جاذبه های دیدنی اروپا؛ ترکیبی از طبیعت، تاریخ و هنر


اروپای سبز که از ده هزار سال پیش میزبان بشر بوده و زمین های قابل کشت، سبزی را برای آن به ارمغان آورده؛ دومین قاره کوچک زمین پس از اقیانوسیه است. قاره سبز جهان نه تنها شاهرگ های پر آبی چون دانوب و راین را بر پیکر خود دارد، بلکه شهرهای مهم و تاریخ سازی چون آتن، رم، لندن و پاریس را نیز در قلب خود جای داده است. بی تردید جاذبه های تاریخی و طبیعی این قاره کم نیستند، اما برای آشنایی با محبوب ترین این دیدنی ها، قاصدک24 خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کند.

برای خرید بلیط هواپیما کلیک کنید
 

برج ایفل در فرانسه


بی تردید برج ایفل یکی از شناخته شده ترین چشم اندازهای دیدنی در جهان و نماد فرهنگی فرانسه به شمار می آید. نام این برج از گوستاو ایفل گرفته شده؛ مهندسی که شرکت او کار طراحی و ساخت این برج را بین سال های 1887 و 1889 بر عهده گرفت. به نظر می رسد که این برج در واقع به عنوان یک ورودی برای نمایشگاه جهانی سال 1889 ایجاد شده بود. طراحی مشبک آهنی برج نیز در ابتدا منتقدان بسیاری در میان هنرمندان مشهور و کارشناسان متخصص داشت.

جاذبه های دیدنی اروپا؛ ترکیبی از طبیعت، تاریخ و هنر
برج ایفل در فضای سبز وسیعی به نام چمپ دِ مارس در پاریس واقع شده است. این برج در سه سطح و 81 طبقه بنا شده و رستوران های آن نیز در سطوح اول و دوم قرار گرفته است. ضمن اینکه ایفل بلندترین بنای پاریس و زمانی نیز بلندترین بنای جهان بود، اما در سال 1930 و پس از بنا شدن ساختمان چریسلر در نیویورک، این عنوان را از دست داد. جالب است بدانید که ایفل سالانه 6.9 میلیون بازدید کننده را به خود جلب می کند و از این رو، پر بازدید ترین بنای یادبود جهان به شمار می رود.

کولوسئوم در ایتالیا


اگر قرار باشد در مورد مشهورترین جاذبه ایتالیا صحبت کنیم، بدون شک کولوسئوم نخستین نامیست که به ذهن بسیاری می رسد. این بنای بیضی شکل که با نام آمفی تئاتر فلاویا نیز شناخته شده، در مرکز رم واقع شده و در دوره فرمانروایی سه امپراتور در دوره خاندان فلاویا ساخته شده است. این را هم باید بدانید که ساخت این آمفی تئاتر در سال 72 پس از میلاد آغاز شده و تغییرات نهایی نیز در حدود سال 96 پس از میلاد به پایان رسیده است.

جاذبه های دیدنی اروپا؛ ترکیبی از طبیعت، تاریخ و هنر
کولوسئوم ایتالیا بنای عظیمیست که ظرفیت 80 هزار تماشاگر را دارد و زمانی نیز میزبان رقابت گلادیاتورها بود. هر چند که در طول سال ها برای رخدادهای دیگری نیز مورد استفاده قرار می گرفته است؛ رخدادهایی چون اعدام ها، مجازات های جنگی و شکار حیوانات. امروزه این بنا تنها به عنوان جاذبه ای توریستی مورد استفاده قرار می گیرد و هزاران بازدیدکننده هر ساله برای دیدار از ویرانه های آمفی تئاتر به آن هجوم می آورند. این بنا همچنین موزه ای را در خود جای داده که به اِروس؛ یکی از خدایان یونانی؛ تعلق دارد.

ساگرادا فامیلیا در اسپانیا


اگر شانس دیدار از بارسلون در اسپانیا به شما روی آورده، بازدید از بنای ساگرادا فامیلیا را فراموش نکنید. ساگرادا یک کلیسای نیمه تمام است که مشرف بر ساختمان های بلند بارسلون است. ساخت این بنای باشکوه که توسط یک طراح اهل کاتالان به نام آنتونی گادی طراحی شده، در سال 1882 و تحت نظارت معماری به نام پل دی ویلار به انجام رسید که پس از یک سال استعفا داده و گادی جای او را گرفت.

جاذبه های دیدنی اروپا؛ ترکیبی از طبیعت، تاریخ و هنر
گفته می شود که گادی در واقع طرح اولیه را به کلی تغییر داده و طرح جدیدی خلق کرد که سبک های هنری گوتیک و نو را با یکدیگر ترکیب می کرد. اما در هنگام مرگ او تنها یک چهارم کار به پایان رسیده بود. هر چند که ساخت ساگرادا با کمک های مالی ادامه پیدا کرد، وقوع جنگ های داخلی اسپانیا دوباره آن را متوقف کرد. امروز نیز برنامه ای برای کامل کردن آن تا سال 2020 و همزمان با سالگرد مرگ گادی در حال اجرا می باشد. در سال 2010 نیز پاپ بندیکت این کلیسا را تقدیس کرده و آن را یک باسیلیکای کوچک نامید. ساگرادا یکی از مکان های ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز هست.

موزه لوور پاریس


موزه لوور پاریس یکی از مکان های مورد علاقه و تحسین عاشقان هنر، تاریخ و فرهنگ و نیز یکی از جاذبه های توریستی برتر پاریس است. لوور یک بنای تاریخی در پاریس و بزرگ ترین موزه هنری جهان نیز هست. تعجبی ندارد که در سال 2016 میزبان بیش از 7.5 میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان بوده و پر بازدیدترین موزه جهان نیز لقب گرفته است. آنچه باید در مورد موزه لوور بدانید این است که نزدیک به 38 هزار اثر هنری از دوران پیش از تاریخ گرفته تا قرن حاضر در آن جای گرفته که روی هم رفته نمایشگاهی به مساحت 72735.65 متر مربع را شکل می دهند. تور مجازی موزه لوور پاریس را اینجا ببینید.

جاذبه های دیدنی اروپا؛ ترکیبی از طبیعت، تاریخ و هنر
موزه لوور در کاخ لوور و در سمت راست رودخانه سن قرار گرفته است. ساختمان این موزه در اصل به عنوان دژی نظامی در طول قرن دوازدهم میلادی و تحت نظارت فیلیپ دوم ساخته شد و نخستین بار در قالب یک موزه در سال 1793 افتتاح شده و 537 نقاشی را در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشت. این موزه در حال حاضر آثار دیدنی زیادی از مشهورترین هنرمندان جهان را در خود جای داده که یکی از مشهورترین آنها تابلوی مونالیزای داوینچی می باشد.

کاخ باکینگهام در انگلیس


برای آنهایی که از لندن دیدار می کنند، یک جاذبه بیش از همه وسوسه کننده است؛ کاخ باکینگهام. هسته اصلی این کاخ در اصل باکینگهام هاوس نام داشته و در سال 1703 به عنوان خانه ای برای دوک باگینگهام ساخته شده است. پادشاه جورج سوم سپس این خانه را در سال 1761 به ملکه شارلوت تقدیم کرد. خانه در سراسر قرن نوزدهم میلادی توسط معماران بنامی مانند ادوارد بلور و جان نش توسعه پیدا کرده و پس از پایان هم به کاخی با سه شعبه حول محور یک حیاط وسیع تبدیل شد.

جاذبه های دیدنی اروپا؛ ترکیبی از طبیعت، تاریخ و هنر
وقتی ملکه ویکتوریا در سال 1837 به این عنوان رسید، کاخ باکینگهام سکونتگاه خاندان سلطنتی بریتانیا شد و در حال حاضر نیز اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی در لندن و مرکز حمکرانی پادشاهی بریتانیا به شمار می رود. در طول جنگ جهانی دوم هم بمبی آلمانی کلیسای کوچک این کاخ را ویران کرد که بعدها گالری ملکه با آثاری از مجموعه سلطنتی جای آن را گرفت. شاید یکی از دلایل جذابیت این کاخ برای گردشگران، نیروهای امنیتی باشند که در بیرون از کاخ به شکلی کاملا رسمی و بدون هیچ حرکتی می ایستند.

آکروپولیس یونان


یونان کشوریست که ریشه در تاریخ داشته و مهد رخدادهای تاریخی مهم بوده است. این ارگ تاریخی درست در بیرون آتن و روی یک تپه سنگی مشرف به شهر قرار گرفته و ویرانه های چندین بنای باستانی مهم را در خود جای داده که اهمیت تاریخی و معماری دارند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد که این مکان از هزاره چهارم پیش از میلاد قابل سکونت بوده است. ویرانه های مهم این بنا نیز شامل پارتنون، معبد آتنا، معبد پروپیلایا و معبد آرتمیس می شود.

جاذبه های دیدنی اروپا؛ ترکیبی از طبیعت، تاریخ و هنر

موزه ونگوگ در آمستردام


وینسنت ون گوگ یکی از مشهورترین هنرمندانیست که بیش از هر هنرمند دیگری در جهان مورد مطالعه قرار گرفته است. موزه ونگوگ نیز تقریبا به طور کامل به این هنرمند اختصاص یافته، هر چند که شامل آثاری از همعصران او در آمستردام نیز می شود. این موزه که در جنوب آمستردام و در مکانی به نام میدان موزه واقع شده، موزه های دیگری چون Concertbouw، Rijksmuseum و Stedelijk Museum را در خود جای داده است. موزه ونگوگ از سال 1973 به روی عموم باز شد و در حال حاضر یکی از پر بازدیدترین موزه های هنری جهان است.

جاذبه های دیدنی اروپا؛ ترکیبی از طبیعت، تاریخ و هنر

رشته کوه های آلپ


رشته کوه های آلپ یکی از مهم ترین و دیدنی ترین جاذبه های طبیعی اروپا بوده و سالانه میلیون ها گردشگر را به خود می خوانند. این رشته کوه ها که در 8 کشور فرانسه، ایتالیا، سوئیس، لیختن اشتاین، اسلوونی، آلمان، موناکو و اتریش امتداد دارند؛ بر روی صفحات تکتونیکی اوراسیا و آفریقا و بیش از ده میلیون سال پیش شکل گرفته اند. برخی از بلندترین و مشهورترین قله های آلپ عبارتند از مونت بلانک و ماترهورن.
بدون تردید رشته کوه های آلپ برای آنها که به ورزش های زمستانی، پیاده روی و طبیعت علاقه مند هستند، جذابیت منحصر به فردی دارد. مناطق آلپ نیز فرهنگ متفاوت تری در مقایسه با کشورهای دیگر دارند. از همین رو بسیاری برای تجربه این فرهنگ جالب، ترجیح می دهند تا در این رشته کوه اقامت گزینند.

جاذبه های دیدنی اروپا؛ ترکیبی از طبیعت، تاریخ و هنر

برج کج پیزا در ایتالیا


برج کج پیزا یکی از نمادین ترین بناهای جهان است. این روایت تاریخی در مورد پیزا وجود دارد که اشتباه مهندسان و معماران در طراحی بنا موجب شده تا این برج کج از آب در آید. تقریبا تمام آنهایی که از پیزا در ایتالیا دیدن می کنند، علاقه خاصی دارند که عکس های خود را درست در جلوی این برج بگیرند. آنچه از تاریخ ساخت این بنا می دانیم اینست که این برج در سراسر قرن دوازدهم میلادی ساخته شده و برج ناقوس کلیسای جامع پیزا به شمار می رود.

جاذبه های دیدنی اروپا؛ ترکیبی از طبیعت، تاریخ و هنر
کارشناسان معتقدند که دلیل کج بودن پیزا نرم بودن زمینی است که این برج بر فراز آن ساخته شده است. به علاوه پایه های مناسبی هم برای این بنا ایجاد نشده بوده است. در طول دهه ها نیز کجی پیزا بیشتر شده و همین مهندسان را در قرن بیستم میلادی واداشت تا قدم هایی را برای ثابت کردن آن بردارند. پیزا 7 ناقوس داشته و 55 متر نیز طول دارد.

استون هنج در ویلت شایر بریتانیا


استون هنج بنایی متعلق به دوره پیش از تاریخ و یکی از عجیب ترین جاذبه های اروپاست که در منطقه ای بین سالزبوری و آمزبوری در ویلتشایر بریتانیا تشکیل شده است. استون هنج از چندین سازه سنگی ایستاده تشکیل شده که هر کدام نزدیک به 25 تن وزن و 3 متر ارتفاع دارند. شواهد تاریخی حاکی از آنست که این نماد فرهنگی بریتانیا بین سال های 3000 و 2000 پیش از میلاد ساخته شده باشد.

جاذبه های دیدنی اروپا؛ ترکیبی از طبیعت، تاریخ و هنر
سنگ های این مجموعه تکه هایی از بناهای عصر برنزی و نوسنگی می باشند که شامل چند صد قبرستان نیز هست. استون هنج در سال 1832 به عنوان یک بنای تاریخی محافظت شده و در سال 1986 نیز در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. اگرچه این مجموعه در مالکیت نهاد سلطنتی است، اداره آن برعهده اداره میراث فرهنگی بریتانیا می باشد.

منبع: moneyinc.com