تا چند روز قبل از سفر می‌توانیم بلیط سفر خود را بخریم؟

در میان ما افرادی وجود دارند که برای هر ساعت از زندگی خود از ماه ها قبل برنامه ریزی می کنند. به طور مثال این افراد اگر بخواهند یک سفر خارجی را تجربه کنند ممکن است بلیط هواپیما آن را سه ماه جلوتر رزرو کنند و در مدت زمان باقی مانده تا سفر، بقیه مراحل مسافرتشان را به سر و سامان برسانند. در مقابل کسانی قرار دارند که به دلیل مشغله های کاری و زندگی روزمره، حتی نمی توانند برنامه یک ساعت بعد خود را پیش بینی کنند و اگر بخواهند به سفر بروند تنها باید از بلیط هواپیما لحظه آخری استفاده نمایند. اما همه سفرها با بالا رفتن از پله های هواپیما آغاز نمی شود و در این بین برخی از مسافران تمایل دارند راه های زمینی را برای سفر کردن انتخاب کنند. حال سوال اینجا است که این افراد باید بلیط سفر خود را تا چه مدت قبل از سفر خریداری نمایند؟ برای یافتن پاسخ با قاصدک 24 همراه باشید.


بهترین زمان خرید بلیط هواپیما


همانطور که گفتیم خرید بلیط هواپیما در مسیرهای مختلف پروازی از ماه ها قبل امکان پذیر است اما به جهت اینکه ما در هواپیما دو نوع بلیط یعنی بلیط چارتر و بلیط سیستمی داریم در مواقعی بهتر است بلیط را در آخرین لحظات مانده به پرواز خریداری نماییم. همانطور که می دانید بلیط هواپیما در برخی از مسیرهای خاص به صورت چارتر به فروش می رسد و این نوع بلیط هر چند که در زمان پیک سفر اغلب گرانتر از بلیط سیستمی بوده و زودتر هم به فروش می رود اما در ایام دیگر سال قیمت مناسبی دارد.

از این رو مسافر می تواند با برنامه ریزی درست، یک بلیط ارزان هواپیما را در ساعات پایانی مانده به حرکت هواپیما خریداری نماید. از این رو می توانیم بگوییم که شما از ماه ها قبل از پرواز خود تا آخرین لحظات مانده به آن می توانید بلیط هواپیمای مورد نظرتان را خریداری نمایید اما اینکه خرید این بلیط چقدر برای شما مقرون به صرفه خواهد بود، بیشتر به نوع بلیطی که انتخاب کرده اید و فصل سفرتان وابسته است. بناراین بهتر است با توجه به این دو موضوع تصمیم بگیرید که بهتر است چه زمانی بلیط هواپیما خود را خریداری نمایید.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما

بهترین زمان خرید بلیط قطار


قطار از جمله ایمن ترین وسایل نقلیه همگانی است که خرید بلیط آن نیز برای بسیاری از مسافران مقرون به صرفه است. همین دلایل نیز موجب شده است تا تقاضا برای خرید بلیط قطار تقریباً در تمامی روزهای سال وجود داشته باشد. اما این تقاضا محدودیت هایی را نیز در خرید بلیط این وسیله نقلیه محبوب پدید آورده است، به همین دلیل شما ممکن است نتوانید در اولین روزهای فصل بهار بلیطی را برای سفر در اواخر تابستان خریداری نمایید. چرا که ظرفیت بلیط قطار برای سفر در ماه های آینده، معمولاً در تایم مشخصی تعیین شده و بلیط آن نیز در همین زمان پیش فروش می شود. البته این به آن معنا نیست که شما تنها در زمان تعیین شده می توانید بلیط قطار خود را خریداری نمایید و نباید برای سفر با قطار در لحظات آخر برنامه ریزی کنید. بلکه شما در صورت وجود ظرفیت در یک قطار می توانید تا لحظات آخر مانده به حرکت آن، بلیط مورد نظرتان را خریداری نمایید.

اما بهتر است برای سفر در روزهای پیک سفر نظیر تعطیلات نوروز، از پیش فروش بلیط قطار نوروز که معمولاً در اواسط بهمن ماه به انجام می رسد، بهره بگیرید. در این میان همچنین باید به این موضوع نیز توجه کنید که بلیط برخی از کارگزارن ریلی نظیر بلیط قطار رجا اغلب به جهت قیمت مناسب تری که نسبت به سایر قطارها دارد، زودتر به فروش می رسد. بنابراین اگر تمایل دارید تا در سفر خود از ظرفیت قطارهای رجا استفاده نمایید، بهتر است تا در زمان مناسب بلیط مورد نظر خود را خریداری نمایید.

بهترین زمان خرید بلیط قطار

بهترین زمان خرید بلیط اتوبوس


شاید بتوان گفت که بلیط اتوبوس بهترین نوع بلیط سفر برای مسافرت های آنی و لحظه آخری است. چرا که این نوع بلیط علاوه بر سامانه های خرید اینترنتی، در دفاتر موجود در پایانه ها و ترمینال های مسافری نیز تا دقایق آخر مانده به حرکت اتوبوس به فروش می رسد. بنابراین اگر شما در ترمینال حضور داشته باشید و اتوبوس مورد نظرتان نیز ظرفیت سوار کردن مسافر را داشته باشد می توانید بلیط آن را تا آخرین لحظات مانده به شروع سفر خریداری نمایید. البته این به آن معنی نیست که بلیط اتوبوس تنها یک بلیط لحظه آخری شمرده می شود چرا که طبیعتاً شما می توانید این بلیط را نیز از چند روز قبل، برای مسافرت پیش رویتان رزرو نمایید. اما اتوبوس به دلیل اینکه معطلی های بازرسی و چک بار در هواپیما و قطار را ندارد بلیط لحظه آخری آن، حقیقتاً بلیطی است که تا دقایق آخر قابل خریداری می باشد.

بهترین زمان خرید بلیط اتوبوس

البته لازم به ذکر است که هر چند هر سه بلیط تا ساعات پایانی مانده به سفر قابل خریداری هستند اما شما در صورتی که سفر خود را لغو کنید تنها در مدت زمان مشخصی تا حرکت وسیله نقلیه مورد نظر خود می توانید بیشترین بخش از هزینه پرداختی برای آن را مسترد نمایید. به طور مثال برای استرداد بلیط قطار باید به این نکته توجه نمایید که این نوع بلیط تا ساعت 12:00 روز قبل از حرکت دارای 10% جریمه است. همچنین اگر شما بلیط خود را تا 3 ساعت مانده به حرکت قطار کنسل نمایید می توانید تا 70 درصد بهای آن را مسترد نمایید، در صورتی هم که درخواست کنسلی تا لحظه حرکت قطار به ثبت رسیده باشد شما تنها قادر به مسترد نمودن 50 درصد از بهای کل بلیط هستید.

در این میان نباید فراموش کنید که بعد از زمان حرکت درج شده بر روی بلیط، هزینه پرداختی برای آن به هیچ عنوان قابل استرداد نمی باشد. در پایان یادآور می شویم که برای خرید انواع بلیط سفر و همچنین استعلام بلیط هواپیما و استرداد آنلاین آنها می توانید به وب سایت قاصدک 24 مراجعه نمایید. در قاصدک 24 شما علاوه بر خدمات ذکر شده می توانید بیمه مسافرتی مورد نظر خود را نیز به صورت اینترنتی خریداری کرده و حتی هتل دلخواهتان را نیز در سراسر ایران، آنلاین رزرو نمایید.