اگر تنها سفر می کنید، به این کشورها بروید

برای آنهایی که به سفرهای انفرادی عادت کرده اند، پیدا کردن همسفر کار دشواری است. دوستان و اعضای خانواده معمولا درگیر کار و پس انداز پول بوده و گاهی نیز مقصد مشترکی با ما ندارند. بنابراین تنها یک راه می ماند: تنهایی به سفر رفتن. تجربه یک سفر انفرادی می تواند اندکی ترسناک باشد، اما گاهی نیز فرصتی برای کشف خود در اختیار ما می گذارد. اگر فکر می کنید، می خواهید اندکی وقت برای شناخت بیشتر خود بگذارید، این مطلب را بخوانید. قاصدک 24 به شما خواهد گفت که رفتن به کدام کشورها با تجربه سفر انفرادی شما بیشتر هماهنگ است.

ملبورن استرالیا


بسیاری ملبورن را یک مقصد توریستی عالی به شمار می آورند. با داشتن سواحل زیبا و یک زندگی شهری شلوغ و پر انرژی، چیز عجیبی هم نیست. فکر می کنید چرا ملبورن می تواند یک مقصد ایده آل برای سفر انفرادی شما باشد؟

  • استرالیا روی همر رفته یک مقصد بسیار امن برای یک سفر خارجی است و به همین دلیل، بسیاری از مسافران تنها این کشور را انتخاب می کنند.
  • به عنوان یک کشور انگلیسی زبان شما با محدودیت های زبانی زیادی مواجه نخواهید شد.
  • گردش در شهر ملبورن به شدت آسان و بی دردسر بوده و شما می توانید تا هر جا که می خواهید پیاده روی کرده یا رکاب بزنید.


اگر تنها سفر می کنید، به این کشورها بروید

تایلند


تایلند نیز یک مقصد فوق العاده برای مسافران تنها به شمار می رود. دلیل آن هم شاید این باشد که بودایی مذهب این کشور است؛ مذهبی که به برابری بین جنسیت ها اهمیت زیادی می دهد. چرا تایلند برای مسافران تنها یک گزینه ایده آل است:
  • تایلند به خاطر مهمان نوازی خود شناخته شده است و به عنوان یک مقصد توریستی مهم، فرصت های زیادی برای شما برای آشنایی با مسافرانی با نگرش و دیدگاه شما وجود دارد.
  • تایلند و به ویژه منطقه شمال آن بسیار ارزان است. بنابراین اگر می خواهید اقتصادی سفر کنید، گزینه خوبی است.
  • تایلند مکان های دیدنی زیادی دارد؛ از بانکوک شلوغ تا سواحل زیبا و جنگل های استوایی. سفر کردن به تمام قسمت های تایلند کار سختی به نظر نمی رسد و این کشور یک مقصد رؤیایی برای پیاده روی و کوهنوردی است.


برای رزرو تور تایلند کلیک کنید



اگر تنها سفر می کنید، به این کشورها بروید

بوتان


شاید تعجب کنید اما بوتان یکی از فرهنگی ترین کشورهای جهان است. این کشور همچنین محل یکی از بلندترین قله های فتح نشده جهان یعنی Gangkhar Puensum است. قله ای که برای مردم این کشور از قداست برخوردار بوده و از این رو دولت بوتان کوهنوردی در آن را ممنوع کرده است. چرا باید به بوتان سفر کنید؟

  • ورود به این کشور تنها از طریق تورهای از پیش رزرو شده امکان پذیر است. بنابراین شما می توانید با راهنمای شخصی خود به هر جا که می خواهید، بروید.
  • بوتان کشوری است که می توانید برای یک تجربه فرهنگی منحصر به فرد به آن قدم بگذارید. شاید جالب باشد بدانید که این کشور تا دهه 60 میلادی نه جاده داشت و نه برق، وسایل نقلیه و تلفن. به علاوه از سال 1999 و در سال 2004 کیسه های پلاستیکی در این کشور ممنوع شده اند. در حقیقت بوتان نخستین کشوری در جهان است که مصرف تنباکو را ممنوع اعلام کرد.

اگر تنها سفر می کنید، به این کشورها بروید

کاستاریکا


اگر به دنبال ماجراجویی با موج سواری، تماشای آتشفشان ها و دیگر فعالیت های مهیج هستید، کاستاریکا انتخاب درستی است. کاستاریکا اگرچه زمانی به عنوان یک مقصد ناامن شناخته می شد، از مردمی گرم، مهربان و خوش برخورد برخوردار است. در کاستاریکا:

  • هیچ وقت احساس تنهایی نخواهید کرد، چرا که فعالیت های مهیج زیادی برای تجربه کردن وجود دارد.
  • در مقایسه با سایر کشورهای آمریکای لاتین، هرگز ناآرامی سیاسی، تنش های طبقاتی یا انقلاب رخ نداده است. کاستاریکا نیاز به هیچ ارتشی ندارد چرا که یک کشور آرام است.

اگر تنها سفر می کنید، به این کشورها بروید

هنگ کنگ


هنگ کنگ علی رغم اینکه یکی از بزرگ ترین شهرهای جهان است، مکانی عالی برای استراحت و غرق شدن در ذِن است، تجربه ای که با حضور در باغ های زیبا و کلاس های تای چی است. چرا هنگ کنگ را مقصدی عالی می دانند؟

  • هنگ کنگ را یکی از امن ترین شهرهای جهان می دانند.
  • اگر در سفر کردن اندکی مشکل دارید یا مشکلاتی چون زبان شما را کلافه می کند، تور هنگ کنگ می تواند شروع خوبی برای شما باشد. چرا که این شهر فرهنگ شرق و غرب را به طور همزمان با یکدیگر ترکیب کرده است. در واقع به خاطر میراث انگلیسی خود، بسیاری از مردم در مرکز هنگ کنگ به زبان انگلیسی صحبت می کنند.
  • کارهای زیادی هست که می توانید در این شهر انجام دهید. هر کاری که دوست دارید و هر چیزی که می خواهید امتحان کنید، هنگ کنگ بهترین گزینه است.

اگر تنها سفر می کنید، به این کشورها بروید

کوسکو Cusco در پرو


کوسکو که پایتخت مشهور امپراتوی باستانی اینکا است، برای صدها سال مکان محبوب مسافران به شمار می رفته است. این شهر که ریشه عمیقی در فرهنگ دارد، به خاطر جمعیت بومی خود شناخته شده است که اغلب در خیابان های شهر و در لباس سنتی خود دیده می شوند. چرا باید به کوسکو سفر کنید:

  • کوسکو مانند سنگی پرتاب شده از شهر گمشده اینکاها یعنی ماچو پیچو است.
  • کوسکو محل تعدادی از شگفت انگیزترین مکان های باستان شناسی آمریکای جنوبی است.

اگر تنها سفر می کنید، به این کشورها بروید

آلاسکا


آلاسکا در استقبال از مسافران تنها بسیار مهمان نواز است. در حدود 20 درصد از مسافران به آلاسکا را مسافران تنها تشکیل می دهند. چرا مسافران تنها آلاسکا را انتخاب می کنند؟

  • شگفتی های طبیعی از جمله فلات های تشکیل شده از یخچال ها، کوه های پوشیده از برف و آیسبرگ های باشکوه علاقه مندان خاص خود را دارند.
  • خیلی ها نیز برای تماشای نهنگ ها بار سفر به آلاسکا را می بندند.

اگر تنها سفر می کنید، به این کشورها بروید

جزایر آران Aran


آران از سه جزیره ای تشکیل شده که در خارج از ساحل غربی ایرلند قرار کرفته اند. جزایر آران که یک تجربه ایرلندی واقعی هستند، مکانی ایده ال برای فرار از شلوغی های زندگی روزمره به شمار می روند. می توانید به جزایر آران سفر کنید، چون جزایر آران:

  • جزایری دورافتاده، امن و با مردمانی خونگرم هستند
  • مکانی ایده آل برای دوچرخه سواری هستند و دوچرخه یکی از شیوه های معمول حمل و نقل در این جزایر به شمار می رود.
  • از همه مهم تر اینکه محل شگفت انگیزترین قلعه های عصر یخی اروپا هستند.

اگر تنها سفر می کنید، به این کشورها بروید

مالزی


مالزی یکی از بهترین مقصدهای سفر برای گردشگران تنها در قاره آسیا است. این کشور که اعتبار زیادی در امنیت و ثبات به دست آورده است، کشوری مسلمان است که تمام ویژگی های یک منطقه ایده ال برای گردشگران تنها را دارد. این را هم باید بدانید که:

  • مالزی یکی از پیشرفته ترین کشورهای آسیا به لحاظ تکنولوژیکی است. بنابراین تقریبا همه چیز در این کشور به خوبی و طبق برنامه پیش می رود.
  • این کشور در تمام طول سال پر است از تجربه های دیدنی، جذاب و رنگارنگ از جمله جشنواره ها و رویدادهای مختلف.
  • مالزی کشوری است که دومی ندارد! جنگل های وحشی بورنئو و آسمان خراش های مرتفع را تنها در این کشور آسیایی می توانید در کنار یکدیگر ببینید.


برای رزرو تور مالزی کلیک کنید



اگر تنها سفر می کنید، به این کشورها بروید

بالی اندونزی


بالی با وجود سواحل منحصر به فرد، حمام های آب گرم، یوگا و علاقه مندان به غذاهای ارگانیک یک مکان معنوی به شمار می رود. کنار هم قرار گرفتن مردم خونگرم و مهمان نواز این کشور و فرهنگ تصویری غنی و باشکوه، بالی را به یکی از بی رقیب ترین جاذبه های توریستی اندونزی بدل کرده است. اندونزی محبوب بسیاری از مسافران است چرا که:

  • تقریبا تردیدی وجود ندارد که شما تنها مسافر تنهایی نخواهید بود که به بالی سفر کرده است. در این منطقه همه به مهمان نوازی شهره هستند و بدون شک شما در مسیر با انسان های جالبی آشنا خواهید شد.
  • بالی به عنوان یک جزیره هندو مکانی ایده آل برای یک تجربه معنوی و آرامش بخش به شمار می رود.
  • جنگل میمون مقدس در یوبود Ubud برای آنهایی که به میمون ها علاقه مند هستند، مکانی ایده آل است.


برای رزرو تور بالی کلیک کنید



اگر تنها سفر می کنید، به این کشورها بروید

نکاتی برای مسافران تنها


اما اگر تصمیم خود را برای سفر انفرادی گرفته اید، فارغ از اینکه به کجا سفر می کنید، این نکات را به خاطر داشته باشید:

  • از پیش برنامه ریزی کنید. حداقل از این موضوع اطمینان حاصل کنید که در کجا می خواهید شب را اقامت داشته باشید.
  • اگر از تنها ماندن نگران هستید، محل هایی را برای اقامت انتخاب کنید که مکان های عمومی بیشتری دارند.
  • یاد بگیرید که چگونه بار کمتری بسته و سبکبار سفر کنید.
  • یک تلفن همراه با خود داشته باشید که در آن شماره ای اضطراری ذخیره شده باشند.
  • به دوستان، خانواده یا یکی از آشنایان خود بگویید که قرار است کجا بروید.
  • گاهی به غرایز خود اعتماد کنید.

در پایان یادآور می‌شویم که قابلیت رزرو هتل کیش و سایر مناطق ایران به صورت آنلاین هم اکنون در سایت قاصدک 24 مهیاست. همچنین مسافران می‌توانند جهت خرید بلیط هواپیما، قطار و بلیط ارزان اتوبوس به سایت این آژانس مسافرتی مراجعه کنند. ناگفته نماند امکان مشاهده‌ی قیمت بلیط هواپیما و سایر بلیط های دلخواه همچنین امکان خرید انواع تورهای گردشگری اعم از تور مالزی، تور بالی، تور دوبی، تور تایلند و ... در قاصدک24 وجود دارد. شما همچنین می‌توانید از بیمه مسافرتی قاصدک24 استفاده نمایید و سفرهای خارجی یا داخلی خود را بیمه کنید.

منبع: lifehack.org