چرا بلیط هواپیما ماهان در میان مسافران محبوب است؟

دلایل بسیاری موجب می شود تا مسافران، یک شرکت هواپیمایی را برای سفر خود انتخاب کرده یا از سفر با آن ایرلاین منصرف شوند. به طور مثال قیمت بلیط هواپیما برخی از ایرلاین‌ها در ایران نسبت به شرکت‌های دیگر مناسب‌تر است و همین امر یکی از دلایل تاثیرگذار است. در این مطلب از قاصدک 24 با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین دلایل محبوبیت شرکت هواپیمایی ماهان آشنا شوید.

خرید بلیط هواپیما ماهان
شرکت هواپیمایی ماهان، از محبوب‌تربن ایرلاین‌ها در ایران


مهم‌ترین دلایل محبوبیت شرکت هواپیمایی ماهان


ایرلاین ماهان به غیر از کیفیت هواپیماها، به دلیل خدمات حین پرواز خود نیز معروف است. کیف‌های هدیه، منو غذا، صندلی‌های استاندارد، سیستم مولتی مدیا، کادر حرفه ای و... همه دلایل محبوبیت این ایرلاین هستند. در ادامه برخی از ویژگی‌های مهم این ایرلاین را بررسی کرده‌ایم.

نظم و برنامه‌ریزی درست ایرلاین ماهان


از جمله عواملی که موجب نارضایتی مسافران در یک پرواز می شود؛ تاخیر و نداشتن برنامه درست پروازی در یک ایرلاین است. خوشبختانه هواپیمایی ماهان تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا پروازهایش را طبق برنامه‌ریزی درست و با حداقل تاخیر انجام دهد. همین موضوع باعث شده تا خریداران بلیط هواپیما ماهان پرواز بانظمی را تجربه کرده و احساس رضایت داشته باشند. برای آگاهی از برنامه پروازهای خارجی ماهان و همچنین برنامه پروازهای داخلی ماهان کلیک کنید.


برخورد درست و حرفه‌ای مهمانداران ایرلاین ماهان


 رفتار غیر مسئولانه و نامناسب مهمانداران موجب می‌شود تا برخی پروازها رضایت‌بخش نبوده و مسافران دیگر تمایلی به پرواز با آن ایرلاین خاص نداشته باشند. این مسئله موجب شده تا هواپیمایی ماهان تلاش خود را به کار گیرد تا با استخدام نیروی انسانی مناسب در کنار آموزش‌های مداوم، رضایت تمامی خریداران بلیط هواپیما ماهان را جلب کند.

مهم‌ترین دلایل محبوبیت ماهان ایر
مهم‌ترین دلایل محبوبیت ماهان ایر


ناوگان پروازی و ایمنی سفر با ایرلاین ماهان


در حالی که بسیاری از مسافران سفر با قطار را ایمن‌ترین نوع مسافرت می‌دانند و ترجیح می‌دهند با خرید بلیط قطار سفر کنند؛ اما برخی مواقع مسافران به علت مسافت زیاد، محدودیت در زمان سفر و عوامل دیگر، مجبور به تهیه بلیط هواپیما می شوند. افراد در این شرایط ترجیح می‌دهند با ایرلاینی سفر کنند که از ناوگان پروازی مدرن‌تری استفاده کرده و حوادث کمتری در تاریخچه آن ثبت شده است. از این رو ماهان، قطعا جزو بهترین ایرلاین‌ها شناخته می‌شود.



بیشتر بخوانید: قوانین کنسلی بلیط هواپیما ماهان چیست؟


 

خدمات و امکانات مناسب ایرلاین ماهان


خدمات و امکانات قبل و حین سفر برای بسیاری از مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از امکانات و خدمات ایرلاین ماهان عبارتند از:
  • صندلی‌های راحت
  • غذای باکیفیت
  • تعبیه شدن تجهیزات و امکانات مختلف برای مدت زمان سفر

 


در صورت تاخیر یا لغو پرواز، ماهان ایر خدمات ویژه و رایگانی را برای مسافران در نظر دارد.




  • امکان سفارش غذای دلخواه قبل از پرواز


 یکی از ویژگی‌های پذیرایی در کلاس‌های پروازی ماهان ایر این است که شما می‌توانید غذای خود با توجه به رژمی عذایی خود، از پیش سفارش دهید. برای این کار  باید 36 ساعت پیش از پرواز از طریق سایت و یا تماس با رزرواسیون ماهان ایر، اقدام کنید. رزرو غذاهای خاص هم تنها در پروازهای خارجی ماهان ممکن است.

  • خدمات اضافه ایرلاین در زمان لغو یا تاخیر پرواز


یکی از خدمات متفاوت ایرلاین ماهان این است که در صورت لغو یا تاخیر در پرواز، خدمات مختلفی را به مسافران ارائه می‌دهد. کرایه خودرو برای برگشت، پذیرایی وعده های غذایی در فرودگاه و حتی مکان اسکان مجزا برای مسافرین به صورت رایگان، بخشی از این خدمات هستند.



بیشتر بخوانید: منظور از پرواز چارتر چیست؟


 

  • خدمات چک این آنلاین ماهان ایر

 
امکان چک این آنلاین هواپیما نیز یکی دیگر از خدماتی است که ماهان ایر برای رفاه حال مسافران خود در پروازهای داخلی و خارجی قرار داده است. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید:

  1.  وارد سایت هواپیمایی ماهان (https://www.mahan.aero/fa/) شوید.
  2. پذیرش آنلاین را انتخاب نمایید.
  3. شماره بلیط، شماره پرواز و یا شماره رزرو خود راوارد کنید و کارت اینترنتی پرواز رادریافت نمایید.

 

کدام فرودگاه‌ها امکان چک این آنلاین دارند؟

 

نکته: توجه داشته باشید که علاوه بر ایرلاین موردنظر، فرودگاه مبدا نیز باید شرایط چک این آنلاین را داشته باشد. از  آنجایی که شرایط و امکانات فرودگاه‌ها مدام در حال بروزرسانی است؛ بهتر است قبل از پرواز، با تلفن اطلاعات پرواز فرودگاه موردنظر تماس گرفته و این مورد را جویا شوید.

  

فرودگاه‌های مجهز به چک‌این آنلاین

1

فرودگاه مهر آباد

2

فرودگاه امام خمینی

3

فرودگاه شیراز

4

فرودگاه اصفهان

5

فرودگاه تبریز

6

فرودگاه مشهد



خدمات و امکانات ماهان ایر
پذیرایی و خدمات در ماهان ایر

قیمت مناسب ایرلاین ماهان نسبت به خدمات ارائه شده


با اینکه قیمت بلیط هواپیما ماهان ایر نسبت به سایر ایرلاین‌ها کمی گران‌تر است؛ اما نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهد؛ واقعا مقرون به صرفه است. در نتیجه ممکن است خرید بلیط هواپیما ماهان ایر ظاهرا افزایش قیمت ناچیزی داشته باشد؛ اما به طور کلی مناسب‌تر از سایر ایرلاین‌ها است.


جمع بندی

در میان تمام مسافرانی که با رزرو بلیط هواپیما ماهان ایر سفر کرده‌اند؛ اکثرا رضایت بالایی از سفر  با این ایرلاین داشته و آن را به دیگران نیز پیشنهاد داده‌اند. اگر شما هم سفر هوایی مهمی پیش رو دارید؛ می‌توانید با خرید بلیط هواپیما ماهان ایر از سامانه قاصدک24، تجربه خوبی را ثبت کنید.

سوالات متداول در مورد شرکت هواپیمایی ماهان

پروازهای داخلی و خارجی ماهان ایر در دو نوع معمولی و بیزنس کلاس ارائه می‌شوند. پروازهای معمولی معادل پرواز اکونومی در سایر ایرلاین‌ها بوده و از امکانات مناسبی برخوردار است. اما در کلاس پروازی بیزنس، صندلی‌ها راحت تر، فضا بیشتر و و پذیرایی مفصل‌تر است.
برای سفرهای داخلی از مبدا تهران باید به ترمینال 4 فرودگاه مهرآباد مراجعه کنید. برای پروازهای خارجی از مبدا تهران نیز باید به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی که در حال حاضر تنها یک ترمینال فعال دارد؛ مراجعه کنید.
بله. در حال حاضر امکان چک‌این آنلاین برای برخی از پروازهای ماهان ایجاد شده است. در پروازهای داخلی، مسافران خروجی از فرودگاه‌های قشم، شیراز، اهواز، زاهدان، بم، تهران، کرمان، ساری، بندرعباس، مشهد، خرم آباد، ایلام، اصفهان، سیرجان و بجنورد امکان‌پذیر است. در همه پروازهای خارجی به غیر از مسیر نجف و بغداد نیز امکان چک‌این آنلاین برقرار است. برای این کار باید به سایت ماهان مراجعه و در قسمت چک‌این، مشخصات پرواز خود را وارد کرده و مراحل پذیرش آنلاین را طی کنید.
میزان بار مجاز در پروازهای سیستمی (اکونومی) 30 کیلوگرم و بار مجاز دستی داخل هواپیما 5 کیلوگرم است. اما میزان بار مجاز در پروازهای بیزنس کلا (فرست کلاس)، 40 کیلوگرم بوده و وزن مجاز برای کیف دستی در این پروازها 7 کیلوگرم است. هزینه اضافه بار نیز یک درصد قیمت بلیط همان مسیر، برای هر کیلوگرم بار اضافی است.