معرفی بهترین صندلی های هواپیما

تفاوت یک سفر راحت با هواپیما و یک سفر خسته کننده در نوع صندلی ای خلاصه می شود که نصیب ما می شود. به همین دلیل است که برای مسافران حرفه ای انتخاب صندلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این مسافران در کنار خرید بلیط هواپیما، رزرو صندلی مورد نظر خود را هم می گنجانند تا سفری بی دغدغه و راحت را تضمین کرده باشند. دانستن اینکه چه نوع صندلی ای مناسب با شرایط شما در حال پرواز است، سفر شما را لذت بخش تر می کند. قاصدک 24 در این مقاله به شما خواهد گفت که برای هر دسته از مسافران بهترین صندلی کدام است.


بهترین صندلی های هواپیما کدامند؟


نیازی به گفتن نیست که صندلی های فرست کلاس و بیزینس کلاس بهترین صندلی های هواپیما به شمار می روند. اما اگر قرار است روی صندلی های اکونومی کلاس بنشینید، بهتر است به چند نکته توجه کنید تا سفر لذت بخش تری را تجربه کنید. در مجموع می توان گفت بهترین صندلی های هواپیما اینها هستند:


  • بهترین صندلی برای یک سفر راحت و بی دغدغه: صندلی روی بال هواپیما
  • بهترین صندلی برای آنها که می خواهند بخوابند: صندلی کنار پنجره در قسمت جلو هواپیما
  • بهترین صندلی برای آنها که به دنبال لگ روم بیشتر هستند: صندلی کنار راهرو در ردیف دوم خروجی
  • بهترین صندلی برای خروج سریع از هواپیما: هر صندلی ای نزدیک به قسمت جلویی هواپیما. در هواپیماهایی با دو راهرو صندلی سمت چپ مناسب تر است.
  • بهترین صندلی برای ایمنی هر چه بیشتر: هر صندلی در قسمت عقب هواپیما
  • بهترین صندلی برای آنها که با کودک خود سفر می کنند: یک صندلی بالک هد با بچه در کنار پنجره
  • بهترین صندلی برای استفاده از پریز برق: هر صندلی در میانه هواپیما
  • بهترین صندلی برای مسافران با وزن بیشتر: هر صندلی کنار راهرو


چگونه بهترین صندلی را در هواپیما انتخاب کنیم؟


بی تردید همه مسافران مثل هم نیستند. برخی از ما درست قبل از اینکه هواپیما از جای خود بلند شود، خوابمان می برد. برخی دیگر هم به همراه بچه های خود مسافرت می کنند و بعضی هم مشکل دراز بودن پاهای شان در هواپیما کار دست شان می دهد. مسافرانی هم هستند که زود دچار بیماری حرکت می شوند یا ترس از پرواز دارند. بنابراین نمی شود گفت که یک صندلی در هواپیما هست که عنوان بهترین را از آن خود کرده است. در بالا بهترین صندلی های هواپیما را برای مسافران با نیازهای متفاوت نام بردیم. حالا بیشتر درباره این موارد توضیح خواهیم داد.


بیشتر بخوانید: با مهم ترین قوانین بردن مواد غذایی در هواپیما آشنا شوید!




بهترین صندلی هواپیما برای یک سفر راحت و بی دغدغه


تکان های هواپبما چیزی است که در هنگام هر سفر هوایی اتفاق افتاده و اجتناب ناپذیر است، اما انتخاب یک صندلی در نزدیکی میانه هواپیما و درست روی بال آن حرکت های گاه و بیگاه هواپیما در هنگام تکان های شدید را کمتر خواهد کرد. هر چه بیشتر از بال های هواپیما فاصله بگیرید، این تکان ها را بیشتر حس خواهید کرد. در حقیقت اگر حرکات و تکان های هواپیما را در واکنش به تکان های شدید به عنوان چرخش در اطراف یک نقطه مرکزی (مرکز جاذبه) در نظر بگیرید، می توانید تصور کنید که مسافرانی که در نزدیکی دم یا دماغه هواپیما نشسته اند، بیشتر از کسانی که در مرکز جاذبه نشسته اند، حرکت را حس خواهند کرد.

همچنین باید این نکته را هم اضافه کرد که اگر می توانید بین چند هواپیما دست به انتخاب بزنید، انتخاب یک هواپیمای بزرگ تر به معمای سفر راحت تر خواهد بود. در واقع هواپیماهای سنگین تر معمولا واکنش کمتری به تکان ها نشان می دهند. بیشتر شرکت های هوایی در کنار قیمت بلیط هواپیما، نوع هواپیما را هم درج می کنند.

بهترین صندلی برای خواب در هواپیما


آیا شما از آن دسته مسافرانی هستید که قبل از برخاستن هواپیما خوابشان می برد؟ اگر اینطور است، به احتمال زیاد وحشت بیدار شدن در میانه پرواز در حالی که روی شانه همسفر کناری تان افتاده اید را حس کرده اید. شاید هم کسی شما را با گستاخی تمام از خواب بیدار کرده باشد تا بتواند از کنار شما رد شده و به سرویس بهداشتی برود. حتی ممکن است چرخ دستی غذا در حین عبور به سرتان برخورد کرده باشد.

بهترین صندلی هواپیما برای خواب راحت
هر کدام از اتفاقات بالا برای شما محتمل است. بنابراین اگر می خواهید در هواپیما چرت بزنید، صندلی کنار پنجره در قسمت جلویی هواپیما و ترجیحا در قسمت چپ را انتخاب کنید. صندلی کنار پنجره به این معناست که مسافران ردیف شما برای عبور مجبور به بیدار کردن شما نیستند. ضمن اینکه مهماندار هم لازم نیست غذاها را به شما بدهد تا آن را به دست مسافران بغل دستی تان برسانید. به علاوه تکیه دادن به هواپیما بسیار راحت بوده و می توانید میزان نور را هم تنظیم کنید.

نکته آخر این است که قسمت جلویی هواپیما از سر و صدای کمتری برخوردار است و پنجره های سمت چپ هواپیما هم به خاطر موقعیت درهای جلویی خارج از مرکز هستند. این حالت به شما امکان می دهد تا سر خود را به ستون بین پنجره ها تکیه داده و استراحت راحت تری را تجربه کنید.


بیشتر بخوانید: لیست کامل داروهای ممنوعه در هواپیما | قوانین حمل دارو




بهترین صندلی هواپیما برای لگ روم بیشتر


اگر قد بلندی داشته باشید، بدون شک چالش هایی را که نشستن در صندلی های هواپیما به همراه دارد می شناسید. در این صورت دیدن مسافران کوتاه قدتر که به راحتی می توانند پاهای خود را دراز کنند، صحنه ناراحت کننده ای برای شماست. در این صورت بهتر است با رزرو صندلی در ردیف خروج اضطراری و نزدیک به راهرو به خود لطف کنید. گفتنی است که بسیاری از هواپیماها دو ردیف خروج اضطراری دارند و از آنجایی که اولین ردیف قابلیت خم شدن در جلوی شما را ندارد، ردیف دوم بهتر است.

صندلی های هواپیما
به علاوه صندلی ردیف خروج اضطراری اغلب بهتر از صندلی های بالک هد است. چرا که می توانید پاهای خود را زیر صندلی جلویی خود دراز کرده و فضای بیشتری را برای خود دست و پا کنید. شاید نیازی به گفتن نباشد اما صندلی های پریمیم اکونومی هم گزینه بسیار خوبی هستند. در بیشتر این مواقع این صندلی ها حتی تا هنگام پرواز هم خالی هستند.

بهترین صندلی برای خروج سریع از هواپیما


گاهی ممکن است ساعت ها را در یک پرواز گذرانده باشید، اما 15 دقیقه پایانی انتظار برای خروج از هواپیما طولانی تر از خود سفر برای شما به نظر می آید. انتخاب یک صندلی نزدیک به قسمت جلویی هواپیما به معنای خروج سریع تر است. اگر در هواپیمایی با دو راهرو سفر می کنید، صندلی در قسمت جلوی هواپیما با دسترسی به راهروی دست چپ را انتخاب کنید. به عبارت دیگر در مخصوص سوار شدن در هواپیما همیشه در قسمت چپ قرار دارد، بنابراین مسافران راهروی سمت چپ به طور معمول سریع تر از مسافران راهروی راست حرکت می کنند.

امن ترین صندلی در هواپیما


مجله مکانیک های مشهور یا Popular Mechanics اخیرا مطالعه ای به انجام رسانده و در آن به بررسی سوانح هوایی در آمریکا از سال 1971 به این سو پرداخته؛ سوانحی که هم تلفات و هم نجات یافته داشته است. نتایج مطالعه نشان داد که جای نشستن شما در هواپیما تا حد زیادی بر شانس زنده ماندن شما در حوادث هوایی سخت تأثیر دارد. یافته های این مطالعه همچنین نشان داد که در حوادث هوایی مربوط به شرکت های هوایی آمریکایی، مسافرانی که در قسمت عقب هواپیما نشسته بودند؛ 69 درصد شانس نجات داشتند در مقایسه با 56 درصد شانس آنهایی که روی بال هواپیما نشسته و 49 درصد شانس آنهایی که در قسمت جلوی هواپیما نشسته بودند. در حقیقت مسافرانی که در قسمت عقب هواپیما نشسته بودند، از بیشترین میزان ایمنی برخوردار بودند.

امن ترین صندلی هواپیما

بهترین صندلی هواپیما برای سفر با کودک


اگر تا کنون با کودک خود پرواز کرده باشید، وحشت گیر افتادن در صندلی وسط با بچه هایی را که مدان غر می زنند، تجربه کرده اید. در این شرایط انتخاب صندلی مناسب می تواند کار شما را راحت تر کند. اگر با کودک خود پرواز می کنید، سعی کنید ردیف بالک هد را انتخاب کنید. این ردیف ها جای بیشتری را در جلوی شما فراهم می کنند و بچه های شما می توانند گاهی در جای خود بایستند. به علاوه بچه ها موجب آزار مسافران ردیف جلویی شما نخواهند شد و دیگر کسی نگاه های سرزنش آمیز خود را متوجه شما نخواهد کرد.

صندلی هواپیما برای کودک
باید اضافه کرد که صندلی های بالک هد اغلب نزدیک به سرویس بهداشتی هستند و این موضوع رفتن گاه و بیگاه بچه ها به توالت را آسان تر خواهد کرد. بنابراین اگر در ردیف بالک هد نشسته اید، بهتر است بچه های خود را در صندلی میانی یا صندلی کنار پنجره بنشانید و از نشاندن کنار پنجره راهرو خودداری کنید. ضمن اینکه صندلی کنار پنجره می تواند حواس بچه ها را پرت کرده و مانع خوردن آنها به چرخ های غذا شود.


بیشتر بخوانید: لیست وسایل ممنوعه در کابین هواپیما + اشیای مجاز




بهترین صندلی برای استفاده از پریز برق


سفر کردن با لپ تاپ به این معناست که باید مدام به دنبال پورت برق باشید. می دانید که در هواپیماها پورت های برق درست مانند آنچه در خانه تان است، وجود دارد. اگر می خواهید از این پورت ها در هواپیما استفاده کنید، نحوه استفاده از آنها را چک کنید. برخی از ایرلاین ها مانند آلاسکا یک پورت و یواس بی شخصی برای هر صندلی قرار داده اند. برخی هم مانند یونایتد ایرلاینز یک پورت به ازای هر ردیف تهیه کرده اند. برای ایرلاین هایی که به ازای هر ردیف یک پورت وجود دارد، می توانید روی صندلی وسط فکر کنید؛ چرا که پورت برق زیر این صندلی ها قرار گرفته است.

بهترین صندلی های هواپیما

بهترین صندلی برای مسافران با وزن بیشتر


انتخاب صندلی کنار راهرو در صورتی که به شما امکان خم شدن و تکیه دادن به سمت راهرو را بدهد و شما مجبور به آوردن فشار به بغل دستی تان نباشید، بهترین گزینه است. این راهکار مناسبی برای مسافرانی است که اضافه وزن دارند و جای بیشتری اشغال می کنند. آنچه که بیشتر مردم درک نمی کنند این است که آرم رست های کنار راهرو قابل بلند شدن بوده و می توانند راحت تر باشند.