سرزمین های ناشناس؛ دروازه های ورود به دنیای جدید

بر اساس آنچه که منابع رسمی اعلام کرده اند، نزدیک به 196 کشور در دنیا وجود دارد؛ هر چند که سه کشور دیگر نیز به صورت رسمی در سازمان ملل به ثبت نرسیده اند. به احتمال بسیار زیاد، نام اکثر این کشورها به گوش همه ما خورده است. برای آنهایی که گردشگری بخشی از زندگی شان شده هم مقصدهای محبوب سفر، لیست جداگانه ای را ساخته اند. اما نام هایی هستند که حتی در قامت یک کشور نیز به گوش ما آشنا نیستند. این سرزمین های کوچک و گاه ناشناخته می توانند برای بسیاری مقصد سفر باشند و دروازه ورود به دنیای جدید. اگر گذشتن از این دروازه برای شما هم جالب است، قاصدک 24 را دنبال کنید.

قرقیزستان


قرقیزستان که در آسیای مرکزی واقع شده، در میانه دو کشور چین و قزاقستان قرار گرفته است. این کشور چشم اندازهای فوق العاده ای با سنت عشایری قوی دارد. یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی آن هم دریاچه ساری چِلِک است که از درون دره سبز باشکوهی عبور کرده است. قرقیزستانِ کوچک محصور به خشکی تاریخ طولانی ای از نیمه خودمختاری دارد. این کشور سرانجام استقلال خود را در سال 1991 و با جدایی از شوروی سابق به دست آورد. بهترین زمان بازدید از قرقیزستان بین ماه های جولای و سپتامبر است. در این ماه هاست که از دمای بسیار پایین و باران های سنگین در این کشور خبری نیست. برای ورود به این کشور هم باید ویزای قرقیزستان را تهیه کنید.

سرزمین های ناشناس؛ دروازه های ورود به دنیای جدید

برونئی


یکی از جزیره های بورنئو، کشور کوچکی به نام برونئی است که در ساحل شمالی واقع شده و با کشور مالزی احاطه شده است. برونئی یک کشور پادشاهیست که خاندان سلطنتی آن در 6 قرن گذشته بر آن حکمرانی کرده اند. اوج شکوفایی فرهنگی این کشور بین قرون پانزدهم و هفدهم بود که بخش های بزرگی از نواحی ساحلی تحت حکمرانی خاندان سلطنتی بود. این را هم باید بدانید که برونئی 9 قله کوه را در خود جای داده که از 775 پا تا 3772 پا ارتفاع دارند.


بیشتر بخوانید: از مثلث برمودا تا راز پرواز بی بازگشت هواپیمای مالزی؛ عجایب دنیای هوانوردی




سرزمین های ناشناس؛ دروازه های ورود به دنیای جدید
در هنگام بازدید از این کشور شما می توانید به تماشای بازی بیس بال در استادیوم سلطان حسن البولکیا بپردازید یا بخشی از روز خود را به بازدید از موزه تکنولوژی مالای اختصاص دهید. اگر دوست دارید از برونئی دیدن کنید، ماه های بین اکتبر و فوریه را انتخاب کنید؛ چرا که بقیه سال هوا به شدت گرم و مرطوب است.

وانوآتو


وانوآتو در اقیانوس آرام جنوبی واقع شده است و بیش از 3500 سال از عمر آن می گذرد. زمانی که در سال 1774 کاوشگر افسانه ای جیمز کوک برای نخستین بار قدم به آن گذاشت. اگر شما هم تصمیم دارید درست مانند کوک از این جزیره دیدن کنید، می توانید از سواحل و آبشارهای زیبا بازدید کرده و به غواصی یا تماشای بقایای کشتی های غرق شده بپردازید. پیاده روی در کوه یاسور و غذا خوردن در رستوران های مهیج نیز می تواند تفریح خوبی باشد. بهترین زمان برای سفر به این کشور جزیره ای نیز بین ماه می و اکتبر است که فستیوال ها و رقابت های ورزشی بیشماری برگزار می شود.

سرزمین های ناشناس؛ دروازه های ورود به دنیای جدید

کیریباتی


کیریباتی که در اقیانوس آرام قرار گرفته، تنها 100 هزار جمعیت دارد. این کشور کوچک به واسطه داشتن آثار به جا مانده از جنگ جهانی دوم و نیز تجربه های فرهنگی منحصر به فرد در کنار ماهیگیری شناخته شده است. هوا هم به طور طبیعی در سراسر سال گرم است؛ از همین رو همراه آوردن کرم ضدآفتاب و نوشیدن چند لیوان نوشیدنی مارگاریتا برای خنک شدن را نباید فراموش کرد.

سرزمین های ناشناس؛ دروازه های ورود به دنیای جدید

تاجیکستان


تاجیکستان یک منطقه کوهستانی محصور در خشکی در آسیای مرکزی است که توسط چین، افغانستان، ازبکستان و قرقیزستان احاطه شده است. تاجیکستان مقصد مناسبی برای گردشگرانیست که به دنبال ماجراجویی هستند. در این کشور شما می توانید به گشت و گذار در دره واخان، شهر پِنجیکِنت و نیز کوه های فان بپردازید. برای عاشقان طبیعت و نیز آنها که به دنبال ماجراجویی هستند، بهترین زمان برای سفر اوائل بهار و تابستان است؛ وقتی جنوبی ترین بخش کشور غرق در شکوفه می شود.

سرزمین های ناشناس؛ دروازه های ورود به دنیای جدید

آذربایجان


آذربایجان بین اروپای شرقی و آسیای غربی قرار گرفته اما در واقع به هیچ یک تعلق ندارد. این کشور در حقیقت به عنوان یک جمهوری بین قاره ای شناخته می شود و سرشار از منابع غنی نفت است. تاریخ آذربایجان را 4 هزار سال پیش از میلاد تخمین زده اند. این کشور جاهای دیدنی و تاریخی بسیاری دارد که می توانید از آن دیدن کنید. از جمله این مکان ها می توان به برج میدان و قصر خان اشاره کرد. اگر قصد رفتن به این کشور همسایه را دارید، برنامه سفر خود را برای ماه های آوریل و ژوئن بریزید؛ چرا که در این ماه ها گل ها شروع به شکوفه دادن می کنند.

آذربایجان

مایوت


احتمال اینکه نام این مکان را شنیده باشید، بسیار کم است. جزیره مایوت که نام آن حتی در فرهنگ لغت نیز به ثبت نرسیده، یکی از ناشناخته ترین مکان های زمین است. آنچه می دانیم این است که در سال 1843 فرانسه کنترل این جزیره را به دست گرفته و تا امروز نیز آن را به دست دارد. مایوت همچنین به عنوان یکی از گران ترین مکان ها برای اقامت شناخته می شود. اگر دغدغه پول ندارید، می توانید سفر هیجان انگیزی به این جزیره داشته و از شنا در زیر آب، قایقرانی، غواصی و استراحت روی سواحل ماسه ای سفید لذت ببرید. بهترین زمان برای بازدید از این جزیره نیز بین ماه های ژوئن و نوامبر است.

سرزمین های ناشناس؛ دروازه های ورود به دنیای جدید

نائورو


نائورو که همسایه دریایی جزیره کیریباتی است و زمانی به خاطر ثروت ساکنانش، با نام Pleasant Island شناخته می شد، تنها زمان اندکیست که نام خود را تغییر داده است. این جزیره مکان ها و چشم اندازهای زیادی برای عرضه به مسافرانش دارد. ذخایر قدیمی فسفات که این کشور را ثروتمند کرده اند؛ ارتفاعات Command Ridge، جایی که سربازان ژاپنی در طول جنگ جهانی دوم از آن دیده بانی می شدند و نیز سواحل زیبا از جاذبه های این جزیره به شمار می روند. بهترین زمان دیدار از نائورو بعد از فوریه و پیش از نوامبر است که از باران های سنگین پاییزی در آن خبری نیست.

سرزمین های ناشناس؛ دروازه های ورود به دنیای جدید

بورکینافاسو


بورکینافاسو کشوری محصور به خشکی در آفریقای جنوبی است که بین شش کشور قرار گرفته و به واسطه شخصیت جذاب و راحت مردم خود شناخته شده است. اگرچه بورکینافاسو فضای توریستی سنتی ندارد؛ اگر تصمیم به دیدن آن گرفته اید، کشور و مردمان آن که به فرهنگ های دیگر علاقه زیادی نشان می دهند؛ جاذبه های خوبی هستند. زمان سفر به این کشور را بین میانه ماه اکتبر و دسامبر انتخاب کنید تا از فصل مرطوب و سختی های آن دور باشید.

سرزمین های ناشناس؛ دروازه های ورود به دنیای جدید

ساحل عاج


کشور آفریقایی دیگر در آفریقای غربی، ساحل عاج است که با بورکینافاسو هم مرز است. این کشور زمانی بین سال های 1000 و 1500 پس از میلاد زمانی که بسیاری از پادشاهی ها و فرهنگ ها ظاهر شدند، یک مرکز تجاری مهم به شمار می رفت. سال ها بعد نیز ساحل عاج به بندر تجاری مهمی تبدیل شد که توسط کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گرفت و در سال 1893 نیز به کنترل فرانسه درآمد.

سرزمین های ناشناس؛ دروازه های ورود به دنیای جدید
ساکنان بومی سرانجام در سال 1961 استقلال خود را به دست آوردند. ساعل عاج جنگل های بارانی متراکم و سواحل سفیدی را در خود جای داده که بی شک هیجان را به سفر شما اضافه خواهند کرد. بهترین زمان برای سفر به این کشور نیز بین ماه نوامبر و اوائل مارس است.

تووالو


این جزیره پولینزی که پیشتر با نام جزایر اِلیس شناخته می شد، در نیمه راه استرالیا و هاوایی قرار گرفته و زمانی بین سال های 1892 و 1916 بخشی از پادشاهی بریتانیا بود. این بخش زمین به ندرت بالای سطح آب واقع شده، همین موضوع نیز بحران فعلی گرمایش زمین را به یک تهدید جدی برای طول عمر این جزیره تبدیل کرده است. باید بدانید که بلندترین نقطه این جزیره تنها 16 پا بالاتر از سطح آب است. برای بازدید از جزیره تووالو بهترین زمان بین ماه های می تا اکتبر است. تنها در این ماه های سال است که از رطوبت خبری نیست و می توان بهترین استفاده را از آب و هوای استوایی برد.

سرزمین های ناشناس؛ دروازه های ورود به دنیای جدید

آندورا


آندورا یک دولت کوچک محصور در خشکی است که در دل کوه های پیرنه بین فرانسه و اسپانیا جای گرفته است. این کشور کوچک چشم اندازهای فوق العاده و فرصت های پیاده روی زیادی را به مسافران عرضه می کند. باید اضافه کرد که آندورا نیز مانند بیشتر کشورهای اروپایی، زمانی تحت حکمرانی شاهان و دیگر خاندان های حکمران در یک جامعه فئودالی بود. امروزه نیز مکان های تاریخی بیشماری چون کاسا دِ لا وال که یک برج دفاعی متعلق به سال 1580 بود، در آن واقع شده است. آندورا همچنین به واسطه فرهنگ غذایی منحصر به فرد خود، رستوران و نوشیدنی هایش شناخته شده است. بین ماه های آوریل و اکتبر بهترین زمان برای سفر به آندوراست.

سرزمین های ناشناس؛ دروازه های ورود به دنیای جدید

لیختن اشتاین


لیختن اشتاین که کشوری محصور در خشکیست، در اروپای مرکزی بین اتریش و سوئیس واقع شده است. نام لیختن اشتاین به اندازه کافی گویای این موضوع هست که زبان مردم آن آلمانیست. این کشور که زمانی عضوی از کنفدراسیون آلمانی بود، در سال 1866 استقلال خود را به دست آورد.

سرزمین های ناشناس؛ دروازه های ورود به دنیای جدید
پس از چندین سال و در سال 1968 این کشور ارتش خود را کنار گذاشته و به عنوان یک کشور بی طرف باقی ماند. نکته بسیار جالب در مورد این کشور اینست که این سرزمین کوچک تنها 160 کیلومتر مربع مساحت دارد. اگر به دنبال اسکی و اسنوبورد در زمستان هستید، لیختن اشتاین به واسطه دامنه های برفی خود شهرت زیادی دارد.

اوستیای جنوبی


اوستیای جنوبی؛ این دولت کوچک روس زبان که در جنوب کاکاسوس قرار گرفته، به قدری ناشناخته است که حتی در گوگل هم پیدا کردن اطلاعات در مورد آن کار راحتی نیست. در میان تمام کشورهای این لیست، اوستیای جنوبی احتمالا سخت ترین کشور برای سفر است. چرا که این کشور در واقع یک منطقه خودمختار گرجستان است که حتی برای یک کاوشگر سیاسی نیز داستان های جالبی را در پس خود نهفته است.


 

سرزمین های ناشناس؛ دروازه های ورود به دنیای جدید

جزایر فالکلند


جزایر فالکلند که متعلق به بریتانیا و محبوب بسیاری از مسافران است، مجمع الجزیره ای در اقیانوس آتلانتیک جنوبی و در بخش پاتاگونیای آرژانتین است. جزایر فالکلند زیستگاه بسیاری از پنگوئن ها، سیل ها، آلباتروس ها (نوعی پرنده) و دیگر موجودات جالب قطبی است. در این جزیره همچنین فعالیت هایی برای سرگرم نگاه داشتن مسافران از بازدید از موزه ها تا یادبودهای جنگ پیش بینی شده است. از آنجایی که هوا در تمام طول سال به ندرت به زیر 75 درجه فارنهایت یا 24 درجه سیلسیوس می رسد، همراه داشتن لباس گرم را نباید فراموش کنید.

سرزمین های ناشناس؛ دروازه های ورود به دنیای جدید

منبع: lifehack.org