نگاهی به بزرگ ترین ایرلاین های جهان از دریچه آمار

وسعت یک شرکت هوایی را می توان به روش های مختلفی اندازه گیری کرد. تعداد مسافران، تعداد هواپیماها در یک ناوگان، میزان کیلومتری که مسافران آن شرکت پرواز کرده اند و یا از راه مقایسه سود سالانه. هیچ کدام از این مقیاس ها شما را متعجب نخواهند کرد، اما بزرگ ترین شرکت های هوایی جهان لزوما به کشورهای بیشتری پرواز نمی کنند.

برای نمونه بین المللی ترین ایرلاین جهان به احتمال زیاد شرکت های متعلق به قاره آمریکا نخواهند بود. چرا که تنها 35 کشور در این قاره وجود دارد که بزرگ ترین آنها نیز ایالات متحده آمریکاست. این کشور هم نسبتا از کشورهای دیگر در سایر قاره های جهان دور است. در حقیقت مکان قرار گرفتن قطب اصلی یک شرکت هوایی اهمیت زیادی دارد، اگرچه این تنها ملاک نیست. اگر می خواهید بدانید که کدام شرکت های هوایی به بیشترین کشورهای دنیا پرواز می کنند، قاصدک24 را دنبال کنید.

برای خرید بلیط هواپیما کلیک کنید
 

شرکت هوایی ترکیش، پرواز به 106 کشور


شرکت هوایی ترکیش در مقایسه با غول های صنعت هوانوردی جهان چندان هم بزرگ نیست. با این حال ترکیش ایرلاینز توانسته از بعد تعداد کشورهایی که به آن سفر می کند، بسیاری از شرکت های مهم دنیا را پشت سر گذاشته و جایگاه اول را به خود اختصاص دهد. حتی شعار اصلی این شرکت (Globally Yours) که به مسافرانش وعده همه جهان را می دهد، نیز با این عملکرد مطابقت دارد. اینکه ترکیش ایرلاینز در جایگاه نخست قرار گرفته، بسیاری را شگفت زده خواهد کرد. هر چند که نباید فراموش کنیم که استانبول به بیشتر کشورهای دنیا نزدیک است.

نگاهی به بزرگ ترین ایرلاین های جهان از دریچه آمار
ترکیش ایرلاینز در سال 2013 نیز در رده اول کشورهایی قرار گرفت که بیشترین پروازها را به قاره آفریقا ارائه می کند (با پرواز به 29 کشور از 55 کشور این قاره). باید افزود که این موقعیت جغرافیایی استانبول است که موجب شده ترکیش ایرلاینز جایگاه نخست را از آن خود کند. به عبارتی ترکیه یکی از معدود کشورهایی است که در دو قاره قرار گرفته، جمعیت زیاد و پیوندهای سیاسی و اقتصادی خوبی با سایر کشورهای جهان دارد. همین امر نیز برای چنین جایگاهی کافیست.


بیشتر بخوانید: کوچک ترین ایرلاین های جهان؛ ناشناس اما محبوب


شرکت هوایی لوفتهانزا، پرواز به 83 کشور


این غول هوایی کشور آلمان به خاطر سرو برگ زردآلو در پروازهای خود به ویژه در هنگام جشنواره اکتبر فست در مونیخ شناخته شده است. هواپیماهای نارنجی، آبی و سفید این شرکت را می توان در بیشتر قاره های جهان دید. در واقع این شرکت از منظر سود سالانه، بزرگ ترین شرکت هوایی جهان است.

بریتیش ایرویز، پرواز به 78 کشور


هر چند که کشورهای مشترک المنافع تا حد زیادی قدرت و نفوذ خود را از دست داده اند، اما بریتیش ایرویز همچنان بیشتر کشورهای جهان را از راه لندن به یکدیگر متصل می کند. لندن شش فرودگاه تجاری مهم دارد که از میان آنها فرودگاه هیثرو سومین فرودگاه پر تردد جهان است. ترمینال 5 این فرودگاه نیز جدیدترین ترمینال فرودگاه بوده و به صورت انحصاری در اختیار بریتیش ایرویز قرار دارد.

نگاهی به بزرگ ترین ایرلاین های جهان از دریچه آمار

ایرفرانس، پرواز به 78 کشور


ایرفرانس با پرواز به 78 کشور به طور مشترک با بریتیش ایرویز در جایگاه سوم این لیست قرار گرفته است. پاریس توریست پذیرترین کشور جهان است و ایرفرانس نیز بدون شک به این موضوع کمک می کند. تنها در یک روز می توان از طریق ایرفرانس به پنج قاره جهان سفر کرد. هرچند که جایگاه این ایرلاین فرانسوی به تازگی توسط رقیب خود از کشور همسایه اش به شدت مورد تهدید قرار گرفته است.

قطر ایرویز، پرواز به 73 کشور


چگونه ممکن است که شرکت هوایی کشوری با کمتر از 2 میلیون جمعیت، به این تعداد کشور در جهان پرواز کند؟ در واقع قطر ایرویز توانسته خود را به عنوان یک شرکت هوایی ترانزیت در دنیا مطرح ساخته و ایرلاین 5 ستاره دنیا لقب بگیرد. قطب اصلی شرکت که دوحه است، جایگاهی مشابه دوبی داشته و مرکز شهر نیز برای بسیاری به واسطه برج ها و مراکز خریدش ارزش دیدن دارد.

دلتا ایرلاینز، پرواز به 71 کشور


دلتا که از حیث تعداد مسافر، بزرگ ترین شرکت هوایی جهان است، در این لیست حتی در میان 5 کشور نخست نیز قرار ندارد. با این حال دلتا هنوز بین المللی ترین ایرلاین دنیاست که در آمریکا واقع شده است. دلتا در آتلانتا قرار گرفته که با بیش از 88 میلیون مسافر در سال، شلوغ ترین فرودگاه جهان است.

نگاهی به بزرگ ترین ایرلاین های جهان از دریچه آمار

شرکت هوایی امارات، پرواز به 70 کشور


دوبی که قطب شرکت هوایی امارات است، به واسطه قرار گرفتن در میانه اقیانوسیه، اروپا، آفریقا و آسیا؛ یازدهمین فرودگاه جهان است. بیشتر پروازهای امارات، پروازهای طولانی هستند. به علاوه امارات ادعا می کند که بهترین مجموعه سرگرمی را در میان شرکت های هوایی دیگر داشته و خدمه کابین بسیار حرفه ای و خوبی را نیز در استخدام خود دارد.

ایجپت ایر (Egyptair)، پرواز به 66 کشور


مقر اصلی شرکت هوایی مصر فرودگاه قاهره است؛ جایی که به احتمال زیاد قرار است در میان حجم عظیمی از جمعیت وارد هواپیما شده یا از آن خارج شوید. هر چند که این موضوع ممکن است برای شما آزار دهنده باشد؛ اما بدون شک نه به آن اندازه ای که رانندگان تاکسی قبل از ترک ترمینال فرودگاه تلاش می کنند تا از شما پول زیادی دریافت کنند.

شرکت هوایی کی ال ام، پرواز به 66 کشور


کی ال ام با پرواز به 66 کشور به همراه شرکت هوایی مصر در یک جایگاه قرار گرفته است. این شرکت هلندی را می توان به طور مرتب در کشورهای سراسر جهان دید. این را هم باید افزود که کی ال ام در میان اعضای مؤسس پیمان ستاره قرار دارد. دفتر کی ال ام در فرودگاه اسخیپول قرار گرفته که پانزدهمین فرودگاه پرتردد جهان به لحاظ تعداد مسافر است.

نگاهی به بزرگ ترین ایرلاین های جهان از دریچه آمار
این را هم باید بدانید که تنها 9 ایرلاین در سراسر جهان این ادعا را دارند که حداقل یک مقصد در هر یک از شش قاره جهان دارند. این ایرلاین ها عبارتند از بریتیش ایرویز، دلتا ایرلاینز، شرکت هوایی امارات، شرکت هوایی کره، کانتاس، شرکت هوایی سنگاپور، شرکت هوایی آفریقای جنوبی و یونایتد ایرلاینز.

بزرگ ترین ایرلاین های جهان از حیث تعداد مسافر


شرکت های هوایی که در ایالات متحده قرار گرفته اند، این لیست را از آن خود کرده اند. جایگاه اول لیست نیز به دلتا ایرلاینز اختصاص دارد. با این حال ادغام دلتا و یو اس ایرویز در سال 2013، ایمنی این شرکت را با چالش هایی مواجه کرده است. هم اکنون شرکت دلتا که با شرکت یو اس ایرویز ادغام شده، سالانه 187 میلیون مسافر دارد. دیگر شرکت های موجود در لیست عبارتند از:
  • یونایتد ایرلاینز با 141.799.000 مسافر
  • ساوت وست ایرلاینز با 135.274464 مسافر
  • آمریکن ایرلاینز با 106.013.737 مسافر
  • گروه لوفتهانزا با 100.602.000 مسافر
  • چینا ساوترن ایرلاینز با 8.674.800 مسافر
  • رایان ایر با 76.400.000 مسافر
  • ایرفرانس-کی ال ام با 75.780.000 مسافر
  • چاینا ایسترن ایرلاینز با 68.727.960 مسافر
  • یو اس ایرویز با 60.854.368 مسافر


بیشتر بخوانید: با رایان ایر؛ بزرگ ترین ایرلاین اروپا آشنا شوید


بزرگ ترین شرکت هایی هوایی جهان از حیث تعداد هواپیماها


  • اسکای وست با 740 هواپیما
  • دلتا ایرلاینز با 722 هواپیما
  • یونایتد ایرلاینز با 702 هواپیما
  • لوفتهانزا با 696 هواپیما
  • ساوت وست ایرلاینز با 692 هواپیما
  • ایرفرانس-کی ال ام با 621 هواپیما
  • آمریکن ایرلاینز با 617 هواپیما
  • چاینا ساوترن ایرلاینز با 420 هواپیما
  • ایر کانادا با 362 هواپیما
  • یو اس ایرویز با 338 هواپیما

بزرگ ترین شرکت های هوایی جهان از حیث میزان کیلومترهای پرواز شده به ازای هر مسافر


  • یونایتر ایرلاینز با 291.853 کیلومتر
  • دلتا ایرلاینز با 269.624 کیلومتر
  • آمریکن ایرلاینز با 203.485 کیلومتر
  • شرکت هوایی امارات با 153.264 کیلومتر
  • لوفتهانزا با 140.972 کیلومتر
  • ایرکانادا با 134.918 کیلومتر
  • ایرفرانس با 133.035 کیلومتر
  • چاینا ساوترن ایرلاینز با 121.944 کیلومتر
  • بریتیش ایرویز با 116.864 کیلومتر

نگاهی به بزرگ ترین ایرلاین های جهان از دریچه آمار

کدام کشورها بیشترین میزان سفرهای هوایی را دارند؟


فهرستی که از کشورهای جهان با بیشترین میزان سفرهای هوایی در سال 2015 منتشر شده، نشان می دهد که کشورهای آمریکا، چین، بریتانیا، آلمان، ژاپن، ایرلند، برزیل، هند، ترکیه و اندونزی بیشترین میزان مسافران پروازی را در جهان دارند. بر اساس این لیست نزدیک به 799 هزار نفر در این سال با هواپیما سفر کرده اند. شاید مهم ترین دلیل علاقه آمریکایی ها به سفرهای هوایی اقتصاد قوی آمریکا و درآمد بالای مردم این کشور باشد.

چینی ها نیز در حدود 436 هزار مسافر در سال 2015 داشته اند. ترافیک پروازی بالا در این کشور منجر به کاهش هزینه سفرهای هوایی در این کشور شده است. علاوه بر این چین یکی از مهم ترین مقاصد برای سفرهای تجاری بوده و از این رو ایجاد زیرساخت های نظام مند و انعطاف پذیر برای سفرهای هوایی یک اولویت به شمار می رود.

نگاهی به بزرگ ترین ایرلاین های جهان از دریچه آمار
جایگاه سوم این لیست متعلق به بریتانیا با 131 هزار و 499 مسافر است. بریتانیا همواره به عنوان یک مرکز رشد مطرح بوده است. در حقیقت امکانات فوق العاده ای که برای مسافران هوایی در این کشور در نظر گرفته شده ، مردم را به استفاده از سفرهای هوایی تشویق کرده است. فرودگاه های سنتی کشور نیز در حال حاضر مجهز به آخرین فناوری ها می باشند. ارتباط هوایی وسیع کشور نیز فضای تجاری را در این کشور تقویت کرده است.

قدرتمندترین برند در صنعت هوایی دنیا متعلق به کدام ایرلاین است؟


با شنیدن نام قدرتمندترین برند شاید نام های زیادی به ذهن شما برسد. دلتا، امارات، اتحاد یا ایرفرانس. اما با کمال تعجب این عنوان متعلق به شرکت آئروفلوت است. بر اساس لیستی که توسط سایت برند فاینانس منتشر شده؛ برندهایی چون لگو، گوگل، نایک، فراری و ویزا در رده های نخست این لیست قرار گرفته اند. شرکت هوایی آئروفلوت با رتبه بندی سه ستاره از بزرگ ترین شرکت هایی هوایی آمریکا و خاورمیانه پیشی گرفته است. از دید این سایت علت اصلی قدرت این برند در حمایت مالی آن از تیم منچستر یونایتد، ناوگان تازه نفس آن و سرمایه گذاری سنگین آن در بازاریابی به ویژه در آسیا خلاصه شده است.

منبع:

Garfors.com
Telegraph.co.uk
Worldatlas.com