هواپیما، قطار یا اتوبوس؛ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟

برای سفر کردن روش های مختلفی وجود دارد و انتخاب وسیله سفر نیز تا اندازه قابل توجهی به اولویت های یک مسافر و نوع سفر او بستگی دارد. به طور مثال برای شخصی که یک تعطیلات سه روزه را پیش رو دارد و قرار است در مقصدی دور اقامت کند، قطعاً خرید بلیط هواپیما بهترین انتخاب است. در مقابل برای کسی که به صورت روزانه در مسیری خاص رفت و آمد می کند، سفر با اتوبوس مقرون به صرفه تر است. با همه اینها سفر با هر یک از وسایل نقلیه مزایا و معایبی دارد که در ادامه مطلب " هواپیما، قطار یا اتوبوس؛ کدام را برای سفر انتخاب کنیم؟ " به انها اشاره می کنیم. با قاصدک 24 همراه باشید.

چرا با هواپیما سفر کنیم؟


همانطور که گفتیم هواپیما بهترین انتخاب برای سفر به مقاصد دور دست است. این وسیله نقلیه می تواند شما را تنها در عرض چند ساعت از نقطه ای در دنیا به نقطه ای دیگر از آن ببرد. بنابراین سفر با هواپیما تا حد قابل توجهی از اتلاف زمان جلوگیری می کند. دیگر مزیت مسافرت با این وسیله نقلیه این است که در هواپیما از دست اندازهای جاده و تکان های مستمر قطار به هنگام حرکت، خبری نیست. مگر اینکه هواپیما به طور ناگهانی در یک چاله هوایی گرفتار شود که آن هم اغلب در شرایط هوایی خاص رخ می دهد. امکان انتخاب صندلی از کلاس های پروازی متنوع و حریم شخصی قابل توجه نیز از جمله دیگر مزایای سفر با پرنده های آهنین هستند.

سفر با هواپیما
با این وجود سفرهای هوایی معایبی نیز دارند که ممکن است برخی از مسافران را از خرید بلیط هواپیما منصرف کنند. یکی از این موارد، قیمت بالای بلیط هواپیما نسبت به بلیط سایر وسایل نقلیه همچون قطار و اتوبوس است که ممکن است با بودجه سفر برخی از مسافران همخوانی نداشته باشد. یکی دیگر از عیب های سفر با هواپیما معطلی های فرودگاه و گیت های بازرسی آن است که برای سفر به مقاصد نزدیک خسته کننده بوده و مدت زمان سفر را افزایش می دهد. در نهایت نیز برقرار نبودن برخی از مسیرهای پروازی در فرودگاه مبدا می تواند از جمله معایب سفر با هواپیما باشد.



بیشتر بخوانید: تنقلات سفر؛ در طول مسافرت چه خوراکی‌هایی را همراه خود ببریم؟


مزایا و معایب سفر با قطار


سفر با قطار ایمن ترین نوع سفر محسوب می گردد و به جهت حرکت آرام و روانی که دارد تجربه مسافرت با آن برای بسیاری از مسافران خوشایند است. قیمت مناسب بلیط قطار در اغلب خطوط ریلی نیز از جمله دیگر ویژگی هایی است که مسافران را به سفر با این وسیله نقلیه ترغیب می کند. امکان رزرو کوپه دربست در تمامی قطارهای مسافربری نیز از جمله مزایایی است که موجب حفظ حریم شخصی مسافران شده و سفرهای خانوادگی را لذت بخش تر می سازد.

البته سفر با قطار معایبی نیز دارد که شاید برای برخی از مسافران مسئله ساز باشد. مثلاً به هنگام مسافرت با قطار مسافران مدت زمان بیشتری را در وسیله نقلیه سپری می کنند تا به مقصد برسند. حرکت قطار بر روی ریل نیز اغلب با تکان هایی همراه است که ممکن است عوارض بیماری سفر را در عده ای از مسافران تشدید کند.



بیشتر بخوانید: کوپه دربست قطار چیست؟ چطور یک کوپه دربست قطار بگیریم؟



سفر با قطار

سفرهای ارزان قیمت با اتوبوس


اگر بودجه سفر شما محدود است یا برای رسیدن به محل کار یا تحصیل خود مجبور هستید هر روز مسافت مشخصی را طی کنید بهتر است با اتوبوس سفر کنید. چرا که بلیط اتوبوس قیمت چندان بالایی ندارد و برای سفرهای روزانه مناسب است. البته قیمت بلیط اتوبوس های وی آی پی نسبت به اتوبوس های معمولی کمی بیشتر است اما امکانات و مزایای سفر با این اتوبوس ها اغلب به اندازه ای قابل توجه است که همواره مسافران را به خرید این بلیط ها ترغیب میکند. برای آشنایی بیشتر با این امکانات می توانید مقاله ای با عنوان " همه چیز در مورد اتوبوس های وی آی پی " را در قاصدک 24 مطالعه نمایید.

سفر با اتوبوس
البته با همه اینها، بدیهی است که نمی توان همه چیز را فدای قیمت پایین تر بلیط اتوبوس ها کرد و باید سایر مزایا و معایب سفر با اتوبوس را نیز در نظر گرفت. به طور مثال آمارها نشان می دهد که اغلب سوانح رانندگی مربوط به رانندگان اتوبوس است. از این رو شاید این وسایل نقلیه برای سفر در برخی از فصلول سال به ویژه فصل زمستان که جاده ها اغلب خیس و لغزنده اند، مناسب نباشند. سر و صدای اتوبوس و نداشتن حریم شخصی کافی نیز از جمله دیگر مشکلاتی هستند که در بسیاری از سفرها گریبانگیر مسافران شده و آنها را از خرید بلیط اتوبوس منصرف می سازند.

کدام وسیله نقلیه برای سفرهای داخلی مناسب تر است؟


برای سفر به مقاصد داخلی تقریباً هر سه وسیله نقلیه به شرطی که بتوانند انتظارات مسافران را برآورده کنند، انتخاب مناسبی هستند. البته قبل از انتخاب هر یک از روش های سفر، بهتر است به نکاتی همچون فصل مسافرت، مسافت بین دو شهر مبدا و مقصد، بودجه سفر و مواردی از این دست توجه نمایید. به طور مثال در ایام نوروز اغلب جاده های کشور شلوغ هستند بنابراین خرید بلیط اتوبوس و سفر با این وسیله نقلیه در ترافیک سنگین جاده ها چندان عاقلانه به نظر نمی رسد. در حالی که همین سفر اگر با قطار به انجام رسد معمولاً با دغدغه کمتری به پایان رسیده و خاطره انگیزتر نیز خواهد بود. برای خرید بلیط قطار نوروز 1403 می توانید از خدمات سایت قاصدک 24 استفاده کنید. سفر با هواپیما نیز اغلب برای روزهای برفی توصیه نمی شود و قطار در چنین شرایط آب و هوایی انتخاب مناسب تری است. در نهایت هم بودجه سفر می تواند اولویت دیگری باشد که در تعیین وسیله نقلیه موثر بوده و نوع سفر را مشخص می نماید.

سفر در زمستان
در پایان یادآور می شویم که انواع بلیط سفر اعم از بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را می توانید به صورت آنلاین از وب سایت قاصدک 24 خریداری نمایید. این سامانه به شما امکان می دهد تا در مدت زمان کوتاهی کلیه بلیط های موجود در مسیر درخواستی خود را با هم مقایسه نمایید و در نهایت بلیط متناسب با بودجه سفر خود را با قیمت ارزان تری رزرو نمایید. خرید از قاصدک 24 بسیار ساده است با این وجود تیمی مجرب از کارشناسان فروش و پشتیبانی به صورت شبانه روزی پاسخگوی نیازهای شما بوده و شما را در مراحل خرید بلیط دلخواهتان همراهی می کنند. این مجموعه همچنین با تجمیع کلیه خدمات مسافرتی خود در یک نرم افزار اختصاصی، مسیر کاربران خود را برای خرید ساده تر انواع بلیط سفر هموارتر کرده است. بدین ترتیب مشتریان محترم این مجموعه می توانند با دانلود نسخه اندروید اپلیکیشن خرید بلیط سفر قاصدک 24 در مدت زمان کمتری به بلیط مورد نظر خود دست یافته و آن را در اسرع وقت در آدرس ایمیل خود دریافت نمایند.