آشنایی با 5 رام از راحت ترین قطارهای ایران برای سفر

سفر با قطار برای بسیاری از مسافران به منزله یک سفر راحت، ایمن و مقرون به صرفه است. اما در این میان برخی دیگر نیز وجود دارند که حاضر نیستند به هیچ عنوان، بلیط هواپیما را با بلیط هیچ وسیله نقلیه دیگری عوض کنند و تنها، سفر هوایی را یک سفر راحت و بی دردسر می دانند. خب بدیهی است که برای سفر به یک مقصد دور از مبدا تهران، سفر با هواپیما می تواند از لحاظ صرفه جویی در زمان بهترین انتخاب باشد اما گاه هزینه سفر با هواپیما در روزهای خاصی از سال نظیر ایام نوروز به قدری بالا است که مسافران برای سفر به مقصد خود ناگزیر به انتخاب بلیط اتوبوس یا خرید بلیط قطار نوروزی هستند. همین امر نیز موجب می شود تا دوستداران هواپیما، همیشه نتوانند با این وسیله نقلیه سفر کرده و گاهی مجبور به انتخاب روش های دیگری برای سفر خود باشند.

در این میان اما همه قطارها و اتوبوس ها هم کیفیتی یکسان ندارند و برخی از این وسایل نقلیه به قدری راحت هستند که از هر جهت با راحتی یک هواپیما برابری می کنند. به طور مثال در ایران قطارهایی وجود دارند که به قطارهای 5 ستاره شهره اند و سفر با آنها به نوعی یک سفر لوکس زمینی تلقی می شود. از این رو اگر به هر دلیل ممکن قطار را برای سفر آینده خود انتخاب کرده اید بهتر است قبل از تهیه بلیط قطار با راحت ترین نوع از این وسایل نقلیه در ایران آشنا شوید. برای این منظور تنها کافی است تا با قاصدک 24 در ادامه مطلب "آشنایی با 5 رام از راحت ترین قطارهای ایران برای سفر " همراه باشید.

قطارهای 5 ستاره فدک


اگر می خواهید با قطاری سفر کنید که حس نشستن در یک هواپیما را به شما القا کند، حتماً یکی از قطارهای 5 ستاره فدک را برای این کار انتخاب کنید. قطارهای فدک، قطارهای کوپه ای 4 نفره و لوکسی هستند که بهترین خدمات را به مسافران خود ارائه می کنند. این قطارها در هر کوپه مجهز به دو نمایشگر بوده و قابلیت تنظیم دمای کوپه و تهویه مناسب را در اختیار مسافران خود قرار می دهند. قطارهای فدک همچنین مجهز به رستوران، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و پذیرایی متنوع هستند که این قطار را به قطاری راحت برای سفر بدل می سازند.

قطار فدک

قطار سریع السیر پردیس


قطار 4 ستاره پردیس تنها قطار سریع السیر ایران است که می تواند مسافران خود را طی مدت زمان 8 ساعت از تهران به مشهد مقدس برساند. این قطار از جمله قطارهای مسافری مجموعه رجا است که به صورت سالنی یا اتوبوسی طراحی شده است که هر چند به راحتی قطارهای کوپه ای نیست اما به دلیل کاهش زمان سفر، در لیست راحت ترین قطارهای مسافری ایران، جایگاه ویژه ای دارد. قطار پردیس از جمله قطارهای خودکششی است و مسافران در آن به اینترنت، تلویزیون، رستوران، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی و امکاناتی از این دست دسترسی دارند. برای آشنایی بیشتر با این قطار می توانید مطلبی با عنوان " پنج نکته شگفت انگیز در مورد قطارهای سریع السیر ایران " را در قاصدک 24 مطالعه نمایید.

قطار پردیس

قطار 5 ستاره زندگی


از جمله دیگر قطارهای 5 ستاره فعال در ایران، قطار زندگی است که همچون قطار پردیس به شرکت رجا تعلق دارد. این قطار نیز یک قطار لوکس و منحصر به فرد است که فضای داخلی سالن و کوپه های آن بسیار ویژه طراحی شده و از به روزترین صندلی ها و تخت خواب ها در آنها استفاده شده است. به همین جهت هم بازه نرخی بلیط قطارهای زندگی از سایر قطارهای موجود در ایران بالاتر است و معمولاً مسافرانی که سفری از هر نظر راحت را برای خود و همسفرانشان در نظر گرفته اند، از این قطار برای مسافرت خود استفاده می کنند.

جالب است بدانید در حال حاضر قطار زندگی در ایران دارای سه کلاس است که از آنها با عنوان های "قطار زندگی با عصرانه"، "قطار زندگی با شام" و "قطار زندگی با شام ویژه" یاد میشود. در نهایت گفتنی است قطارهای زندگی به رستوران شیک دو طبقه، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون با 8 کانال و مهمانداران مجرب نیز مجهز هستند و از هر نظر بهترین امکانات قطار رجا را دارد.

قطار زندگی

قطار غزال


غزال از جمله دیگر قطارهای کوپه ای ایران است که هر کوپه آن ظرفیت 4 مسافر را دارد. این قطار در بین مسافران به راحت ترین قطار ایران که بلیط آن نیز با قیمتی مقرون به صرفه عرضه می شود، شهره است. چرا که صندلی های آن بسیار راحت بوده و هر کوپه قطار مجهز به نمایشگرهای ویژه، هدفون و سیستم تهویه مطبوع می باشد. در غزال، با کیفیت ترین غذاها و نوشیدنی ها به مسافران ارائه می شود و مسافران به راحتی به سرویس های بهداشتی ایرانی و فرنگی دسترسی دارند. در نهایت گفتنی است این قطار از جمله قطارهای سفیر است که مسافران خود را در خطوط ریلی مختلفی جابجا می کند.

قطارهای ویژه و vip نور


نور از جمله قطارهای مسافری ایران است که بلیط قطار آن به صورت نور vip و نور ویژه به مسافران ارائه می شود. این قطار بر اساس استانداردهای بین المللی ساخته شده است و دارای امکانات و خدمات ویژه ای می باشد. این قطار 54 واگن دارد و به صورت کوپه ای طراحی شده است. از این رو مسافران می توانند به هنگام تهیه بلیط قطار نور، کوپه خود را به صورت دربست رزرو نمایند و سفر راحت تری را با این قطار تجربه کنند. قطار نور نیز همچون سایر قطارهای موجود در این لیست، دارای سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، نمایشگر و آرشیو کاملی از فیلم و موسیقی، سیستم تهویه مطبوع، رستوران و بوفه است و برای سفر در تمامی روزهای سال، وسیله نقلیه ای راحت و مطمئن است.

قطار نور
در پایان یادآور می شویم امکان خرید بلیط قطار کلیه کارگزاران ریلی ایران به راحتی در وب سایت قاصدک 24 مهیا می باشد. کاربران محترم این مجموعه همچنین می توانند انواع بلیط هواپیمای چارتر و سیستمی و بلیط اتوبوس را نیز از سایت یا اپلیکیشن قاصدک 24 خریداری کنند و برای دسترسی راحت تر به کلیه خدمات مسافرتی، بیمه مسافرتی و هتل خود را نیز در سراسر ایران به صورت آنلاین از این مجموعه تهیه نمایند.