حتما به جنگل جیغ خراسان سفر کنید.

برای سفر به این منطقه می‌توانید بلیط قطار مشهد تهران، بلیط اتوبوس مشهد یا بلیط هواپیما را انتخاب کنید. برای آگاهی‌از قیمت بلیط قطار مشهد تهران نیز می‌توانید سری‌به قاصدک24 بزنید. لیست تمامی شهرها با مقاصد دلخواه در این سایت درج شده است.

 

سفر به اعماق بدن انسان با پارک علمی پروفسور بازیما

 

جالب است بدانید که مغز انسان با میلیاردها نورون، پیچیده‌ترین پدیده در جهان هستی است! بنابراین آشنایی با آناتومی آن و پیچیدگی اندام‌ها و بافت‌ها خالی از لطف نیست. طراحی منحصربه‌فرد و دقیق این پارک که در جای‌جای آن مشهود است نظر هر گردشگری را به خود جلب خواهد کرد. شما برای پاگذاشتن در دنیای پررمزوراز اشرف مخلوقات، باید از دهان یک انسان گذر کنید. درست است! شگفتی‌ها از همان ابتدا منتظر شماست!

پارک علمی پروفسور بازیما


بی‌شک هیچ فردی نمی‌تواند درون قلب یا کلیه‌هایش قدم بزند یا روده‌هایش را لمس کند و این امر تنها محدود به جلوه‌های ویژه‌ی سینما می‌شود. ولیکن پارک علمی تفریحی پروفسور بازیما که اولین پارک علمی ایران است به شما این امکان را می‌دهد که بدون مطالعه‌ی کتاب‌های گوناگون با ساختار بدن انسان آشنا شوید و حتی با آن‌ها عکس بگیرید! این پارک در مجتمع تجاری وصال مشهد واقع شده و مملو از فروشگاه‌ها و مغازه‌های لوکس، رستوران‌ها و دیگر خدمات رفاهی است.

 

پارک علمی تفریحی پروفسور بازیما

 

ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود! بلکه شما در تاریخ زمین نیز قدم خواهید گذاشت و با حیوانات باستانی و ماقبل تاریخ ملاقات خواهید کرد. بازدید از این موجودات منقرض‌شده مانند دایناسورها که از جذاب‌ترین بخش پارک هستند، تجربه‌ی متفاوتی را در سفر به مشهد برایتان رقم خواهند زد. ناگفته نماند در پارک پروفسور بازیما اتاق شبیه‌ساز پرواز نیز وجود دارد و بازی‌های بیشماری را برای بازدیدکنندگان تدارک دیده است.

 

عکس از داخل پارک پروفسور بازیما

 

پارک علمی پروفسور بازیما کجاست؟

 

استان خراسان رضوی، کلانشهر مشهد، بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری-گردشگری سپاد، بلوار بهارستان، بهارستان 6، مرکز خرید وصال، طبقه چهارم

سالانه مسافران زیادی از اقصی نقاط ایران برای سفر به مشهد اقدام می‌کنند و به‌همین‌منظور بلیط‌های پرطرفدار معمولا به‌سرعت پر می‌شوند. از آنجایی که بلیط قطار مشهد از بلیط اتوبوس و هواپیما محبوب‌تر است، دور از انتظار نیست اگر بگوییم حتی در صورت پیداکردن بلیط مسیر رفت، در مسیر برگشت به مشکل خواهید خورد. برخی‌از این بلیط‌ها شامل: بلیط قطار مشهد تهران، بلیط قطار تهران مشهد رجا، بلیط قطار مشهد شیراز، بلیط قطار مشهد تبریز و... است.

بنابراین اگر نیازمند اطلاعات کاملی پیرامون سفر به مشهد با قطار مانند قیمت بلیط قطار مشهد هستید یا تمایل‌به خرید بلیط‌های ذکرشده در بالا را دارید، به سایت قاصدک24 مراجعه کنید و به‌راحتی خرید آنلاین خود را انجام دهید.


بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی مشهد در شب


 
دره ارغوان مشهد

دره ارغوان مشهد و نقاشی خداوند

 

دره ارغوان خیره‌کننده‌تر از هر مناظریست که تاکنون دیده‌اید! این دره که به دشت ارغوان مشهد نیز شهرت دارد، در جاده‌ی روستای کلاته آهن واقع شده واز بهترین جاهای دیدنی مشهد در بهار معرفی می‌شود. به‌محض ورود با عطر خوش گل‌های ارغوان روبه‌رو خواهید شد و لبخندی بر لب‌هایتان خواهد نشست. اگر تمایل دارید روزی آرام و پرطروات را در دل طبیعت تجربه کنید؛ به این بهشت ناشناخته سری بزنید و از هوای خنک کوهستانی آن لذت ببرید. ناگفته نماند گل‌های ارغوان تنها در بهار میهمان کوهستان است و بهترین زمان رفتن به آنجا اردیبهشت‌ماه شناخته می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه و آگاهی از ایام مناسب برای طبیعت گردی هم می‌توانید صفحه «بهترین فصل سفر به مشهد» را از وبلاگ قاصدک 24 مطالعه کنید.

آدرس دره ارغوان مشهد: استان خراسان رضوی، 4 کیلومتری شهرستان طرقبه، طرقدر، در مسیر روستای کلاته آهن

 

دشت ارغوان

 

پیست اسکی شیرباد و بام خراسان

 

کاهش بارش برف در سال‌های اخیر و کمبود آن در اغلب شهرهای شرق کشور، نه‌تنها برای دوستداران برف وضعیت خوشایندی نبوده بلکه برای اسکی‌بازان نیز مشکل مهمی شناخته می‌شود. اما خبر خوب آن است که پیست اسکی شیرباد دولت آباد تقریبا در تمامی فصول سال پوشیده‌از برف است و می‌تواند تمامی امکانات لازم برای اسکی را برای شما فراهم کند. این امکانات شامل موارد زیر می‌شود:

 

  1. کرایه‌ی تمامی وسایل‌های موردنیاز اسکی

  2. سوییت‌های شیک برای استراحت یا اقامت در شب

  3. پیست شب و امکان اسکی بازی شبانه

  4. جایگاه‌های آموزش برای افراد مبتدی

  5. سورتمه سواری، تله سیژ، سواری هیجان‌انگیز با اسنو موبیل و اسنو تراک

  6. کافی‌شاپ، رستوران، نمازخانه و دیگر خدمات رفاهی

 
پیست اسکی شیرباد

آدرس پیست اسکی شیرباد: شما می‌توانید از روستای دولت آباد به رشته کوه بینالود سفر کنید و در انتهای دره به تنها پبست شرق ایران برسید. همچنین می‌توانید در ارتفاعات کوهستانی قله شیرباد که به بام خراسان شهرت دارد، گردش کنید و از چشم‌انداز بی‌نظیرش لذت ببرید. ناگفته نماند بهترین زمان رفتن به پیست اسکی شیرباد، پاییز تا بهار است. اگر تمایل‌به داشتن تجربه‌ای هیجان‌انگیز در دل طبیعت دارید هرگز گردش در این منطقه را از دست ندهید. شما علاوه‌بر استفاده‌از خودروی شخصی، می‌توانید با خرید بلیط قطار مشهد یا بلیط هواپیما و... به استان خراسان رضوی سفر کنید و از گشت‌وگذار در جاهای دیدنی مشهد بهره‌مند شوید.

 

قله شیرباد مشهد، بام خراسان

 

بدون‌شک مشهد مقدس از شگفت‌انگیزترین شهرها برای گردشگری و داشتن تجربه‌های متنوع است. درست زمانی که فکر می‌کنید دیگر جایی برای بازدید نمانده، منطقه دیگری نظرشما را به خود جلب می‌کند. بنابراین اگر قصد سفر به مشهد را دارید می‌توانید با مراجعه به قاصدک24 به‌راحتی خرید اینترنتی خود را انجام دهید. این سایت علاوه‌بر ارائه‌ی بلیط قطار مشهد، بلیط اتوبوس مشهد و بلیط هواپیما خراسان، بلیط‌های دیگری نیز برای مسافران عرضه می‌کند. به‌عنوان مثال بلیط چارتر، بلیط لحظه آخری هواپیما و... .

شما برای ثبت نام بیمه مسافرتی نیز می‌توانید به قاصدک24 مراجعه کنید و از خدمات آن بهره‌مند شوید. افزون‌بر تمام این‌ها امکان رزرو هتل در مشهد نیز برای شما وجود دارد. به‌عنوان مثال: هتل ارزان مشهد، هتل های استخردار، هتل های 5 ستاره مشهد، هتل آپارتمان و حتی هتل های نزدیک حرم امام رضا. برای مشاهده‌ی تصاویر و رزرو مقرون‌به صرفه‌ی آن‌ها به سایت قاصدک24 مراجعه کنید.