بهترین شهرهای ایران برای سفر با اتوبوس که نباید از دست بدهید!

برای افرادی که به دنبال راهی مطمئن و همیشه در دسترس برای مسافرت هستند، خرید بلیط اتوبوس را توصیه می کنیم. با وجود آنکه از هواپیما دیرتر به مقصد می رسد و از لحاظ خدمات رفاهی کمی پایین تر از قطار است؛ باز هم شیوه ای پرطرفدار برای سفرهای داخلی یا حتی خارجی است. زیرا هزینه سفر با اتوبوس کمتر ارائه می شود و در نزدیک ترین ایستگاه می توانید سوار یا از آن پیاده شوید. افزون بر این ها مهم ترین شاخصه ی برتری بلیط اتوبوس نسبت به دیگر بلیط ها، حضور دائمی آن در ترمینال ها (به جز مناسبت های خاص) و دسترسی سریع و آسان افراد برای سفر است. قاصدک24 در این مطلب با عنوان "بهترین شهرهای ایران برای سفر با اتوبوس" شما را با شهرهایی آشنا می کند که از بهترین مقاصد سفر با اتوبوس هستند.

چالوس و زیبایی های بی نظیرش

عکس قله آزادکوه جاده چالوس
جاده چالوس از اغواکننده ترین جاده های ایران و از زیباترین مسیرهایی است که توصیه می کنیم با خرید بلیط اتوبوس به آنجا سفر کنید. زیرا می توانید از تک تک جاهای دیدنی جاده چالوس دیدن کنید و از آب و هوای مطبوع آن لذت ببرید و از مناظر سرسبزش عکس بگیرید. (البته استفاده از خودروی شخصی نیز میسر است.)

قله آزادکوه با مناظری رویایی

در دامنه ی یکی از بلندترین رشته کوه های البرز مرکزی، طبیعت بکری نهفته است که سالانه افراد زیادی را برای گردش و کوهنوردی میزبانی می کند. شما می توانید در دامنه ی کوه آزاد یا عنوان رایج تر آن، آزادکوه به استراحت بپردازید و از کوهنوردی در ارتفاعات آن لذت ببرید. این منطقه در بخش بلده و شهرستان نور قرار دارد که سهل الوصول ترین راه صعود به آن، رفتن به کلاک بالا و روستای وارنگه رود و دهستان نسن است.

عکس کوه آزاد

می تراود مهتاب!


اغلب افراد گمان می کنند در سفر به چالوس تنها می توانند از مناطق سرسبز آن دیدن کنند و خبری از آثارهای باستانی و مناطق تاریخی نیست. بنابراین خوب است بدانید با رعایت راهنمایی های قاصدک24 علاوه بر داشتن سفری تفریحی، سفری ادبی و تاریخی نیز در پیش خواهید داشت.
شما پس از پیمودن 66 کیلومتر و و زمان تقریبی 40 دقیقه به روستای یوش خواهید رسید. مهد پرورش پدر شعر نو، میزبان شاعر بزرگ ایران، دیار شاعری بلندآوازه یعنی نیما یوشیج! بی شک بازدید از آثار تاریخی این منطقه و زادگاه نیما یوشیج خالی از لطف نیست.

آرامگاه نیما یوشیج
همانطور که گفتیم یکی از مزیت های سفر با اتوبوس پیاده شدن در ایستگاه های دلخواه آن است که به شما امکان بازدید از روستاهای محلی و اقامت در آنها را می دهد. بنابراین بهتر است شب را در این روستای خوش آب و هوا با اهالی خونگرم آن بگذرانید و از آسمان پرستاره ی یوش لذت ببرید. یقینا طعم صبحانه ای محلی با لبنیات تازه در خانه های روستایی که تابش خورشید سرتاسر آن را روشن خواهد کرد، لحظات فوق العاده نابی را برای شما رقم می زنند.
شما برای گشت و گذار در این منطقه خوش آب و هوا نیازمند خرید بلیط اتوبوس (یا خودروی شخصی) هستید که می توانید با مراجعه به سایت قاصدک24 بلیط موردنظر خود را اعم از: بلیط چالوس، بلیط چالوس به تهران و... خریداری کنید.

گنبد کیاداوود
ناگفته نماند در شمال غربی روستای یوش، آتشکده ای وجود دارد که قدمت آن به دوران زرتشتیان بر می گردد و اکنون با نام گنبد کیا داوود (آرامگاه) شناخته می شود.

بهشت گمشده ی واقعی


از مقاصدی که حتما باید در جاده چالوس از آن دیدن کنید؛ بهشت گمشده ی مشهور ایران یا کلاردشت است. شما با خرید بلیط اتوبوس ارزان، سفری مقرون به صرفه ولی باکیفیت خواهید داشت. در زیر یکی از تصاویر محصورکننده ی آن را مشاهده می کنید:

عکس کلاردشت

کویر مصر با شنزارهای جادویی اش


به طور معمول زمانی که نام کویرگردی به میان می آید؛ اولین چیزی که در ذهن ها نقش می بندد شب های پرستاره و نفس گیر آن است. اما کویر مصر یا کویر مرکزی ایران، جاذبه های گردشگری بیشتری برای مسافران تدارک دیده و از بهترین کویرهای ایران شناخته می شود. برای داشتن سفری فوق العاده بهتر است راهنمایی های قاصدک24 را در سفر به کویر مصر به یاد داشته باشید و اگر نیاز به ثبت نام بلیط اتوبوس داشتید به این وبسایت مراجعه کنید.

رمل های ماسه ای کویر مصر
قبل از هر توصیه ای خوب است بدانید سفر به کویر مصر از سفرهای متفاوت و بی نظیری ست که هیچگاه فراموش نخواهید کرد. سکوت و آرامش کویر چنان شما را جذب خود می کند که ماورای هر تفریح و گردش، درون مایه ای عرفانی برایتان به جا خواهد گذاشت.

دریاچه نمک خور  یا دریاچه نمک کویر مصر
شما می توانید در روز از بزرگترین دریاچه نمکی ایران با نام دریاچه نمک خور که به دریاچه نمک کویر مصر نیز مشهور است دیدن کنید و از منظره ی بسیار متفاوت و زیبای آن لذت ببرید. سپس می توانید به تخت عروس یا تخت عباسی بروید و به عکاسی یا پاترول سواری بپردازید. گفته شده در گذشته این منطقه، استراحتگاه شاه عباس و افرادش شناخته می شده و به علت زیبایی چشم گیر آن به تخت عروس شهرت یافته است. در ادامه ی روز به یکی از قطب های گردشگری اصفهان یعنی روستای فرحزاد و روستای بیاضیه درخور بروید و از رمل های ماسه ای و زیبای آن دیدن کنید.

روستای فرحزاد درخور
کمی بعد از غروب خورشید، زمانی که اولین نسیم خنک، خبر از فرارسیدن شب داد؛ زمان تجربه کردن آرامشی وصف ناپذیر در شب های کویر است. شبی که بی تردید از متفاوت ترین و به یاد ماندنی ترین شب های زندگیتان خواهد شد. در آن هنگام، هیچ چیز رویایی تر از تماشای ستارگان در آسمان شفاف کویر مصر و غرق شدن در اعماق تاریکی آن نیست.

آسمان شب کویر مصر

کویر مصر کجاست؟


از آنجایی که این منطقه در روستای کویر مصر و شهرستان خور بیابانک اصفهان واقع شده و در 45 کیلومتری جندق یا در ۵۵ کیلومتری خور قرار دارد، نمی توانید به طور مستقیم به آنجا سفر کنید بلکه می بایست ابتدا به اصفهان بیاید و سپس با اتوبوس یا خودروی شخصی به مقصد برسید. بنابراین اگر تمایل به خرید بلیط اتوبوس اصفهان دارید یا می خواهید از قیمت بلیط اتوبوس باخبر شوید؛ سری به وبسایت قاصدک24 بزنید. ناگفته نماند بهترین زمان سفر به کویر مصر، فصول پاییز تا بهار است زیرا در روزهای تابستان هوا بسیار گرم و خشک می شود.
اگر قصد آشنایی بیشتر با کویرهای ایران را دارید می توانید به مطلب "راهنمای خرید بلیط اتوبوس برای سفر به بهترین مقاصد کویرگردی ایران" مراجعه کنید.

اردبیل و گردنه های رویایی


یکی از بهترین شهرها برای سفر با اتوبوس شهر زیبا و 4 فصل استان اردبیل است زیرا جاده ی آن به قدری محصورکننده است که چیزی از جاده چالوس کم ندارد. به جرعت می توان گفت گردنه ی حیران در بهار از بهترین جاهای دیدنی ایران و از زیباترین مسیرهای جادهای است که با آش دوغ معروف خود هر مسافری را مجبور به توقف می کند. افرادی که به آنجا سفر کرده باشند می دانند نم نم باران و وزش بادهای خنک و بوی خوش درختان که در مه محو شده اند چقدر می تواند دلچسب و رویایی باشد.
شما می توانید تله کابین گردنه ی حیران را سوار شوید و با رفتن به ارتفاعاتی بالاتر، به تماشای این زیبایی ها بپردازید. همچنین اگر از جاده های برفی لذت می برید سفر به اردبیل در زمستان را هرگز از دست ندهید.
با اینکه در مسیر تهران اردبیل، گیلان اردبیل و... بلیط هواپیما یا بلیط قطار وجود دارد، خرید بلیط اتوبوس تهران اردبیل، بلیط اتوبوس گیلان اردبیل و... انتخاب هوشمندانه تری شناخته می شود زیرا از مزیت های سفر با اتوبوس، استفاده از تمامی امکانات بین جاده ای و تماشای زیبایی های مسیر است.

گردنه-حیران-اردبیل
همچنین می توانید از مسیر بین دو استانِ اردبیل و گیلان دیدن کنید که جاده پونل به خلخال نام دارد. مسیری با مسافت تقریبی 50-51 کیلومتر که ازنظر زیبایی و دلپذیربودن، همتای جاده اسالم به خلخال است. کوهستان ها و ارتفاعات مه آلود با درختان بلند و قطرات باران که به شیشه ماشین برخورد می کنند، همگی خبر از داشتن تجربه ای خاص می دهند.

رامسر با جاده های بهشتی


جاده ی جنگل دالخانی رامسر که در استان مازندران قرار دارد؛ از شگفت انگیزترین مسیرهای جنگلی ایران است که حداقل یکبار باید به آنجا سفر کنید. آب و هوای مرطوب و معتدل، سرسبزی انبوه، دریایی از مه و تصاویری که خود گویای همه چیز است.

جاده ی جنگل دالخانی رامسر
برای هر 3 وعده ی صبحانه، ناهار و شام می توانید به رستوران های محلی، صبحانه سراها و کباب سراهای فوق العاده ای که در این مسیر وجود دارند بروید و لذت سفر را دوچندان کنید.
در پایان یادآور می شویم برای خرید بلیط اتوبوس ارزان، بلیط هواپیما سیستمی، بلیط قطار رجا و... دیگر نیازی به مراجعه ی حضوری نیست و شما می توانید با مراجعه به سایت های معتبر مانند قاصدک24، بلیط خود را خریداری کنید. همچنین می توانید از قیمت بلیط اتوبوس، قیمت بلیط اتوبوس تهران مشهد و... آگاه شوید و براساس آن سفر خود را برنامه ریزی کنید.
ناگفته نماند در این وبسایت علاوه بر خرید بلیط، امکان رزرو هتل و رزرو بلیط هواپیما نیز وجود دارد. یکی از مزیت های رزرو اینترنتی هتل، دسترسی به قیمت ها و امکانات اقامتگاه های مختلف است که اجازه ی داشتن انتخابی بهتر و آزادتر به مسافران می دهد. اما اگر اولین باری ست که به صورت اینترنتی قصد رزرو هتل برای سفر دارید اصلا نگران آن نباشید! زیرا قاصدک24 در سایت خود به تمامی سوالات متداول شما پیرامون رزرو آنلاین هتل، قوانین کنسلی، قیمت ها و... پاسخ داده است.