بهترین شهرهای ایران برای سفر تابستان

با نزدیک شدن به روزهای گرم سال، تب و تاب سفرهای تابستانه هم داغ می‌شود. ایامی که برای بسیاری از خانواده‌های پر مشغله ایرانی، تنها یادآور یک جمله است: « وقتشه بریم سفر! » تابستان، هرچند که دلچسب و خاطره انگیز است اما گرمای سوزان روزهایش هم، غیر قابل انکار است. در مقابل ایران برای مسافرت در تابستان کشوری پهناور با مقاصد متعدد شناخته می‌شود که متاسفانه بسیاری از مسافران به علت عدم آگاهی، از آن‌ها خبر ندارند.

ما در این مطلب روستاها، آبشارها و مناطق ساحلی خنکی را معرفی می‌کنیم و اشاره‌ای به بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان داریم. بنابراین اگر برای تعطیلات تابستان دنبال مقاصد خنک، جدید و مقرون به صرفه هستید از مطالعه مطلب زیر از قاصدک24 غافل نشوید.


روستای هیروه، بهترین شهر ایران برای سفر در تابستان


اغلب افراد نمی دانند که روستاهای ایران می توانند بسیار چشم گیرتر و زیباتر از جاهای دیدنی خارجی باشند. این منطقه ی بی نظیر که گویی یک جزیره کوچک و خوش آب و هوا در استان کرمانشاه است؛ در شهرستان پاوه و در نزدیکی رودخانه سیروان قرار دارد. روستای هیروه یا هیروی از طبیعت فوق العاده هورامان سرچشمه می گیرد و با اهالی بسیار خونگرم خود، مسافران بسیاری را سالانه میزبانی می کند. اگر با خرید بلیط هواپیما ارزان یا بلیط قطار رجا و... به کرمانشاه سفر کردید حتما زیتون و رب انار بسیار خوشمزه ی هیروه را که در این استان شهرت دارد امتحان کنید.


روستای هیروه کرمانشاه



روستای املش، همه چیز رو رها کن به اینجا بیا!



اگر می خواهید از مشکلات روزمره فرار کنید و بدون هیچ دغدغه و دردسری در منطقه ای خارج از شهر زندگی کنید؛ املش گیلان یکی از بهترین انتخاب‌های شماست. غرق شدن در دل جنگل و قدم زدن در طبیعتی بکر بدون آنکه خبر از آلودگی و ترافیک باشد؛ روح آدمی را تازه می‌کند.

برای اقامت در املش می توانید در خانه های محلی یا اقامتگاه های بوم گردی رشت مانند اقامتگاه بوم گردی بام املش اسکان کنید. با صدای گنجشگ‌ها صبح از خواب برخیزید و در پیچ و خم کوه های املش که در مه محو شده اند ورزش کنید. شما می توانید با ماشین شخصی یا خرید بلیط هواپیما به شهر املش سفر کنید و لحظات بسیار نابی را برای خود رقم بزنید. همچنین اگر می‌خواهید با دیگر مناطق سرد شمال آشنا شوید، مطلب «خنک ترین شهرهای شمال» از وبلاگ قاصدک24 را از دست ندهید.


تابستون کجا بریم خنک باشه

همچنین اگر به ترشیجات علاقه دارید، رب آلوچه گیلان را از دست ندهید. در املش رب های محلی بسیارخوشمزه ای می پزند که طعم آن را فراموش نخواهید کرد. می توانید آن را به عنوان سوغاتی نیز خریداری کنید زیرا در شهرهای دیگر ایران رب آلوچه محلی پیدا نمی شود.

رب آلوچه گیلان

آبشار شلماش، از پله های بهشت بالا بروید!


لحظه ای را تصور کنید که در ارتفاعات خنک کوهستانی قدم می گذارید و به چشم اندازی نفس گیر و سرسبز خیره می شوید. به صدای آبشار باشکوهی که در دل کوه سرازیر است گوش می دهید و ناگهان درهای اسرارآمیز در اعماق کوهستان توجه شما را به خود جلب میکند. عجله نکنید برای پایین رفتن از پله ها و رسیدن به طبقه آخر بهشت زمان زیادی وجود دارد. در ابتدا از مسیر لذت ببرید و محو یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری ارومیه شوید. اگر آدرس آبشار شلماش را می خواهید تنها کافیست سفری به آذربایجان غربی ایران داشته باشید و در 15 کیلومتری شهر سردشت آن را پیدا کنید.


بیشتر بخوانید: در بهار به کدام کشورها سفر کنیم؟




عکس آبشار شلماش


برای سفر به آذربایجان غربی راه های زیادی از خرید ارزانترین بلیط هواپیما تا بلیط اتوبوس وجود دارد که تمامی آنها در سایت قاصدک24 ارائه شده است. بنابر نیاز خود می توانید یکی از آن ها را مانند بلیط هواپیما ارزان آذربایجان خریداری کنید. همچنین از یاد نبرید پس از غرق شدن در عظمت نامتناهی آفرینش، 3 طبقه برای رسیدن به انتهای آن راه مانده است. زمانی که به اعماق بهشت قدم می گذارید خیس نشدن زیر آبشارهای باشکوه آن امری اجتناب ناپذیر می شود. شما آنقدر نزدیک به آبشار هستید که قطرات آب را می توانید احساس کنید. بدون شک یک سفر تابستانی به آبشار شلماش با هوای بسیار معتدل آن حال شما را دگرگون خواهد کرد.

دریاچه ویستان، ناشناخته ای بکر تابستان



در مسافرت به مناطق سرسبز، هیچ چیز بهتراز دیدنِ دریاچه و جنگلی پاک و بدون زباله نیست. تمیزبودن طبیعت علاوه بر زیبایی آن، هوای بسیار سالم و مطبوعی را به شما هدیه می دهد. پس اگر قصد داشتید به منطقه ای آرام و پاکیزه سفر کنید و تابستان را در کنار دریاچه ای پرآب و خوش رنگ بگذرانید به رودبار گیلان بیایید. در 50 الی 56 کیلومتری آن به دریاچه ویستان بره سر رودبار می رسید که در بخش خورگام قرار دارد. آب و هوا ویستان خنک و برای سفر در فصل تابستان فوق العاده است.

عکس دریاچه ویستان


آدرس دریاچه ویستان: اگر از اتوبان قزوین رشت می آیید زمانی که به لوشان رسیدید مسیر خود را به سمت داماش تغییر دهید. ولی اگر از سمت رشت حرکت می کنید زمانی که به رستم آباد رسیدید مسیر خود را به سمت تنکابن تغییر دهید. همچنین اگر بلیط هواپیما خریدید یا از بلیط هواپیما لحظه آخری رشت که در بعضی از روزهای سال به فروش می رسد استفاده کردید، می توانید پس از رسیدن به رشت با اتوبوس ها یا تاکسی های بین شهری به مقصد برسید.

عکس دریاچه ویستان بره سر
 
توصیه مهم: از آنجایی که دریاچه ویستان، بکربودن خود را مدیون واقع شدن در منطقه ای نچندان مشهور است:

  1. ممکن است در قسمت هایی از جاده تابلوهای دقیق برای دسترسی به روستای بره سر رودبار موجود نباشد بنابراین حتما از اهالی آنجا برای آدرس گرفتن سوال کنید تا در پیچ و خم مسیر گم نشوید.
  2. در هنگام گردش به انداختن زباله های خود در کیسه دقت کنید.
  3. بهتر است در این منطقه آتش روشن نکنید؛ در غیر این صورت از خاموش کردن آن مطمئن شوید تا آسیبی به این طبیعت بکر وارد نشود.
  4. برای اقامت در ویستان هم می توانید به اقامتگاه دریاچه ویستان یا اقامتگاه بومگردی ویستان مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید: معرفی بهترین مقاصد گردشگری در ماه رمضان



نمک آبرود، تقاطع آرامش با هیجان

زمانی که زیبایی های طبیعت و مناظر خیره کننده در کنار هم جمع میشوند و به تقاطعی با بهترین امکانات تفریحی میرسند؛ شهرک پرطرفدار نمک آبرود به وجود می آید. این شهرک توریستی یکی از قطب های گردشگری مازندران شناخته می شود که در 12 کیلومتری جاده چالوس به تنکابن قرار دارد.

سکوت جنگل، صدای پرندگان و نسیم خنکی که با زیبایی به سطح دریا می وزد؛ محال است شما را محو در آرامش و زیبایی آن نکند. شما در این سفر تابستانی می توانید از امکانات نمک آبرود مانند: تفرجگاه ساحلی نمک آبرود (دارای دریا و جت اسکی و پاراسل و...) ، پارک جنگلی نمک آبرود، زمین اسکیت، تنیس و پیست دوچرخه سواری آن دیدن کنید. همچنین می توانید سوار تله کابین نمک آبرود (دارای 2 مسیر) شوید و تجربه ی هیجان انگیزی در ارتفاعاتِ مه آلود آن داشته باشید. سفر به مازندران و نمک آبرود یکی از بهترین مقاصد مسافرت در تابستان است که هرگز نباید آن را از دست بدهید.

عکس تله کابین نمک آبرود

دو دریاچه خوش آب و هوا برای تهرانی ها!


با اینکه پایتخت ایران مملواز امکانات بسیار و مناطق دیدنی مختلف است؛ آلودگی، جمعیت زیاد، ترافیک و... موجب کلافگی و آزار شهروندان میشود. بسیاری از تهرانی ها در تعطیلات تابستان برای فرار از این مشکلات با خودروهای شخصی، قطار یا حتی بلیط هواپیما ارزان به مناطق شمالی ایران سفر می کنند. اما با انتخاب دریاچه تار و هویر تهران دیگر نیازی به طی کردن مسافت طولانی نیست و در زمان کوتاه تری می توانید به مقصد برسید. طبیعتی بکر و خوش آب و هوا که خستگی های روزمره تان را در آب های زلالش می شوید با خود می برد و برای استراحت و تفریح مکان خوبی شناخته می شود.

آدرس دریاچه تهران: یکی از آسان ترین مسیرهای دسترسی به دریاچه هویر تهران، رفتن به شهر دماوند و رانندگی از روستای چنار عرب ها تا جاده معدن است. این دو دریاچه در 500 متری از هم و در انتهای جاده خاکی و روستای هویر قرار دارند. به علت کوهستانی بودن این منطقه آفرودسواران بیشماری به دریاچه تار سفر می کنند که موجب شده نام آن به دریاچه تار آفرود مشهور شود.

جاذبه های گردشگری تهران در تابستان


سفر به جواهر رامسر در تابستان


همانطور که می دانید یکی از بهترین شهرها در سفر به تابستان، رامسر مازندران است. ولی در این بخش می خواهیم کمی جزئی تر به این استان نگاه کنیم و از مکانی صحبت کنیم که برای تعطیلات تابستانه فوق العاده میشود. برای معرفی روستای جواهرده، تنها 3 کلمه کافیست!  ییلاقی سرسبز، آب و هوایی خنک و مدفون شده در مه و قطرات شبنم!

عکس روستای جواهرده رامسر
بی شک پیاده روی در ارتفاعات 2000 متری البرز که هیچ اثری از گرمای طاقت فرسای تابستان نیست سفر شما را بسیار دلچسب و به یادماندنی می کند. در اینجا آب و هوا بسیار دلپذیر و همه چیز محلی ست. زندگی به زیباترین و باطراوت ترین حالت خود جریان دارد که باعث می شود فکر کنید زمین بار دیگر متولد شده و زیبایی های دست نخورده ای را به رخ همگان کشیده است. بنابراین اگر به دنبال چشیدن طعم واقعی زندگی هستید همین حالا چمدان خود را ببندید و با خرید بلیط هواپیما ارزان راهی سفر شوید.

توصیه: لطفا مسافران تمام تلاش خود را در حفظ این گنج به انجام برسانند و همراه خود کیسه هایی برای انداختن زباله داشته باشند تا ذره ای از این شگفتی ها کاسته نشود.

زیباترین شهر ایران برای مسافرت در تابستان
اگر نمی دانید "آدرس روستای جواهرده رامسر کجاست؟" باید بگوییم در دهستان سخت سر و در نزدیکی رامسر قرار دارد. شما برای اقامت در روستا جواهرده می توانید ویلا اجاره کنید یا در اقامتگاه های زیبای آن ساکن شوید. (مانند اقامتگاه آرامش جواهرده رامسر)

ماجراجویی در دره های عروس زاگرس


بی شک کلمات در توصیف دره های عمیق و آب های بسیار زلال تنگه کافرین که به عروس زاگرس شهرت دارد؛ ناتوان هستند. اگر بدون دانستن مکان آن به تصاویرش نگاه کنید گمان می کنید پیچ و خم های حیرت آور و رودهای روان که در دل دره ها جاری هستند به کشورهای اروپایی تعلق دارد. اما اینجا ایران، سد سمینه و شهر بسیار زیبای ایلام است. عکس بگیرید، قایق سواری کنید، کوهنوردی کنید و از شگفتی های تنگه کافرین در سفر تابستانی خود نهایت لذت را ببرید.

عکس تنگه کافرین ایلام
تنگه کافرین با نام های تنگه کافری و تنگه شداد نیز شناخته می شود که از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری ایلام است و در 15 کیلومتری شهرستان بدره قرار دارد.

عکس تنگه کافرین ایلام



تابستون کجا بریم خنک باشه؟ کرمانشاه


طبیعت زیبای این شهر، یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفرهای تابستانی است. آب و هوای خوب و معتدل، آثار باستانی، تفرجگاه‌های بی‌شمار و طبیعت بکر همه وهمه کرمانشاه را به مقصدی بی رقیب برای سفرهای داخلی بدل می‌کند. توصیه می‌کنیم در مدت زمان اقامت خود در این شهر بی نظیر، بازدید از مناطق دیدنی شهر نظیر تکیه معاون‌الملک، تکیه بیگلربیگی، بازارسنتی کرمانشـاه، باغ پرندگان کرمانشـاه، باغ گل کرمانشـاه، پارک کوهستان، سراب نیلوفر، پارک ساحلی رود قره ‌سو، سراب قنبر، طاق بستان، بیستون، مسجد عمادالدوله، حمام حاج شهبازخان و. . . را از یاد نبرید.

منطقه آزاد ارس در تابستان


این منطقه به قدری از مناطق و سایت‌های طبیعی، غنی است که ممکن است شما را در تصمیم گیری برای انتخاب محل اقامتتان دچار مشکل کند اما بهتر است فرصت را غنیمت بشمارید و از لحظه لحظه فرصت حضور در طبیعتی بکر و متفاوت، استفاده نمائید. ارس، برای اغلب دوستداران طبیعت، سرشار از مناطقی است که می‌توان در آن‌ها با طیب خاطر، شبهای بی شماری را به روز رساند، پس اگر چمدانتان را برای سفر به منطقه آزاد ارس می‌بندید، می‌بایست دقت کنید که چیزی را از قلم نیندازید.

کمپ‌های چادرزنی بسیاری در داخل و خارج از شهر جلفا قرار دارند که همگی مجهز به امکانات رفاهی و بهداشتی بوده و به دلیل حضور نیروهای انتظامی و مرزبانی، از امنیت بسیار بالایی برخوردارند. توصیه می‌کنیم در مدت زمان اقامت خود در منطقه زیبای ارس، بازدید از سایت‌های طبیعی پارک ساحلی درنا و حاشیه رود ارس و همچنین مجموعه‌های تاریخی کردشت، منطقه و سد خداآفرین، طبیعت بکر آسیاب خرابه و کلیسا سنت استپانوس را فراموش نکنید.


فومن، ماسوله و قلعه رود‌خان


اگر می‌خواهید آب و هوای مناسب، جنگل‌ها و کوه‌های پوشیده از درختان، چشمه‌های متعدد، بقاع متبرکه و امکان تاریخی فرهنگی را تنها در یک شهر تجربه نمائید، فومن و روستاهای دیدنی پیرامون آن را از یاد نبرید.

چهارمحال بختیاری شهر مناسب سفر تابستانی


بام ایران یا همان شهرکرد، چندان غنی از اماکن دیدنی و تاریخی است که شاید یک بار سفر کردن برایش کافی نباشد اما از معروف‌ترین اماکنی که معتقدیم می‌بایست در همان سفر اول، از آن‌ها دیدن نمایید، می‌توان به گردشگاه چشمه زنه هفشجان و ارتفاعات جهان، پل زمان خان، چشمه کوهرنگ، تونل و آبشار کوهرنگ، دشت لاله‌های واژگون، تالاب بین‌المللی چغاخور و تالاب گندمان اشاره کرد.

اردبیل، از بهترین شهرها برای سفر در تابستان


سرعین که به داشتن چشمه‌های آبگرم بی شمارش شهره است، یکی از زیباترین مناطق گردشگری اردبیل است. چشمه های این شهر که از کوه‌های استوار سبلان سرچشمه می گیرند، همه ساله میزبان جمع کثیری از گردشگران داخلی و خارجی هستند.


روستا دوساری کرمان


دوساری در کرمان، یکی دیگر از مناطقی است که می‌توانیم برای سفرهای تابستانی معرفی کنیم. این روستا در پنج کیلومتری جاده جیرفت – کهنوج قرار گرفته و از آب و هوایی معتدل برخوردار است. جریان آب و خاک مناسب دو ساری، به باغ‌های مرکبات و نخلستان های این روستا رونق بی نظیری بخشیده است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.



بیشتر بخوانید: باغ ماهان کرمان؛ بهشتی در قلب کویر ایران


الموت قزوین را در تابستان از دست ندهید!


در انتهای منطقه الموت، روستایی به نام گرمارود قرار دارد. این روستا از شمال به قلعه نویذر (میمون ‌دژ)، مناطق زرشک و گچلات و از جنوب به گردنه‌های اوانک محدود است از این رو هر ساله در فصل تابستان، گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. گرمارود دارای پنج آسیاب قدیمی است و رود الموت، رودخانه و آبشار گرمارود و دوصخره موجود در شمال ‌شرقی ده موسوم به دوقلوهای کل ه‌قندی، از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی آن هستند.


روستای افجه تهران


روستای افجه در پنج کیلومتری تهران، یکی از روستاهای گردشگری لواسانات است. هر چند که امروزه ساخت و سازهای مدرن، بیشتر بافت قدیمی روستا را از بین برده است اما هنوز هم جاذبه‌های طبیعی همچون باغستان‌ها، مزارع کشاورزی و دشت وسیع هویج افجه، طبیعت ‌گردان بسیاری را در فصل بهار و تابستان به سوی خود می‌کشاند.
از دیگر جاذبه‌های طبیعی روستای افجه می‌توانیم به آبشار پسچویک، آبشار موآب و چنار 400 ساله، ویرانه‌های کاخ ناصرالدین شاه قاجار، قلعه سربند و … اشاره کنیم.


روستای پالنگان کردستان


روستای پالنگان در دهستان ژاوه ‌رود، یکی از هفت روستای گردشگری استان کردستان است که با معماری پلکانی خود گردشگران بی شماری را ترغیب به سفر به این دیار می‌کند. بافت سنتی پالنگان چشم‌انداز زیبایی دارد و چشمه ها و رودخانه‌های آن روح هر بیننده‌ای را طراوت می‌بخشد.


تنگ براق فارس


تنگ براق، نام روستای زیبایی در 190 کیلومتری شمال غربی شیراز است. این روستا به دلیل استقرار در ناحیه کوهستانی، چشم اندازهای بسیار زیبایی دارد به گونه‌ای که مزارع سرسبز، جنگل‌‌ها و باغ‌‌های وسیع آن در فصل‌های بهار و تابستان فضای دل نشینی برای گردشگران پدید می‌‌آورند. از مهمترین جاذبه‌های گردشگری تنگ براق می‌توانیم به کتیبه‌ای به خط پهلوی، بافت قدیمی روستا، غار طبیعی و دریاچه ملاصدرا اشاره کنیم.

در پایان یادآور می‌شویم اگر برای خرید بلیط هواپیما چارتر مانند بلیط هواپیما ارزان مازندران، بلیط هواپیما ارزان مشهد، بلیط هواپیما ارزان ایلام و... نیاز به راهنمایی داشتید می توانید با پشتیبانی 24 ساعته قاصدک24 تماس بگیرید. همچنین اگر تمایل به پرواز داخلی یا رزرو بلیط هواپیما ارزان ندارید قطارها و اتوبوس های بسیاری به اقصی نقاط ایران وجود دارند که برای خدمت رسانی به مسافران آماده اند.

شما در این وبسایت می توانید از قیمت تمامی این بلیط ها به علاوه ی قیمت بلیط هواپیما ارزان و قیمت بلیط قطار رجا آگاه شوید و در صورت نیاز برای خرید اقدام کنید. البته این ها تمامی خدمات قاصدک24 به مسافران نیست! بلکه موارد دیگری نیز وجود دارند که می توانیم به رزرو هتل و تور مسافرتی داخلی اشاره کنیم. علاوه بر این ها شما به راحتی می توانید ثبت نام بیمه مسافرتی خود را با این سایت انجام دهید و درصورت نیاز اپلیکیشن قاصدک24 را روی موبایل خود نصب کنید.