خرید بلیط گروهی قطار، برای سفرهای دسته جمعی ارزان با قطار!

سفر با قطار از جمله مقرون به صرفه‌ترین راه‌های مسافرت است. به همین جهت نیز اغلب کسانی که قصد دارند به صورت گروهی سفر کنند؛ با تهیه بلیط قطار، خود را به مقصد می‌رسانند. جالب است بدانید کلمه گروه، در قطارهای مختلف تعریف خاص خود را دارد .  مثلا گر تعداد شما 3 الی 4 نفر باشد؛ نمی‌توان آنها را یک گروه نامید. اما اگر شما 6، 8، 12 و یا حتی 18 نفر باشید و قصد داشته باشید که حتماً همگی با هم سفر کنید؛ به طور حتم شما یک گروه هستید! گروهی که اعضای آن تمایل دارند در کوپه‌های کنار هم قرار گیرند. اما این کار چگونه امکان‌پذیر است؟ در این مطلب از قاصدک24، چگونگی خرید بلیط گروهی قطار را برای شما خواهیم گفت.

خرید بلیط گروهی در قطار

ترفندهایی برای خرید بلیط گروهی قطار در سامانه‌های اینترنتی


خرید گروهی بلیط قطار، روش مخصوص به خود را دارد. فرض کنید که شما قرار است به عنوان سرپرست گروه، برای خود و همسفرانتان بلیط قطار مشهد بخرید. خب طبیعی است که در اولین گام مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را در یکی از سامانه‌های خرید اینترنتی بلیط قطار نظیر قاصدک24 جستجو می‌کنید. حال چند نکته وجود دارد که برای رزرو اینترنتی بلیط قطار باید به آن توجه کنید.
  1. پس از جستجو بلیط موردنظر فهرستی در مقابل شما قرار می‌گیرد که تمامی قطارهای موجود در مسیر موردنظر را به شما نمایش می‌دهد. در این زمان اگر شما از میان این فهرست، یک قطار 4 تخته را انتخاب کنید؛ تنها مجاز به رزرو 4 بلیط قطار در یک خرید هستید. بنابراین اگر تعداد شما و همراهانتان 5 یا 6 نفر باشد؛ بهتر است با خرید بلیط از یک قطار 6 تخته، تمامی همسفرانتان را در یک کوپه قرار دهید. بنابراین به عنوان اولین ترفند بهتر است با توجه به تعداد بلیط‌های مورد نیاز، قطار مناسب سفر خود را از یکی از شرکت‌های ریلی مربوطه نظیر شرکت قطار رجا، انتخاب نمایید.
  2. در سفرهای دسته جمعی و برای خرید بلیط گروهی قطار، همیشه تعداد همسفران شما بیشتر از ظرفیت یک کوپه خواهد بود. البته که هیچ تضمینی برای رزرو بلیط قطار برای همه همسفران شما در کوپه‌های متوالی وجود ندارد. چرا که این کار به‌صورت سیستمی صورت می پذیرد. یکی دیگر از ترفندهایی که می توانید در این زمینه به کار بگیرید؛ خرید بلیط قطار در ساعات خلوت‌تر روز است. مثلاً اگر شما بلیط قطار بندرعباس خود را در ساعت 1 یا 2 شب خریداری نمایید؛ شانس بیشتری برای رزرو دو کوپه متوالی نسبت به خرید همین بلیط، در ساعت 10 صبح دارید!



بیشتر بخوانید: کوپه دربست قطار چیست؟ چطور یک کوپه دربست قطار بگیریم؟



بلیط چارتر قطار

بلیط گروهی قطار چیست؟


 اغلب ما با بلیط چارتر آشنایی داریم و البته آن را یکی از انواع بلیط هواپیما می‌دانیم. اما واقعیت این است که ما در قطار نیز گاهی ممکن است نیاز به خرید بلیط چارتر داشته باشیم. البته خرید بلیط گروهی قطار به معنای خرید بلیط ارزان‌تر یا بلیط دقیقه نودی نیست. این بلیط در واقع همان بلیط گروهی است که توسط کارگزار ریلی مربوطه صادر می‌شود.




بیشتر بخوانید: خرید بلیط قطار نوروز 1403




شرایط خرید بلیط گروهی قطار


  • خرید بلیط گروهی قطار، برای گروه‌های با تعداد اعضای بالای 18 نفر صادر می‌شود.
  • برای خرید بلیط گروهی قطار، سرپرست گروه باید حداقل 14 روز مانده به تاریخ حرکت قطار موردنظر خود، به سامانه دریافت بلیط گروهی شرکت ریلی مربوطه نظیر شرکت رجا، مراجعه نماید و با ثبت درخواست در مسیر موردنظر، تمامی بلیط‌ها را به صورت یک‌جا و در صندلی‌های کنار هم خریداری کند.

این قابلیت که البته بیشتر برای دفاتر مسافرتی مورد استفاده قرار می گیرد به کاربر امکان می‌دهد تا بدون نگرانی و نیاز به استفاده از ترفندهای خاص، بلیط‌های مورد نیاز خود را در زمان مناسب تامین و سپس آنها را به فروش برساند.

خرید بلیط چارتر قطار

جمع بندی

در پایان یادآور می شویم که برای خرید بلیط در انواع قطار مسافربری در کم‌ترین زمان، تنها کافی است سری به وب‌سایت قاصدک 24 بزنید. در قاصدک 24 همچنین می توانید انواع بلیط هواپیما داخلی و خارجی و بلیط اتوبوس را نیز رزرو کرده و حتی بیمه مسافرتی مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری نمایید. فراموش نکنید که برای رزرو هتل در سراسر کشور نیز می توانید از خدمات این مجموعه در بخش مربوطه استفاده نمایید.

سوالات متداول در مورد خرید بلیط گروهی قطار

تعداد اعضای مسافرین باید بالای 18 نفر باشد و 14 روز مانده به تاریخ حرکت قطار اقدام به خریداری بلیط‌های مورد نظر شود.
می‌توانید با مراجعه به سامانه دریافت بلیط گروهی شرکت ریلی مربوطه و با ثبت درخواست در مسیر مورد نظر، تمامی بلیط‌ها را به صورت یکجا و در صندلی‌های کنار هم خریداری نمایید.
بلیط گروهی قطار بیشتر برای مسافرت‌های گروهی با تعداد بالا از این جهت مناسب است که می‌توان همه بلیط‌ها را در کوپه‌های کنار هم خریداری کرد.