از ایران تا استانبول چند ساعت راه است؟

فاصله تهران تا استانبول زمینی 28 ساعت، هوایی 3 ساعت و قطار 70 ساعت است. ترکیه یکی از کشورهای پرجاذبه است که به دلیل نزدیکی به ایران گردشگران زیادی را از ایران هر ساله میزبان است. قبل از سفر به ترکیه ممکن است با سوالاتی همچون چند ساعت تا ترکیه راه است؟ مواجه شوید. اگر علاقه دارید از فاصله ایران تا ترکیه اطلاعات کسب کنید وبلاگ قاصدک 24 را تا پایان مطلب همراهی کنید.

 
فاصله تهران تا استانبول

 

از تهران تا استانبول با هواپیما چند ساعت راه است؟

 

راه‌ها و مسیرهای متعددی برای سفر به ترکیه وجود دارد اما اگر قصد دارید هرچه سریع‌تر و آسان‌تر به این کشور برسید، راه هوایی و رزرو بلیط هواپیما استانبول را انتخاب کنید. شما می‌توانید از طریق پرواز خارجی و مراجعه به فرودگاه مورد نظر سفر خود را آغاز کرده و پس از حدود 3 الی 4 ساعت به مقصد برسید. در زیر زمان تقریبیِ رسیدن به این کشور را از برخی استان‌ها مشاهده می‌کنیم.

 

  • 3 الی 3:30 دقیقه فاصله تهران تا استانبول
  • 3:50  دقیقه پرواز مشهد تا ترکیه
  • 4  ساعت پرواز اصفهان تا ترکیه
  • 3:35 دقیقه پرواز شیراز تا ترکیه

 


به دلیل طولانی بودن فاصله تهران تا استانبول، سفر با هواپیما به عنوان راهی سریع و مطمئن برای سفر بین این دو شهر پیشنهاد می شود.



از تهران تا استانبول با هواپیما چند ساعت راهه؟
 

 

مسافت تهران تا استانبول با انواع وسایل نقلیه

 

ناگفته نماند علاوه بر رزرو بلیط هواپیما، از راه زمینی نیز که با خرید بلیط اتوبوس یا اتومبیل‌های شخصی انجام می‌گیرد، سفر به ترکیه میسر است. در ادامه مطلب شما را با راه‌های سفر به ترکیه آشنا می‌کنم.

 

مسافت تهران تا استانبول با هواپیما

 

مسیر هوایی برای سفر به استانبول یکی از پرطرفدارترین و پرترددترین راه‌ها برای رسید به کشورهای ترکیه است. پرواز ترکیه توسط بسیاری از شرکت های هواپیمایی ایران انجام می‌شود و فاصله تهران تا استانبول با هواپيما چیزی حدود 2041 کیلومتر است.

فاصله تهران تا استانبول با هواپیما

مسیر هوایی تهران به استانبول از فرودگاه امام خمینی تهران انجام می‌شود و در فرودگاه آتاتورک استانبول به زمین می‌نشیند. مدت زمان پرواز تهران استانبول حدود 3 ساعت و پنج دقیقه است و ناگفته نماند این زمان بستگی به شرایط جوی و هواپیمایی نیز دارد و ممکن است متغیر باشد. شما می‌توانید برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما استانبول، بلیط ترکیه، بلیط استانبول تهران و همچنین خرید تور ترکیه و تور کوش آداسی به سایت قاصدک 24 مراجعه کنید. در این سایت علاوه بر قیمت بلیط هواپیما استانبول تهران، قیمت بلیط تمامی مقاصد نیز وجود دارد.

 

مزایا و معایب سفر هوایی

 

مزایای سفر هوایی به استانبول

امکانات فرودگاه، حمل و نقل آسان به بخش های دیگر استانبول، راحتی سفر، سرعت بالا

معایب سفر هوایی به استانبول

محدودیت حمل بار، هزینه بالا

 

مسافت تهران تا استانبول با قطار

 

اگر علاقه‌مند به سفر دسته جمعی هستید و دوست دارید با دوستان خود سفر گروهی تجربه کنید قطار می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. فاصله تهران با قطار به ترکیه سه روز است و مدت 70 ساعت در راه هستید. به صورت کلی از مسافت تهران تا استانبول با 17 ایستگاه روبرو می‌شوید که عبارت است از تهران، قزوین، زنجان، میانه، تبریز، مرند، ماکو، و بعد از آن وارد مرز بازرگان و گوربلاغ شده و سپس بعد از گذراندن دوبایزید، آغری، ارزرم، ارزنجان، آماسیا، بولو، ازمیر به استانبول خواهید رسید.

 
فاصله تهران تا استانبول با قطار


بیشتر بخوانید: چگونه با قطار به ترکیه سفر کنیم؟


 

مسافت تهران تا استانبول با ماشین شخصی

 

سفر با ماشین شخصی هرچند زحمت بسیاری دارد اما اختیار مسیر دست خودتان است و شما هر کجا که بخواهید در مسیر می‌توانید توقف کنید. سفر با ماشین شخصی این امکان را می‌دهد بتوانید یک دل سیر از مناظر اطراف استفاده کنید. مرز پرتردد برای سفر به ترکیه با ماشین شخصی مرز بازرگان است. برای سفر به ترکیه باید تا تبریز بروید و از شهرهای مرند و ماکو که بگذرید به مرز بازرگان برسید. پس از طی کردن 1540 کیلومتر و رانندگی چیزی حدود 26 ساعت به اولین شهر ترکیه در مسیرتان یعنی گوربولاغ می‌رسید. مرزهای زمینی برای سفر به ترکیه عبارتند از:

 

  1. بازرگان
  2. سرو
  3. رازی

 
فاصله تهران تا استانبول با ماشین

مزایا و معایب سفر با ماشین شخصی

 

مزایا

آزادی و انعطاف بیشتر، سفری اقتصادی

معایب

زمان زیاد، خستگی راه، خطر رانندگی

 

مسافت تهران تا استانبول با اتوبوس

 

یکی دیگر از روش‌های سفر از تهران به استانبول استفاده از اتوبوس است. مسیر اتوبوس تهران به استانبول شامل شهرهای قزوین، زنجان، میانه، تبریز، مرند، ماکو و مرز بازرگان می شود. قابل توجه است در زمان عبور از مرز بازرگان ممکن است به دلیل شلوغی و ترافیک بالا ساعت‌ها در مرز بمانید. در ادامه مسیر به شهرهای زیر می‌رسید:

 

  • گوربولاغ
  • دغوبایزید
  • آغری
  • ارزروم
  • ارزنجان
  • آماسیا
  • بولو
  • ایزمیت

 

از تهران تا استانبول با اتوبوس چند ساعته؟ به طور تقریبی مسافتی حدود 2435 کیلومتر است و 30 تا 40 ساعت زمان لازم است که به ترکیه برسید. ساعت رسیدن حدودی است و ممکن است با توجه به ترافیک و توقف های بین راه متغیر باشد.

فاصله تهران تا استانبول با اتوبوس

 

مزایا و معایب سفر با اتوبوس

 

مزایا

هزینه کمتر، چشم اندازهای زیبا، امکان برقراری ارتباط و تفریح

معایب

مدت زمان طولانی سفر، خستگی و عدم راحتی

 


بیشتر بخوانید: فاصله بین شهرهای ترکیه از هم


 

جمع بندی

اگر قصد مسافرت به کشورهای خارجی دارید بهتر است برای بیمه مسافرتی ثبت نام کنید تا از هرگونه اتفاق و حادثه ای مصون بمانید. در این وبسایت علاوه بر ثبت نام بیمه مسافرتی امکان رزرو هتل و انتخاب اقامتگاه مناسب نیز وجود دارد. برای راهنمایی بیشتر یا پرسش هرگونه سوال پیرامون خرید تور، رزرو هتل و... می توانید با پشتیبانی شبانه روزی قاصدک 24 تماس بگیرید یا بخش سوالات متداول قاصدک24 را مطالعه کنید.

 

 

سوالات متداول درباره فاصله تهران تا استانبول

 

از ایران تا ترکیه چند ساعت راه است با هواپیما؟ پرواز تهران تا استانبول از فرودگاه امام‌خمینی تا فرودگاه آتاتورک بین ۳ ساعت تا ۳ ساعت و نیم متغیر است.

از ایران تا ترکیه چند ساعت راه است با ماشین؟ فاصله زمینی تهران تا استانبول چیزی در حدود 2475 کیلومتر است که با خودرو شخصی حدوداً طی 28 ساعت پیموده می شود.

از ایران تا ترکیه چند ساعت راه است؟ با پرواز مستقیم، فاصله تهران تا استانبول تنها 3 ساعت و پنج دقیقه است.

از تهران تا استانبول با اتوبوس چند ساعت است؟ مسافت اتوبوس از تهران به استانبول 30 تا 40 ساعت است.

شهر های بین مسیر تهران تا استانبول کدامند؟ تهران، زنجان، تبریز، بازرگان، گوربلاغ، دوغوبایزید، آغری، ارزروم، ارزنجان، آماسیا، بلو، ازمیر، استانبول